Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset maksaa kalliin lipun tilaisuuteen X ja sitten sieltä halutaan kesken kaiken pois?!

Vierailija
06.08.2026 |

Esimerkkinä 50e Särkänniemiliput. Olin erään tuttavan ja hänen lasten kanssa Särkänniemessä viime kesänä. Hänellä ei ollut mitään kiirettä edes mennä paikanpäälle, mennäänvasya joskus klo 14 vaikka huvilaitteet aukeaa jo klo 11. Jo tämä ärsytti, koska lippu niin kallis ja heinäkuussa pitkät jonot eli hupiaikaa jää joka tavalla vähemmän. Klo 15-16 siellä alkaa pientä tihkusadetta ja tämä tuttava ehdottaa että jaaaa pitäiskö lähteä vaikka kaupungille tms... Meinasin räjähtää, että me maksettiin tunti sitten 50e liput (200€/4hlö) ja hän ehdottaa että lähdetään heti pois. Kauniisti sain sanottua että "no eikai nyt heti kun vasta tultiinkin, heh heh." 

Kyseessä ei ole edes rikas tuttava, vaan aivan peeaa, siksi ihmettelenkin tuollaista käytöstä vielä enemmän. 

Ja tätä on ollut muidenkin ihmisten kanssa. Maksetaan sisäänpääsy baariin vaikkapa bändin X keikalle, hinta 15e ja siihen lisäksi narikka. Menee max tunti niin seuralainen ilmoittaa että mennään jo seuraavaan paikkaan, hyvä jos keikka edes ehtinyt alkaa.

Näitä kertoja on ollut useita tässä vuosien ainana eri ihmisten kanssa. Mun mielestä jos johonkin paikkaan maksetaan sisäänpääsystä, niin siellä täytyy silloin oikeasti viihtyä, eikä vaan käydä katsomassa että kiinnostaako.

Paras näköjään on kun menee yksin, niin ei ole kukaan vartin päästä vinkumassa että ääää lähdetään jo.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikilla ei ole taloushuolia.

Niin sä luulet, että saa hyvitystä tai palautusta, jos lähtee kesken pois? Tiedoksesi: ei saa. 

Vierailija
82/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Ismo Leikolan keikka oli niin paska. Eikä muuten oltu todellakaan ainoita, jotka lähti kesken. 

Mekin poistuttiin kesken useiden muiden kanssa Leikolan keikalta Todella löysää ja kulunutta  settiä, jota luki paperista 🥱

Sama. Näitä pissa-kakka-tason huumorin ystäviä ilmeisesti naurattaa. Itse arvostan oivaltavampaa huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mennyt aiemmin Särkänniemeen? Toiset olisi tullut perässä.

Vierailija
84/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava osti usean päivänlipun festareille, kallis kuin mikä. Hehkutti sitä ja tätä bändiä joita aikoi mennä katsomaan. 

Kysyin jälkeenpäin mikä oli kokemus ja olko vastannut odotuksia. Yllätyin vastauksestaan, en mennyt kuin yhtenä päivänä ja silloin olin teltassa syömässä ja juomassa ja sitten lähdettiin pois. Ohimennen jonkun kappaleen joltakin oli osittain kuullut, en ymmärrä.

Vierailija
85/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava osti usean päivänlipun festareille, kallis kuin mikä. Hehkutti sitä ja tätä bändiä joita aikoi mennä katsomaan. 

Kysyin jälkeenpäin mikä oli kokemus ja olko vastannut odotuksia. Yllätyin vastauksestaan, en mennyt kuin yhtenä päivänä ja silloin olin teltassa syömässä ja juomassa ja sitten lähdettiin pois. Ohimennen jonkun kappaleen joltakin oli osittain kuullut, en ymmärrä.

Tunteita ei voi pakottaa. Aivot ei tottele käskyä vaikka kuinka yrität vaatia tiettyä tunnetta. Väkisin yrittäminen vain väsyttää ja tuo lisää pahaa oloa.

Vierailija
86/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteita ei voi pakottaa. Aivot ei tottele käskyä vaikka kuinka yrität vaatia tiettyä tunnetta. Väkisin yrittäminen vain väsyttää ja tuo lisää pahaa oloa.

Minullakin oli suuret odotukset Ruisrockista mutta into rämpiä mutavellissä myrskyssä ei vaan herännyt ja reissu jäi vähän torsoksi. 

Vierailija
87/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?

Etkö tule ajatelleeksi että ihmisten on ehdittävä esimerkiksi viimeiseen junaan? 

Sama ilmiö on joka paikassa ja sellaisissakin paikoissa joihin ei junat tai bussit edes kulje 

Meidän piti lähteä kesken keikan päästämään lapsenvahti pois. Oli sovittu, että tiettyyn aikaan mennessä ollaan takaisin.

Vierailija
88/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?

Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.

Miten se tulee kalliimmaksi, kun lippu on jo ostettu joka tapauksessa. Ja miksi ylipäänsä menisi keikalle, jos ei siellä paikassakaan halua olla.

Esim huomion ystäväni joka halua mennä yksin? Tai, olen odottanut keikkaa innolla, mutta en pääsekään sinä päivänä tunnelman. Tai järjestelyt on hoidettu huonosti. jne

Olen nyt puoliväkisin lähdössä Tampere city festivaaleille, kun kaveri ei ole muita saanut reissun peruttaneen tilalle. Saa nähdä pääsenkö fiilikseen. Parhaani yritän. 

Vierailija
89/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.

Miten se tulee kalliimmaksi, kun lippu on jo ostettu joka tapauksessa. Ja miksi ylipäänsä menisi keikalle, jos ei siellä paikassakaan halua olla.

Esim huomion ystäväni joka halua mennä yksin? Tai, olen odottanut keikkaa innolla, mutta en pääsekään sinä päivänä tunnelman. Tai järjestelyt on hoidettu huonosti. jne

Olen nyt puoliväkisin lähdössä Tampere city festivaaleille, kun kaveri ei ole muita saanut reissun peruttaneen tilalle. Saa nähdä pääsenkö fiilikseen. Parhaani yritän. 

Joudun jo etukäteen ilmoittamaan teille kaikille, että joudun lähtemään noilta samoilta festareilta pois aikaisemmin. 😂 Olin jo aiemmin ostanut liput ja joudun lähtemään aamu yhdeksältä rippijuhliin, joihin kutsu tuli vasta lippujen oston jälkeen. Hyvän ihmisen palkinto jää nyt osaltani saamatta. 

Vierailija
90/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Ismo Leikolan keikka oli niin paska. Eikä muuten oltu todellakaan ainoita, jotka lähti kesken. 

Mekin poistuttiin kesken useiden muiden kanssa Leikolan keikalta Todella löysää ja kulunutta  settiä, jota luki paperista 🥱

Sama. Näitä pissa-kakka-tason huumorin ystäviä ilmeisesti naurattaa. Itse arvostan oivaltavampaa huumoria.

Ihan kuin et etukäteen olisi millään pystynyt päättelemään mitä tuolla esitetään 

Vierailija
91/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin et etukäteen olisi millään pystynyt päättelemään mitä tuolla esitetään 

Eli pitää tuomita ilman että antaa mahdollisuuden? 

Vierailija
92/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hei, sun pitää opetella sanomaan taikasanat "ei" ja "sä voit mennä".

Jos ostan huvipuistoliput, niin menen ajoissa ja viivyn pitkään. Rahalle vastinetta. Pidän huvipuistoista.

Jos ostan konserttilipun, niin menen ajoissa ja olen valomerkkiin asti (viimeinen biisi soitettu, lava tyhjenee, katsomo tyhjenee). 

Koskaan ei ole tarvinnut lähteä kesken pois. Ei ole tullut äkillistä luonnonkatastrofia (maanjäristys), äkillistä tulipaloa (konserttiareena palaa maan tasalle) eikä koskaan ole tarvinnut pohtia joukkoliikennettä. Menen taksilla kotiin tai jään yöksi hotelliin jos ei samana pääse kotiin julkisilla. 

Vierailija
93/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun jo etukäteen ilmoittamaan teille kaikille, että joudun lähtemään noilta samoilta festareilta pois aikaisemmin. 😂 Olin jo aiemmin ostanut liput ja joudun lähtemään aamu yhdeksältä rippijuhliin, joihin kutsu tuli vasta lippujen oston jälkeen. Hyvän ihmisen palkinto jää nyt osaltani saamatta. 

Samoin. Joudun lähtemään häistä ajoissa pois seuraavan päivän rippijuhlien rakia. 

Vierailija
94/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP hei, sun pitää opetella sanomaan taikasanat "ei" ja "sä voit mennä".

Jos ostan huvipuistoliput, niin menen ajoissa ja viivyn pitkään. Rahalle vastinetta. Pidän huvipuistoista.

Jos ostan konserttilipun, niin menen ajoissa ja olen valomerkkiin asti (viimeinen biisi soitettu, lava tyhjenee, katsomo tyhjenee). 

Koskaan ei ole tarvinnut lähteä kesken pois. Ei ole tullut äkillistä luonnonkatastrofia (maanjäristys), äkillistä tulipaloa (konserttiareena palaa maan tasalle) eikä koskaan ole tarvinnut pohtia joukkoliikennettä. Menen taksilla kotiin tai jään yöksi hotelliin jos ei samana pääse kotiin julkisilla. 

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin. 

Vierailija
95/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen asiakas on festarien järjestäjän unelma. Hän ostaa kalliin liput (usean päivän lippu) mutta saapuu vain yhtenä päivänä. Saapuessaan menee suoraan ravintolatelttaan ja tilaa siellä ruokaa ja juomaa (lisämaksulliset palvelut). Hän ei mene katsomaan artisteja. Hän ei tungeksi lavan edustalla, huuda kurkku suorana, riehu kännissä tai haasta riitaa muiden ihmisten kanssa. Hän vain käväisee nopeasti "aistimassa festareiden tunnelmaa" ja häipyy vähin äänin. Ei tarvitse heittää ulos tai  kutsua poliisia.

Hitto vie, jos puolet festarilippujen ostajista olisi tuollaisia kuin AP:n tuttava, niin Suomen festarikulttuuri muuttuisi rajusti. Kaikki negatiiviset lieveilmiöt (roskaaminen, pitkät vessajonot, känniurpojen sekoilu, varastelu, seksuaalinen häirintä, yms) vähenisi huomattavasti. Puolet yleisöstä osaa KÄYTTÄYTYÄ KUNNOLLA.

Vierailija
96/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Joudun lähtemään häistä ajoissa pois seuraavan päivän rippijuhlien rakia. 

Meillä kanssa jää häiden huipennus näkemättä, kun ei saatu perheeseen kolme viikkoa sitten saapuneelle koiranpennulle seuraa. 

Vierailija
97/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa jää häiden huipennus näkemättä, kun ei saatu perheeseen kolme viikkoa sitten saapuneelle koiranpennulle seuraa. 

Nyt menee ihan hukkaan se kaikki raha ja vaiva mitä te olette asian eteen nähneet.😂

Vierailija
98/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koo jos luot lonkkua kaksin käsin muuten ei.

Vierailija
99/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähden kesken kaiken maksullisesta tai maksuttomasta tapahtumasta, syynä on sisällön tai järjestelyjen surkeus tai paikalla on joku/joitakin, jonka/joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Jos olen seurassa tai lähtö ei onnistu häiriöttä, sinnittelen loppuun, jos se on mitenkään mahdollista. Jos tiedän, että tapahtumassa on tiettyjä ihmisiä, saatan hiippailla viime minuuteilla sisäänkäynnin lähettyville ja poistua välittömästi tilaisuuden päätyttyä. Olen kuitenkin siinä mielessä onnekas, että yleensä paikalla on joku, joka tietää taustat ja on mahdollisesti jo etukäteen miettinyt asiat niin, että minun ja joidenkin välissä on riittävästi tilaa tai ihmisiä eikä minun tarvitse tullessa eikä lähtiessä joutua kosketuksiin heidän kanssaan. 

Vierailija
100/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan pohtinut miksi joku ostaa lipun ja jättää sen käyttämättä. Sama kuin pohtisi miksi joku ostaa tupakkaa ja myrkyttää omat keuhkonsa. You can't fix stupid.   :D