Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (3032)

Vierailija
2361/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea toimintatapa tuossa on se että poliisi ajaa rinnalle kuten nyt teki, ikkuna auki ja isosta pullosta kaasua mopopojan eteen. Kaasu vaikuttaa nopeasti mutta ei niin nopeasti etteikö poika ehtisi itse pysähtyä. Siellä kypärän sisällä on sitten räkää yksi joellinen kun poikaa talutetaan pesemään naamansa. 

Aaaivan!! 100km/h vauhdista kaasua kuskin paikalta kohti oikealla rinnalla samaa vauhtia ajavaa mopopoikaa. Ne kaasut ei toki jää sinne poliisiauton? Ai ei? Hitto, sun pitäis alkaa poliisien kouluttajaksi!

Vierailija
2362/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina. 

Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan. 

Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut poliisille noottia viime kuussa toimettomuudesta yleistä turvallisuutta koskevassa tilanteessa, mutta tästä pitää antaa kiitokset. 

Vierailija
2364/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on sen, joka lähtee karkuun. Jokainen tietää yhdistelmän poliisi ja rosvo.

Vierailija
2365/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina. 

Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan. 

Tämän kuuli äänestäkin, että oli selkeästi tunnekuohun vallassa ja pelästynyt tilanteessa. Ei työtehtäviensä tasalla. 

Vierailija
2366/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ojaan osaa ajaa mutta että ajoi sieltä vielä poiskin, oli hyvä ajotaidon ja auton hallinnan osoitus. Siis sen lisäksi ettei tainnut aiemmin tilanteessa osua mopojonneen ollenkaan.

Vierailija
2367/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.

Ei ole millä keinolla hyvänsä. Otetaan vähän äärimmäisempi esimerkki: poliisi ei saa ampua tikkarivarasta selkään, vaikka tämä muuten pääsisi karkuun. Sitten se pääsee karkuun. 

Vierailija
2368/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta vähemmän päättäväiseltä poliisilta juippi olisi päässyt karkuun.

No nyt sattui kova tyttö ratin taakse 🚔🚨Ei muuta kuin 100km vauhdista seinää kohti ja rautoihin.‍💥

Jonnen omalla videolla näkyy kuinka taidolla auto hipaisee mopoa. 

Jep, Jonnen harmiksi tuli ihan itse kuvanneeksi ja vielä julkaisseeksi videon, jossa näkee hyvin, mitä tuossa tapahtui. Ja vielä nimesi sen getaway failiksi, eli ei mene läpi selitykset, ettei mukamas tiennyt, että hänen olisi kuulunut pysähtyä.

Ompa jonneksi harvinaisen tyhmä ja tietämätön. Se ei kuitenkaan one hänelle mikään lieventävä asianhaara. Eikä sekään että esittää nyt jotain reppanaa kun paskat on housussa.

Vierailija
2369/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä jonne terrorisoinut Tuusulaa koko kesän melullaan ja ajotavallaan?

Onneksi ei vähään aikaan terrorisoi. Kiitos poliisit.

Vierailija
2370/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän nämä moposällit on just hyviä, että ne ihan ITE kuvaa rikoksensa todistusaineiston oikeudelle katsottaviksi. Heh. Voi taivas.

Vierailija
2371/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kuuli äänestäkin, että oli selkeästi tunnekuohun vallassa ja pelästynyt tilanteessa. Ei työtehtäviensä tasalla. 

On siinä vähän kuumottavat oltavat, kun tilanteessa yksin ja ympärillä jopa sadat mopopojat lähestyy ja juuri olet melkein lahdannut yhden heidän kaverinsa.

Vierailija
2372/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ojaan osaa ajaa mutta että ajoi sieltä vielä poiskin, oli hyvä ajotaidon ja auton hallinnan osoitus. Siis sen lisäksi ettei tainnut aiemmin tilanteessa osua mopojonneen ollenkaan.

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😂

Niin ei päässyt syvemmälle ojaan, kun mopo oli välissä😉

Vierailija
2373/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä vain yksi poliisi?

Olen luullut, että poliisit työskentelevät aina pareittain. 

Vierailija
2374/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20240101

Tämä tiedetään 

Vierailija
2375/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä vain yksi poliisi?

Olen luullut, että poliisit työskentelevät aina pareittain. 

Jep. 
Jase sutokin oli vasta korjattu edellisten ruttujen jäljiltä

Vierailija
2376/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen poliisi laitetaan syrjään? Lahdentiellä oli äskettäin esimerkki siitä, mihin nuorison ja huligaanien (niitä ne kiihdytysintoilijat kuitenkin käytännössä on) vapaa toiminta johtaa. Ei nuoriso usko viranomaisten ystävällisiä ohjeistuksia liikennekäyttäytymisessä. Onhan se nähty kautta vuosikymmenien.

Joskus yhteiskunnan on pakko näyttää kaapin paikka ja vähän useammin sen pitäisikin tapahtua.

Tuo levinnyt video on erinomainen laajan levikkinsä takia.  Jos viranomaiset olisivat olleet älykkäitä, niin olisivat vain todenneet, että kannattaa noudattaa sääntöjä.

Toki meillä on lainsäädäntö, jota nyt sitten luetaan suurennuslasilla huligaanien eduksi. Taas kerran täällä hölmölässä...

Vierailija
2377/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin jonnelta mopo valtiolle, lasku poliisiauton vaurioista ja kunnon sakot. Ainiin, on vielä ajokortiton. Siirrettäköön inssiajoa parilla vuodella ja lisää jos laskut ei silloin ole maksettu. Oppinee pysähtymään kun poliisi käskee.

Vierailija
2378/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys. Olisiko poliisi toiminut samoin, jos tekijän ihonväri olisi ollut tumma?

Vierailija
2379/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden videoiden perusteella onkin sitten hyvä lyödä tuomio mopokuskille. Siinähän se näkyy selvääkin selvempänä poliisikamarilla ja käräjillä.

Vierailija
2380/3032 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja, ja moporikollinen valitsi näin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi