Jos ei halua deittailla duunaria, onko kyse silloin elitismistä...
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa koulutetumpi nainen?
Itse en ole "koulutettu" sen kummemmin, mutta itse ollut kiinnostunut oppimaan siitä asti kun opin lukemaan esikouluiässä. Nykyään parikin firmaa, alallaan kansainvälisesti tunnettu, miljoonien vuosittainen myynti ja koteja eri maissa. Opiskeltua tuli yhdessä suomen vaativimmista yliopistoista kunnes muut asiat veivät sieltä. Mutta korkein loppun asti käyty koulutus oli lukio.
Tiedän tietäväni asioista enemmän kuin ihmiset keskimäärin, mutta sitä ei ole kukaan minulle kouluttanut valmiista putkesta lukiota ja keskeneräistä tutkintoa enempää. Statukseni siis ei ilmeisti riitä koulutetuille naisille. Kerran tinderissä joku kysyi ensi alkuun multa "mikä on koulutuksesi". Vastasin että ylioppilas. Hän totesi että "meillä ei ole sitten mitään puhuttavaa" ja match poistui. Taisi olla koulutetumpi nainen kyseessä.
Ei kai se niin kryptinen ilmaisu ole? Itse olen tohtorin tutkinnon suorittanut. Jo maisteri tuntuu olevan monelle duunarimiehelle punainen vaate. Oletus on, että on lukenut sukupuolentutkimusta tai sosiologiaa, jotka on duunarimiehestä täyttä pasqaa. Siitä lähdetään.
Minkä ikäisenä valmistuit maisteriksi?
23-vuotiaana.
i rest my case.
Lepuutan salkkuani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, kyse voi olla erilaisesta elämäntyylistä, arvomaailmasta ja tulevaisuuden tavoitteista.
Kyse ei ollut noista vaan duunariudesta.
Etkö nyt ymmärrä, ettei alhaisella duunarilla voi olla mitään samaa korkeakoulutetun kanssa?
Just tämän passiivisaggressiivisen itsetunnottoman vänkyttämisen takia en duunarimiehiä deittailla.
Ei, vaan sinä selität status/materiahakuisuutesi pois sillä, että minun satiirinen viesti olisi jonkun todellisen duunarin ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, kyse voi olla erilaisesta elämäntyylistä, arvomaailmasta ja tulevaisuuden tavoitteista.
Etkö nyt ymmärrä, ettei alhaisella duunarilla voi olla mitään samaa korkeakoulutetun kanssa?
Just tämän passiivisaggressiivisen itsetunnottoman vänkyttämisen takia en duunarimiehiä deittailla.
Ei, vaan sinä selität status/materiahakuisuutesi pois sillä, että minun satiirinen viesti olisi jonkun todellisen duunarin ääni.
Sinä olet juuri niin rasittava ns. satiireinesi kuin kaikki deittailemani duunarimiehet. Pitäkää vaan tunkkinne, kirjaimellisesti tai kuvainnollisesti.
No jos on vaikka ideologisesti työtön niin onhan se aika erilainen arvomaailma. Toinen lähtee joka päivä tuntikausiksi jonnekin ihmeen työpaikalle.
Jos itse ei pidä duunarin hommia kiinnostavina, on ihan ymmärrettävää, ettei hae kumppanikseen ihmistä, joka on sellaisen ammatin valinnut. Sama pätee toki myös toisin päin.
Jokainen tietysti asettaa omat kriteerinsä ja toki myös vastaa sitten siitä jos jää yksin
En ole pinnallinen tai huono keskustelemaan, muttei duunarin kanssa nyt vaan voi keskustella mistään aamupalapöydässä. Siis mistä hän voisi puhua kanssani? Jostain laudoista ja vasaroista, hohhoijaa..
Vierailija kirjoitti:
Jos itse ei pidä duunarin hommia kiinnostavina, on ihan ymmärrettävää, ettei hae kumppanikseen ihmistä, joka on sellaisen ammatin valinnut. Sama pätee toki myös toisin päin.
Se juuri. Ihmetyttää se, että jos lähtökohtainen suhtautuminen esim. akateemiseen koulutukseen ja siihen liittyvään työhön on halveksuva, niin miksi ihmeessä deittailla naisia, joilla sellainen työ on? Onko päästävä vit*uilemaan niille jostain syystä?
Vierailija kirjoitti:
Duunari-miehet on mun mielestä kaikista ihanimpia miehiä. Jalat maassa ja huumorintajuisia, samoja arvoja kuin ittelläkin.
Jokainen ihminen on toki yksilö, mutta itseeni taas ei lainkaan iske duunarimiesten huumori. Ainakin niillä duunarimiehillä, joita olen itse tavannut, huumori on ollut melko roisia, kun taas itse tykkään enemmän älyllisestä huumorista ja sarkasmista.
Vierailija kirjoitti:
No jos on vaikka ideologisesti työtön niin onhan se aika erilainen arvomaailma. Toinen lähtee joka päivä tuntikausiksi jonnekin ihmeen työpaikalle.
Duunari ja korkeakoulutettu molemmat käyvät todennäköisesti, toivottavasti töissä, saavat palkkaa ja maksavat menonsa. Suuremmalla todennäköisyydellä toki duunari, muttei silti oikein taivu tuohon vertaukseen, että jonkun ideologisesti työttömän tapailu olisi sama, kuin tapailisi duunaria.
Korkeammin koulutettu mies on kokemukseni mukaan lähes aina ehta lammasmainen npc-mies, joka viimeistään keski-ikäisenä näivettyy omien "järki"valintojensa seurauksena. Duunareilta voi löytyä aidosti omia mielenkiinnon kohteita ja niiden pohjalta tehtyjä valintoja, elämää omilla ehdoilla eikä yhteiskunnan odotusten pohjalta sekä laatikon ulkopuolelta katsomista. Tokihan tämä on pahimmillaan huonompi kuin npc-mies, mutta parhaimmillaan oikea ja aito ihminen, eikä mikään sokeana elämäänsä elävä botti.
Minulle on tärkeää kokea, että pidän kumppanini työtä tai alaa jollain tavalla inspiroivana. Ajattelen, että ihmisen uravalinta kertoo paljon myös hänen kiinnostuksenkohteistaan, arvoistaan ja sisäisestä maailmastaan.
En vain koe monia duunariammatteja itselleni erityisen kiinnostaviksi, joten duunarimiesten deittailu ei lähtökohtaisesti innosta samalla tavalla kuin esimerkiksi sellaisen ihmisen, joka työskentelee jollain luovalla alalla, tai muuten sellaisella alalla, jonka parissa kokisin itsekin viihtyväni. Minua kiinnostaa nimenomaan se, että toisen työssä ja tekemisessä on jotain sellaista, mikä herättää minussa uteliaisuutta ja innostusta ja josta odotan innolla pääseväni keskustelemaan hänen kanssaan. Ja huom: ei tämä tarkoita sitäkään, että kaikki akateemisilla aloilla työskentelevät kiinnostaisivat minua automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juuri. Ihmetyttää se, että jos lähtökohtainen suhtautuminen esim. akateemiseen koulutukseen ja siihen liittyvään työhön on halveksuva, niin miksi ihmeessä deittailla naisia, joilla sellainen työ on? Onko päästävä vit*uilemaan niille jostain syystä?
Aivan. Nythän on nimenomaan kyse akateemisista, jotka halveksuvat duunareita. Yrität projisoida tuon ominaisuuden duunareihin, mutta ei onnistu, koska ketjun aihe on akateemiset, jotka eivät halua deittailla duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Nythän on nimenomaan kyse akateemisista, jotka halveksuvat duunareita. Yrität projisoida tuon ominaisuuden duunareihin, mutta ei onnistu, koska ketjun aihe on akateemiset, jotka eivät halua deittailla duunareita.
Tämä aihe aina käännetään päälaelleen, että ne ovatkin ne duunarimiehet joille ei kelpaa koulutettu nainen, kun todellisuudessa koulutettu nainen ei edes pieraisi sen duunarimiehen suuntaan. Mutta jostain syystä näiden duunarimiesten kanssa kuitenkin juostaan treffeillä kuuntelemassa vittuilua naisen koulutuksesta ja työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Deittailee työtöntä!
Kaikki palkansaajat on duunareita.
Minulle duunari on ihminen, joka tekee ns. suorittavaa työtä.
Suunittelutyökin suoritetaan, ei se itsestään valmistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tapailla keitä haluat ihan niin kuin me kaikki muutkin, mutta jos leimaat ihmiset tuolla tavoin koulutustason perusteella, niin se kertoo vain sinusta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kyse elitismistä, mutta en ikinä voisi ottaa mitään lähärilissua. En vaan kestä ajatusta, että toinen tekee jotain yksinkertaista suorittavaa tehtävää päivästä toiseen.
Olen sekä maisteri että lähäri, tässä järjestyksessä. Enkä ole työssä ainoa vastaavalla taustalla. Teen molempien alojen hommia. Sinun nimenomaan kannattaisi ottaa se lähärilissu, niin maailmankuvasi saattaisi laajeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Deittailee työtöntä!
Kaikki palkansaajat on duunareita.
Minulle duunari on ihminen, joka tekee ns. suorittavaa työtä.
Suunittelutyökin suoritetaan, ei se itsestään valmistu.
Suorittava työ = ruumiillinen, fyysinen työ. Tietty, jotkut mieltävät esim. lääkärin työn suorittavaksi, mutta yleisesti sillä tarkoitetaan juurikin jotain raksa, lapio, tehdas, putki yms. hommaa.
Parhaat,komeimmat miehet löytyy just näistä duunareista,mitä silmäniloja.En ala lajitella keitä,huumori ilo nauru,sosiaalisuus jopa.Mut sit sivistyneet aina pitää olla tietynlainen ,menisi hermo.Ei riitä oot kaunis jtn.En jaksaisi.Ei ole nauruun oikein harvoin pimeässä.Arvostan miehessä sosiaalisuus,avoimuus,huumori.Äkkiäly se pitää olla kunnossa ja monesti onkin.Älykkyys ei oo kouluarvosana,minä minä opittu joku..se on ihan muuta.Hienoa kun löytyy miehiä jotka osaa olit sitten pukupelle tai se duunari.Kiitos kun olette,hymy kruunaa kaiken.En itse etsi suhdetta, ei jaksa enää.Pelkkää pettymystä tuottaa kun etsii joten tietynlaista.En tavannut tota ihanaa tekijä miestä vielä.Hän on jossain.
Eikös se Sauli Niinistökin ollut olevinaan joskus duunari kun yritti kiipiä...
Kyllä tuollaisesta luokkajaosta on varmasti taas tulossa yleisempää kuin ennen, vaikka ei sellainen ole koskaan suomestakaan täysin kadonnut.
Sen voin kyllä luvata, että olit sitten lähes millaisesta perheestä hyvänsä, opiskellut itsesi korkeammallekin, niin se luokkajako pärähtää silmille myös teikäläiselle.
Aina on vielä sellaisia yhteiskuntaluokkia joihin eivät yllä edes itsensä periaatteessa muuten itsensä samalle tasolle kouluttautumaan pystyneet...