Löytyykö cover biisejä joissa coveri on alkuperäistä parempi?
Taustalla väittely ylipäätään covereiden tekemisen mielekkyydestä
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Klassinen esimerkki päivitetyistä erilaisten näkemysten covereista on mielestäni You keep me hanging on jonka The Supremes esitti alun perin 60-luvun puolivälissä ja Vanilla Fudge päivitti sen 60-luvun lopulla raskaammaksi hippipsykedeliaversioksi ja Kim Wilde 80-luvun teknodanceversioksi. Tykkään kaikista versioista ja sovitusnäkemyksistä jotka vain todistavat että alkuperäinen sävellys on todella hyvä kun se taipuu niin moneen :)
Wilden versiossa yllättää miten paljon hän saa tunnetta peliin. Tuntuu todella omalta laulultaan ja omia ongelmiaan siinä läpikäymässä. Se on se mikä usein jää covereissa puuttumaan.
Nämähän on tietysti makuasioita, mutta mun mielestä Meteorsin Johnny Remember me on parempi kuin originaali.
No w houstonin versio on paremmin laulettu kun juuri edesmenneen d partonin biisi jonka nimeä en juuri nyt muista mutta siinä lauletaan korkealta ja kovaa. Tietenkin alkup. on aina alkuperäinen ja muut kopioita.
Muskan Kirjoita postikorttiin on mielestäni Shocking Blue -yhtyeen esitystä paljon parempi. Olen kuunnellut noita versioita peräkkäin ja päällekkäin. Onko se kuitenkaan cover, kun on käännös?
Jeff Buckleyn esittämä Hallelujah taitaa olla "ikonisempi" kuin Leonard Cohenin alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Disturbed - Sound Of Silence
Mukavat 1.1 biljoonaa katselua jo.
Alapeukutukset kertoo kaiken. suomalaiset ei arvosta hyvää musiikkia vaan mieluummin kuuntelevat rappia tai suomipop paskaa. rap, retards attemping poetry said by Lemmy Killmister.
Vierailija kirjoitti:
Nämähän on tietysti makuasioita, mutta mun mielestä Meteorsin Johnny Remember me on parempi kuin originaali.
Milloin ajattelit hommata kuulolaitteen?
Vierailija kirjoitti:
Muskan Kirjoita postikorttiin on mielestäni Shocking Blue -yhtyeen esitystä paljon parempi. Olen kuunnellut noita versioita peräkkäin ja päällekkäin. Onko se kuitenkaan cover, kun on käännös?
Se on sekä cover että käännösversio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Disturbed - Sound Of Silence
Mukavat 1.1 biljoonaa katselua jo.
Alapeukutukset kertoo kaiken. suomalaiset ei arvosta hyvää musiikkia vaan mieluummin kuuntelevat rappia tai suomipop paskaa. rap, retards attemping poetry said by Lemmy Killmister.
Hyvä musiikki ja Disturbed ovat sovittamaton yhtälö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keith Richards sanoi, että noinhan se olisi pitänyt tehdä.
Rollareita on ilmeisesti vaikea coveroida hyvin? Tässä esimerkki miten kamalalta se helposti kuulostaa.
Tässä ihan onnistunut ja erilainen Rollari coveri
I Can't Get No Satisfaction (The Rolling Stones); Rock version by The Iron Cross
Elämä ikkunan takana - Stella
Marja laulaa nykyään taivaan orkesterissa, RIP
Cover mikä cover, joskin samalla laulajalla.
Manic Street Preachersin cover Rihannan Umbrellasta
No ei kahta sanaa saa siitä, onko tämä parempi kuin originaali, ihan heittämällä:
Sia vs Mamas and Papasin kappale California Dreamin.