Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeeko kaikki tulot automaattisesti työkkäritukea

Vierailija
09.08.2026 |

Tämä uusi yleistuki, jota nyt olen alkanut saamaan, kun oon nyt vasta jäänyt työttömäksi. Viimeeksi olen ollut hetken työtön 2013 muutaman kk. Olen siis jo keski-ikäinen, niin en tarkoista säännöistä tiedä. Mutta siis jos saan jonkun pienen tulon esimerkiksi 50 e tai 100e, niin tottakai maksaja haluaa verokortin. Vähentääkö tämä tosiaan tota työkkäritukea 25-50e. Ja saako työkkäri ja sitä kautta KELA tietää tästä?

Eli ei kannata mitään tehdä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ap tekee aloituksen, kun Kela vähensi yleistuesta mustikan poiminnan tulot 🙄

Vierailija
22/27 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi ap tekee aloituksen, kun Kela vähensi yleistuesta mustikan poiminnan tulot 🙄

Mistään ei mitään tiedetä, eikä ainakaan oteta itse selvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi keski-ikäinen saisi ansiosidonnaista koska viimeistään siihen mennessä on jo oppinut että kassan jäsenyys kannattaa."

Keski-ikäinenkin saattaa tehdä osa-aikatyötä, jonka palkka on niin huono, että työttömyyden tullessa saa ansiosidonnaista, joka on yhtä pieni kuin yleistuki. Siinä vaiheessa on ihan se ja sama, mikä tuen nimi on. 

Nimi. Kokemusta on

Keski-ikäinen voi olla myös esim. kotiäitinä, opiskella tai olla sairaana.

Vierailija
24/27 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa on tehdä pimeästi. Kaikki joista tulee positiiviseen luottorekisteriin merkintä, menee myös Kelalle. Se, että näkeekö Kelan systeemit saamaasi tuloa on eri asia.

Vierailija
25/27 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi hakukoneen käyttö olla niin vaikeaa? Kuka työnantaja edes haluaisi palkata noin kädettömän ihmisen, jonka pitää kysyä kaikki muilta? Toki sen jälkeen voi myös syyttää muita, kun asiat menikin pieleen. 

Vierailija
26/27 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeät tulot ei.

On se kumma kun täällä huudellaan pimeistä töistä jatkuvasti. Itse en sellaisiin ole koskaan törmännyt eli ihmetyttää missä niitä jaellaan. Toinen mikä ihmetyttää on jos niitä pimeitä töitä riittää jatkuvasti niin eikö niitä kannattaisi tehdä/teettää ihan palkattuna työntekijänä. Tulis verot maksettua, eläkettä kertyisi jne. 

Vierailija
27/27 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen sentti syö tukea. Just oli lehdessä joku joka menetti kaikki tuet kun Kela päätti hänen olevan yrittäjä, tienasi jotain 14 senttiä.

Muistatko 1980-luvun autokatsastuksen? Se oli venäläinen ruletti, mutta sentään panoksena oli vain auto. Tänään panoksena on koko elämäsi – ja kaikki yhdestä syystä: harrastit jotain. Niko Huuskonen oppi tämän kantapään kautta. Hän teki musiikkia, julkaisi sitä netissä ja tienasi 14 senttiä. Sillä ostaa yhden karkin, jos on tarjouspäivä ja naapurin täti antaa alennuskupongin. Mutta Kela ja TE-toimisto katsoivat tätä summaa ja totesivat: "Tämä on päätoimista yrittäjyyttä."

Tuet katkaistiin, koska Niko ilmoitti käyttävänsä musiikin tekoon kaksi tuntia päivässä. Kaksi tuntia! Se on vähemmän aikaa kuin keskivertosuomalainen käyttää nettipankin kirjautumisongelmien ratkomiseen. Viranomaisten logiikka on kuin M.C. Escherin maalaus: "Et ole esittänyt näyttöä siitä, ettet ole töissä, joten olet töissä. Ja koska olet töissä, et voi ottaa töitä vastaan. Kiitos ja hei." Keha-keskuksen mukaan Nikon pitää hankkia kokopäivätyö todistaakseen, että pystyy ottamaan vastaan kokopäivätyön. Tämä on kuin vaatisi juoksemaan maratonin todistaakseen, että pystyt juoksemaan maratonin – mutta harjoittelu on kielletty, koska se lasketaan jo maratoniksi. Oikeustieteen maisteri Jukka Karhinen jätti tapauksesta kantelun oikeusasiamiehelle, kutsuen Kelan toimintaa "mentaaliakrobatiaksi" ja "hallinnolliseksi mielivallaksi". 14 sentin rinnastaminen päätoimiseen yrittäjyyteen loukkaa räikeästi suhteellisuusperiaatetta.Suomeksi: "Jos 14 senttiä on päätoimista yrittäjyyttä, niin minä olen LeBron James, koska osasin kerran heittää paperipallon roskakoriin."Moraali on selkeä: Jos olet työtön, älä harrasta mitään. Äläkä missään nimessä ansaitse 14 senttiä. Se on liikaa.

Tai kuten byrokratia sanoisi: "Hakija ei ole esittänyt näyttöä siitä, ettei 14 senttiä olisi liikaa. Näin ollen sen on katsottava olevan liikaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan