Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 astetta hyvän pesuaineen kanssa riittää hyvin puhdistamaan lakanat, alusvaatteet yms "perinteisesti" 60 asteessa pestävät

Vierailija
10.08.2026 |

Jos ei puhdistu niin on huono kone joka käyttää liian vähän vettä eikä huuhdo kunnolla. Ihan erikoistilanteissa vain on 60 asteen pesu tarpeen kotioloissa (vatsatauti tms). Säästäkää sähköä ja tekstiileitänne pesemällä ne oikein. 

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kone, huono pesuaine. Just joo. Asia on niin, että 60 asteessa peseminen tappaa bakteerit, joita esim. alusvaatteisiin luonnostaan tulee. Ei mikään kone sitä voi 30 asteessa tehdä. 

Vierailija
2/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Teidät tunnistaa kyllä hajusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pesukoneessa on 15 asteen pesuohjelma.

Vierailija
4/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä lakanat yms kuudessakympissä pesen edelleen, valkoset jopa ysikympissä,  tee ite ihan miten haluut

Vierailija
5/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Pikapesijät eli poikamiespyykkärit haistaa, ikävä kyllä.

Vierailija
6/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi oksetus. Kylmällä vedellä huljutettuja kemikaalirättejä kutsut puhtaiksi. Itse pyöräytän arkivaatteetkin parin kuukauden välein 60 asteessa. Ihon rasva sun muut töhnät ei liukene kylmään veteen, kaikki nuo "pesee jopa 15 asteessa!" on vain turhia markkinointipuheita.

Vierailija
7/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök 🤮

Vierailija
8/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän mieluummin pesemällä vain likaista pyykkiä. Vaatteiden pesu jokaisen käyttökerran jälkeen on tarpeetonta, pois lukien jotku ihosairaudet ym. erikoistapaukset.

Vierailija
9/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono kone, huono pesuaine. Just joo. Asia on niin, että 60 asteessa peseminen tappaa bakteerit, joita esim. alusvaatteisiin luonnostaan tulee. Ei mikään kone sitä voi 30 asteessa tehdä. 

Vähintään 60 asteen pesu puhdistaa myös konetta. Muuten kertyy likaa, hometta ja bakteereita itse koneeseen ja voi vain kuvitella mitä siitä seuraa kylmässä/viileässä vedessä pestylle "puhtaalle" pyykille.

Vierailija
10/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Bakteerit pysyvät. Yäk. 

Vierailija
11/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän tekstiilejä, sähköä ja vettä pesemällä mahdollisimman täysiä koneellisia. Vesi tulee omasta kaivosta, joten sitä riittää lähes ilmaiseksi, kun pumpun käyttämä sähkö ei paljon maksa.

En todellakaan halua käyttää vahvoja kemikaaleja vaan mieluummin enemmän lämpöä ja vettä.

Vierailija
12/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Pikapesijät eli poikamiespyykkärit haistaa, ikävä kyllä.

Tämä on totta. Olen tavannut monta sellaista, joilla vaatteitten lian hajua on peitetty vahvanhajuisella pesuaineella. Sellaisten kävijöitten jälkeen työhuone on tuuletettava perusteellisesti. 

Vierailija
13/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu 30 asteessa ei tapa bakteereja, sieniä eikä hiivoja vaan tarjoaa niille virkistävän spa-loman.

Pidemmän päälle tuo lämpötila ei puhdista edes luonnonkuituja ihosta irtoavista rarvoista, proteiineista ja suoloista ynnä muista nesteistä

Joku vaan tykkää nukkua omissa eritteissään kun maailma silleen pelastuu eikä afrikassa ole vettä niin mekään ei saada pestä pyykkiä eikä käydä suihkussa.

Vierailija
14/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pesukoneessa on 15 asteen pesuohjelma.

Huljuttaa pikkareita vartin jäävedessä? Mulle kans! Maailma pelastuu!

Vierailija
15/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 60 asteen pesu puhdistaa myös konetta. Muuten kertyy likaa, hometta ja bakteereita itse koneeseen ja voi vain kuvitella mitä siitä seuraa kylmässä/viileässä vedessä pestylle "puhtaalle" pyykille.

Edes 60 astetta ei riitä vaan kone pitää pyöräyttää ainakin kerran kuussa 95 asteessa tai alkaa haista pinttyneelle ja muutamassa vuodessa putket sekä pumput ovat niin tukossa että kone hajoaa käyttöikänsä puolivälissä.

Se vasta onkin ihanan ekoloogista tuottaa järjettömiä määriä kodinkoneromua ihan ehdoin tahdoin.

Vierailija
16/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes 60 astetta ei riitä vaan kone pitää pyöräyttää ainakin kerran kuussa 95 asteessa tai alkaa haista pinttyneelle ja muutamassa vuodessa putket sekä pumput ovat niin tukossa että kone hajoaa käyttöikänsä puolivälissä.

Se vasta onkin ihanan ekoloogista tuottaa järjettömiä määriä kodinkoneromua ihan ehdoin tahdoin.

Mä pesen lakanat 90 asteessa, kuumempaa ohjelmaa ei mun koneesta löydy. Miehellä on ihosairaus, joten pakko, jos haluaa oikeasti puhdasta.

Vierailija
17/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä ihmeaine on, joka kumoaa riitävän lämpöisen veden pyykinpesussa?

Vierailija
18/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sitten ne noissa lämpötiloissa toimivat pesuaineet olla sellaisia, ettei vaatteistakaan muutaman pesun jälkeen ole mitään jäljellä. Toki kloridi puhdistaa kylmässä ja tappaa bakteerit, mutta en halua tummia vaatteitani kloridissa pestä!

Vierailija
19/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä ihmeaine on, joka kumoaa riitävän lämpöisen veden pyykinpesussa?

Kloridi

Vierailija
20/76 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös bakteerit (iso osa) kuole vasta 70 asteessa? 60 astetta kuitenkin poistaa rasvaa, mitä esim 40 ei tee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän