Uskomatonta miten harva suomalainen osaa paistaa kanamunat oikein
Munakkasmassaan tulee ainoastaan munaa, suolaa, ja pippuria. Ei mitään nesteitä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Omeletti ja munakas ovat yksi ja sama ruokalaji, munakas on vain suomennettu versio omeletista.
Omeletti on ranskalainen munakas, tortilla on espanjalainen munakas ja frittata on italialainen munakas.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä harvempi osaa keittää kananmunat oikein!
Parhaat keitetyt kananmunat syntyvät laittamalla munat suoraan kiehuvaan veteen minuutin ajaksi, tämän jälkeen kattila nostetaan liedeltä pannunalusen päälle ja munien annetaan hautua kuumassa vedessä kannen alla 20 minuuttia jonka jälkeen vesi kaadetaan pois ja munat ovat valmiit kuorittaviksi.
Ei mulla ole tuollaiseen aikaa. Parhaat munat laitetaan kylmään veteen ja aloitetaan 7 minuutin ajanotto kun vesi kiehuu. Jäähdytetään juoksevan kylmän veden alla.
Minä rikon munat mukiin jotta näen että eivät ole pilalla,kaadan pannulle ja syön kun hyytyneet.
Hyvältä maistuu ja täyttää vatsan,
Kuusi minuuttia! Kuusi minuuttia ja viisitoista sekuntia korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä rikon munat mukiin jotta näen että eivät ole pilalla,kaadan pannulle ja syön kun hyytyneet.
Hyvältä maistuu ja täyttää vatsan,
Ei ole omalla 40 vuoden munanpaistouralla vielä kertaakaan tullut pilaantuneita munia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omeletti ja munakas ovat yksi ja sama ruokalaji, munakas on vain suomennettu versio omeletista.
Omeletti on ranskalainen munakas, tortilla on espanjalainen munakas ja frittata on italialainen munakas.
Silti sen ranskalaisen omeletin nimi täällä Suomessa on munakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sen ranskalaisen omeletin nimi täällä Suomessa on munakas.
Ei, vaan ranskalainen munakas.
Munakas on eri asia kuin paistettu kananmuna.