Miksi jotkut ihmiset maksaa kalliin lipun tilaisuuteen X ja sitten sieltä halutaan kesken kaiken pois?!
Esimerkkinä 50e Särkänniemiliput. Olin erään tuttavan ja hänen lasten kanssa Särkänniemessä viime kesänä. Hänellä ei ollut mitään kiirettä edes mennä paikanpäälle, mennäänvasya joskus klo 14 vaikka huvilaitteet aukeaa jo klo 11. Jo tämä ärsytti, koska lippu niin kallis ja heinäkuussa pitkät jonot eli hupiaikaa jää joka tavalla vähemmän. Klo 15-16 siellä alkaa pientä tihkusadetta ja tämä tuttava ehdottaa että jaaaa pitäiskö lähteä vaikka kaupungille tms... Meinasin räjähtää, että me maksettiin tunti sitten 50e liput (200€/4hlö) ja hän ehdottaa että lähdetään heti pois. Kauniisti sain sanottua että "no eikai nyt heti kun vasta tultiinkin, heh heh."
Kyseessä ei ole edes rikas tuttava, vaan aivan peeaa, siksi ihmettelenkin tuollaista käytöstä vielä enemmän.
Ja tätä on ollut muidenkin ihmisten kanssa. Maksetaan sisäänpääsy baariin vaikkapa bändin X keikalle, hinta 15e ja siihen lisäksi narikka. Menee max tunti niin seuralainen ilmoittaa että mennään jo seuraavaan paikkaan, hyvä jos keikka edes ehtinyt alkaa.
Näitä kertoja on ollut useita tässä vuosien ainana eri ihmisten kanssa. Mun mielestä jos johonkin paikkaan maksetaan sisäänpääsystä, niin siellä täytyy silloin oikeasti viihtyä, eikä vaan käydä katsomassa että kiinnostaako.
Paras näköjään on kun menee yksin, niin ei ole kukaan vartin päästä vinkumassa että ääää lähdetään jo.
Kommentit (111)
Koska Ismo Leikolan keikka oli niin paska. Eikä muuten oltu todellakaan ainoita, jotka lähti kesken.
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemi tai muu huvipuisto tms ei ole mikään "tilaisuus".
Parempi huvipuistosta on lähteä pois, jos jo ensimmäisten laitteiden jälkeen tulee niistä paha olo. Se sama raha on jo menetetty joka tapauksessa olipa siellä tunnin tai neljä tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi huvipuistosta on lähteä pois, jos jo ensimmäisten laitteiden jälkeen tulee niistä paha olo. Se sama raha on jo menetetty joka tapauksessa olipa siellä tunnin tai neljä tuntia.
Tavallaan, mutta olisi kiva huomioida myös seurueen muut jäsenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on juuri muiden huomioimista, kun lähtee muualle oksentamaan eikä jää laitteisiin yrjöämään. Joillekin tulee huono olo laitteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on juuri muiden huomioimista, kun lähtee muualle oksentamaan eikä jää laitteisiin yrjöämään. Joillekin tulee huono olo laitteista.
Miksi hän ostaa sitten laitelipun?
Ostin ylihintaisen mekon, koska halusin sen mekon, muttei se oikeastaan sovi minulle malliltaan ja on jäänyt käyttämättä. Hilloan sitä kuitenkin vuosikausia kaapissani enkä raski luopua siitä, koska investoin siihen sentään yli 200 euroa.
"Sehän on juuri muiden huomioimista, kun lähtee muualle oksentamaan eikä jää laitteisiin yrjöämään. Joillekin tulee huono olo laitteista."
Ehkä sitten niin. Itse jäisin puistoalueelle muiden seuraksi vaikken enää laitteisiin menisikään.
Paras on kun menee yksin, oikeasti. Saa paljon enemmän irti kuin tuollaisessa seurassa
Jääkiekon pudotuspeleissä ei ole kerta tai kaksi, kun porukkaa lähtee viisi minuuttia ennen pelin loppua. Sitten tulee tasoitus, jatkoaika yms. ja kaikki jännittävimmät ratkaisun hetket jää näkemättä. En itse lähtisi paikan päälle, jos on noin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?
Onko nyt vaikea keksiä syitä, jos vähän koettaa asettua erilaisten ihmisten asemaan? Siellä kotona voi olla vaikka lapsenvahti, joka pystyy olemaan vain tiettyyn aikaan asti tai veloittaa yötunneista ekstraa. Voi olla tarve päästä keikkapaikan vessaan ennen pitempää kotimatkaa ja kohta sinne olisi jäätävä jono.
Osaan keksiä syitä. En vaan itse suostuisi tuohon vaan järjestäisin niin ettei noin tarvitse tehdä. Sen verran iso raha oli kyseessä. Ja lähtijöitä oli useita tuhansia, sinne vessaan oli jo jono. Tosi strategiset lähtijät lähtivät siis 3-5 biisiä ennen loppua ja sitten vasta konserttia menikin hukkaan. Itselleni tuo oli kerran elämässä -tyyppinen hetki, muille sit varmaan pikkuraha ja jokaviikkoinen elämys...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kertakäyttöihmisille tyypillisiä piirteitä. Heille keikka ja siellä kuultava musiikki (tai joku muu tapahtuma) eivät ole tärkeitä. Tärkeää on se, että he näyttäytyvät siellä.
En itse ollut paikalla, koska en ole kiinnostunut artistin musiikista, mutta kuulin juttuja, että kun Bruce Springsteen oli keikalla Tampereella, monet olivat siellä vain siksi, että heidän mielestään siellä kuului olla, siis heidän asemassaan olevien ihmisten oli oltava siellä. Luultavasti moni heistä (en siis tiedä, miten oikeasti on) kävi vain pistäytymässä, jotta monet näkivät heidät ja jotta he voivat sanoa olleensa paikalla, kun Pomo oli Tampereella.
Noilla Pomon keikan tyylisillä isoilla keikoilla oli ainakin takavuosina myös paljon kutsuvierasporukkaa (nykyään ehkä ei, kun firmoilla menee niin huonosti, ettei mistään ekstrasta makseta) - ja itsekin muistan pari stadionkeikkaa, joihin piti työn puolesta mennä, kun sponsori käski, mutta hipsin kyllä pois heti, kun kehtasin, koska eivät olleet mitään mun suosikkiartistejani.
Ympärillä olevat ihmiset tekevän sen the keikan, luovat sen tunnelman. En mene esim pikkujouluaikoihin enää toista kertaa suosikkiartistin keikalle, josta lähdin pois kesken kaiken, kun pääroolissa oli se ilmainen viina.
Ja voimme ottaa minkä tahansa sadan hengen ryhmän mistä päin maailmaa tahansa, ja siinä on aina suunnilleen sama määrä tietynlaisia ihmisiä. Yhteisö, jossa olisi pelkästään tietyn tyyppisiä ihmisiä (yhtä hyviä kuin minäminäminä) olisi kamala, ja maailma pysähtyisi, jos erilaisia ominaisuutta alettaisiin jotenkin lääkitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisi jäädä paikalle oksentamaan sun kengille? Tai upottaa se sun kiukutteleva kakara sinne tukkijokeen?
Lähdettiin just reilun tonnin mökkilomalta Norjasta pois kaksi päivää aikaisemmin. Mentiin mielummin kotiin jatkamaan terassitemppaan vesisateeseen kuin istuttiin pienessä mökissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?
Onko nyt vaikea keksiä syitä, jos vähän koettaa asettua erilaisten ihmisten asemaan? Siellä kotona voi olla vaikka lapsenvahti, joka pystyy olemaan vain tiettyyn aikaan asti tai veloittaa yötunneista ekstraa. Voi olla tarve päästä keikkapaikan vessaan ennen pitempää kotimatkaa ja kohta sinne olisi jäätävä jono.
Osaan keksiä syitä. En vaan itse suostuisi tuohon vaan järjestäisin niin ettei noin tarvitse tehdä. Sen verran iso raha oli kyseessä. Ja lähtijöitä oli useita tuhansia, sinne vessaan oli jo jono. Tosi strategiset lähtijät lähtivät siis 3-5 biisiä ennen loppua ja sitten vasta konserttia menikin hukkaan. Itselleni tuo oli kerran elämässä -tyyppinen hetki, muille sit varmaan pikkuraha ja jokaviikkoinen elämys...
Se oli sinulle kerran elämässä tyyppinen hetki, joillekin yksi sadoista.🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.
Miten se tulee kalliimmaksi, kun lippu on jo ostettu joka tapauksessa. Ja miksi ylipäänsä menisi keikalle, jos ei siellä paikassakaan halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.
Miten se tulee kalliimmaksi, kun lippu on jo ostettu joka tapauksessa. Ja miksi ylipäänsä menisi keikalle, jos ei siellä paikassakaan halua olla.
Esim huomion ystäväni joka halua mennä yksin? Tai, olen odottanut keikkaa innolla, mutta en pääsekään sinä päivänä tunnelman. Tai järjestelyt on hoidettu huonosti. jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojakännit, kyytijärjestelyt, yms
Vierailija kirjoitti:
Koska Ismo Leikolan keikka oli niin paska. Eikä muuten oltu todellakaan ainoita, jotka lähti kesken.
Mekin poistuttiin kesken useiden muiden kanssa Leikolan keikalta Todella löysää ja kulunutta settiä, jota luki paperista 🥱
Noilla Pomon keikan tyylisillä isoilla keikoilla oli ainakin takavuosina myös paljon kutsuvierasporukkaa (nykyään ehkä ei, kun firmoilla menee niin huonosti, ettei mistään ekstrasta makseta) - ja itsekin muistan pari stadionkeikkaa, joihin piti työn puolesta mennä, kun sponsori käski, mutta hipsin kyllä pois heti, kun kehtasin, koska eivät olleet mitään mun suosikkiartistejani.