Pitkien hiusten leikkaus ja raidoitus 300 euroa
Kommentit (47)
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Kuuna päivänä en maksaisi tuota 😅
Voi ei, taas tätä köyhien valitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Kuuna päivänä en maksaisi tuota 😅
Leikkaa ja raidoita sitten saatana omat hiuksesi.
Niinhän moni tekeekin nykyään, kun kampaajalla käynti on liian kallista. Itsekin käyn ehkä kerran vuoteen kampaajalla, jos sitäkään.
Onhan se liikaa. Juuri kävin raidoittamassa ja leikkaamassa pitkät hiukset, maksoin tosin "vain" 200 e. Nuori kampaaja kertoi vaihtavansa alaa kun asiakkaita ei riitä.
Katso Youtubesta video, miten voit leikata itse omat hiukset. Kerran olen kokeillut ja toimi.
Mitä vidduu! Hirvee hinta tosiaan. No köyhänä leikkaan ja värjään itse, sorit siitä jos siltä näyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin hintaan itse tekisit sitä työtä ammatiksesi?
No ei ole ihan suhteellista kun parissa vuodessa hinnat kaksinkertaistuneet. Huomasin kun vielä käytin kampaamoa että työtahti on laiskistunut. Kädet käy hitaasti. Selitys että kun nyhtää tuollaisista töistä, ei tarvitse montaa päivässä tehdä.
Kampaamopalveluiden alv on nykyään jo 25,5 %. Myös YEL-maksu on n. 20 % työtuloista, yrittäjän muista pakollisista menoista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän moni tekeekin nykyään, kun kampaajalla käynti on liian kallista. Itsekin käyn ehkä kerran vuoteen kampaajalla, jos sitäkään.
Mä olen käynyt kampaajalla viimeksi vuonna 2005, hakemassa erikoiskampauksen juhliin.
Leikkaan itse pitkät hiukseni, en värjää. Joskus olen sävyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vidduu! Hirvee hinta tosiaan. No köyhänä leikkaan ja värjään itse, sorit siitä jos siltä näyttääkin.
Oletko ajatellut opiskella kampaajaksi, sinusta tulisi miljonääri parissa vuodessa? Mutta se vaatisi työntekoa, ja sehän ei sovi, mamma-palstalla välittäminen köyhyydestä on antoisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, taas tätä köyhien valitusta.
jos oliskin edes köyhä mutta tienaan keskivertosuomalaista enemmän ja silti tuo on valtava summa kampaamokäynnille. Ymmärrän että aikaa menee pari tuntia ja on kalliit aineet ja vuokrat ja kulut, mutta harvalla on varaa tuollaiseen säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teetän vain kokopään juurivärjäyksen, muuten voi itse värjätä. Tuo kampaamossa 2-3 kk välein, välillä laitan itse väriä näkyviin paikkoihin, otsatukka, sivut ja jakaus. Pesen värin itse kotona pois, joten kustannus on vain puolesta tunnista. Säästän näin satoja euroja vuodessa
No sama luonnonvärien kanssa. Minulla on paksut hiukset vyötärölle asti. Niiden leikkaus ja ekovärillä värjäys maksoi viimeisellä kerralla 280e, 3x vuodessa. Tyvien värjäys 60e kerran kuussa. Vuodessa meni 1400e kampaajalle.
Sitten tuli korona, ja ostin hiussakset (39e) ja paketin hennaa (6e). Pitkät hiukset on helppo leikata itse ja paketista värjää hiukset kahdesti.
Mun luottokampaaja veloittaa 35 euroa raidoista (ohuita, tykkään luonnollisen näköisestä lookista) ja leikkauksesta 17€. Jos vain tasoitetaan latvoja, ei ota ekstraa, jos samalla tulee esim. vähän raitoja. Hiukseni puoleen selkää.
Suurehko suomal kaupunki, oma "vintage" kampaamo, ei muita työntekijöitä.
Niinpä. Tuon kyllä mielellään maksaisi jos sillä saisi vielä rahalle vastinetta. Mutta kun lopputuloskin näyttää sille ettei hiuksille ole tapahtunut mitään.
Halvempaa kun ottaa raidat vain tyveen , eli pään päälle sillä ne kasvaa sieltä puolessa vuodessa latvoihin. Sitten ottaa taas uudet tyviraidat . Puolet halvempi , viimeksi oli 80€ .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut opiskella kampaajaksi, sinusta tulisi miljonääri parissa vuodessa? Mutta se vaatisi työntekoa, ja sehän ei sovi, mamma-palstalla välittäminen köyhyydestä on antoisampaa.
Miksi kukaan edes haluaisi kampaajaksi? Jatkuva kemikaaleille altistuminen, hiuspöly ja epäergonomiset työasennot kädet koholla, työpaikat jotain vuokratuoleja eli yrittäjä täytyy olla ja maksavaa asiakaskuntaa kokoajan vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mun luottokampaaja veloittaa 35 euroa raidoista (ohuita, tykkään luonnollisen näköisestä lookista) ja leikkauksesta 17€. Jos vain tasoitetaan latvoja, ei ota ekstraa, jos samalla tulee esim. vähän raitoja. Hiukseni puoleen selkää.
Suurehko suomal kaupunki, oma "vintage" kampaamo, ei muita työntekijöitä.
Oho. Tällaisia hintoja ei Varsinais-Suomessa ole nähty ainakaan 20 vuoteen.
Kauanko menee aikaa?
Vierailija kirjoitti:
No sama luonnonvärien kanssa. Minulla on paksut hiukset vyötärölle asti. Niiden leikkaus ja ekovärillä värjäys maksoi viimeisellä kerralla 280e, 3x vuodessa. Tyvien värjäys 60e kerran kuussa. Vuodessa meni 1400e kampaajalle.
Sitten tuli korona, ja ostin hiussakset (39e) ja paketin hennaa (6e). Pitkät hiukset on helppo leikata itse ja paketista värjää hiukset kahdesti.
Sama täällä. Hiusten ylläpito edustuskelpoisena maksaa mulle näin 7€/kk ja aikaa menee 30 min kk tyvivärjäykseen ja 2 kk välein 90 min (tyvi+latvat kasvivärillä). Ja hiukset on aina hyvän näköiset kun aikaisemmin ramppasin 3kk välein kampaajalla niin ne parit vikat viikot oli sillei että hiuksista näki että tarvitsevat huoltoa. Nyt ei tämäkään ole enää ongelma vaan värjään tyvet tänään jos saan kutsun juhliin huomiseksi.
Mihin hintaan itse tekisit sitä työtä ammatiksesi?