Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nutrilett kokemuksia? Etenkin positiivisia! =)

Vierailija
21.01.2012 |

Olen nyt saanut nutraamalla 3,2kg kolmessa päivässä. Hyvin menee, ei ole ollut ongelmia. Olen nutrannut muut ateriat, lounaan olen syönyt normaalisti (kevyesti toki) ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sitten pikkuhiljaa vähennän nutrausta ja otan useampia aterioita "normaalisti". Aamiaisen ja iltapalan ajattelin hoitaa nutraamalla laihdutuksen loppuun saakka. 15kg vielä tavoitteeseen.

On ollut vaikea löytää netistä nutrauskokemuksia, en tiedä miksi. Joten kyselen täältä. Joten kertokaa. =)

Kommentit (257)

Vierailija
201/257 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 4 päivää lähti käyntiin tuosta kolmesta viikosta ja mukavasti on kiloja lähtenyt, eli 12,8. Sen jälkeen jatkan pari viikkoa niin, että 5 päivää nutraan ja viikonloppuna syön kevyttä tavallista ruokaa, liikunnalla höystettynä.

Vierailija
202/257 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Nutrilett-kuurin viime helmikuussa. Söin pari starttaripakettia, korvaten yhden pussin puurolla ja toisinaan toisen proteiinipatukalla. Näin elin muutaman kuukauden ja laihduin noin 15 kg.

Nyt olen korvannut jostakin toukokuusta lähtien aamupalan pirtelöllä ja illalla jos on nälkä voin juoda pirtelön, tykkään pirtelöistä. Muuten syön normaalisti n. 1 000-1 400 kaloria/päivä. Olen hyvin pienikokoinen, siro ja lyhyt nainen joten kalorivaje ei jää mitenkään valtavaksi. Katson energiamäärän kulutukseni mukaan. Nyt on painoa tippunut 30 kiloa, vielä 5 kiloa niin BMI:ni on tavoittelemani 21. Täämän jälkeen alan panostaa vielä enemmän kiinteytymiseen. :)

Itse pääsin Nutrilett:illa alkuun. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/257 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju näyttää olevan kaikkien alojen asiantuntijoiden temmellyskenttä. He antavat kaikkitietäviä neuvoja yleisön pyynnöstä huolimatta ja katsovat oikeudekseen sekaantua muiden ihmisten elämään. Itsemääräämisoikeus on kuitenkin kaikilla ihmisillä, joten pysykää pois näiltä saiteilta ja pönöttäkää omassa erinomaisuudessanne.

Vierailija
204/257 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko täysnutrausta takana. - 100 g. Ihan kuin ei toimisi. Mutta kokelen vielä toisenkin viikon. Jos kuitenkin...

Vierailija
205/257 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä ilmoittautuu uusi painonpudottaja! Kaikenlaista tullut kokeiltua, nyt sitten näitä. Suunnitelmana on käydä kahden päivän välein päivittämässä painon tippumista. Huomenna laitan lähtöpainon :-) pitäkää mulle peukkuja!

Vierailija
206/257 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin.

Tänään se lähtee! Tarkoituksena käyttää nutrilettia ja naturdiet tuotteita pelkästään alkuun. Jossain vaiheessa rueta myös hedelmiä syömään. Ja pikku hiljaa oikeaa ruokaa lisätä. Mittani ovat 165cm ja paino 82kg. Tsemppiä kaikille!

~Päivä 1~

Vierailija
207/257 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia

2016 Juhannuksena paino oli 89 kiloa. Kolmen viikon nutraaminen pudotti noin 10 kiloa (78-79 kg).

Sen jälkeen jatkoin melko normaalilla ruokavaliolla, josta vähensin huonojen hiilihydraattien (sokeri, vehnäjauho, peruna) määrää ja söin säännöllisesti pieniä ruoka-annoksia.

Jouluun 2017 mennessä paino laski 74 kiloon. Yhteensä paino laski siis 15 kiloa (nutri: 10 kg, terveellinen ruokavalio: 5 kg).

Nyt (huhtikuussa 2017) paino on noussut 77-78 kiloon, koska olen syönyt epäterveellisesti. Tavoitteena 2017 juhannukseen mennessä olisi palata takaisin 74 kiloon aikaisempaan terveelliseen ruokavalioon siirtymällä.

Nutraamisella poislähteneet kilot eivät siis ole palanneet. Sen sijaan muutama kilo on tullut takaisin huonon ruokavalion takia. Onneksi ihannepainoon ei ole montaa kiloa kun havaitsin painon nousun ajoissa. Säännöllinen vaa'alla käynti kannattaa.

Suosittelen nutrausta. Sen avulla pääsee hyvin alkuun, sillä nopea painon putoaminen motivoi laihduttamisessa. Nutrauksen aikana kannattaa henkisesti valmistautua siihen hetkeen kun lopettaa nutrauksen. Tällöin kannattaa suunnitella nutrauksen jälkeinen ruokavalio, jonka avulla paino pysyy tavoitteessa tai laskee vähitellen tavoitteeseen.

Tsemppiä niille, jotka haluavat saada painonsa hallintaan.

Vierailija
208/257 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaanmakuista aterinkorvikejuomaa (sitä jauhopussista tehtävää) oon nyt viikon käyttänyt.

Ohjeen mukaan sitä ei kannata tehdä (sekoita pussi kahteen desiin vettä) vaan 0,5l rasvatonta maitoo oon käyttänyt pussia kohti ja on muuten 100x parempaa nuin tehtynä ;)

Vierailija
209/257 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan nuo meikäläisellekin toimia... Nuorena olin normaalipainoinen kunnes terveysongelmat estivät liikunnan vuosiksi ja painoa kertyi hirveän nopeasti paljon. (85kg->130kg viidessä vuodessa, pituutta 178cm) Ruoka oli helpoin lohtu ja se on jäänyt pahasti päälle, joten ehkä ne vanhat syömistottumukset löytyisivät tällaisen "alkusysäyksen" kautta.

Mukava selailla ihmisten kokemuksia. Kaikki me ollaan erilaisia eikä yksi tapa sovi jokaiselle, mutta silti aina kannustaa nähdä toisten onnistumisia.

Vierailija
210/257 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusläski kirjoitti:

Voisikohan nuo meikäläisellekin toimia... Nuorena olin normaalipainoinen kunnes terveysongelmat estivät liikunnan vuosiksi ja painoa kertyi hirveän nopeasti paljon. (85kg->130kg viidessä vuodessa, pituutta 178cm) Ruoka oli helpoin lohtu ja se on jäänyt pahasti päälle, joten ehkä ne vanhat syömistottumukset löytyisivät tällaisen "alkusysäyksen" kautta.

Mukava selailla ihmisten kokemuksia. Kaikki me ollaan erilaisia eikä yksi tapa sovi jokaiselle, mutta silti aina kannustaa nähdä toisten onnistumisia.

Aikomuksista teoiksi: tänään on mun 20. päivä VLCD dieetissä ja heitän tässä lyhyesti kokemukseni.

Ensimmäinen viikko täysin ateriankorvikkeilla. Viisi pirtelöä päivässä, plus paljon vettä. Nälkä oli paljon pienempi paha, kun taas mielitekojen sietäminen ja ruuan ajattelun välttely oli paljon raskaampaa. Huomasin kuitenkin että nukuin paljon paremmin ja mulle yleinen päänsärky ja selkäkipu olivat molemmat poissa - eivätkä tulleet 2. ja 3. viikollakaan takaisin. Ensimmäisen viikon jälkeen mieliteot jäi taakse eikä nälkäkään ollut kuin satunnainen tunne.

Aluksi painoa putosi nopeasti kun kehoon ruuan mukana kiinnittyneet nesteet poistui, mutta painon lasku jatkui tasaisesti alun jälkeenkin. Söin epähuomiossa kolmannen viikon alussa pienen palan kanaa lounaalla ja painon pudotus seisahtui moneksi päiväksi kun vatsavaivat alkoivat myllätä ja nestettä kertyi kehoon, mutta sen jälkeen kaikki jatkui normaalisti.

Missään vaiheessa ei ole ollut heikko tai huono olo. Nälkäinen kyllä ja ärtynyt etenkin ensimmäisellä viikolla, mutta huimausta tai heikotusta en ole huomannut.

Paino oli iltaisin aina 700g-1,5kg korkeampi kuin aamulla päivällä kertyneiden nesteiden takia, joten aloin punnita vain aamuisin vessassa käynnin jälkeen ennen veden juomista.

Toisella ja kolmannella viikolla söin lounaalla pienen salaatin ateriankorvikkeen LISÄKSI. Huomasin ettei korvikkeen poisjättäminen ollut vaihtoehto, sillä keho alkoi kaivata tuota kuitu- ja proteiiniannosta myöhemmin päivällä. Viikonloppuisin herkkuihin tottuneena korvasin sipsit ja jäätelön Halvan sokerittomilla salmiakeilla, klementiineillä ja pepsi maxilla. Viikolla mitään syöneenä makeat hedelmät todella ovat herkkuja ja sokeriton limpparikin on tosi jees. Salmiakki on sopivan suolaista, mitä helposti tulee kaipailtua dieetin aikana.

Paino oli alussa 130,6kg, tänä aamuna 122,9kg. (- 7,7kg yhteensä) Vatsan ympäriltä on lähtenyt 4 senttiä, lantiosta 2,5 ja reidestäkin yksi. Mieheni ja lääkärini kommentoivat huomanneensa kasvojeni alueen kaventuneen ja itse tunnen istuvani vaatteisiini paremmin kuin ennen.

Yleisesti olen hirveän positiivisesti yllättynyt. Pystyin tähän, eikä se ollut pahaksi hauraalle mielenterveydelleni kehollisista epämukavuuksista huolimatta. Nopea painonpudotus on motivoivaa, ja vähään ruokaan dieetin aikana tottunutta kehoa on helpompi ruokkia niukasti tästä eteenpäinkin. Tilasin ateriankorvikkeita lisää jotta voin jatkaa niiden käyttöä arkisin, korvaten vähintään iltanapostelun täysin.

Tämä on vasta alkua. Elämänmuutos on vasta edessä. Mutta nyt olen siihen motivoituneempi kuin ikinä ja mulla on vihdoin uskoa siihen, että vaa'assa voi olla suuremman sijaan pienempi luku viikon päätteeksi - jotain mitä ei ole tapahtunut vuosiin.

Mulle tämä sopi kuin nenä naamaan.

Vierailija
211/257 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusläski kirjoitti:

uusläski kirjoitti:

Aikomuksista teoiksi: tänään on mun 20. päivä VLCD dieetissä ja heitän tässä lyhyesti kokemukseni.

Ensimmäinen viikko täysin ateriankorvikkeilla. Viisi pirtelöä päivässä, plus paljon vettä. Nälkä oli paljon pienempi paha, kun taas mielitekojen sietäminen ja ruuan ajattelun välttely oli paljon raskaampaa. Huomasin kuitenkin että nukuin paljon paremmin ja mulle yleinen päänsärky ja selkäkipu olivat molemmat poissa - eivätkä tulleet 2. ja 3. viikollakaan takaisin. Ensimmäisen viikon jälkeen mieliteot jäi taakse eikä nälkäkään ollut kuin satunnainen tunne.

Aluksi painoa putosi nopeasti kun kehoon ruuan mukana kiinnittyneet nesteet poistui, mutta painon lasku jatkui tasaisesti alun jälkeenkin. Söin epähuomiossa kolmannen viikon alussa pienen palan kanaa lounaalla ja painon pudotus seisahtui moneksi päiväksi kun vatsavaivat alkoivat myllätä ja nestettä kertyi kehoon, mutta sen jälkeen kaikki jatkui normaalisti.

Missään vaiheessa ei ole ollut heikko tai huono olo. Nälkäinen kyllä ja ärtynyt etenkin ensimmäisellä viikolla, mutta huimausta tai heikotusta en ole huomannut.

Paino oli iltaisin aina 700g-1,5kg korkeampi kuin aamulla päivällä kertyneiden nesteiden takia, joten aloin punnita vain aamuisin vessassa käynnin jälkeen ennen veden juomista.

Toisella ja kolmannella viikolla söin lounaalla pienen salaatin ateriankorvikkeen LISÄKSI. Huomasin ettei korvikkeen poisjättäminen ollut vaihtoehto, sillä keho alkoi kaivata tuota kuitu- ja proteiiniannosta myöhemmin päivällä. Viikonloppuisin herkkuihin tottuneena korvasin sipsit ja jäätelön Halvan sokerittomilla salmiakeilla, klementiineillä ja pepsi maxilla. Viikolla mitään syöneenä makeat hedelmät todella ovat herkkuja ja sokeriton limpparikin on tosi jees. Salmiakki on sopivan suolaista, mitä helposti tulee kaipailtua dieetin aikana.

Paino oli alussa 130,6kg, tänä aamuna 122,9kg. (- 7,7kg yhteensä) Vatsan ympäriltä on lähtenyt 4 senttiä, lantiosta 2,5 ja reidestäkin yksi. Mieheni ja lääkärini kommentoivat huomanneensa kasvojeni alueen kaventuneen ja itse tunnen istuvani vaatteisiini paremmin kuin ennen.

Yleisesti olen hirveän positiivisesti yllättynyt. Pystyin tähän, eikä se ollut pahaksi hauraalle mielenterveydelleni kehollisista epämukavuuksista huolimatta. Nopea painonpudotus on motivoivaa, ja vähään ruokaan dieetin aikana tottunutta kehoa on helpompi ruokkia niukasti tästä eteenpäinkin. Tilasin ateriankorvikkeita lisää jotta voin jatkaa niiden käyttöä arkisin, korvaten vähintään iltanapostelun täysin.

Tämä on vasta alkua. Elämänmuutos on vasta edessä. Mutta nyt olen siihen motivoituneempi kuin ikinä ja mulla on vihdoin uskoa siihen, että vaa'assa voi olla suuremman sijaan pienempi luku viikon päätteeksi - jotain mitä ei ole tapahtunut vuosiin.

Mulle tämä sopi kuin nenä naamaan.

Loppujen lopuksi tulet olemaan painavampi kuin koskaan.

Vierailija
212/257 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo tilata mutta lopulta huomasin että toi kasviskeitto sisältää SIANRASVAA! 🤢 Toivottavasti otatte huomioon kasvissyöjät.

Vierailija
213/257 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vuodelta 2012. Mitä kuuluu nykyään ketjuun vastanneille?

Vierailija
214/257 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin jo tilata mutta lopulta huomasin että toi kasviskeitto sisältää SIANRASVAA! 🤢 Toivottavasti otatte huomioon kasvissyöjät.

No nyt kyllä kiinnostaa että mistä alapeukku?

Vierailija
215/257 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin Easy Diet -sarjalla painoa 10 kg pari vuotta sitten. Se oli todella helppoa etenkin henkisesti kun ei tarvinnut miettiä sekuntiakaan mitä syö vaan veti vaan sen pussiruoan. Ja itse tykkäsin vielä niitten maustakin. Pussien lisäksi söin joskus jotain muutakin mutta aina kevyesti. Lisäksi kävelin aika paljon päivittäin, joten paino putosi aika nopeasti ja pysyi myös poissa kun aloin siirtyä tavalliseen ruokaan.

Vierailija
216/257 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa täysnutrausta takana. 

Nälkä ei ole kadonnut mihinkään. Siihen on vain tottunut.

Olo on ihan hyvä. Ei suurta muutosta suuntaan tai toiseen.

Ensimmäisellä viikolla oli päänsärkyä, nyt toisella ei ole ollut.

Paino tippunut 3kg, siihen olen pettynyt. 

Yhten viikon jatkan vielä, periaatteessa paukkuja olisi jatkaa pidempäänkin kun ei tässä sosiaalisen eristäytymisen aikana tule juuri muita houkutuksia.

Soittelen viikolla lääkärille ja pohditaan miten jatketaan.

Lähtötilanne BMI indeksi 35.

Vierailija
217/257 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nutrannut vuosia.

Joka kk 5 päivää. Aloitan ekana maanantaina.

Liikun enemmän vain, etten käytä lainkaan hissiä.

Käyn vaa alla juhannuksen ja joulun jälkeen.

Oon laihtunut vuosien varrella n 40 kg.

Tavoitteena on vielä 8 kg,

Sopii minulle.

Vierailija
218/257 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Joka kk 5 päivää. Aloitan ekana maanantaina.

Nopeasti laskien eikö tuo ole sama kuin vähentäisi normaalista energiantarpeesta 300 kcal päivittäin.

Vierailija
219/257 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuttrilet_kuuri_2020 kirjoitti:

2 viikkoa täysnutrausta takana. 

Kolme viikkoa täysnutrausta täynnä. 

Paino väheni 5 kg, mihin olen vähän pettynyt kun luki näitä muita viestejä.

Nälkä oli tuttu tunne koko kolme viikkoa mutta siihen tottui. 

Ketoosi oli päällä ketotestien mukaan.

Päänsärkyä oli ensimmäisellä viikolla ja toiseksi viimeisenä päivänä.

Muuten en olossa ole huomannut eroa energisyydessä tms. pari ekaa päivää toki väsytti normaalia enemmän ja nälkä tuntui suuremmalta.

Tämä korona-aika on kyllä helpottanut tätä dieettiä kun ravintolat ovat kiinni eikä ole muita sosiaalisia houkutuksia. Ja kaupassakäynninkin on voinut välttää kun yli viikon ruuat saa helposti kerralla.

Ja kyllähän tässä säästöäkin on synytynyt verrattuna normaaleihin ruokailukustannuksiin. 

Tästä olisi tarkoitus nyt jatkaa 1800 kcal linjalla kunnes paino on tavoitteessa. Tämän rupeaman jälkeen tuo 1800 kcal tuntuu mahdollistavan melkoiset mässäilyt. Tälle viikolle on tavoitteena syödä ainakin pizza ja hampurilainen.

Vierailija
220/257 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus aloittaa huomenna Nuttrilett-kuuri. Pudotettavaa on reilusti, BMI jotain 37 tietämissä. Onko muita, jotka olisi aloittelemassa myös? Olin Nuttrileteilla muutama vuosi sitten 5-6 viikkoa, paino tippui hyvin ja pysyikin poissa, vaikka kuuri loppuikin väärin syömiseen. Tuolloin poltin, joka auttoi ruokahalun hillitsemisessä. Nyt en enää polta, joten jännittää, miten selviän nälän tunteesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi