Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (5105)

Vierailija
561/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis en missään nimessä kannusta pakenemaan poliisia mutta olihan tuo nyt aikamoinen ylilyönti poliisilta. Vai pankinko tuo mopoilija oli ryöstänyt? 

Mikä siinä oli ylilyönti?

Se, että kiilataan mopo törmäämään aitaan ja konttiin siten, että hengenlähtö tai vakava loukkaantuminen on enemmän kuin todennäköistä?

Katso se video ja näet että poika ole lähelläkään aitaa tai konttia. Kyntää ojaa. Ja mitäs pakeni... ihan oma vika.

Kiilattiin aitaan.

Höpöhöpö. Ei kiilattu. Poliisin tehtävä on lopettaa takaa-ajo, nyt toimittiin esimerkillisesti, mopoilijan olisi pitänyt itse himmata tienvarteen siinä vaiheessa kun poliisi ajoi rinnalle ja oli antanut kaikki merkit että pysähdy, sen sijaan päätti itse kiihdyttämään ja ajaa pöpelikköön.

Kun katsot ensimmäiseksi julkaistun, lehdissäkin olleen videon, jotain siihen aitaan osui, ja vielä niin lujaa että aidanpätkä romahti ja aidan terästolppa taittui.

Tuliko se osuma aitaan poliisiauton perästä silloin kun auto lähti kuskin lapasesta, vai moposta tai sen kuskista, sitä ei pysty videosta varmasti päättelemään. Veikkaisin, että poliisiauto sen lanasi.

Mopojonne toimi todella tyhmästi. Poliisi toimi monella tasolla taitamattomasti.

Veikkaan, että poliisille tästä on jopa isommat seuraukset kuin mopoilijalle. 

Mopoilijalta lähtee viritetty pyörä, saa sakot ja joutuu hoidattamaan vammojaan, ja ajokortin saaminen viivästyy.

Poliisi saa asianmukaiset syytteet, tuomion ja tuskin jatkaa vastaavissa tehtävissä. Aikuiselle ammattilaiselle osaamattomuudesta on merkittävämmät seuraukset kuin jollekin alaikäiselle perseilystään.

Vierailija
562/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin takaa-ajot on lähes aina järjettömiä. Niillä saavutettava hyöty ei ole lähellekään mahdollisia takaa-ajon seurauksia. Täysin suhteetonta voimankäyttöä, ja viime vuosina niissä onkin kuollut ihmisiä. Aivan vastuutonta ja järjetöntä.

80-luvun lopussa Oulussa poliisi tappoi neljä alaikäistä takaa-ajollaan aivan järkyttävässä jääkelissä! Kyseessä oli neljä poikakot poikaa jotka olivat hatkassa, toki varastetulla autolla, mutta silti aivan järjetön homma oli tuo, kukaan ei saanut mitään syytettä tuosta.

Sivulliset vaarassa eli pysäytettävä kaahari. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti palkitaan!! Se saisi poliiseja toimimaan kovemmin lakiemme puolustamisessa... siitä seuraisi se, että meillä olisi turvallisempaa ja kaikin puolin paremmin.

Vierailija
564/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli poliisi ei ajaisi takaa pakenijoita ja ottaisi heitä kiinni, niin pakenemiset aivan varmasti yleistyisivät hurjastelijoiden ja muiden rikollisten piirissä.

No tätäpä mietin ja ihmettelin ettei kukaan osaa näin yksinkertaista asiaa päässään päätellä. Jos tilanne on se, että mitä älyttömämmin ja vaarallisemmin ajat, sen varmemmin poliisit ei lähde perään, niin ihan nyt vaan kaikki sherlockit voi lyödä päänsä yhteen ja miettiä mitähän siitä mahtaisi seurata?

Jonnet tietää jo nyt ettei heille kukaan mitään mahda.

Se opitaan jo päiväkodissa. 

Vierailija
565/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa ja yksinkertaista.

Kun poliisi antaa käskyn pysähtyä silloin haidastetaan ja pysähdytään turvalliseen paikkaan.

Jos näet takanasi hälytysajoneuvon silloin ajetaan sivuun ja annetaan hälytysajoneuvolle tietä.

Kysyttävää?

Reunassahan se mopo menikin, kun ilman pysäytysvaloa, eli ohitse tahtonut poliisiauto tuli takaa.

Jos itse olen mopolla liikenteessä ja näen että poliisiauto seuraa minua niin päästän poliisiauton ohitseni. Jos taas havaitsen että he haluavat minun pysähtyvän niin pysäytän. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Laitanko silloin kaasun pohjaan ja alan ajamaan ylinopeutta pakoon?

Vierailija
566/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 kiloa mopopoikaa versus 1500 kiloa Passatia. Hieman on voimankäyttö liioiteltua.

Vierailija
567/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun poliisi antaa käskyn pysähtyä silloin haidastetaan ja pysähdytään turvalliseen paikkaan.

Jos näet takanasi hälytysajoneuvon silloin ajetaan sivuun ja annetaan hälytysajoneuvolle tietä.

Kysyttävää?

Reunassahan se mopo menikin, kun ilman pysäytysvaloa, eli ohitse tahtonut poliisiauto tuli takaa.

Eli jos poliisiauto ajaa perässäsi silloin painetaan viritetyllä mopolla lisää kaasua ja pyritään pakoon?

Erikoinen käsitys sinulla liikenteessä toimimisesta.

Ei, sä vaan et tajua että poliisin tulee toimia eri tavoin kuin mitä sä tekisit fantasioissasi. Poliisin toimia tutkitaan nyt. Tutkittaisiinko, jos asia olisi selvä?

Vierailija
568/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mopoilijalapsi tiesi, että auto oli hänen perässään sillä olivat ainoita siinä näkyvillä ajajia. Poliisi reagoi heihin. Mopoilijan pää pyöri kymmenen kertaa ympäri sivuille ja taakse kun katsoi siviilipoliisiautoa. Sitten läksi kiihdyttämään täysillä karkuun. Poliisi ottaa varmasti pakenijat kiinni, siinähän oikein mopoilija itse antaa näytön, että syytä on. Mikä poliisi se on, joka antaisi tuommoisen vaan mennä?? Ei ainakaan työtään tekevä.

Vierailija
569/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoja mä metsästän,mopoja mä metsästän
Tahdon saada uuden .tahdon saada uuden
Enkä pelkää ollenkaan Enkä pelkää ollenkaan

Vierailija
570/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat om poikia

Ettekö ite o koskaa ollu nuaria

Olisko parenpi että olis vaa sisä tiloissa ja pelais senki ajan

Voipi mennä harrastamaan jalkapallon pelaamista. Mopojakin voi harrastaa kunhan pysyy sallituissa rajoissa.

Pojat on poikia ei voi ääliömäisemmin tähänkään tapaukseen ymmärrystä osoittaa!

Niinko, annetaan anteeks kaikki sillä noinhan pojan kuuluu tehdäkin - tätäkö meinaat!

Vierailija
571/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi auton ajaminen naisille

Vierailija
572/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli poliisi ei ajaisi takaa pakenijoita ja ottaisi heitä kiinni, niin pakenemiset aivan varmasti yleistyisivät hurjastelijoiden ja muiden rikollisten piirissä.

No tätäpä mietin ja ihmettelin ettei kukaan osaa näin yksinkertaista asiaa päässään päätellä. Jos tilanne on se, että mitä älyttömämmin ja vaarallisemmin ajat, sen varmemmin poliisit ei lähde perään, niin ihan nyt vaan kaikki sherlockit voi lyödä päänsä yhteen ja miettiä mitähän siitä mahtaisi seurata?

Tästä seurasi se, että tämän konstaapelin toimia tutkitaan. Koska toimi miten toimi. Autokin paskana pöpelikössä, suoralla tiellä. 

Vierailija
573/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi pahoinpiteli Niinan 16 vuotiaan pojan

https://yle.fi/a/74-20209349

Vierailija
574/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis en missään nimessä kannusta pakenemaan poliisia mutta olihan tuo nyt aikamoinen ylilyönti poliisilta. Vai pankinko tuo mopoilija oli ryöstänyt? 

Mikä siinä oli ylilyönti?

Se, että kiilataan mopo törmäämään aitaan ja konttiin siten, että hengenlähtö tai vakava loukkaantuminen on enemmän kuin todennäköistä?

Katso se video ja näet että poika ole lähelläkään aitaa tai konttia. Kyntää ojaa. Ja mitäs pakeni... ihan oma vika.

Kiilattiin aitaan.

Höpöhöpö. Ei kiilattu. Poliisin tehtävä on lopettaa takaa-ajo, nyt toimittiin esimerkillisesti, mopoilijan olisi pitänyt itse himmata tienvarteen siinä vaiheessa kun poliisi ajoi rinnalle ja oli antanut kaikki merkit että pysähdy, sen sijaan päätti itse kiihdyttämään ja ajaa pöpelikköön.

Kun katsot ensimmäiseksi julkaistun, lehdissäkin olleen videon, jotain siihen aitaan osui, ja vielä niin lujaa että aidanpätkä romahti ja aidan terästolppa taittui.

Tuliko se osuma aitaan poliisiauton perästä silloin kun auto lähti kuskin lapasesta, vai moposta tai sen kuskista, sitä ei pysty videosta varmasti päättelemään. Veikkaisin, että poliisiauto sen lanasi.

Mopojonne toimi todella tyhmästi. Poliisi toimi monella tasolla taitamattomasti.

Veikkaan, että poliisille tästä on jopa isommat seuraukset kuin mopoilijalle. 

Mopoilijalta lähtee viritetty pyörä, saa sakot ja joutuu hoidattamaan vammojaan, ja ajokortin saaminen viivästyy.

Poliisi saa asianmukaiset syytteet, tuomion ja tuskin jatkaa vastaavissa tehtävissä. Aikuiselle ammattilaiselle osaamattomuudesta on merkittävämmät seuraukset kuin jollekin alaikäiselle perseilystään.

Saatavilla on myös video jossa tilanne on kuvattuna sieltä pöpelikön puolelta. Mopo kiilautui ojaan auton osumatta mopoon lainkaan ja mopo oli tontissa reilusti ennen kuin poliisi menetti ajoneuvon hallinnan. 

Vierailija
575/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas näitä mopo miittejä järjestää niissä kaasutellaan hurjia ylinopeuksia ja yhtään ei välitetä että tiellä on muitakin kulkijoita 

Alle olen usein meinannut jäädä

Miksi sä aina ajaudut keskelle mopomiittejä, jotka yleensä järjestetään syrjäisillä teollisuusalueilla?

Vierailija
576/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas poliisi ei saa enää pysäyttää kaahareita. Voidaan lopettaa koko poliisilaitos, katsotaan kauanko nämä poliisin toiminnasta itkevät pysyvät hengissä

Vierailija
577/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopojonnesta taisi tulla kertalaakista Steen Cristensenin ihailija. 

Vierailija
578/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 kiloa mopopoikaa versus 1500 kiloa Passatia. Hieman on voimankäyttö liioiteltua.

No ei nyt sattunut paikalle moottoripyöräpoliisia tai Yarista. Jos ei olisi ollut viritetty peli alla, ehkä olisi pystynyt pysäyttämään pehmeämmin. FAFO.

Vierailija
579/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ääliö mukuloita nuo karkuun ajavat ovat! Poliisi kehoitus pysähtyä SILLOIN PYSÄHDYT!! Niin yksinkertaista. Vastast teostasi ja se siitä. Niin toimitaan.

Ei kehotettu pysähtymään. Ei edes pysäytysvaloa, vaan suoraan autolla päälle.

Ai, eikö se kuski mukamas huomannut poliisiautoa :)))

En minäkään pysähdy aina poliisiauton nähdessäni. Vain silloin jos poliisi antaa pysähtymiskäskyn, yleensä näyttää pysäytysvaloa. Jutun tilanteessa poliisi ei missään vaiheessa anna pysätymiskäskyä. Eihän liikenteestä mitään tulisi jos kaikki pysähtyisivät aina nähdessään poliisiauton.

Vierailija
580/5105 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttävää?

Jos itse olen mopolla liikenteessä ja näen että poliisiauto seuraa minua niin päästän poliisiauton ohitseni. Jos taas havaitsen että he haluavat minun pysähtyvän niin pysäytän. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Laitanko silloin kaasun pohjaan ja alan ajamaan ylinopeutta pakoon?

Ei pysäytysvaloa=poliisi ei halua pysäyttää. Mikä tässä on niin vaikeaa?