Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhällä kun ei ole varaa ostaa edes vaatteita

Vierailija
08.08.2026 |

Köyhällä kun ei ole varaa ostaa edes vaatteita

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksen hintoja on kyllä hinattu ylöspäin.

Joissain kaupunginosien fb-kirppiksellä vpi olla esim. kenkiä edullisesti. Vaatteet usein ylihintaisia.

Vierailija
122/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole keskituloisellakaan varaa ostaa vaatteita. Kuljen jatkuvasti mm. Reikäisissä aluhousuissa ja kotona aina risat vaatteet päällä. Yleensä joudun maksamaan uudet vaatteet Visalla ja maksamaan niitä pari kuukautta pois. 

Et pysty ostamaan Lidlistä parin euron alushousuja, edes tilipäivänä?

Minä kuljen parsituissa alushousuissa ja vaatteissa. Ne risat vaatteet voi näppärästi korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Miksi ette tee vaatteita itse?

Mullakaan ei ollut  varaa ostaa vaatteita nuorena, mutta kaikki vanhat koko perheen ja lähisuvun vanhat rytkyt. Käänsin nurin ja leikkasin kaavoilla niistä joskus hyvistäkin kankaista muotivaatteita poljettavalla ompelukoneella ompelin.

Kaikki ihmettelivät, kuinka tuolla köyhällä on varaa noin hienoihin vaatteisiin.?

Vierailija
124/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kankaat maksaa enemmän kuin uusi vaate kaupasta.

Vierailija
125/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kankaat maksaa enemmän kuin uusi vaate kaupasta.

Lue edellinen kommentti.

Vierailija
126/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäkin voisi lopettaa velttoilun ja mennä töihin eikä päivystää ruokajonoissa kaltaistensa seurassa paremminpukeutuneita kadehtien.

Ei Hän laiskoja ruoki.

Vierailija
127/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katukaat laiskuuden syntejännä te köyhät syntiset, työhön menkäät ja nöyrästi anokaat niin teille annetaan ! Totisesti annetaan... hallelujaaa !

Vierailija
128/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. köyhille Sossu ostaa vatteet jokka me ahkerat työskäyvät maksamma. Vai näkyykö alastomia niis ruokaa Hurstista körrääviskää ?

Vierailija
129/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä jää asumiskulujen jälkeen yli 500€/kk käyttöön, kyllä sillä pari paitaa saa ostettua.

Käy syömässä arkisin ilmaiseksi koulujen ylijäämäruokaa niin säästät vuodessa paljon rahaa ruokamenoissa ja saat ostettua vaikka niitä vaatteita. Monessa kaupungissa joku yleishyödyllinen järjestö hoitaa ylijäämäruuan jakelun; otappa oman asuinkuntasi tilanne selville. 

Vierailija
130/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertiksen ilmaisosastot.

Vierailija
131/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppiksillä on kuule 1-3€ vaatteita housuja takkeja uimapukuja kenkiä ja farkkuja .  

Hyi helvetti toisen käyttämä uimapuku tai kengät, kierrän kaukaa nämä haisevat kirpputorit.

Vierailija
132/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kankaat maksavat, en osaa ommella ompelukoneella, ei ole sopivia kaavoja. Loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ja helpommaksi tilata vaatteet jostain postimyynti firmasta kuin tehdä itse.

Kirjasto auttaa. Siellä on kaavoja mitä voi käyttää sekä yleensä koneita.

Joo, kiva. Mutta kun en osaa ommella sillä ompelukoneella edelleenkään ja ne kankaat maksaa. Toki voin jostain verhoista ommella.

Kyllä mun on vaan parempi ostaa valmiina.

Villasukkia teen itse kuitenkin, se riittää mulle.

Kannattaako opetella? Ei kukaan ole seppä syntyessään.

En ole tuo jota lainasit, mutta olen ollut todella vähällä rahalla joskus.

Silloin kun jo 5e on niin iso raha, että on mietittävä budjettia, niin on melkoinen kynnys maksaa ihan ensinnäkin ompelukoneesta, langoista ja sitten vielä kankaista. Ja kun vasta opettelee, voi lopputuloksena voi olla epäonnistunut vaatetta, jolle ei ole mitään käyttöä. Eli raha mennyt täysin hukkaan sen kankaan osilta.

Vierailija
133/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt kierrätyskeskuksessa ilmaisia vaatteita. Noin yleisesti ottaen kaikki siellä on ylihinnoiteltua.

Mitä ihmettä? Olen käynyt aika monessa Kierrätyskeskuksen pisteessä, ja kaikissa on ollut isot laarit täynnä ilmaisvaatteita. Olen siis se, joka aiemmin kerroin rahapulassa löytäneeni ilmaiseksi syysvaatteita.

Vierailija
134/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kankaat maksavat, en osaa ommella ompelukoneella, ei ole sopivia kaavoja. Loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ja helpommaksi tilata vaatteet jostain postimyynti firmasta kuin tehdä itse.

Kirjasto auttaa. Siellä on kaavoja mitä voi käyttää sekä yleensä koneita.

Joo, kiva. Mutta kun en osaa ommella sillä ompelukoneella edelleenkään ja ne kankaat maksaa. Toki voin jostain verhoista ommella.

Kyllä mun on vaan parempi ostaa valmiina.

Villasukkia teen itse kuitenkin, se riittää mulle.

Kannattaako opetella? Ei kukaan ole seppä syntyessään.

En ole tuo jota lainasit, mutta olen ollut todella vähällä rahalla joskus.

Silloin kun jo 5e on niin iso raha, että on mietittävä budjettia, niin on melkoinen kynnys maksaa ihan ensinnäkin ompelukoneesta, langoista ja sitten vielä kankaista. Ja kun vasta opettelee, voi lopputuloksena voi olla epäonnistunut vaatetta, jolle ei ole mitään käyttöä. Eli raha mennyt täysin hukkaan sen kankaan osilta.

Opettelen just nyt ompelua, joten teen ensimmäiseksi hameen vanhasta lakanasta. Jos menee pieleen, ei ole suuri menetys :) Kaiken huipuksi ohje on tarkoitettu käsin ommeltavaksi, vaikka vanha kone mulla onkin.

Vierailija
135/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset vaatteet maksaa aika paljon mitä olen tutkinut. Normaali asu arkeen 250 euroa jossa housut, paita, sukat, kengät. Työhaastatteluissa pitää näyttää normaalilta eikä juopolta joten pitää olla kunnon vaatteet.

Vierailija
136/136 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. köyhille Sossu ostaa vatteet jokka me ahkerat työskäyvät maksamma. Vai näkyykö alastomia niis ruokaa Hurstista körrääviskää ?

Sossu ei osta mitään vaatetta köyhille vaan köyhä ostaa ne vaatteet työttömyysrahan perusosasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi