Nutrilett kokemuksia? Etenkin positiivisia! =)
Olen nyt saanut nutraamalla 3,2kg kolmessa päivässä. Hyvin menee, ei ole ollut ongelmia. Olen nutrannut muut ateriat, lounaan olen syönyt normaalisti (kevyesti toki) ja ajattelin jatkaa näin kolme viikkoa. Sitten pikkuhiljaa vähennän nutrausta ja otan useampia aterioita "normaalisti". Aamiaisen ja iltapalan ajattelin hoitaa nutraamalla laihdutuksen loppuun saakka. 15kg vielä tavoitteeseen.
On ollut vaikea löytää netistä nutrauskokemuksia, en tiedä miksi. Joten kyselen täältä. Joten kertokaa. =)
Kommentit (257)
toimii ei toimi toimii kirjoitti:
Viikko täysnutrausta takana. - 100 g. Ihan kuin ei toimisi. Mutta kokelen vielä toisenkin viikon. Jos kuitenkin...
Väsyttääkö? Rautavarastot voivat olla tyhjät. Itselläni lähti 5 viikon kuurilla vain 1 kg painoa. Ferriittiarvo oli 20. Nyt ferriittiarvo 127 ja toisella kuurilla painoa on lähtenyt 6 kg.
Minä olen ihan lääkärin valvonnassa näillä pudottanut painoa. Käytännössä jos energiamäärä pitää laskea alle 1000 niin normaalista ruuasta ei tarvittavaa määrää vitamiineja ja muita tärkeitä aineita voi saada. Siksi siis nämä VLCD pussit. Päivässä 5 pussia ja lisäksi kavsiksia, 50g vähärasvaista proteiinia ja ruokalusikallinen rypsiöljyä. Ilman rasva ja proteiinilisää ei ole terveellistä.
Jos ottaa rypsiöljyn sijaan oliiviöljyä niin tarvitsisi enemmän ja silloin tietysti myös energiamäärä nousee.
Kyllähän sillä tuloksia tuli.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan lääkärin valvonnassa näillä pudottanut painoa. Käytännössä jos energiamäärä pitää laskea alle 1000 niin normaalista ruuasta ei tarvittavaa määrää vitamiineja ja muita tärkeitä aineita voi saada. Siksi siis nämä VLCD pussit. Päivässä 5 pussia ja lisäksi kavsiksia, 50g vähärasvaista proteiinia ja ruokalusikallinen rypsiöljyä. Ilman rasva ja proteiinilisää ei ole terveellistä.
Jos ottaa rypsiöljyn sijaan oliiviöljyä niin tarvitsisi enemmän ja silloin tietysti myös energiamäärä nousee.
Kyllähän sillä tuloksia tuli.
Paljonko painoa tippui?
Mulla lähti nälkä jo toisena päivänä! Piti muistutella itseään syömään ne viisi pussia päivässä! Ekana päivänä pa...kaa tuli ihan julmetusti, ja olin kananlihalla.
Viisi viikkoa kohta nutrausta takana ja lähtenyt n. 10 kg.
Vedin sitä ns suklaashittiä ja sain 18 kiloa pois. Sen jälkeen tuli takaisin helposti +18 kg, sillä tollaiset dieetit pitäisi kieltää. Ne ei auta ruokavalion muutokseen vaan lähtee rahat ja jää sama lopputulos kuin aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vedin sitä ns suklaashittiä ja sain 18 kiloa pois. Sen jälkeen tuli takaisin helposti +18 kg, sillä tollaiset dieetit pitäisi kieltää. Ne ei auta ruokavalion muutokseen vaan lähtee rahat ja jää sama lopputulos kuin aikaisemminkin.
Itsehän ne ruokavaliomuutokset täytyy tehdä, ei niitä kukaan voi tehdä puolestasi. Pirtelöt tekivät sen minkä lupasivat, loppu on itestä kiinni.
Varmaan tästä syystä Suomi on täynnä lihavia ja huonosti voivia aikuisia. Nutrilett perustuu ketoosiin jonka yoki saavuttaa kun syö alle 800 kcal per vrk.Tämä on puhdasta mayematiikkaa.Nutraamisesta ei ole sen isompaa hyötyä jos sitä tekee pari pv kuin parin päivän herkkulakosta. Sen sijaan muutaman viikon Nutrauksen jäljiltä mahalaukku pienenee huomattavasti.Mieliteot riippuvat ihmisesyä,jokainen on erilainen. Mutta Nutriletissa on kaikki tarvittavat vitamiinit ym joten se on ainoa lääkäreiden suosittelema dietti.Ja se toimii aivan varmasti jos syöt vain pusseja etkä muuta.Vichy on itselläni pakollinen lisä.Nyt 2 viikkoa takana ja vallan huvä olo,painoa -8kg ja mahdun vaatteisiin joita käytin viimeksi 4 vuotta sitten ennen raskautta. Eli kannattaa ainakin kokeilla muutama viikko ennen kuin muodostaa mielipidettä.Minulle tämä todellakin sopii ja suosittelen vilpittömästi.
Vuonna 2015, kun ylipainoni oli sairaalloisen puolella, pudotin useain kuukauden pussikuurila 30 kg. Kävin välillä työterveydessä tarkastuksessa että kaikki on kunnossa, lääkäri siellä suhtautui asiaan oikein positiivisesti.
Mahalaukku ehkä kutistui, kun annoskoot tavallista ruokaa kuurin jälkeenkin pysyivät kohtuullisina. Opin, että työpaikkaruokalassakin kannatta ottaa ruokaa vain vähän, vaikka samalla rahalla saisi mättää mielin määrin. Minulle ongelma on aina ollut annoskoossa, vaikka syömäni ruoka sinänsä olisi ihan terveellistä.
Vähitellen kiloja alkoi kuitenkin tulla takaisin, Rupesin uudelleen pussikuurille, jota nyt riitti lyhyempikin aika. Siitä pitäen tapanani on ollut muutama kerta vuodessa nurtata pari - kolme viikkoa. Paino on sillä tavoin pysynyt kurissa eli itse asettamissani rajoissa. Olen päättänyt, että saan olla lievästi ylipainoinen (painoindeksi alle 30), sillä en halua, että nahkat roikkuvat yhtään enempää kuin nyt, ja noin pienestä ylipainosta ei ole todellista terveydellistä haittaa. Mutta jos menee yli tuon niin se on pussikuuria taas.
Kuurilla olen syönyt säntillisesti viisi pussia keittoja päivässä, ja lisäksi vähäenergisiä vihanneksia jonkin verran, esim. varsiselleriä, tomaattia, retiisejä.
Minulle tuo sopii, mutta ymmärrän kyllä että kaikille välttämättä ei.
Paino putoaa, mutta pierettää ihan vietävästi, ja harvinaisen pahanhajuisia paukkuja vielä. Nutriletissa on varmaan jotakin, mikä ei sovi vatsalleni. Pelkkää kanakeittoa olen syönyt tai "syönyt", kun en makeasta niin perusta. Lisäksi n. 300 g vähäkalorisia kasviksia päivässä (kurkkua, tomaatteja, kukkakaalia, varsiselleriä ym.)
Minulla on toiminut seuraava: pari kuukautta pussikeittoja, -15 kg, sen jälkeen 10 km juoksua tai 1,5 km uintia joka päivä. Saa syödä mitä haluaa, eikä pulskistu.
Tänään aloitin 3viikon kuurin, jonka jälkeen palaan normaaliin terveeseen ruokavalioon. Paljon ei ole pudotettavaa, 5kg kun saisi pois.
Löytyykö täältä muita nutraajia?
Vierailija kirjoitti:
Tänään aloitin 3viikon kuurin, jonka jälkeen palaan normaaliin terveeseen ruokavalioon. Paljon ei ole pudotettavaa, 5kg kun saisi pois.
Löytyykö täältä muita nutraajia?
Joo, joulukilot pois taas. Ne pahimmat päivät on jo ohi ja olo hyvä ja energinen.
Hei, eilen aloitin. Viisi pussia suklaapirtelöä, ja noin 40g proteiinia lisäksi. En ole vielä selvillä vesillä miten tätä lähtisi jatkossa toteuttamaan, koska olen kuullut että proteiinia tulisi syödä 1.5g painoon nähden.
Vierailija kirjoitti:
Hei, eilen aloitin. Viisi pussia suklaapirtelöä, ja noin 40g proteiinia lisäksi. En ole vielä selvillä vesillä miten tätä lähtisi jatkossa toteuttamaan, koska olen kuullut että proteiinia tulisi syödä 1.5g painoon nähden.
0,8 gr per painokilo riittää
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toiminut seuraava: pari kuukautta pussikeittoja, -15 kg, sen jälkeen 10 km juoksua tai 1,5 km uintia joka päivä. Saa syödä mitä haluaa, eikä pulskistu.
Todella epäterveellinen tapa
Oho. Kamalaa kemiallista, yliprosessoitua tavaraa, josta suolisto itkee. Ei varmaan lyhyesti käytettynä ehdi tekemään isoa haittaa. Osaattehan siirtyä , ilman ylilyöntejä, normaaliin ruokaan.
Nyt kuudes päivä nutrausta. Olen syönyt kasviksia (tomaatti, kurkku, paprika) sekä pari siivua 5% juustoa päivittäin lisänä. Tämä on auttanut illan nälkätuntemuksiin ja sikäli tähän mennessä dieetti on tuntunut helpolta. Toki viikonloppu ja äitienpäiväkaffeet anoppilassa edessä, mutta olen valmistautunut jo valmiiksi mitä sanon jos joku kyselee miksen syö kakkua. Paino on tippunut -4kg, mutta toki tiputettavaakin on ja olen tietoinen, että tuo ei todellakaan ole neljä kiloa läskiä. Olen pohtinut, että jatkaisin tätä kolme viikkoa ja katson sitten mikä fiilis. Lihaskuntoharjoittelua olen tehnyt ennen tätä kaksi kertaa viikossa, nyt jätin ne pois ja kävin rauhallisella kävelyllä pari kertaa. Ensi viikolla ajattelin kokeilla kevyesti kotijumppaa. Mulla lihaskuntoharjoittelu aiheuttaa aina valtavan nälkäpiikin, joten siksi mietityttää miten kovaa uskaltaa lähteä treenaamaan. Mielelläni kuulisin muitten kokemuksia, jos joku sattuu nutrailemaan myös.