Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan
ajattamalla ojaan . Kiilasi todella pahan näköisesti vauhdissa ojaan ja poliisiautokin kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä. Lähellä ettei mopopoika jäänyt poliisiauton alle
Kommentit (4481)
"Mopoilija ajoi noin 90 km/h"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin , kun poliisi käskee pysäyttää ajoneuvon niin eikö pitäisi laittaa punaiset vilkut päälle ? Myös tässä tapauksessa. Pojalla ei ollut kilpiä mopossa. Olkoot poliisi tyytyväinen ettei sattunut pahemmin.
Ei kilpiä
Viritelty moottoripyöräksi
Ei vakuutuksia
Katsastamaton
Ei ajo-oikeutta
Vaaransi liikennettä
Ylinopeus
Rikollinen saatiin pysäytettyä, poliisille pisteet.
Kuka alaikäiselle jonnelle on tuommoisen vehkeen hankkinut? Vanhemmat vastuuseen.
Ilmeisesti omat vanhemmatkin kyllästyneet vahingonlaukaukseensa ja aatelleet pääsevänsä siitä viritetyllä mopolla eroon? No, ehkä ensi kerralla tärppää?
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa nuo julkisuuteen kerrotut vammat ja jalkapöydän murtuminen ei ole pikkuasia. Ilmeisesti myös ranne murtunut?! Ranne on hankala, vaatii yleensä leikkauksen toipuakseen ennalleen, mutta mehän kaikki toedämme mikä julkisen terveydenhuollon tilanne on. Meillä oli lapsella rannemurtuma, kun duunarin lapsi pyöritteli koulun pihalla. Fiksu ja kouluttautunut kun olen niin tappelin leikkauksen. Kipsasivat moneen kertaan. Samoin jalkapöydän ja nilkan murtuma voi aiheuttaa invaliditeettia jos sitä ei hoideta taidolla. Pliisin on syytä joutua vastuuseen ylilyönnistään. Nyt ei ole kyse pikkujutusta, kuten poliisi antaa ymmärtää.
Poliisi vähättelee kaikin tavoin. Lievä loukaantuminen ja kaverilla on oikeasti riski saada tuosta loppuelämän haitta ja kädethän on tosi tärkeät mm. työnteossa.
On se kumma, että joku pentu on lopulta sankari ja poliisia syytetään. Maailma on mennyt ihan ylösalaisin.
Taitaa Tuusulan asukkaista 99% poliisin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on ystävä.
Näinhän se on, edelleen.
Tämä on aina tarkoittanut suhdetta lainkuuliaisiin kansalaisiin. Minkä tämäkin tapaus osoittaa. Jos perseilet niin poliisi ei välttämättä ole enää "ystävä".
Tämä sinun hehkuttama "ystävä" on ollut kovin hiljaa, mitä tulee kokoomukseen ja Petteri Orpon korruptioepäilyihin. Mielenkiintoista on nähdä, uskaltaako yksikään poliisi herätä, mikäli oikeuskanskeri löytää jotain moitittavaa kyseisestä tapauksesta? Vai ollaanko taas siinä tilanteessa, että "poliisi on ystävä"?
Ihmettelen noita asiantuntijoitakin, onko naispoliiisivihaa ilmassa????
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, miten tälläkin palstalla normalisoidaan ja jopa kiitellään poliisin liiallista voimankäyttöä. Ettekö ymmärrä, että poliisin tehtävä ei ole jakaa kenttärangaistuksia/kostaa. Rikollisiakin ja sellaiseksi epäiltyjä tulee kohdella lain mukaan. Laki se on poliisillakin. Mopoilija vaikuttaa syyllistyneen yhteen jos toiseenkin laittomuuteen, mutta se ei silti oikeuta liiskaamaan häntä aitaan.
Ei pysäyttäminen ole kosto.
Eiku nyt mä ymmärrän, sä olet niitä joiden mielestä mopon tarkastaminen on vainoamista. No tuo "mopo" kulki videoiden mukaan 115km tunnissa. Mieti, se lapsi olis voinu tappaa jonku sillä.
Poliisi voisi keskittyä muihin asiohin enemmän,kuten vakaviin rikoksiin!Väkivalta,tappo,ryöstöt,raiskaus-ja hyväksikäyttö tapaukset selvitettävä paremmin!Minä en näe kyseistä mopopoikaa rikollisena tai muuten vaarallisena ihmisenä.Hän sai kokemuksen jota ei varmasti unohda heti.Mutta poliisi olisi voinut toimia toisella tavalla tuossa tilanteessa.
Harmittaa, että tuusulalaiset joutuvat kärsimään näistä mopojätkistä.
Irakissa nainen pääsee naimisiin 9-vuotiaana. Täällä epäillään 15-vuotiaan kypsyyttä ajaa mopoa.
Korvatulppien kulutus romahti Tuusulassa.
Vierailija kirjoitti:
No mites kaahari autoilijat, mitäs niille voisi tehdä, ei ne sakoista mitään piittaa. Liikenteessä tosi paljon näitä teiden valtiaita. Kukas niitä vahtii ja läksyttää. Turha täällä on mopoilijoista meuhkata kun suurempaa vaaraa aiheuttaa autot.
