Köyhällä kun ei ole varaa ostaa edes vaatteita
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Miksi ette tee vaatteita itse?
Siksi että kangas on turkasen paljon kalliimpaa kuin kirpparin valmiit vaatteet.
Ja se konekaan ei ole ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentuen perusosassa on huomioitu myös muut kuin ruokamenot, joten mihin väittämä perustuu, ettei ole varaa?
Kaikki eivät saa toimeentulotukea
Kadehditko ylioppilaiden vaatteita? Entä lukiolaisten? Rippikouluvaatteita? Kadehditko myös Avoimen Yliopiston opiskelijoiden vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä on kuule 1-3€ vaatteita housuja takkeja uimapukuja kenkiä ja farkkuja .
Äärimmäisen harvoin sieltä löytyy just itselle sopivia vaatteita tai sitten ovat niin loppuun kulutettuja ettei kehtaa köyhäkään niissä kulkea. Vintedistä löytyy uudenveroisia vähän kalliimmalla mutta kehtaa myös käyttää ja kestävät paljon pidempään.
Halppisketjuista saa halvalla uusia vaatteita. C&A, H&M, NewYorker, Primark. Suomessa ja ulkomailla
Samalla rahalla saa vintedistä laadukkaamman vaatteen joka kestää pitempään.
Mikään vaate ei ole ikuinen. Ei näiden vaatteiden ole tarkoitus kestää kauan. Halpoja niin sitten ostetaan uusia.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä on kuule 1-3€ vaatteita housuja takkeja uimapukuja kenkiä ja farkkuja .
- eri
Mutta itse en käy enää edes kirppiksillä. Ostan pelkästään ruokaa ja saippuaa ja puoliso leikkasi hiukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä jää asumiskulujen jälkeen yli 500€/kk käyttöön, kyllä sillä pari paitaa saa ostettua.
Enemmänhän tuo on kyin minulla, joka käyn töissä. En daa ensimmäistäkään tukea mistään, maksan itse elämäni. Ja silti on varaa vaatteisiin. Ai niin, en ota leimoja nahkaani enkä huolla ripsiä ja kynsiä sadoilla euroilla kuukausittain.
Työttömillä ei jää yli 500€ asumiskulujen jälkeen. Minä maksan asumisen ja kaikki muut laskut yksin tuosta 595€:sta. Eli vaatteisiin jää nolla euroa. Ei kannata uskoa tuota provoilijaa, valehtelijaa joka jokaisessa keskustelussa tuota hokee.
Ei ole, koska kaikilla työttömillä ei ole oikeutta toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Rumat ja köyhät ne vaatteilla ja käslaukuilla pätee ja koreilee.
No, eihän sun asuntoa näe kuin sun läheiset. Tuskin koko työpaikkaa kutsut kylään. Työkaverit näkevät pelkästään vaatteesi ja samoin ihmiset ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaysonut, paljonko kankaat nykyään maksavat? Ei köyhällä ole varaa tehdä itse vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaysonut, paljonko kankaat nykyään maksavat? Ei köyhällä ole varaa tehdä itse vaatteita.
Tiedän mitä kankaat nykyään maksaa. Tiedätkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Koska kankaat maksavat, en osaa ommella ompelukoneella, ei ole sopivia kaavoja. Loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ja helpommaksi tilata vaatteet jostain postimyynti firmasta kuin tehdä itse.
Arvottoman asunnon pienituloisen omistajan kannattaisi myydä asuntonsa ja alkaa asumistuen nauttijaksi. Jää enemmän käyttörahaa. Huolet omistamisesta jää taakse. On helpompaa reagoida muuttuviin tilanteisiin, esim.muuttaminen on helpompaa.
Otetaan konkreettinen esimerkki itä-suomalaisesta kunnasta. Vanhahkosta taloyhtiöstä kaksion yhtiövastike rapiat 400 e/kk ja siihen sähkö päälle. Vuokra vastaavan tasoisse 440 e/k ja siihen vesimaksu ja sähkö päälle. Asumistuki 263 e/kk. Eli vuokralla asumiseen menee 177 e/k + vesi verrattuna omistusasunnon 400 e/kk + sähkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kankaat maksavat, en osaa ommella ompelukoneella, ei ole sopivia kaavoja. Loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ja helpommaksi tilata vaatteet jostain postimyynti firmasta kuin tehdä itse.
Kirjasto auttaa. Siellä on kaavoja mitä voi käyttää sekä yleensä koneita.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus joutunut lähtemään kirppikseltä katselemaan viereisen tavaratalon alerekkejä, koska hinnat oli kirppisvaatteissa sen verran kovia.
Köyhyys on vasemmistolaisuuden syytä kaikki ! Vai onko muka joku joskus tavannut köyhän oikeistolaisen, kokoomukselaisen taikka ns."kermaperseen" ?
Eikös UFF:lta ja Kierrätyskeskukselta saa ilmaiseksi vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin marketista 4 vaatetta ja huivin. Maksoin 32€.
Jonkin verran on myös ollut näitä "kaikki jo alennetut -50% alehinnasta".
Niissä kannattaa mennä penkomaan, juuri löysin syksyksi tällaisesta alesta takin, jonka alkuperäinen hinta 60e. Nyt alennuksen alennuksella sitten maksoin siitä 15e.
Sukkia ja sen sellaista ostan niistä myös varastoon, jos sopivaa kokoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Arvottoman asunnon pienituloisen omistajan kannattaisi myydä asuntonsa ja alkaa asumistuen nauttijaksi. Jää enemmän käyttörahaa. Huolet omistamisesta jää taakse. On helpompaa reagoida muuttuviin tilanteisiin, esim.muuttaminen on helpompaa.
Otetaan konkreettinen esimerkki itä-suomalaisesta kunnasta. Vanhahkosta taloyhtiöstä kaksion yhtiövastike rapiat 400 e/kk ja siihen sähkö päälle. Vuokra vastaavan tasoisse 440 e/k ja siihen vesimaksu ja sähkö päälle. Asumistuki 263 e/kk. Eli vuokralla asumiseen menee 177 e/k + vesi verrattuna omistusasunnon 400 e/kk + sähkö.
Asumistuessa on nykyään varallisuusraja eli ensin käytetään asunnon myynnistä saatuja rahoja ennenkuin saa vuokra-asuntoon asumistukea.
Ei kukaan osta nykyään asuntoja. Asuntokauppa on syväjäässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan osta nykyään asuntoja. Asuntokauppa on syväjäässä.
Asuntojen hinnat on laskenut. Nyt taitaa olla ihan ok aika ostaa vaikka ei ne hinnat ole pohjahinnoissa. Eikä tule enää olemaan.
Työttömillä ei jää yli 500€ asumiskulujen jälkeen. Minä maksan asumisen ja kaikki muut laskut yksin tuosta 595€:sta. Eli vaatteisiin jää nolla euroa. Ei kannata uskoa tuota provoilijaa, valehtelijaa joka jokaisessa keskustelussa tuota hokee.