Köyhällä kun ei ole varaa ostaa edes vaatteita
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä mutta ostan silti vuodessa vain pari t-paitaa, sukkapaketin, pikkuhousupaketin ja ehkä yhdet kengät. Useimmiten jotain Lidlistä joten pari euroa per paita tai paketti, kengät toki kalliimpia. Vaatteet käytetään loppuun, ei lihota niin että pitää uusia koko vaatekaappi eikä hypätä muodin mukaan.
Vähän sama, mutta en sentään Lidlistä osta vaatteita vaan yllä mainituista ketjuista
Samaa laatua Lidl kuin vaikka henkkamaukka. Tekniset t-paidat jopa hyviä kun löytää itselle sopivan mallin. Ohuet sukat surkeita, ne muualta, mutta esim vaellussukat hyviä. Parinkympin Lidl-lenkkarit menee vuoden jos ei kävele tosi paljon, juoksuun ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä on kuule 1-3€ vaatteita housuja takkeja uimapukuja kenkiä ja farkkuja .
Ostin marketista 4 vaatetta ja huivin. Maksoin 32€.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Miksi ette tee vaatteita itse?
Siksi että kangas on turkasen paljon kalliimpaa kuin kirpparin valmiit vaatteet.
Itsetekemälläni voi valita laadusta kangasta, siitähän kaikki lähtee. Samoin ruuassa, ensin laadukkaat raaka-aineet ja sitten vaan kokkaileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä jää asumiskulujen jälkeen yli 500€/kk käyttöön, kyllä sillä pari paitaa saa ostettua.
Kelan 595 euroa netto. Sillä ei paljon juhlita.
Ja muut tuet päälle ja alkaa 2t eur olla kasassa
Niin hesasessa.
Torissa jaetaan koko ajan ilmaiseksi. Mun kuopuskin juhli sekä vanhat että ylppärit täysin ilmaisissa asuissa.
Tokmannista saa myös vaatteita. Laatu vaihtelee
Kaupasta saa 3 eurolla paidan. Näyttää kalliilta. Joku heikkoitsetuntoinen voi vaikka luulla sinua rikkaaksi.
Toimeentuen perusosassa on huomioitu myös muut kuin ruokamenot, joten mihin väittämä perustuu, ettei ole varaa?
Rumat ja köyhät ne vaatteilla ja käslaukuilla pätee ja koreilee.
En ole köyhä, mutta päällä on Citymarketista ostetut puuvillaiset legginsit (norm hinta 10, maksoin alennuksessa 5 eur) ja paita Tokmannilta 10 eur. Hyviä vaatteita voi löytää edullisestikin.
Päälläni oleva mekko maksoi 7 euroa.
En ole köyhä, mutta saan vaatteet tosi halvalla kirppiksiltä ja Vintedistä. Ihminen tarvitsee max 5 uutta vaatetta vuodessa, ja Vintedistä sitä tavaraa löytyy ihan eurolla tai parilla uudenveroisena, jos ei oo merkkien perään. Ostan myös kirppiksiltä jotka myy kilohinnalla. Niistä tekee tosi hienoja löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Päälläni oleva mekko maksoi 7 euroa.
Mitä sulla on... alla :)
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä jää asumiskulujen jälkeen yli 500€/kk käyttöön, kyllä sillä pari paitaa saa ostettua.
Enemmänhän tuo on kyin minulla, joka käyn töissä. En daa ensimmäistäkään tukea mistään, maksan itse elämäni. Ja silti on varaa vaatteisiin. Ai niin, en ota leimoja nahkaani enkä huolla ripsiä ja kynsiä sadoilla euroilla kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänhän tuo on kyin minulla, joka käyn töissä. En daa ensimmäistäkään tukea mistään, maksan itse elämäni. Ja silti on varaa vaatteisiin. Ai niin, en ota leimoja nahkaani enkä huolla ripsiä ja kynsiä sadoilla euroilla kuukausittain.
Siksipä tuon tekeminen ei välttämättä kannata, jos palkka on 1500-2000 euroa kuussa. Ei riitä elämiseen.
En ole köyhä, ei ole myöskään jatkuvaa tarvetta uusille vaatteille. Kaappi on täynnä viimeisen 10 vuoden aikana hankittuja mieluisia vaatteita. En osta koko ajan uutta, ehkä siksi olenkin hyvissä varoissa. Mulle riittää parit farkut, muutama neule ja paita, kesäksi kymmenkunta ihanaa mekkoa. Urheiluvaatteita kuluukin sit enemmän että pääsee joka kelillä lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä on kuule 1-3€ vaatteita housuja takkeja uimapukuja kenkiä ja farkkuja .
Äärimmäisen harvoin sieltä löytyy just itselle sopivia vaatteita tai sitten ovat niin loppuun kulutettuja ettei kehtaa köyhäkään niissä kulkea. Vintedistä löytyy uudenveroisia vähän kalliimmalla mutta kehtaa myös käyttää ja kestävät paljon pidempään.
Halppisketjuista saa halvalla uusia vaatteita. C&A, H&M, NewYorker, Primark. Suomessa ja ulkomailla
Samalla rahalla saa vintedistä laadukkaamman vaatteen joka kestää pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Osta Vintedistä tai tee itse.
Ai molemmat tavat ovat ilmaisia????
Kuka niin tekisi, jos ei ole vaatturi? Kaupasta saa 10 eurolla t-paidan