Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdeneuvoja

Vierailija
08.08.2026 |

Kysyisin neuvoa. 

Ollaan 40-42v pari ja oltu yhdessä jostain 23 v asti. Perhe,laina, talo koko paketti. Meillä on hyvä dynamiikka, mutta ei seksiä. Minun (siis nainen) tahtotila olisi eri. Ja jos onkin, se on aika vaniljaa, ja olen itse muuttunut vuosien saatossa niin että se ei enää riittäisi minulle, ja yleisesti ottaen en syty mielestäni enää kuten ennen. Olen puhunut tästä miehelle ja ollaan tätä vatvottu vuoden verran. Pari kertaa jo vakavissaan erottukin, mutta vain puheen tasolla. Hän ei vain muuta mitään, mutta ei halua erotakaan. Enkä minäkään varsinaisesti haluaisi erota, mutta tämä on itselleni iso asia ja olen jo suhteen rajojakin rikkonut koska mikään ei suhteessa muutu.  En haluaisi lasten kotia rikkoa ja on helppo laittaa itsensä sivuun kun puntaroi elämää kokonaisuutena. Enkä usko että seksihanat erityisesti aukeaa vaikka erottaisiinkin, plus menettää kaiken muun hyvän, turvallisen ja toimivan kumppanuuden lisäksi. Hieman neuvoton olen, mitä te ajattelette? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mitään mahkuja saada seksielämää tolalleen? Siis onko mies ajatellut, että ei halua eikä tule haluamaan? Onko mies kertonut sulle haluttomuuden syytä? Stressi, hormonit, yleinen haluttomuus, tylsistyminen pitkässä suhteessa? 

Sinä ilmeisesti kuitenkin haluaisit. Mutta jäi vähän kuva, että epäilet että seksi ei ole täysin tyydyttävää oman vaniljamiehen kanssa. 

Eroasia kuulostaa aika klassiselta. Ja niin on vastauskin minula: sun pitää varmaan ennen päätöksiä pohtia sun elämän prioriteetit. 

Vierailija
2/2 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat taitavat pysyä liitossa pääasiassa käytännön syistä ja tottumuksesta. Eivätkä ne sinällään ole paheksuttavia syitä. Hopeareunus on se, että tuskin miehesi on valtavan mustasukkainen sinusta. Ehkä molempia piristäisi, jos voisitte käydä harrastamassa seksiä muiden kanssa tahoillanne ja muuten hoitaa perhettä yhdessä. Jos sitten jompi kumpi sattuu rakastumaan toiseen ihmiseen, on se uusi tilanne ja uusien päätösten aika.

Elämä on lyhyt, ei haittaa vaikka siihen saisi vähän ympättyä iloa ja jännitystäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi