Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joille Eppujen hehkutus menee hiukan yli?

Vierailija
08.08.2026 |

Siis juu, pitkään toiminut ja ainakin tietyn sukupolven keskuudessa hyvin suosittu bändi, mutta rajansa kaikella! 

Ylellä on ollut koko viikon radiossa, verkossa ja telkkarissa mm Aamuteeveessä juttuja ja analyysia Epuista, tänään asia oli ykkösuutinen illan pääuutislähetyksessä. Mediat seuraa konserttia biisi biisiltä ja minuutti minuutilta...

Meneekö ihan pikkuisen yli?! Eihän tämä nyt suurinta osaa suomalaisista kosketa mitenkään erityisesti, kun jo pitkään telakalla ollut bändi lopettaa virallisestikin toimintansa.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomirockissa oli yksi iso tähti: Banding Somerjoki. Juice, Eput ym. tekivät jotain ihan kivaa, mutta eivät ansaitsisi tällaista ylimainontaa.

Vierailija
82/100 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon tykännyt teinistä asti, enkä oo oikeastaan koskaan törmännyt keneenkään toiseen, joka niitä hehkuttaisi. Mutta nyt sitten löytyykin stadiontolkulla porukkaa, joille bändi on henki ja elämä. 

Se on muuten jännä. Kaikki tuntemani tykkää siitä, mutta eivät hehkuta tai välttämättä edes omista yhtään levyä tai kuuntele sitä ns. kotona. Mutta jos laitat vaikka illanistujaisissa ihan sama minkä Eppujen kappaleen soimaan, niin jokainen osaa sanat ja alkaa laulu. Kukaan ei suoranaisesti fanita, mutta tykkää. Eput on vähän kuin joulukinkku. Kuuluu suomalaisen elämään enemmän tai vähemmän ja lähes tulkoon kaikki tykkää. 

Omassa kaveripiirissä ei kukaan taatusti laulelisi Eppuja. Ihmiset tosin hakeutuvat samankaltaisten ihmisten seuraan, mikä varmaan selittää tuon, että sun kaveripiirissä taas tunnetaan nuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunneltiin automatkalla pitkästä aikaa päivän teemana Eppuja, ja aikamoisia itkuvirsiähän ne ovat. Aina kaivataan ja kyynel vierähtää, ja Martin ääni on kovin heiveröinen. Vanhemmassa tuotannossa on vähän enemmän potkua, uudempaa ei kauan jaksa yhteen menoon.

Jotain suomalaisia yhdistävää kai kaivataan, ja Eput on pienin yhteinen nimittäjä vanhemmille sukupolville.

Vierailija
84/100 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvikokemus. Nostalgiaa.

Vierailija
85/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eihän se mikään The Beatles ole mutta muutaman kuunneltavan biisin ovat onnistuneet tekemään n. 40 vuotta sitten.

Vierailija
86/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue enkä kuuntele mitään uutisia tästäkään aiheesta eli mua ei häiritse koska mua ei kiinnosta.

Vierailija
87/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunneltiin automatkalla pitkästä aikaa päivän teemana Eppuja, ja aikamoisia itkuvirsiähän ne ovat. Aina kaivataan ja kyynel vierähtää, ja Martin ääni on kovin heiveröinen. Vanhemmassa tuotannossa on vähän enemmän potkua, uudempaa ei kauan jaksa yhteen menoon.

Jotain suomalaisia yhdistävää kai kaivataan, ja Eput on pienin yhteinen nimittäjä vanhemmille sukupolville.

Sekä niiden lapsille jotka ovat eppuja kuunnelleet lapsena, koska vanhemmat ovat niitä kuunnelleet. 

Vierailija
88/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 17 v poika ei ollut koskaan kuullutkaan Eppu Normaalista, oli ihan että häh, mikä juttu tämä on 😄

Mun poika tykkäsi lapsena lainelautailevalehmänmaharockenrollista

Vierailija
89/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hyvä musiikki ole kertakäyttötuote, vaan kappaleet jäävät elämään vuosikymmenistä ja jopa  vuosisadoista toiseen.  Jos erään kirjoittajan jälkikasvu ei edes tiennyt, mikä on Eppu Normaali, se on kasvattajan häpeä.  Lapsien on hyvä kuulla kotonaan eti aikakausien kevyttä ja klassista musiikkia, se on elämän suuri rikkaus ja omalla tavallaan yleissivistystä. 

Vierailija
90/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli ja Alexanderin istumassa katsomossa!  On se silloin jo suomalaisuuden kunnianosoitus bändille, Martille!

Vierailija
91/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Hurriganesin hehkutus on nyt vähenemään päin ja Eput saavat vuorostaan paistatella, oon kyllästynyt Roadrunnerin hehkutukseen, aloitin kuuntelun vasta kun Ile Kallio oli jo soittanut Crazy daysilla ja ostin Hot Wheelsin kasettina, joka ei ollut minusta hyvä levy, mutta tulipahan ostettua ja kuunneltua.   Nyt on myös jo 100% kyllästynyt Eppuihin, ostin aikoinaan Valkoisen kuplan kasettina ja se riittää minulla, vähän harmitti kun olin tavallaan myöhässä ja en ostanut Kahdeksas ihme albumia, jossa hyvät biisit Kitara, taivas ja tähdet ja Vuonna 85, mutta Valkoinen kupla on kyllä hyvä.

Tuo on kyllä hieman vaikea minulle käsittää että Ratina saadaan 2x täyteen ja ihmiset maksavat jobbareille jopa yli 300 euroa lipuista, aika vanhaa jengiä kuvien perusteella paikalla, osa vanhempia kuin Eput itse.

Vierailija
92/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaa ne Eppu uutiset ohi, jos noin käy tunteisiin. En itsekään ole mikään suuri Eppu fani, mutta hienon uranhan nuo ovat tehneet, joten muutaman päivän hypetys aivan sallittua, huomenna jo uudet lööpit.

Vierailija
93/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon tykännyt teinistä asti, enkä oo oikeastaan koskaan törmännyt keneenkään toiseen, joka niitä hehkuttaisi. Mutta nyt sitten löytyykin stadiontolkulla porukkaa, joille bändi on henki ja elämä. 

Se on muuten jännä. Kaikki tuntemani tykkää siitä, mutta eivät hehkuta tai välttämättä edes omista yhtään levyä tai kuuntele sitä ns. kotona. Mutta jos laitat vaikka illanistujaisissa ihan sama minkä Eppujen kappaleen soimaan, niin jokainen osaa sanat ja alkaa laulu. Kukaan ei suoranaisesti fanita, mutta tykkää. Eput on vähän kuin joulukinkku. Kuuluu suomalaisen elämään enemmän tai vähemmän ja lähes tulkoon kaikki tykkää. 

Omassa kaveripiirissä ei kukaan taatusti laulelisi Eppuja. Ihmiset tosin hakeutuvat samankaltaisten ihmisten seuraan, mikä varmaan selittää tuon, että sun kaveripiirissä taas tunnetaan nuo.

Jaa, me porukassa tästä just puhuttiin, miten osa on tykännyt aina, osa jossain vaiheessa vasta ja yks ihan nyt on herännyt jopa tykkäämään. Monet kappaleet on muodostunut klassikoiksi ja ne herättää tunnemuistaja menneisyydestä, vaikka silloin ei olisi vielä tykännyt.

Vierailija
94/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep 😂 Eput oli ihan hyvä mutta tuli jo kuultua tarpeeksi ysärillä. Sen jälkeen lähinnä nostalgiasyistä ihmiset kuunnelleet?

Vierailija
95/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massat juoksee sen perässä mitä sosiaalinen media ja tavanomainen media hehkuttaa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
96/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hyvä musiikki ole kertakäyttötuote, vaan kappaleet jäävät elämään vuosikymmenistä ja jopa  vuosisadoista toiseen.  Jos erään kirjoittajan jälkikasvu ei edes tiennyt, mikä on Eppu Normaali, se on kasvattajan häpeä.  Lapsien on hyvä kuulla kotonaan eti aikakausien kevyttä ja klassista musiikkia, se on elämän suuri rikkaus ja omalla tavallaan yleissivistystä. 

Meillä aina kuunneltu laidasta laitaan klassisesta heviin ja jazziin. Mut huvitti, kun poikani murrosikäisenä kuunteli mm. Katri Helenan musiikkia. Sitä just ei meillä pahemmin soitettu, mutta olipa hän löytänyt senkin suunnan. Reilu kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
97/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti lopettavat niin ei. Jos tekevät comebackin niin sitten on vähän noloa.

Vierailija
98/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä Eppu-uutisia ole pakko seurata. Huomenna on uudet aiheet.

Vierailija
99/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt 80-luvulla enkä nyt. Vähän sellainen myötähäpeä tulee. Jotkut kuulemma tykkäävät.

Vierailija
100/100 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Hurriganesin hehkutus on nyt vähenemään päin ja Eput saavat vuorostaan paistatella, oon kyllästynyt Roadrunnerin hehkutukseen, aloitin kuuntelun vasta kun Ile Kallio oli jo soittanut Crazy daysilla ja ostin Hot Wheelsin kasettina, joka ei ollut minusta hyvä levy, mutta tulipahan ostettua ja kuunneltua.   Nyt on myös jo 100% kyllästynyt Eppuihin, ostin aikoinaan Valkoisen kuplan kasettina ja se riittää minulla, vähän harmitti kun olin tavallaan myöhässä ja en ostanut Kahdeksas ihme albumia, jossa hyvät biisit Kitara, taivas ja tähdet ja Vuonna 85, mutta Valkoinen kupla on kyllä hyvä.

Tuo on kyllä hieman vaikea minulle käsittää että Ratina saadaan 2x täyteen ja ihmiset maksavat jobbareille jopa yli 300 euroa lipuista, aika vanhaa jengiä kuvien perusteella paikalla, osa vanhempia kuin Eput itse.

Pari vuotta sitten Laukon kartanolla käytiin hEppujen keikalla. Tykkäsin. Ihmisiä oli kaiken ikäisiä.

Paikkaa suosittelen, siellä monipuolinen musiikkitarjonta ja intiimimpi paikka vs. stadionit.