Nutrilett kokemuksia? Etenkin positiivisia! =)
Olen nyt saanut nutraamalla 3,2kg kolmessa päivässä. Hyvin menee, ei ole ollut ongelmia. Olen nutrannut muut ateriat, lounaan olen syönyt normaalisti (kevyesti toki) ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sitten pikkuhiljaa vähennän nutrausta ja otan useampia aterioita "normaalisti". Aamiaisen ja iltapalan ajattelin hoitaa nutraamalla laihdutuksen loppuun saakka. 15kg vielä tavoitteeseen.
On ollut vaikea löytää netistä nutrauskokemuksia, en tiedä miksi. Joten kyselen täältä. Joten kertokaa. =)
Kommentit (257)
Aivan mahtava suoritus Nutrilla.Pitkäjännitteisyys ja hyvä suunnittelu auttavat näissä hommissa.Tuo liikunnan tulo kuvioihin jo näin alkuvauheessa tuottaa varmaankin tuloksia:) :) :)
Itsellä seitsemän kuukauden periodi nutrausta ja välillä osanutrausta sekä myös tavallisia rukailujaksoja takanapäin.Tähän mennessä 12 kiloa kevyempi.Tavoitteena vielä n. 30 kiloa .Pyöräilylenkit otan ensi viikolla mukaan kuvioihin.
Tuloksia tulee edelleen.Ensin viikko nutreilla,sitten pariviikkoa kalapitoisella ruualla ja salaateilla.1,2 kiloa pienempi tänään eli 400 gr viikossa.Ei huono :) :) :) .Olen aloittanut myös pyöräilyn,en tosin pitkiä matkoja mutta kuitenkin.Tämä vuosi alkaa olla puolessa välissä ja kasitoista kiloa kevyempi olo.Vielä puoli vuotta.Viiden kilon pudotus olisi hyvä,mutta pienempikin riittää.Yritän sitten ensivuonna taas viidentoista kilon saavutukseen.Tsemppiä muillekin laihduttajille.
Mulla tuli eilen 5 vk täyteen nutrailua :)
4 viikolla paino putosi 1,9kg ja 5 viikolla lähti tasan 2 kiloa. Mulla ollut nyt tuo +- 2kg aina viikko pudotus ekan viikon jälkeen.
Nyt viidessä viikossa siis pudonnut -14,0 kiloa paino. Ei huono :)
Tänään kävin pyörähtämässä sairaanhoitajalla pikaisesti keskustelemassa tästä painoni pudottamisesta ja nutrauksesta. Kehui kovasti ja tsemppasi jatkoon. Huomenna menen aamusti verikokeisiin kun pyysin päästä tarkistuttamaan hieman arvoja. :) tietää sitten että voi jatkaa turvallisesti pussittelua.
Pari viikkoa on nyt tullut otettua liikuntaa (enimmäkseen pyöräilyä) pusseilun lisäksi. :)
Kyllä tuo 14 kilon pudotus rupeaa jo hyvin näkymään peilistä ja varsinkin vaatteista! Huomaa että kaikki tekeminen on helpompaa kuin ennen ja jaksaa paremmin. Verenpaineet ovat laskeneet ja lukemat ovat nyt näyttäneet erittäin hyviltä! Leposyke on myös laskenut huimasti :) paino tavoitteeseen olisi vielä matkaa noin 17 kiloa, joten projekti rupeaa pian olemaan jo puolessavälissä! Päivä kerrallaan ja pienin askelin tavoitetta kohti! (:
Todella hyvä puotus tuo 14 kiloa ja noin lyhyessä ajassa.Itsellä menossa kolmen vuoden projekti,kahdeksan kuukautta jo pulkassa ja 12 kiloa kevyempi olo.Minussa ei vielä hirveästi tuo näy,mutta odotahan kun kaksikymmentä,ehkä joku huomaa.Silloin olisin puolissavälin tavoitetta.Yhteensä 40 pitäisi kolmen vuoden aikana mennä eli vähän päälle 13 kiloa ja vuosi.Lähellä jo olen,ehkä ensi sunnuntaina tavoitteessa ja sitten alkaa tasapainottelu vaihe.Syksyllä kuitenkin aion olla kolmen viikon nutrieväillä,jos menee enemmän alaspäin kuin tavoite,ei haittaa.Tohtorille en ole vielä ehtinyt mutta ehkä kesälomien jälkeen.
Minulla 8 kiloa pois tämän vuoden puolella ja enää olis 9 jäljellä! Mutta syön normaalisti aamulla puuron veteen ja marjoja, lounaalla pussin ja kotiin kun tulen syön salaattia. Ja välipaloiksi vesimeloonia, pikkuporkkanoita tai mehukeittoa. Hitaasti mutta varmasti. Nyt alkaa kesäloma joten unohdan ruuan kuulaudeksi mutta syön siis paljon salaatteja mutta en rankaise itseäni jos haluan sen muutaman siiderin ja pizzan. Liikun normaalisti 4x vko lihasta ja 2 x aeroobista. :)
Nutrilett-kuurilla katosi aikoinaan kuukaudessa noin 15 kg, pudotettavaa paljon... kun aloin taas syömään, painoa tuli takasin viikossa 3 kiloa. Samassa rytinässä lähti myös tukku hiuksia, energia ihan nollissa. Ellei ole pakkoa esim leikkauksen takia saada kiloja pois nopeasti, suosittelen keksimään muita tapoja päästä kiloistaan!
Hieno suorituksia teillä! :) mun pitää omalta kohdaltani sanoa, että mulla ei oo kyllä ollu mitenkään enempää hiustenlähtöä kuin muutenkaan. Oikeastaan hiukset voi paremmin kuin ennen :) ja varsinkin iho on parantunut huimasti! Ennen naama kukki aina pahasti ja olin taipuvainen saamaan herkästi finnejä. Siitä onkin monet sanonu, että mulla on kasvojen iho todella paremmassa kunnossa!
Kävin viikolla viisi siis verikokeissa ja arvot oli tosi hyvät. Parantuneet edellisestä kerrasta. Jopa paastosokerin arvo oli laskenut, joka viimeksi keikku ylärajoilla. Sairaanhoitaja antoi siis luvan jatkaa pussittelua ja toivotteli tsemppejä jatkoon. Edelleen olen siis syönyt vain pelkkiä pussukoita :)
2 viikkoa on taas kulunut viime kirjoittelusta ja tänään oli 7 viikon punnitus.
Viikolla 6 paino tippui 1,7kg.
Pudotusta tuolloin yhteensä -15,7 kg.
Viikolla 7 paino tippui 2,1kg.
Pudotusta nyt yhteensä -17,8 kg.
BMI laskenut 6,46 alaspäin.
Tästä on hyvä taas jatkaa viikolle 8. :)
Aivan hurjia nuo painonpudotukset.Suuret onnittelut ja halit.Itse tsemppailen nyt yhtä kiloa alaspäin kolmessa viikossa.Tällä hetkellä en nutraa vaan syön kala- ja salaattipitoista ruokaa kesän.Uskon,että vaikuttaa ainakin siihen,ettei ylöspäin mene niin hirveästi.Sunnuntaina mittaus.Saa nähdä onnistunko.Hiusten päästä lähtö voi johtua myös voimakkaista särkylääkkeistä,jos on joutunut niitä syömään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hurjia nuo painonpudotukset.Suuret onnittelut ja halit.Itse tsemppailen nyt yhtä kiloa alaspäin kolmessa viikossa.Tällä hetkellä en nutraa vaan syön kala- ja salaattipitoista ruokaa kesän.Uskon,että vaikuttaa ainakin siihen,ettei ylöspäin mene niin hirveästi.Sunnuntaina mittaus.Saa nähdä onnistunko.Hiusten päästä lähtö voi johtua myös voimakkaista särkylääkkeistä,jos on joutunut niitä syömään.
Mitä onnittelemista on siinä, että laihtuu hurjia määriä saaden samalla kehon sairaaksi??
Heh, no eipä mun kehoni ainakaan sairaammaksi ole muuttunut siitä mitä se on ollut.. Päinvastoin..Kyllä mä olen tällä hetkellä joka saralla terveempi ja voin paremmin kuin +18 kiloa sitten. :) vaikka nopeasti olen kiloni pudottanutkin..
Mutta kerroppa ihmeessä mitenkä se keho nyt sitten on niin sairas painonpudotuksen takia?
hei kaikki kiltit. haluan aloittaa täysnutrauksen.. mulla on ylipainoa n.18 kiloa.. lopetin vuosi sitten tupakoinnin joten on vaan kertynyt!
monta ateriaa(keittoja, pirtelöitä) päivässä voi/pitää syödä? joku kertoili et yöllä nälän tunne, voi kai sitä sit yölläkin juoda pirtelön? mistä näitä "ruokia" kannattaa hankkia? mitä ne maksavat? ..eli mulle on koko nutraus aivan uutta. ihmetellen oon lukenut näitä laihtumistarinoita, joten haluan koettaa minäkin!
aiemmin en ole laihdutellut, mut nyt on pakko tehdä jotain. kkitti jo etukäteen vastauksista..
ps. unohdin vielä kysäistä et voiko siis aloittaa ihan suoraan vaikka olen eilen syöny normaalisti..
Heippa 2235! Täys nutraus ei sovi kaikille, mutta itse kyllä suosittelen kokeilemaan! Alkuun pääseminen vaatii kyllä kovaa tahtoa ja itsekuria :) mutta sekin on yksilöllistä kuinka hankala/helppo on nutraus aloittaa.
Täys nutrauksessa syödään naiset 5 ateriaa ja miehet 6 ateriaa päivässä. Itse olen ostanut aina tuollaisen 10 päivän lastikon tokmannilta (hinta ollut nyt tarjouksessa täällä n. 28€).
Laatikko sisältää 50 annos pussia. Makuina on suklaa- ja mansikkapirtelö, kasviskeittoa ja kananmakuista keittoa. Suositeltu ateria rytmi on 3h. Itse syön klo 9, 12, 15, 18 ja 21. On tärkeää syödä säännöllisesti 3h välein ja muistaa juoda runsaasti vettä päivän aikana!
Tätä diettiä ei suositella jatkettavaksi yli 3 viikkoa ilman lääkärin valvontaa. Itse kävin sairaanhoitajan juttusilla 5 viikon kohdalla ja kävin verikokeissa tarkistuttamassa arvoja.
Täys nutrauksen aikana ei siis syödä muuta kuin ainoastaan näitä ateriankorvikkeita. Kannattaa tutkia nettiä, niin löytää hyvin muiden kokemuksia ja eri ateria vaihtoehtoja. Kovin raskasta liikuntaa ei suositella täys nyttauksen kanssa, mutta kevyttä liikuntaa voi harrastaa :) esim. Pienet kävelylenkit, pyöräily, uinti..
Nutrauksen voi aloittaa ihan ns. kylmiltään. Itse en keventänyt ruokavaliota ensin tai muuta vastaavaa. Tein vain päätöksen, että tänään aloitan.. hain 10pv pakkauksen ja nautin aamupalaksi pirtelön. Siitä se sitten lähti :)
Mutta kannattaa ihmeessä kokeilla! Varsinkin jos ylipainoa on runsaasti niin tämä on hyvä keino päästä kunnolla alkuun painon pudottamisessa. Itselläni on nyt tällä hetkellä menossa 9 viikko täys nutrausta ja kiloja karissut nyt -21,6kg.
Tsemppiä painonpudotukseesi! :)
Nutri16 kirjoitti:
Heippa 2235! Täys nutraus ei sovi kaikille, mutta itse kyllä suosittelen kokeilemaan! Alkuun pääseminen vaatii kyllä kovaa tahtoa ja itsekuria :) mutta sekin on yksilöllistä kuinka hankala/helppo on nutraus aloittaa.
Täys nutrauksessa syödään naiset 5 ateriaa ja miehet 6 ateriaa päivässä. Itse olen ostanut aina tuollaisen 10 päivän lastikon tokmannilta (hinta ollut nyt tarjouksessa täällä n. 28€).
Laatikko sisältää 50 annos pussia. Makuina on suklaa- ja mansikkapirtelö, kasviskeittoa ja kananmakuista keittoa. Suositeltu ateria rytmi on 3h. Itse syön klo 9, 12, 15, 18 ja 21. On tärkeää syödä säännöllisesti 3h välein ja muistaa juoda runsaasti vettä päivän aikana!
Tätä diettiä ei suositella jatkettavaksi yli 3 viikkoa ilman lääkärin valvontaa. Itse kävin sairaanhoitajan juttusilla 5 viikon kohdalla ja kävin verikokeissa tarkistuttamassa arvoja.
