Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku mikä on Helsingin Sanomien tilaajamäärä?

Vierailija
10.08.2026 |

Suomen Kuvalehden jutussa HS:n päätoimittajasta pari viikkoa sitten mainittiin ohimennen Hesarin tilaajamääräksi 400 000. Tietysti tuossa tarkoitetaan pääosin digitilaajia mutta silti luku kuulostaa hurjalta. Mielestäni 400 000 on juuri HS:n huippuvuosien levikki 1980-luvulta ja jos viime vuosina on puhuttu Hesarin levikistä on mainittu miten todellisia lukuja on vaikea saada selville.

Mietin tuota kun mopo-poliisi kolarin lukijakommentti  sai yli 3000 tykkäystä mikä on eniten mitä muistan. Eivät kaikki tietenkään lue lukijakommentteja tai peukuta niitä mutta kai tuo max 3000 tykkäystä jostain kertoo? Eli että ei koskaan esim. 30000 tykkäystä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin lukija- ja tilaajamäärät ovat olleet vankassa laskussa 90-luvulta lähtien eli sen ajan kun lehdestä on tullut wokeilun pää-äänenkannattaja.

Hesari ja Yle, kuin kaksi marjaa.

En luota kummankaan uutisiin pätkän vertaa.

Täysin aatteellisia aivopesulaitoksia molemmat.

Pitäkööt saastansa.

Kuulostaa niin venäläiseltä kuin olla voi.

"ÄLKÄÄ USKOKO VALTAMEDIAAN, USKOKAA VAIHTOEHTOISEEN TOTUUTEEN!"

Vierailija
22/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan minä en kuulu tilaajiin enää koskaan.

Monta vuotta olin tilaaja, mutta sitten tiemme erkanivat, lopullisesti uskon.

Ristiriita kansallismielisen minäni ja hyysärin valitseman punavihreän wokeglobalismin  välillä kasvoi niin suureksi, että lopulta hyysärin valheiden ja aivopesun lukeminen aiheutti minussa fyysisesti pahan olon ja ymmärsin, että yhteistyön aika on ohi.

Eli trumppilainen asenne, että olet joko äärioikeistolainen, tai vihollinen. Välimuotoa ei ole.

Väärin. En ole äärioikeistolainen ja vielä vähemmän olen äärivasemmistolainen. Nuo ovat kaikki osa samaa ongelmaa.

Olen äärikansallismielinen.

Kansallismielisyydessä on se ongelma, että ne luulevat yhden valtion olevan parempi kuin muut. Siitä ne sodat lähtee.

Isänmaallisuus on ok, muu ei.

Olet ymmärtänyt koko kansallismielisyyden täysin väärin.

Oikea kansallismielisyys on itseasiassa kaikkein suvaitsevaisin tapa hahmottaa maailmaa.

Elää itse omaa eläämäänsä omalla tavallaan omassa kansallisvaltiossaan ja suoda tämä täysin myös muille kansoille omissa kansallisvaltioissaan.

Kansallismielisyys oikeaoppisena on ainoa täysin rasismivapaa ideologia ja tapa elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäyksiä voi manipuloida. Yksi ihminen voi peukuttaa tuhansia kertoja jos on siihen soveltuva softa. 

Joo, se on nähty täällä.

Mutta eivät kaikki lukijat kommentoi juttuja tai lue kommentteja tai peukuta niitä. Paperilehden lukijat varsinkaan.

Että mitä se mopojutun kommentin peukutus kertoi? Tuota juttua luettiin paljon ja kommentti oli ilmeisesti osuva. Ei muuta.

Vierailija
24/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toisinaan ottanut ilmaisen hesarin mitä on kadulla tarjottu. Katsoakseni onko linja muuttunut. Ei ole, aina samat vihervasemmistolaiset aivopesut joka lehdessä. Viimeksi otin kun oli Palestiinan kriisi päällä. Samassa lehdessä oli kolme pro-palestiina juttua eikä yhtään toisen puolen näkemystä. Sen lisäksi tietysti jokapäiväiset feministiaiheet eikä yhtään kritiikkiä mmuutosta vaan sitä yritetään tuputtaa rikkautena.

Juuri noista syistä lopetin Hesarin tilaamisen jo yli 10 vuotta sitten. Kuten moni muukin. Hesarin alamäki alkoi niihin aikoihin kun pistivät kaikkien aikojen parhaan suomalaisen pilapiirtäjän eli Kari Suomalaisen luiskaan.

Vierailija
25/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on vimmaisesti vainonnut etätyön tekijöitä.

Vierailija
26/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toisinaan ottanut ilmaisen hesarin mitä on kadulla tarjottu. Katsoakseni onko linja muuttunut. Ei ole, aina samat vihervasemmistolaiset aivopesut joka lehdessä. Viimeksi otin kun oli Palestiinan kriisi päällä. Samassa lehdessä oli kolme pro-palestiina juttua eikä yhtään toisen puolen näkemystä. Sen lisäksi tietysti jokapäiväiset feministiaiheet eikä yhtään kritiikkiä mmuutosta vaan sitä yritetään tuputtaa rikkautena.

Juuri noista syistä lopetin Hesarin tilaamisen jo yli 10 vuotta sitten. Kuten moni muukin. Hesarin alamäki alkoi niihin aikoihin kun pistivät kaikkien aikojen parhaan suomalaisen pilapiirtäjän eli Kari Suomalaisen luiskaan.

Kari Suomalaisen "synti" oli totuuden välittäminen.

Tästä syystä totuutta ja vapautta vihaavat tahot hänet halusivat vaientaa.

Kari Suomalainen oli oikeassa.

Rauha hänen muistolleen, hieno mies.

Vierailija
27/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari on vimmaisesti vainonnut etätyön tekijöitä.

Niin, koska Hesari on oikeistolainen. 

Vierailija
28/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tutuistani lukee sanomalehtiä (diginä suurin osa) eikä hinta edes ole kallis, Kaikki+ tilaus maksaa  n.30e/kk (=1e/päivä)  ja on useampi sanomalehti tuossa (aikakausilehtiä myös, niitä tosin en lue) jaamme tunnukset vielä perheen kesken, eli useampi lukija tuolla 30e/kk.

Ylipäätään kannattaa seurata KAIKKIA medioita tasapuolisesti, eli niin Vekkouutisia, Suomen Maata, Demokraattia, Suomen Uutisia, kuin Kansan Uutisiakin jne. Hesarinja vastaavien lisäksi. "Totuus" löytynee noide  kaikkien välistä, kun osaa ajatella itse ja muistaa löhdekritiikin.

Vierailija
29/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin lukija- ja tilaajamäärät ovat olleet vankassa laskussa 90-luvulta lähtien eli sen ajan kun lehdestä on tullut wokeilun pää-äänenkannattaja.

Pitäkööt saastansa.

Usko sinä vapaasti mihin uskot.

Minä taas uskon ainoastaan totuuteen ja totuutta sinä et valtamediassa juurikaan kohtaa ikinä.

Lähes kaikkien "uutisten" taustalta löytyy pyrkimys mielipiteiden manipulointiin ja aivopesuun.

Tässä työssään he kyllä kiistatta ovat tehokkaita.

"Lähes kaikkien "uutisten" taustalta löytyy pyrkimys mielipiteiden manipulointiin ja aivopesuun."

Ja sitten tulet tänne manipuloimaan mielipiteitä ja yrittämään aivopesua. Huonolla menestyksellä.

Vierailija
30/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tutuistani lukee sanomalehtiä (diginä suurin osa) eikä hinta edes ole kallis, Kaikki+ tilaus maksaa  n.30e/kk (=1e/päivä)  ja on useampi sanomalehti tuossa (aikakausilehtiä myös, niitä tosin en lue) jaamme tunnukset vielä perheen kesken, eli useampi lukija tuolla 30e/kk.

Ylipäätään kannattaa seurata KAIKKIA medioita tasapuolisesti, eli niin Vekkouutisia, Suomen Maata, Demokraattia, Suomen Uutisia, kuin Kansan Uutisiakin jne. Hesarinja vastaavien lisäksi. "Totuus" löytynee noide  kaikkien välistä, kun osaa ajatella itse ja muistaa löhdekritiikin.

Muuten samaa mieltä, mutta kannattaa huomata, että Suomen Uutiset ei ole media, vaan mielipidealusta. Kaikki muut mainitsemasi noudattavat Journalistin ohjeita.

Vierailija
31/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä dyykkaan ne lehdet, jotka naapuri vie kierrätykseen. Luen viikon tai pari myöhässä, mutta riittää mulle.

Minäkin tein tätä ennen mutta kun lehden laatu on mitä on niin enää hyvin satunnaisesti. Henkilökuvat saattavat olla kiinnostavia. 

Vierailija
32/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomien tilaajamäärä ylitti 400 000 tilaajan rajan. Lehti tavoittaa viikossa noin 2,2 miljoonaa suomalaista, ja merkittävä osa tilaus- ja lukijakasvusta tulee digitaalisista sisällöistä.

Vierailija
33/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta kannattaa huomata, että Suomen Uutiset ei ole media, vaan mielipidealusta. Kaikki muut mainitsemasi noudattavat Journalistin ohjeita.

Mitäs puoluelehdet ovat ellei medioita?

Vierailija
34/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kokoomukselainen tai keskustalainen saati persu lukisi maksusta vihervasemmiston propagandajulkaisua?

HS on täysin oikeistolainen lehti ellei peräti äärioikeistolainen. Lehdessä nostetaan säännöllisesti perussuomalaisia ja äärilaidan kokoomuslaisia myönteisssä valossa esille ja dissataan vihreitä, demareita ja vasemmistoliittolaisia. Marinin hallituskauden aikana tämä äärilaidan oikeistolaisuus näkyi selvästi kun lähdettiin jatkuvaan persujen järjestämään öyhötykseen mukaan. Riippumaton media HS ei ole. 

älä nyt jaksa. Minja Koskelan taannoinen henkilökuva hyvä esimerkki Hesarin vasemmistolaisuudesta. Yhdestäkään persusta ei ikinä julkaistaisi vastaavaa

Vierailija
35/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki kaverit tilaa Hesaria. Ihan kuulostaa oikeilta luvuilta. Itse tilaan siskonpojalle Hesaria myös lahjana. 

Vierailija
36/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Kansan uutiset tasan yhtä värittynyt kuin Suomen uutiset. Nämä poimivat omaa maailmankuvaansa vahvistavaa uutisaineistoa ja hyvä niin. Jokainen saa sitten itse päättää mikä tulkinta vakuuttaa.

Vierailija
37/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levikkimittauksia eli montako tilausta /vuosi lehdellä mittaushetkellä on, ei ole tehty enää moneen vuoteen. Nykyisin puhutaan kokonaistavoittavuudesta.

Joitakin arvioita voi tehdä tavoittavuusluvuista. HS:n tilaajamäärä on noin 350 000 hujakoilla, se sisältää sekä printtilehden että digitilausten määrän. HS on yhä Suomen suurin tilattava sanomalehti ja sen tavoittavuus näyttää putoavan kaikista tilattavista lehdistä hitaimmin. Kaikesta öyhötyksestä huolimatta sitä sius kulutetaan hyvin ja sitä tilataan.

Ja kyllähän se hyvä lehti onkin kun siellä ovat Ylen ohella Suomen parhaat journalistit. Olen eri asuinpaikkakunnilla välillä HS:n sijaan tilannut paikkakunnalla ilmestyvää maakuntalehteä, mutta aina vaihtanut takas Hesariin kun nuo maakunnalliset läpyskät ovat käsittämättömän surkeita tekeleitä.

Jos lehtien luvut kiinnostavat niin tuolta löytyy tuoreimmat mittaukset kokonaistavoittavuudesta: https://mediametrics.fi/

Vierailija
38/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäkööt saastansa.

Usko sinä vapaasti mihin uskot.

Minä taas uskon ainoastaan totuuteen ja totuutta sinä et valtamediassa juurikaan kohtaa ikinä.

Lähes kaikkien "uutisten" taustalta löytyy pyrkimys mielipiteiden manipulointiin ja aivopesuun.

Tässä työssään he kyllä kiistatta ovat tehokkaita.

"Lähes kaikkien "uutisten" taustalta löytyy pyrkimys mielipiteiden manipulointiin ja aivopesuun."

Ja sitten tulet tänne manipuloimaan mielipiteitä ja yrittämään aivopesua. Huonolla menestyksellä.

Uskon mieluummin maahanmuuttofaktoihin kuin ilmastofaktoihin. Ei voi olla niin että kaikki omamme työnnetään roskiin koska hätä, koska kriisi, koska joku jossain sanelee.

Vierailija
39/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs puoluelehdet ovat ellei medioita?

Jos ei seuraa lehdistön ohjeistusta, että saisi valehdella, niin päättelepä ihan itse, että miksi ei kannata lukea.

Yhdysvalloissa Trumpin puoluemedia Fox sai kerran 787,5 miljoonan dollarin verran maksettavaa, kun valehteli.

Samaa paskaa eri paketissa.

Vierailija
40/68 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kokoomukselainen tai keskustalainen saati persu lukisi maksusta vihervasemmiston propagandajulkaisua?

HS on täysin oikeistolainen lehti ellei peräti äärioikeistolainen. Lehdessä nostetaan säännöllisesti perussuomalaisia ja äärilaidan kokoomuslaisia myönteisssä valossa esille ja dissataan vihreitä, demareita ja vasemmistoliittolaisia. Marinin hallituskauden aikana tämä äärilaidan oikeistolaisuus näkyi selvästi kun lähdettiin jatkuvaan persujen järjestämään öyhötykseen mukaan. Riippumaton media HS ei ole. 

älä nyt jaksa. Minja Koskelan taannoinen henkilökuva hyvä esimerkki Hesarin vasemmistolaisuudesta. Yhdestäkään persusta ei ikinä julkaistaisi vastaavaa

Tässä Purran henkilökuva Hesarissa

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011555835.html

Ja hän on ollut Hesarissa jopa Vieraskynä-kirjoittajana

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011891876.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän