HS: 12-v tyttö tekee kaupallisia yhteistöitä
"Haluun, että musta tulee stara", hän sanoo.
Hän siis poistaa ihonhoitorutiineistaan, salikäynneistään ja arjestaan.
Mitäs mieltä av-raati tästä on?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Aika karmea juttu mun mielestä.
Suomennettuna, äiti myy alaikäistä lastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin instaa ja youtubea. Aikuisen naisen sisällön kopiota.
Ne naputtelut tekokynsillä hohhoijaa.
Kertokaa tyhmälle, miksi lapsi saa lähteä täydessä tällingissä ulos?
Voi vain kuvitella mitä postia tämä lapsi saa ja kuinka pikkupää kaiken kestää? Kertoo HS:n moraalista, miksi uutisoivat tällaista? HS:n toimittelijat, mitäpä jos mies/isä kaupittelisi/möisi pientä poikaansa?
Sopiiko vuonna 1992 syntynyt mies seuraajaksi lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin instaa ja youtubea. Aikuisen naisen sisällön kopiota.
Ne naputtelut tekokynsillä hohhoijaa.
Eikö hiusvärit, meikit ja rakennekynnet ole vanhingollisia aikuisille, saati sitten kehittyvälle lapselle?
Nauran tuolle, kun pikkulikka ilmoittaa haluavansa staraksi. Äiti sitten kannustaa seuraavalle askelmalle joka on...?
Ei tuon ikäinen osaa tehdä bisnestä yksin, aina hänellä on aikuisia takana, jotka ohjaa, ja tekee. Ennemmin hänestä on tehty keula kuva,ja annetaan ymmärtää että yritys on hänen... ei ole. Miten tuon ikäinen osaa tehdä sopimuksia, ei ole edes allekirjoitus oikeutta, aina vaaditaan huoltajan nimeä.
En usko että yritystä voi rekisteröidä lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mun mielestä 12-vuotias ei ole ihan perillä ihon hoitoon, meikkaukseen eikä yhtään mihinkään muuhun antamaan mitään neuvoja? Hyvä tavaton, millainen äiti pystyy sallimaan tällaisen kertakaikkisen typeryyden?
Venäläinen.
Täällä on taas hienoa älyllistä epärehellisyyttä. Takerrutaan siihen, että äidin tausta on venäläinen, vaikka hän puhuukin täydellistä Suomea ja on integroitunut Suomeen ihan täysin. Samaa ei voi sanoa kaikille muista maista muuttuneista, mutta ei siitä enempää.
"– Venäläisyyteni takia minua kiusattiin koko peruskoulun ajan. Edelleen huomaan toisinaan vähätteleväni itseäni. Fitneksen myötä olen saanut ihan valtavasti itsevarmuutta ja se on tuonut elämääni todella paljon hyvää. Saan myös paljon viestejä toisilta äideiltä, että motivoin ja inspiroin heitä. Se on ihanaa. Siihen pyrin myös omassa työssäni, verkkovalmennuksia työkseen tekevä Ahtinen iloitsee."
https://www.is.fi/viihde/art-2000007715197.html
Sitten ollaan olevinaan niin huolestuneita mahdollisesta lapsen kiusaamisesta kun itse ovat selvästi sellaisia.
Ainoa hyvä asia on se, että valtaosa tätä kritisoi ja se luo uskoa, että pääsääntöisesti monen lapsen vanhemmat ovat tervejärkisiä, turvallisia ja huolehtivia aikuisia, jotka eivät altista lapsiaan mihinkään sosiaaliseen mediaan, saati tuo heitä julkisuuteen rahan vuoksi. HS jutun alle oli kertynyt valtava määrä erittäin huolestuneita kommentteja ja ihan oikeutettua kritiikkiä niin lehdelle itselleen kuin jutun kirjoittajalle ja kuvaajalle, vanhemmille, sekä markkinoita hyödyntäviä yrityksiäkin kohtaan. 12-vuotias on lapsi ja ympäröivää koneistoa pyörittää aikuiset, joiden tehtävä on nimenomaan suojella lapsia. Joka ikinen kyseisellö somealustalla näkyvä firma boikottiin.
Miksi äidin ikää ei näy mistään?
Vierailija kirjoitti:
Isosisko kisaa miss fitness -kisoissa.
Mitä äiti edellä, sitä tyttäret perässä.. huoh.
Äiti ei anna vielä perustaa tiktok-tiliä, koska siellä ihmiset ovat julmempia. Mitä? Ok siis altistaa lapsi alustalle, jossa ollaan julmia, mutta ei ihan niin julmia kuin jossain toisessa.
Tämän nuoren tytön minä- ja maailmankuva rakentuu hyvin vahingoittavalla ja pinnallisella tavalla. Nyt on ehkä kivaa vielä, kun saa huomiota ja kivoja lahjuksia, mutta muutaman vuoden päästä, kun mennään kohti aikuisuutta, tilanne on todennäköisesti hyvin erilainen.
Enää ei riitä, että kuvaa jotain mukavia my day -pätkiä vaan pitää todella erottua joukosta, jos haluaa pitää mielenkiinnon yllä.
Näin sitä myydään nuoren lapsen sielu ja identiteetti markkinataloudelle välittämättä siitä, mitä se tekee herkässä iässä olevan kasvulle ja kehitykselle.
Olen todella pöyristynyt myös siitä, että Hesari teki tämän jutun ottamatta siihen mukaan asiantuntijoiden näkökulmaa.
Kolme ekaa sivua jaksoin kahalta mutta eipä ollu linkkiä
ATK-ajokortin vois laittaa pakolliseks tosijjaa
Kuka 12 vuotias haluaa vanhaksi mieheksi? Stara, starbu, stärä stadin slangissa tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa korostettiin ihonhoitotuotteita. Onko meikit siis ihonhoitotuotteita?
Laajassa skaalassa kosmetiikkatuotteita molemmat. Nykyisinhän meikkibränditkin sisällyttää merkkeihin ihonhoitoa, esim. hoitavia seerumeita meikkivoiteisiin tai kuorivia ainesosia huulituotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isosisko kisaa miss fitness -kisoissa.
Mitä äiti edellä, sitä tyttäret perässä.. huoh.
17 vuotiaana äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei anna vielä perustaa tiktok-tiliä, koska siellä ihmiset ovat julmempia. Mitä? Ok siis altistaa lapsi alustalle, jossa ollaan julmia, mutta ei ihan niin julmia kuin jossain toisessa.
Tämän nuoren tytön minä- ja maailmankuva rakentuu hyvin vahingoittavalla ja pinnallisella tavalla. Nyt on ehkä kivaa vielä, kun saa huomiota ja kivoja lahjuksia, mutta muutaman vuoden päästä, kun mennään kohti aikuisuutta, tilanne on todennäköisesti hyvin erilainen.
Enää ei riitä, että kuvaa jotain mukavia my day -pätkiä vaan pitää todella erottua joukosta, jos haluaa pitää mielenkiinnon yllä.
Näin sitä myydään nuoren lapsen sielu ja identiteetti markkinataloudelle välittämättä siitä, mitä se tekee herkässä iässä olevan kasvulle ja kehitykselle.
Olen todella pöyristynyt myös siitä, että Hesari teki tämän jutun ottamatta siihen mukaan asiantuntijoiden näkökulmaa.
Jospa itse otettu yhteyttä eka Hesariin?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sellainen juttu vielä tulee.
Meidän 8-v. tyttö ei ainakaan tule tekemään tuommoista 12-vuotiaana. Se on varma.