Itse asiassa liikenne on nykyään tosi siistiä. Ruotsissakin on nykyään räväkempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliiseihinkin on totuteltava. :) iän myötä tottuu ja opitaan käyttäytymään heidän kanssaan ;)
Kyllä, niille on sanottava mahdollisimman vähän ja autettava mahdollisimman vähän, niin omaa aikaa kuluu vähemmän. Mitään hyötyä lainkuuliaisella aikuisella poliisista ei ole, joten paras vain vältellä kaikkia kontakteja kyseisten tyyppien kanssa. Sama koskee aivan kaikkia viranomaisia, sillä heille kaikille on yhteistä se, että ne eivät ollenkaan ymmärrä, että aikuinen ihminen osaa itse ja enimmäkseen paljon paremmin.
Kyllä mulle on ollu hyötyä. Mun perään oli autolla liimautunut liian lähelle kuski, ei jättänyt turvaväliä. Meidät molemmat pysäytettiin, perässäroikkuja sai jostain vaarantamisesta sakot siinä ja se poistettiin roikkumasta mun perästä. Erittäin hyvää toimintaa poliisilta. Sain jatkaa matkaa turvallisesti. Kiitos poliisille, että huomasivat. Pitäkää ne turvavälit.
Että sellainen turvauni tällä kertaa.
Tervetuloa aikuisten elämään sitten kun olet täysi-ikäinen; me ajamme autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliiseilla ei tässä tapauksessa ole mitään hätää. Homma tietysti tutkitaan näön vuoksi.
Ei korppi korpin silmää noki.
Oletko nähnyt monenkin mopoilijan tuomitsevan pojan laittoman kaahailun :)
Vierailija kirjoitti:
No ei kai niissä mopomiittiporukoissa tarvi pyöriäkään joutuakseen mopon yliajamaksi.
Olen viime vuosina seurannut facesta lähikuntien omia ryhmiä. Kaikkialla tuntuu olevan ongelmana yöaikaan mopoilevat nuoret. Vai ...lapsiako ne nyt sitten ovat. Tuskin itse hyväksyvät tätä nimitystä. Tai vastikään autokortin saaneet teinit. Näiden vanhemmat eivät ole tietävinäänkään, mitä lapsensa puuhaavat. Moni on vain helpottunut, kun saavat vihdoin "lapset" pois kintuista pyörimästä. Tai sitten puolustelevat lastensa huonoa käytöstä. Tosi noloa, jos tapahtuisikin jotakin peruuttamatonta. Moni tässäkin syyttää poliisia. Olihan se hurjaa siinä pätkässä ja vielä, kun taustoja ei avata mitenkään. Tuntuu, että ihmiset ei piittaa mitään, ennenkuin vahinko kohdistuu itseen tai läheiseen.
Ennen kuin julistat kaikki muut ihmiset ongelmaksi, sinun olisi syytä muistaa, että Suomessa on liikkumisen vapaus. Tapahtuu se sitten millä kulkuvälineellä hyvänsä, tai mihin vuorokauden aikaan tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyttäjä hakee molemmille kolmea eri syytettä. Poliisilla mm virkavelvollisuuden rikkominen.. Ihan lapsellista puolustella täällä poliisin toimintaa.
Syyttäjä tekee poliisille asiaa tutkittuaan syyttämättäjättämispäätöksen. Ja sekös jonnen hölmöilyn puolustajia riepoo :D
Jonne joutuu raastupaan ja hänestä tehdään tuomion ankaruudella muille jonneille varoittava esimerkki.
Laittomat mopomiitit tulevat pkkuhiljaa tiensä päähän.
Tulet pettymään. On tullut aikoinaan sossuna huomattua, kuinka ankarasti tällaisesta rangaistaan noin nuorta. Ei ole yksi eikä kaksi nuorta asiakasta, jotka joutuivat samankaltaiseen tilanteeseen. M52
Luetunymmärtäminen. Eikö tuosta saanut selvää, että poliisi jää syytteittä, mutta nuori kolli saa raastuvassa kunnon rapsut?
Menee toisin päin. Luetunymmärtäminen. M52
Niin menee mutta toisinpäin
M52
Koita kestää :;
On aina voitto kun saa provosoitua persut tekemään sitä ainoaa asiaa, minkä osaavat. M52
Persuille v*ttuilu on suorastaan kansalaisvelvollisuus. Saavat sillä takaisin sitä mitä itse tekevät kansalle kaiket päivät. Tuo viiden prosentin apinalauma.
Sinun ja tuon patologisen valehtelijan "vittuiluilla" on yhtä suuri merkitys kuin pierulla pyörremyrskyssä. Teidän tyhmyydellenne lähinnä nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Irakissa nainen pääsee naimisiin 9-vuotiaana. Täällä epäillään 15-vuotiaan kypsyyttä ajaa mopoa.
Moottoripyörää. Johon hänellä ei ole ajo-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että joku pentu on lopulta sankari ja poliisia syytetään. Maailma on mennyt ihan ylösalaisin.
Pentu ei ole sankari, mutta poliisi teki kolme ihan selkeää virhettä. Mustavalkoinen pää ei kykene näkemään, että vikaa oli molemmissa, mutta poliisin velvollisuus on suojella kansalaisia, varsinkin lapsia, riippumatta siitä onko mopossa kilvet vai ei. Amerikassa poliiseilla on eri meininki, mutta sitä menoa en tänne halua.
Eipä 15-vuotias saisi myöskään ajaa moottoripyörää, varsinkaan jos aivot on alikehittyneet.