Täys nutrauksen aikana ei siis syödä muuta kuin ainoastaan näitä ateriankorvikkeita. Kannattaa tutkia nettiä, niin löytää hyvin muiden kokemuksia ja eri ateria vaihtoehtoja. Kovin raskasta liikuntaa ei suositella täys nyttauksen kanssa, mutta kevyttä liikuntaa voi harrastaa :) esim. Pienet kävelylenkit, pyöräily, uinti..
Nutrauksen voi aloittaa ihan ns. kylmiltään. Itse en keventänyt ruokavaliota ensin tai muuta vastaavaa. Tein vain päätöksen, että tänään aloitan.. hain 10pv pakkauksen ja nautin aamupalaksi pirtelön. Siitä se sitten lähti :)
Mutta kannattaa ihmeessä kokeilla! Varsinkin jos ylipainoa on runsaasti niin tämä on hyvä keino päästä kunnolla alkuun painon pudottamisessa. Itselläni on nyt tällä hetkellä menossa 9 viikko täys nutrausta ja kiloja karissut nyt -21,6kg.
Tsemppiä painonpudotukseesi! :)
Onko sulla hajuakaan, mitä ne pussit sisältää??
hei.. kiitti vastauksesta nutri16.. mulla on nyt viides päivä täysnutrausta menossa ja tuntuu että nyt se nälkä vaan yltyy!! mikähän syynä.. eka päivät oli suht "nälättömiä"
Tänään aloitin kolmenviikon nutrauksen.Oli tarkoitus vasta syksyllä,mutta kesälomalla alkoi paino nousta ja nutraankin sitten jo nyt.Syksyllä varmasti on tehtävä uusi.Aamuisin juon kahvimocan,päivällä perunakeiton,päivällä välipalaksi mansikkaa,illalla kanakeitto ja iltapalaksi suklaabanaani.Joten tässä seuraavan kolmen viikon gourmeet.Kahvia ilman sokeria ja maitoa tulee myös nautittua ja pieni pala suklaa patukkaa.Tämä nutraus homma on jo aika hyvin handskassa eikä yleensä tuota vaikeuksia nälän tai muunkaan suhteen.Vettä juon runsaasti.
kaksi päivää mennyt nutrausta ja ei minkäänlaisia mielitekoja ilmaantunut.Ei edes tomaattia,kurkkua tai paprikaa tehnyt mieli vaikka ovat sallittuja ei muuta kuin juomia ja keittoja sekä kahvia ilman sokeria ja maitoa.Jos vielä kolmenviikon päästä sama fiilis niin hyvä tulee.
Ei ole hyviä kokemuksia. Kaikki, mitä tuolla keinolla saa pois, tulee takaisin.
Ne sinun lähteneet 3,2 kiloa ovat lähinnä nestettä. Rasvaa ei ihmisestä poistu kuin pari - kolmesataa grammaa päivässä enintään, ja se vaatii jo todella tiukkaa liki paastoa ja tuo ylempi määrä liikuntaa päälle.
Moikka! Mä aloitin nutrauksen 3 viikkoa sitten. Ensimmäiset päivät oli hirveitä.. huono olo, nälkä vaivasi koko ajan, mielihalut aivan järkyttävät.. sitkeästi jatkoin ja neljäntenä päivänä rupesi helpottamaan. 6 päivänä tein ketostix testin ja positiivista tulosta pukkasi. :) olen ostanut niitä 10pv paketeita. Nutraus on onnistunut erittäin hienosti! Yhtään repsahdusta ei ole tullut ja muutenkin motivaatio ja olo on erittäin hyvä! Nyt 3 viikossa olen pudottanut 1/3 osan tavoitteestani. Tarkoitus on pudottaa noin 30 kiloa.
Ensimmäisellä viikolla tulos -5,4 kiloa.
Toisella viikolla tulos -2,1 kiloa.
Kolmannella viikolla tulos -2,3 kiloa.
Nyt siis kolmessa viikossa lähtenyt yhteensä -10,1 kiloa. :)
Täysnutrauksella mennään edelleen ja rupean nyt ottamaan pikkuhiljaa liikuntaa lisäksi.. kävelyä ja pyöräilyä silloin kun siltä tuntuu että nyt on kiva lähteä vähän liikkumaan.
Tsemppiä muille nutraajille!! :)