Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (3031)

Vierailija
2381/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina. 

Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan. 

Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.

Kysyinkö sinulta lupaa sanoa oman mielipiteeni? Poliisilla on oikeus käyttää voimatoimia tilanteen niin vaatiessa, mutta sen on oltava perusteltua ja suhteessa tilanteeseen. Poliisi joutuu työssään haastaviin tilanteisiin, mutta siihen heidät on koulutettu. Tai niin ainakin pitäisi olla. 

Vierailija
2382/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina. 

Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan. 

Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.

Poliisi ei saa kiilata mopoa tavallisessa pysäytys- tai takaa-ajotilanteessa, koska kaksipyöräisen ajoneuvon kiilaaminen aiheuttaa lähes varmasti kaatumisen ja vakavan loukkaantumisen vaaran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millä keinolla hyvänsä. Otetaan vähän äärimmäisempi esimerkki: poliisi ei saa ampua tikkarivarasta selkään, vaikka tämä muuten pääsisi karkuun. Sitten se pääsee karkuun. 

Mutta saa juosta tikkarivarkaan kiinni ja painaa maahan, vaikka tikkarivarkaalle tulisi vähän asfaltti-ihottumaa sen vuoksi.

Vierailija
2384/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli tyylikäs taklaus.

Siinä oli kuri kohdallaan 😅. Lopuksi vielä paiskasi poliisiauton oven kiinni oikein mielenosoituksellisesti.

Vierailija
2385/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kuuli äänestäkin, että oli selkeästi tunnekuohun vallassa ja pelästynyt tilanteessa. Ei työtehtäviensä tasalla. 

Työtehtävä oli pysäyttää jannu ja laittaa nippusiteisiin. Ruotsissa alaikäisiä käytetään palkkatappajina kun rikoksiin ei puututa ajoissa.

Vierailija
2386/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajat joutuu varmaan korvaamaan poliisiauton remontin?

Vierailija
2387/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Suomessakin pitäisi puhua enemmän poliisiväkivallasta. 

Totta. Lisää voimankäyttöoikeuksia poliiseille. Esim. karkuun lähtevää mopoa pitäisi saada ampua välittömästi ilman pelkoa seurauksista.

Vierailija
2388/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi toimi törkeästi. Kiilasi vaarallisesti kohti seinää ja aitaa. Raudoittaa ja istuttaa autoon. Näin vakavassa törmäyksessä pitää aina kutsua ensiapu! Vaikka nuori nousisi ja kävelisisi niin se ei tarkoita ettei ole saanut aivotärähdystä, joku sisäelin ottanut osumaa. Voi olla myös vakavia murtumia vaikkei heti tuntisi kipua, koska adrenaliini ja sympaattinen hermosto käynnistyy. Taas tämän jälkeen luotsn Suomen poliisin toimintaan vähemmän. Saa nähdä mitä vammoja nuori saa ja uutisoidaanko niistä, koska poliisi lakaisee nämä maton alle. Edes tutkinnan käynnistäminen ei tarkoita, että oikeus toteutuu. 

Toivottavasti se on sun lapsesi jonka yli tuo mopopoika ajaa seuraavaksi

Toivottavasti se on sun lapsi, jonka poliisi tappaa ylilyönnillään seuraavaksi.

Poliisi ei tapa turhaan ketään mutta idiootit mopojonnet kyllä. Toivottavasti mopo meni täysin romuksi kuten muillekin vastaaville pitäisi käydä.

Vierailija
2389/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys. Olisiko poliisi toiminut samoin, jos tekijän ihonväri olisi ollut tumma?

Ei tietenkään. Siksihän se tuolla oli mopopoikien kimpussa eikä häiritsemässä toisten pelihetkiä.

Vierailija
2390/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tilanne lähti siitä, että mopoilija ei totellut poliisia. Katsoi sitten tilannetta minkälaisten lasien läpi tahansa, fakta on se, että mitään ei olisi tapahtunut, jos mopoilija ei olisi lähtenyt karkuun. 

Play stupid games, win stupid prizes. 

Vierailija
2391/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli tyylikäs taklaus.

Siinä oli kuri kohdallaan 😅. Lopuksi vielä paiskasi poliisiauton oven kiinni oikein mielenosoituksellisesti.

Oli rouheaa. Tälle ei ryttyillä. Ei asemalla eikä puskissa. Kiitokset poliisille kiinniotoista.

Vierailija
2392/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei saa kiilata mopoa tavallisessa pysäytys- tai takaa-ajotilanteessa, koska kaksipyöräisen ajoneuvon kiilaaminen aiheuttaa lähes varmasti kaatumisen ja vakavan loukkaantumisen vaaran. 

Poliisia karkuun lähteminen aiheuttaa varmasti vaaran niin oman kuin muidenkin terveyden puolesta. MOT.

Vierailija
2393/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä jonne terrorisoinut Tuusulaa koko kesän melullaan ja ajotavallaan?

Onneksi ei vähään aikaan terrorisoi. Kiitos poliisit.

Katos katos. Täällä on muka koko Tuusula kommentoimassa. On kyllä sairasta porukkaa

Vierailija
2394/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä vain yksi poliisi?

Olen luullut, että poliisit työskentelevät aina pareittain. 

Partioivat pareittain, mutta on poliisilla muitakin töitä, kuin partiointi. Ihan vaikka vain paikasta A paikkaan B siirtyminen, ja yleensä juurikin siviiliautoilla. Tottakai poliisi kuitenkin osallistuu tehtävälle yksinäänkin, jos sattuu olemaan lähistöllä ja häntä sinne pyydetään/käsketään.

Vierailija
2395/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän Tuusulassa on mopoja sen mukavampi se on muille tai ainakin niille jotka veroillaan elättävät näiden mopojonttien vanhemmat.

Vierailija
2396/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20240101

Tämä tiedetään 

Rantasta yritetty tavoittaa kommentoimaan tilannetta, mutta ei ole saatu kiinni. Taisi olla Ratinassa ördaamassa ja nyt krapulassa. Saa kyllä suunsa auki silloin, kun asia, johon puuttuu ei edes kuulu sisäministerin valtuuksiin. 

Vierailija
2397/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis en missään nimessä kannusta pakenemaan poliisia mutta olihan tuo nyt aikamoinen ylilyönti poliisilta. Vai pankinko tuo mopoilija oli ryöstänyt? 

Ehkä nuo alkaa oppimaan vastuusta jotakin, jos joku vastuuttaa ne väkisin. Kun eivät näemmä itse osaa sitä vastuuta kantaa. Ihan hyvä että ajatti ja vähän säikähti, niin ehkäpä jää tulevaisuudessa pyllyilyt vähemmälle

Eiköhän säikähtänyt paljon. Hyvä että ilmeisesti on kuitenkin hengissä. 15-vuotiaan aivot on vielä niin pahasti keskeneräiset että arvostelukyky voi pettää. Poliisilla sitä arvostelukykyä pitäisi olla. Tässä tilanteessa se kyllä petti. Vähempikin olisi riittänyt. 

Tuossa iässä moni oli aikanaan jo rintamalla. Voi hyvät hyssykät!

Vierailija
2398/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyinkö sinulta lupaa sanoa oman mielipiteeni? Poliisilla on oikeus käyttää voimatoimia tilanteen niin vaatiessa, mutta sen on oltava perusteltua ja suhteessa tilanteeseen. Poliisi joutuu työssään haastaviin tilanteisiin, mutta siihen heidät on koulutettu. Tai niin ainakin pitäisi olla. 

Sinun mielestä poliisin siis pitää kysyä ensin lupa? Keneltä? Niiltä mopomiitin jonneiltako? Vauvafoorumin arvoisalta raadilta? Vai keneltä? Älä naurata ja ole kapsellinen. Poliisi vastaa toiminnastaan, mutta miin vastaa jonnekin hölmöilystään - hyvässä ja pahassa.

Vierailija
2399/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliiisi toimii taatusti sen mukaan millainen on roistokin. Ei ne turhaan lamautinta ym a setta mukana kanna.

Vierailija
2400/3031 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millä keinolla hyvänsä. Otetaan vähän äärimmäisempi esimerkki: poliisi ei saa ampua tikkarivarasta selkään, vaikka tämä muuten pääsisi karkuun. Sitten se pääsee karkuun. 

Mutta saa juosta tikkarivarkaan kiinni ja painaa maahan, vaikka tikkarivarkaalle tulisi vähän asfaltti-ihottumaa sen vuoksi.

Aivan. Taisi poliisi tässä unohtaa, että olikin autolla, eikä juosten liikkeellä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme