Köyhällä kun ei ole varaa ostaa edes vaatteita
Kommentit (93)
Köyhä voi hankkia omia tuloja. Eihän sen kuulukaan mennä niin että muiden pitää maksaa köyhälle yleellinen elämä. Niin kauan kun köyhä maksattaa kaiken muilla niin köyhän pitäisi olla kiitollinen kun muut viitsii edes pitää elossa mitä köyhä ei itsekään halua tehdä
Vierailija kirjoitti:
Eikös UFF:lta ja Kierrätyskeskukselta saa ilmaiseksi vaatteita?
Näitähän onkin joka kylällä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Miksi ette tee vaatteita itse?
Koska kankaat maksavat, en osaa ommella ompelukoneella, ei ole sopivia kaavoja. Loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ja helpommaksi tilata vaatteet jostain postimyynti firmasta kuin tehdä itse.
Kirjasto auttaa. Siellä on kaavoja mitä voi käyttää sekä yleensä koneita.
Joo, kiva. Mutta kun en osaa ommella sillä ompelukoneella edelleenkään ja ne kankaat maksaa. Toki voin jostain verhoista ommella.
Kyllä mun on vaan parempi ostaa valmiina.
Villasukkia teen itse kuitenkin, se riittää mulle.
Mulla on käytössä yli 15 vuotta vanhojavaatteita. Käytän samoja kenkiä kesät ja talvet. Olisihan se kivaa ostaa joskus vaatteita mutta en minäkään osta kuin kirpputoreilta. Jehovien kirpparilta saa ilmaiseksi mutta ne on yleensä lasten tai hoikkien vaatteita.
Kaikki vaan ei osaa kutoa sukkia ym. ja villalangat onmelko tyyriitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös UFF:lta ja Kierrätyskeskukselta saa ilmaiseksi vaatteita?
Näitähän onkin joka kylällä :D
On niitä monissa paikoissa. Eipä ole juuri tullut käytyä. Kierrätyskeskuksessa ehkä pari kertaa. Mitään en ole ostanut.
moni hyväntekeväisyys kirppis,uff ym. sieltä löytyy hyvääkin vaatetta jos on normi pituinen. jos on xs tai sitten pitkä voi olla vaikea löytää.
lidl vaate valikoima on ok laatuista ainakin alusvaatteet ja jotkut vaatekappaleet. trikoissa leikkaus ei toimi ja housuissa joskus outo epäsuhta. paidat on ollu ok leikkaus ja luomu puuvillaa. eli paitoja voi sieltä ostaa.
Köyhyys on kurjaa. Kaikkiköyhät ei ole luusereita.
Ei löydy halvalla edes kirppareilta, jos kengän koko on 46 ja pituutta 190 cm. Kaikki hintavatkin vaatteet Suomi-kääpiöille.
Kirppareilla on kyllä isojakin kokoja paljon. Ja niin köyhää ei olekaan ettei niistä raaski ostaa, eurolla parilla vaikka mitä.
Työkaverin tyttären ystävä on kierrätyskeskuksessa töissä ja ottaa mulle villavaatteita sivuun, kun laitetaan lahjoituslaariin.
Puran vaatteen, lanka vyyhteiski ja teen useimmiten villatakkeja. Kun on pitempiä versioita, voi pyytää 200 euroa.
Yhteen aikaan tein sellaisia tonttuja, oli n kämmenen kokoisia.
saatiin kutsu halloween juhliin ja ostin vintedistä valkoisen mekon.
Värjäsin sen oranssiksi ja tein lehtien kuvioita.
Mekko, väri ja materiaalit n 15 euroa.
Laitan juhlien jälkeen myytiin 30-40 e.
Kuka tahansa voi ostaa halvalla vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi hankkia omia tuloja. Eihän sen kuulukaan mennä niin että muiden pitää maksaa köyhälle yleellinen elämä. Niin kauan kun köyhä maksattaa kaiken muilla niin köyhän pitäisi olla kiitollinen kun muut viitsii edes pitää elossa mitä köyhä ei itsekään halua tehdä
Ei se kuulu niin mennä, että poliitikot tulevat savustamaan työpaikoilta ulos ja sitten huutavat kurkku suorana, että menkää töihin laiskat.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin tyttären ystävä on kierrätyskeskuksessa töissä ja ottaa mulle villavaatteita sivuun, kun laitetaan lahjoituslaariin.
Puran vaatteen, lanka vyyhteiski ja teen useimmiten villatakkeja. Kun on pitempiä versioita, voi pyytää 200 euroa.
saatiin kutsu halloween juhliin ja ostin vintedistä valkoisen mekon.Värjäsin sen oranssiksi ja tein lehtien kuvioita.
Kuka tahansa voi ostaa halvalla vaatteita
Jos ammattimaisesti myyt niin sulla pitää olla fyysiset varastotilat noille kaikille vaatteille.
Nykyisin uusissa asunnoissa ei pahemmin ole kaappitilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saatiin kutsu halloween juhliin ja ostin vintedistä valkoisen mekon.Värjäsin sen oranssiksi ja tein lehtien kuvioita.
Kuka tahansa voi ostaa halvalla vaatteitaJos ammattimaisesti myyt niin sulla pitää olla fyysiset varastotilat noille kaikille vaatteille.
Nykyisin uusissa asunnoissa ei pahemmin ole kaappitilaa.
Pitää olla sen verran suuri asunto, että yksi huono voi toimia työhuoneena
Köyhällä ei ole varaa mihinkään tarpeelliseen
Vierailija kirjoitti:
Tynnyreitä saa ilmaiseksi
Ämpäreitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan osta nykyään asuntoja. Asuntokauppa on syväjäässä.
Asuntojen hinnat on laskenut. Nyt taitaa olla ihan ok aika ostaa vaikka ei ne hinnat ole pohjahinnoissa. Eikä tule enää olemaan.
Lainaa ei edes saa, jos ei ole vakituista kokoaikatyötä ja säästöjä.
Mutta asunnon myynnistä saadut rahat pitää ensin lahjoittaa asuntosijoittajalle vuokrana ennen kuin saa asumistukea, jota sitäkin on leikattu ja tullaan leikkaamaan myös eläkeläisiltä.