Miehensä siivellä elävät vaimot? Tunnetteko?
Sellaisia statusvaimoja, mies maksaa suurimman osan. Ovat myös ylpeän oloisia. Tunnetteko? Meillä lasten harrastuspiireissä pari tällaista rouvaa. Ei käy kyllä kateeksi.
Kommentit (112)
tyttöystävälle monta vuotta maksanut 3000 kuussa, eläkkeetkin kertyy siitä. Mitään töitä hän ei ole tehnyt sen eteen ymmärtääkseni. Eikä viimevuosina edespaljon aikaa vietä mun kanssa, oisko 2vk viimeisen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei tule koskaan ilmaiseksi ellei ole perijä. - Statusmiehen vaimo
Mitä tarkoitat? T. Myös statusmiehen vaimo
En tunne. Enemmän tunnen miehiä jotka elävät naisen siivellä.
Tunnen tällaisen miehen ja naisia myös. Eivät kyllä ole mitenkään ylpeitä, vaan normaaleja hyvällä itsetunnolla varustettuja ihmisiä.
Tässä nyt sekoitetaan sellainen golddigger vaimo, joka jossain Dubaissa on jonkun miljonäärin ”vaimo”.
Minä tunnen pari vaimoa, joiden miehet hyväpalkkaisessa työssä (toinen lääkäri ja toinen lentäjä) ja nämä vaimot (koulutettuja) ovat käytännön syistä kotiäitejä (tai kotirouvia mikäli se niin halutaan sanoa). Lasten ollessa pieniä on rooli luonteva, jos ihan pakko ei ole toimeentulon takia töitä paiskoa. Ihan eri asia kuin nuo kullankaivajat, vaikka ulospäin jollekin kateellisille saattaa samalta näyttääkin.
Luulin tietäväni yhden tuollaisen pariskunnan, mutta myöhemmin selvisi että se nainen on miljonääri ja ennemminkin hän elättää miestä kuin toisin päin... Mieskin kyllä hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut itse olevani sellainen. Ihmiset ei tajua, että käyn kyllä töissä myös.
Minulta oma esihenkilö yritti aikoinaan evätä oikeuden edes hakea erästä työetua sillä perusteella, että a) minulla oli puoliso ja b) puolisoni oli ns. hyvätuloinen.
Vanhoina hyvinä aikoina naisvaltaisen työpaikan nokkimisjärjestys oli todella mielenkiintoinen. Paheksuttiin, että olin ollut kotiäitinä, mutta toisaalta paheksuttiin, että tungin sinne töihin, vaikka olisin voinut jatkaa myös kotiäidin uralla.
Vielä 60-luvulle saakka naiselle avioliiton solminen oli irtisanomisperuste työstä, koska kunniallisen miehen kuului elättää perheensä. Ja se oli myös epäkunnioitettavaa miehen työpaikalle.
Ja edelleen, esim. tt-tuessa puolisolla on elatusvelvollisuus.
Anoppi oli kuolemaansa asti katkera kun joutui luopumaan esimiestason työpaikastaan mennessään naimisiin 1950.
Silti kylillä kielet kalkatti, että hän "pääsi hyville päiville".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mistähän tiedät missä perheissä mies maksaa suurimman osan?
Nää vaimot kotirouvia ja ajelevat jollai maasturi Bemareilla ja ovat hienoja. Tuskin itse maksaa.
Tunnen, entinen työkaveri. Sairaanhoitaja, jolla on ylilääkärimies. Ajalee aina uudella BMW:llä johon sairaanhoitajalla ei olisi ikinä varaa. Saa tietysti itsekin ok palkkaa mutta miehellä on 5x isommat tulot.
Eli huonommin tienaava elää aina automaattisesti siivellä?
Perinteistä kateutta. Antaa ihmisten olla, harvoin muut tietävät tarkalleen toisten tilanteita ja mitä ne keneltäkin vaativat. Luulo ei ole tiedon värtti.
Niin no on se kaikille helpompaa ainakin silloin kun lapset ovat pieniä et toinen vanhemmista on kotona jos talous sen sallii. En koe eläväni miehen rahoilla koska meillä on aina ollut yhteiset rahat. Jo ennen avioliittoa ja lapsia kaikki oli yhteistä. Minä olin opiskeluaikoina se varakkaampi ja sen jälkeen mies. Itse olen tässä vuosien varrella saanut 2 perintöä ja ne rahat on käytetty koko perheen matkoihin. Mies on saanut yhden vähän isomman perinnön ja se siirrettiin suoraan aikuisille lapsilla. Näin meidän perheessä toimitaan eikä ole mitään sun ja mun omaisuutta. Nykyään kun olemme melkein 6kymppisiä niin kumpikaan ei ole ole töissä vaan elämme sijoittamalla.
Oikeassa elämässä on enemmän miehiä, ihan tutkitusti, elävät naisen siivellä, sillä tutkimusten mukaan naisten työllisyysaste on korkeampi kuin miesten, naiset tekevät suurimman osan kotitöistä ja lastenhoidosta, naiset hoitavat jopa miehen suvun sosiaaliset suhteet ja iäkkäät vanhemmat. Samoin naiset hoitavat lasten neuvola ja lääkärikäynnit, yhteydet kouluun js päiväkotiin jne.
Löytyykö ap. tutkimustietoa naisten siivellä elämistestä. Tuskin. Tämäkin aloitus on osa naisviha kampanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä on enemmän miehiä, ihan tutkitusti, elävät naisen siivellä, sillä tutkimusten mukaan naisten työllisyysaste on korkeampi kuin miesten, naiset tekevät suurimman osan kotitöistä ja lastenhoidosta, naiset hoitavat jopa miehen suvun sosiaaliset suhteet ja iäkkäät vanhemmat. Samoin naiset hoitavat lasten neuvola ja lääkärikäynnit, yhteydet kouluun js päiväkotiin jne.
Löytyykö ap. tutkimustietoa naisten siivellä elämistestä. Tuskin. Tämäkin aloitus on osa naisviha kampanjaa.
Ap tässä. No mitään tutkimustietoa minulla ei ole käytettävissä, mutta nämä tietämäni naiset ovat hyvätuloisten ukkojen vaimoja ja ihan selvä peli.
Onko se siivellä elämistä, jos mahdollistaa toiselle tehdä työuraa?
Oikeassa elämässä ei voi tehdä huippu-uraa ja samalla pyörittää lapsiperheen arkea, jommasta kummasta on luovuttava, ainakin 15v jos lapsia, ellei puoliso uhraa omaa aikaa ja urakehitystä toisen hyväksi.
Ja siksi toisen siivellä elämisestä on turhaa.
Tuntemani naiset käyvät töissä ja saavat palkkaa. Yllättävän moni kuitenkin näistä naisista puhuu siitä kuinka miehen rahoilla ostivat sitä ja tätä. Olen jopa kuullut kuinka nainen ihastelee kaupassa jotain ja sanoo, että ei osta nyt vaan tulee miehensä kanssa uudestaan kauppaan ja ostattaa ihailemansa tuotteen miehellä. Eli omakohtainen kokemus on, että moni nainen elää ainakin osittain miehensä rahoilla.
Ei se mitään siivellä elämistä ole jos on yhteinen elämä ja lapset. Normaali perheissä sovitaan yhdessä kuinka arki ja talous hoidetaan helposti ja järkevästi ilman että molemmat palaa loppuu oravan pyorässä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani naiset käyvät töissä ja saavat palkkaa. Yllättävän moni kuitenkin näistä naisista puhuu siitä kuinka miehen rahoilla ostivat sitä ja tätä. Olen jopa kuullut kuinka nainen ihastelee kaupassa jotain ja sanoo, että ei osta nyt vaan tulee miehensä kanssa uudestaan kauppaan ja ostattaa ihailemansa tuotteen miehellä. Eli omakohtainen kokemus on, että moni nainen elää ainakin osittain miehensä rahoilla.
Niin minäkin elän. Oma bruttopalkka 3100€ ja miehellä noin 10 000€. Kyllä hän mielellään maksaa minulle kaikkea kivaa. Toki on myös sijoituksista saatua varallisuutta miehelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä elän miehen rahalla.
Minä myös.
Ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke ei tule olemaan kummonen.
Miten niin. Eläkettä voi kerryttää jokainen miten haluaa. Päinvastoin, voi maksaa vapaaeht.eläkemaksua ja jäädä eläkkeelle 62 v ja eläke voi olla vaikka 5000€/kk.
Nykyään ei edes yksityistä eläkettä voi ruveta nostamaan 62-vuotiaana paitsi silloin, jos vakuutussäästämisen on aloittanut kauan aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa tuossa nyt on? Naiset ovat maailman sivun, ihan tutkitusti päättäneet perheeseen ja kotiin liittyvistä hankinnoista. Jos lapsi tarvitsee talvikengät tai haalarin, pyykinpesukoneen tai uuden parketin harvoin mies tekee siitä ostopäätöksen, ellei mies ole koti-isä tai vastaa kotihuollosta.
Itse asiassa en. Sen sijaan tunnen useita vaimonsa siivellä eläviä humanistirenttumiehiä.
N58