Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehensä siivellä elävät vaimot? Tunnetteko?

Vierailija
08.08.2026 |

Sellaisia statusvaimoja, mies maksaa suurimman osan. Ovat myös ylpeän oloisia. Tunnetteko? Meillä lasten harrastuspiireissä pari tällaista rouvaa. Ei käy kyllä kateeksi. 

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotona ja mies töissä. Meillä maatila mutta pellot vuokralla. On sovittu miehen kans että kasvatan kaiken mahdollisen ruoan itse ja näin osallistun ruokakuluihin. Lisänä maksoin perintörahoilla remontin.  En ole saanut töitä ja tämä käytäntö sopii molemmille. Minulla on reuma mutta en saanut sairaseläkettä vaikka se rajoittaa elämää paljon. Saan omaan tahtiin tehdä osuuteni tästä taloudesta. En kyllä osta mitään kun vain tarpeeseen.

Vierailija
62/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke ei tule olemaan kummonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketä ei käy kateeksi? Miestä, vaimoa vai lapsia? 

Ketään 

Mutta niin paljon toisten (oletetut) rahs-asiat kaivaa sun napaa, että teit siitä tällaisen kitkeryyttä tihkuvan avauksen.

Millainen mahtaa olla oma rahatilanteesi?

Vierailija
64/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kotona ja mies töissä. Meillä maatila mutta pellot vuokralla. On sovittu miehen kans että kasvatan kaiken mahdollisen ruoan itse ja näin osallistun ruokakuluihin. Lisänä maksoin perintörahoilla remontin.  En ole saanut töitä ja tämä käytäntö sopii molemmille. Minulla on reuma mutta en saanut sairaseläkettä vaikka se rajoittaa elämää paljon. Saan omaan tahtiin tehdä osuuteni tästä taloudesta. En kyllä osta mitään kun vain tarpeeseen.

Joo sopii, kun saa ilmasta rahaa.

Vierailija
65/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioehtoa ei silloin kannata olla. 

Vierailija
66/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri eroa takuueläke pienimmistä eläkkeistä. 

Vierailija
67/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi yhtä kaveriani siivelläeläjäksi, ja eikä hän missään tapauksessa pidä itseään muita parempana tms. Ihan tavallinen ihminen. Mies on hyväpalkkainen, ja ovat perheenä lähteneet toistuvasti pitkille ulkomaankomennuksille. Kyllähän siinä puolison urakehitys väistämättä kärsii.

Vierailija
68/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on kotirouva. Ollut jo vuosia, mutta kuulemma lähtee takaisin työhön pian kun lapset muuttavat kotoa pois. Matkustelee paljon ja näyttää viettävän aika lokoisaa elämää. Mies on lentokapteeni. 

Vierailija
69/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pallon heittelijän ja toinen jääkiekkomailan huitojan vaimo🤑

Vierailija
70/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla oli semmonen kunnes poika jätti. Siinä sitä vähän aikaa tätihenkilö pyöritteli peukaloitaan ja teki, jos saa sanoa,  muutaman typeryyden ennenkuin muutti pois.

Joutui sitten varmaan töihin? Vai miten elätti itsensä jatkossa?

Vierailija
71/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa ilmaista rahaa, teen kotona elämisen eteen töitä. Pääasiassa syön ruokaa minkä itse kasvatan. Perintörahoja laitoin lähes 80 000 e remonttiin eli eikö se jo kata elämäni muutaman vuoden. 

Vierailija
72/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ihan kirjalijoitakin, jotka olleet aikaisemmin kodinhoitajia.

Vierailija
73/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa ilmaista rahaa, teen kotona elämisen eteen töitä. Pääasiassa syön ruokaa minkä itse kasvatan. Perintörahoja laitoin lähes 80 000 e remonttiin eli eikö se jo kata elämäni muutaman vuoden. 

Töitä pitää paiskia lähes kymmenen vuotta ennenkuin 80000 kasassa.

Vierailija
74/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut itse olevani sellainen. Ihmiset ei tajua, että käyn kyllä töissä myös.

Minulta oma esihenkilö yritti aikoinaan evätä oikeuden edes hakea erästä työetua sillä perusteella, että a) minulla oli puoliso ja b) puolisoni oli ns. hyvätuloinen.

Vanhoina hyvinä aikoina naisvaltaisen työpaikan nokkimisjärjestys oli todella mielenkiintoinen. Paheksuttiin, että olin ollut kotiäitinä, mutta toisaalta paheksuttiin, että tungin sinne töihin, vaikka olisin voinut jatkaa myös kotiäidin uralla.

Vielä 60-luvulle saakka naiselle avioliiton solminen oli irtisanomisperuste työstä, koska kunniallisen miehen kuului elättää perheensä. Ja se oli myös epäkunnioitettavaa miehen työpaikalle. 

Ja edelleen, esim. tt-tuessa puolisolla on elatusvelvollisuus. 

Vierailija
75/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla oli semmonen kunnes poika jätti. Siinä sitä vähän aikaa tätihenkilö pyöritteli peukaloitaan ja teki, jos saa sanoa,  muutaman typeryyden ennenkuin muutti pois.

Joutui sitten varmaan töihin? Vai miten elätti itsensä jatkossa?

Myi kauppakassinsa ja meni töihin.

Vierailija
76/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkku on kotirouva. Ollut jo vuosia, mutta kuulemma lähtee takaisin työhön pian kun lapset muuttavat kotoa pois. Matkustelee paljon ja näyttää viettävän aika lokoisaa elämää. Mies on lentokapteeni. 

No niillä onkin hyvät edut reissata.

Vierailija
77/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhdem miehen joka on tuollainen

Siskollani oli myös tuollainen mies.

Vierailija
78/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei tule koskaan ilmaiseksi ellei ole perijä. - Statusmiehen vaimo

Vierailija
79/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin. Eläkettä voi kerryttää jokainen miten haluaa. Päinvastoin, voi maksaa vapaaeht.eläkemaksua ja jäädä eläkkeelle 62 v ja eläke voi olla vaikka 5000€/kk. 

Vierailija
80/112 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole Suomessa kyllä tuollaista statusvaimokulttuuria juurikaan, jossa mies elättäisi ja nainen olisi koriste ja näyttelyesine.

Naisista itse asiassa hieman suurempi prosentti on töissä, kuin miehistä.

Tavallisten tuloerojen ollessa kyseessä, on sitten ihan normaalia, että isompituloinen maksaa yhteisestä elämästä suuremman osan, oli kyseessä mies tai nainen. Tällaista yhteiselämää en pidä kyllä sitten "toisen siivellä elämisenä", vaan normaalina elämän jakamisena pitkässä parisuhteessa tai avioliitossa. 

Tulot ja tilanteet voivat myös vaihdella suhteen aikana kumpaisellakin, ja esim. lapsia tehdessä naisen tulot usein tippuu ja urakehitys voi pyähtyä, tottakai mies silloin maksaa perheessä enemmän. Perheen perustaminen on "yhteisyritys", jossa on monenlaisia tehtäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän