Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset maksaa kalliin lipun tilaisuuteen X ja sitten sieltä halutaan kesken kaiken pois?!

Vierailija
06.08.2026 |

Esimerkkinä 50e Särkänniemiliput. Olin erään tuttavan ja hänen lasten kanssa Särkänniemessä viime kesänä. Hänellä ei ollut mitään kiirettä edes mennä paikanpäälle, mennäänvasya joskus klo 14 vaikka huvilaitteet aukeaa jo klo 11. Jo tämä ärsytti, koska lippu niin kallis ja heinäkuussa pitkät jonot eli hupiaikaa jää joka tavalla vähemmän. Klo 15-16 siellä alkaa pientä tihkusadetta ja tämä tuttava ehdottaa että jaaaa pitäiskö lähteä vaikka kaupungille tms... Meinasin räjähtää, että me maksettiin tunti sitten 50e liput (200€/4hlö) ja hän ehdottaa että lähdetään heti pois. Kauniisti sain sanottua että "no eikai nyt heti kun vasta tultiinkin, heh heh." 

Kyseessä ei ole edes rikas tuttava, vaan aivan peeaa, siksi ihmettelenkin tuollaista käytöstä vielä enemmän. 

Ja tätä on ollut muidenkin ihmisten kanssa. Maksetaan sisäänpääsy baariin vaikkapa bändin X keikalle, hinta 15e ja siihen lisäksi narikka. Menee max tunti niin seuralainen ilmoittaa että mennään jo seuraavaan paikkaan, hyvä jos keikka edes ehtinyt alkaa.

Näitä kertoja on ollut useita tässä vuosien ainana eri ihmisten kanssa. Mun mielestä jos johonkin paikkaan maksetaan sisäänpääsystä, niin siellä täytyy silloin oikeasti viihtyä, eikä vaan käydä katsomassa että kiinnostaako.

Paras näköjään on kun menee yksin, niin ei ole kukaan vartin päästä vinkumassa että ääää lähdetään jo.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?

Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.

Sitten ei mene koko tilaisuuteen ollenkaan. Helppoa, ongelma ratkaistu! 

Mistä hitosta sitä voi etukäteen tietää viihtyykö vai ei? 

Katso vaikka baarin tai festarien ohjelmatarjonta etukäteen onko siellä mitään kiinnostavaa vai ei?

Vierailija
22/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?

Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.

Monta kertaa olen huomannut, että olen odottanut jotain tapahtumaan paljon ja se on osoittanut pettymykseksi ja vääränlaisena ihmisenä olen mielummin lähtenyt pois, kun hampaat irvessä jäänyt paikalle feikkihymy naamalla hihkumaan, ai että on kivaa ja ainutlaatuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan jää jonnekin vain siksi, että olen siitä maksanut. Esimerkiksi Lahden kaupunginteatterin esitys keväällä oli niin ala-arvoinen, ettei ollut miään syytä jäädä, väliaikaan asti istuin ihmettelemässä, miksi tuhlaan ainutkestaista elämääni keskentekoiseen pas kaan.

Vierailija
24/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemi tai muu huvipuisto tms ei ole mikään "tilaisuus". 

Vierailija
25/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uponneen kustannuksen ongelma

Vierailija
26/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vaikka baarin tai festarien ohjelmatarjonta etukäteen onko siellä mitään kiinnostavaa vai ei?

Argh, miten tämän tämän nyt vääntäisin rautalangasta. Sanotaan nyt näin että menen vaikka lempiartistini keikalle, mutta sinä päivänä ei vaan sitä fiilistä synny. 

Vierailija
27/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi mennä ajoissa ja olla loppuun asti. Ihan kuten se kaveri voi kulkea omia aikoja.

Jokainen tekee ostamillaan lipuilla mitä haluaa. Voi olla eri syitä että haluaa pois. Tökeröä olisi kuitenkin, jos ne liput olisi toisen tarjoamat. 

Vierailija
28/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sinä, ap, et vääntäisi ongelmaa ja murtaisi mustoa haventa.

Vierailija
29/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on syy miksi köyhät pysyy köyhinä: tuhlataan kaikkeen turhaan tietämättä mitä edes oikeasti halutaan. Mennään nyt Särkänniemeen ja lähdetään vartin päästä pois kun sit halutaankin jo jotain muuta.

Köyhät eivät ostele turhia lippuja festareille tai huvipuistoihin. Ei niillä ole varaa. 

Köyhät just nimenomaan ostaa huvikseen asioita. Tiedän Kelatuilla olevan henkilön joka ostaa rahapäivänä vaikka 200-300€ tavaran hetken mielijohteesta ja sit ihmettelee loppukuun kun ei oo yhtään rahaa. Usein vielä antaa sen tavaran ilmaiseksi eteenpäin muutaman päivän kuluttua kun kyllästyy. Mitään syytä ei näe omassa toiminnassaan. 

Vierailija
30/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se kalliimmaksi tulee? Ne liput maksetaan sisään mennessä. Ei pois lähtiessä niinkuin pysäköintimaksu.

Vierailija
31/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap jo iso tyttö ja voit sekä mennä ja tulla kuten itse haluat. 

Vierailija
32/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä myöskään tuota ja olen aina ihmetellyt, että pitävätkö nämä ihmiset oikeasti edes siitä musiikista jota ovat tulleet kuuntelemaan, kun eivät jaksa kuunnella koko keikkaa loppuun saakka, varsinkin kun viimeisenä tulee aina ne kaikkein parhaat kappaleet. Monesti keikka ollut loppuunmyyty ja moni sellainen joka oikeasti bändistä tykkää jää ilman lippua 

Miltä tuntuu artistista, kun sakki ryntää pois konsertista kesken kaiken?

Vierailija
33/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tule ajatelleeksi että ihmisten on ehdittävä esimerkiksi viimeiseen junaan? 

Sama ilmiö on joka paikassa ja sellaisissakin paikoissa joihin ei junat tai bussit edes kulje 

Vierailija
34/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on syy miksi köyhät pysyy köyhinä: tuhlataan kaikkeen turhaan tietämättä mitä edes oikeasti halutaan. Mennään nyt Särkänniemeen ja lähdetään vartin päästä pois kun sit halutaankin jo jotain muuta.

Köyhät eivät ostele turhia lippuja festareille tai huvipuistoihin. Ei niillä ole varaa. 

Köyhät just nimenomaan ostaa huvikseen asioita. Tiedän Kelatuilla olevan henkilön joka ostaa rahapäivänä vaikka 200-300€ tavaran hetken mielijohteesta ja sit ihmettelee loppukuun kun ei oo yhtään rahaa. Usein vielä antaa sen tavaran ilmaiseksi eteenpäin muutaman päivän kuluttua kun kyllästyy. Mitään syytä ei näe omassa toiminnassaan. 

Tiedät yhden köyhän? Hyvä juttu. Hienoa. 

Vierailija
35/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yksi kaveri joka ei käyttäydy näin. Sen kanssa on mukava mennä. Muiden kanssa en halua enää mennä mihinkään. 

Vierailija
36/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tule ajatelleeksi että ihmisten on ehdittävä esimerkiksi viimeiseen junaan? 

Sama ilmiö on joka paikassa ja sellaisissakin paikoissa joihin ei junat tai bussit edes kulje 

Ja niistä paikoista vasta tarvitseekin päästä ajoissa pois, jotta ei seiso autojonoissa vielä seuraavana aamunakin.

Vierailija
37/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh, miten tämän tämän nyt vääntäisin rautalangasta. Sanotaan nyt näin että menen vaikka lempiartistini keikalle, mutta sinä päivänä ei vaan sitä fiilistä synny. 

Nauti kurja kun kerran olet maksanutkin. 
Ja nauti nyt koko rahan edestä vaikka ne kaverin ja omat lapset kiukuttelee ettei ne jaksa ja repii toisiaan tukasta. 

Vierailija
38/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et tiedä etukäteen tykkäätkö jostain bändistä? Vasta konsertissa huomaat tykkäätkö? Eikö tuo ole tyhmyyttä?

Vierailija
39/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä myöskään tuota ja olen aina ihmetellyt, että pitävätkö nämä ihmiset oikeasti edes siitä musiikista jota ovat tulleet kuuntelemaan, kun eivät jaksa kuunnella koko keikkaa loppuun saakka, varsinkin kun viimeisenä tulee aina ne kaikkein parhaat kappaleet. Monesti keikka ollut loppuunmyyty ja moni sellainen joka oikeasti bändistä tykkää jää ilman lippua 

Miltä tuntuu artistista, kun sakki ryntää pois konsertista kesken kaiken?

En ole nauttinut jokaisesta keikasta jossa olen käynyt vaikka pitäisi kyseisestä artistista. Tunteita ei voi pakottaa esiin väkisin. Kun yrität pakottaa itsesi tuntemaan iloa olo muuttuu usein vain kireäksi.

Vierailija
40/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta tässä on ehkä avain ap:n kysymykseen. Jos minä ostan liput tietylle keikalle, tiedän tasan tarkkaan viihtyväni siellä (ellei jotain poikkeuksellista tapahdu). Tiedän pitäväni kys. orkesterin musiikista, tiedän viihtyväni keikoilla yleisesti, tykkään ihmisten seurassa olemisesta. Minulle on täysin vieras ajatus, että lähtisin johonkin spesifiin itse valitsemaani aktiviteettiin enkä yhtään tietäisi etukäteen onko siellä kivaa vai ei.

Onkohan sinulla myös buffeteissa tapana jättää iso määrä ruokaa lautaselle, kun et voi yhtään ottaessasi tietää maistuuko ruoka vai ei? Mielenkiinnosta kyselen, oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän