Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset maksaa kalliin lipun tilaisuuteen X ja sitten sieltä halutaan kesken kaiken pois?!

Vierailija
06.08.2026 |

Esimerkkinä 50e Särkänniemiliput. Olin erään tuttavan ja hänen lasten kanssa Särkänniemessä viime kesänä. Hänellä ei ollut mitään kiirettä edes mennä paikanpäälle, mennäänvasya joskus klo 14 vaikka huvilaitteet aukeaa jo klo 11. Jo tämä ärsytti, koska lippu niin kallis ja heinäkuussa pitkät jonot eli hupiaikaa jää joka tavalla vähemmän. Klo 15-16 siellä alkaa pientä tihkusadetta ja tämä tuttava ehdottaa että jaaaa pitäiskö lähteä vaikka kaupungille tms... Meinasin räjähtää, että me maksettiin tunti sitten 50e liput (200€/4hlö) ja hän ehdottaa että lähdetään heti pois. Kauniisti sain sanottua että "no eikai nyt heti kun vasta tultiinkin, heh heh." 

Kyseessä ei ole edes rikas tuttava, vaan aivan peeaa, siksi ihmettelenkin tuollaista käytöstä vielä enemmän. 

Ja tätä on ollut muidenkin ihmisten kanssa. Maksetaan sisäänpääsy baariin vaikkapa bändin X keikalle, hinta 15e ja siihen lisäksi narikka. Menee max tunti niin seuralainen ilmoittaa että mennään jo seuraavaan paikkaan, hyvä jos keikka edes ehtinyt alkaa.

Näitä kertoja on ollut useita tässä vuosien ainana eri ihmisten kanssa. Mun mielestä jos johonkin paikkaan maksetaan sisäänpääsystä, niin siellä täytyy silloin oikeasti viihtyä, eikä vaan käydä katsomassa että kiinnostaako.

Paras näköjään on kun menee yksin, niin ei ole kukaan vartin päästä vinkumassa että ääää lähdetään jo.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävistäni on rasittavaa seuraa jos lähdetään viihteelle. Yhdessä paikassa viihtyy n. 10 minuuttia ja alkaa sitten vaatimaan, että mennään jonnekin muualle. Sitten kun ollaan ulkona, niin vaatii että päätä sinä mihin mennään. Se on tympeää, sillä olisin halunnut istua rauhassa siellä ensimmäisessä paikassa keskustelemassa, enkä laukata ympäri kaupunkia, enkä kiertää jokaista pubia ja yökerhoa.

Enää en halua edes lähteä hänen kanssaan mihinkään.

Vierailija
42/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?

Etkö tule ajatelleeksi että ihmisten on ehdittävä esimerkiksi viimeiseen junaan? 

Sama ilmiö on joka paikassa ja sellaisissakin paikoissa joihin ei junat tai bussit edes kulje 

Ja niistä paikoista vasta tarvitseekin päästä ajoissa pois, jotta ei seiso autojonoissa vielä seuraavana aamunakin.

Ja kun kaikki ryntää yhtä aikaa kesken konsertin, niin ne seisoo joka tapauksessa siinä jonossa keskenään ja se joka on tullut nauttimaan musiikista loppuun saakka pääsee pois ilman ruuhkaa. 

Tyhmyyttähän tuo on, enkä ymmärrä miksi olet konserttiin alunperinkään edes mennyt. Toisaalta hyvä, että kustannat muille musiikkielämyksen, mutta voisit poistua kyllä hiukan pienemmällä ryminällä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä keikalla jonne liput maksoivat n. 100-600 euroa. Todella monet lähtivät toiseksi viimeisen tai viimeisen laulun aikana pois. Joo ymmärrän tavallaan että halutaan välttää ruuhkaa, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä. Aika ainutlaatuinen hetki ja rahaa on palanut paljon - eikö mieluummin odottele keikan jälkeen vähän pitempään että ihmiset virtaavat pois?

Etkö tule ajatelleeksi että ihmisten on ehdittävä esimerkiksi viimeiseen junaan? 

Tietenkin se on mahdollista, tosin liikennelaitos lisäsi vuoroja ja pidensi aikoja siellä, mutta toki jatkoyhteys voi olla jonnekin muualle. Mutta itse järjestäisin niin että ei tarvitsisi. Jos olen maksanut keikkalipusta 600+ euroa niin siitä voi laskea elämykselle minuuttihinnan :D. Ja siis tuhannet ja tuhannet ihmiset lähtivät kesken pois... Erikoista vaan enkä tosiaan itse suostuisi niin tekemään.

Vierailija
44/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.

Sinä siis maksaisit 600 euroa huonosta musiikista paikassa jossa et halua olla? OKEI :D.

Vierailija
45/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliimmaksi tulee kuunnella huonoa musiikkia ja olla paikassa jossa ei hakua olla.

Sitten ei mene koko tilaisuuteen ollenkaan. Helppoa, ongelma ratkaistu! 

Mistä hitosta sitä voi etukäteen tietää viihtyykö vai ei? 

Katso vaikka baarin tai festarien ohjelmatarjonta etukäteen onko siellä mitään kiinnostavaa vai ei?

Argh, miten tämän tämän nyt vääntäisin rautalangasta. Sanotaan nyt näin että menen vaikka lempiartistini keikalle, mutta sinä päivänä ei vaan sitä fiilistä synny. 

Eli kyseessä on impulsiivisuus.

Kovin impulsiivisen henkilön kannattaisi mennä yksinään sinne keikalle katsomaan tuleeko fiilistä. Kavereille on tympeää hypätä yhden tyypin impulssien perässä sinne ja tänne jalat rakoilla.

Vierailija
46/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa että tuosta keikasta tiesi täsmälleen etukäteen biisilistaa myöten kaiken. En voi kuvitellakaan että joku menisi sinne ummikkona ja sitten toteaisi että en mä tykkääkään tästä musiikista.

Vierailija
47/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ystävistäni on rasittavaa seuraa jos lähdetään viihteelle. Yhdessä paikassa viihtyy n. 10 minuuttia ja alkaa sitten vaatimaan, että mennään jonnekin muualle. Sitten kun ollaan ulkona, niin vaatii että päätä sinä mihin mennään. Se on tympeää, sillä olisin halunnut istua rauhassa siellä ensimmäisessä paikassa keskustelemassa, enkä laukata ympäri kaupunkia, enkä kiertää jokaista pubia ja yökerhoa.

Enää en halua edes lähteä hänen kanssaan mihinkään.

Sama. Nousuhumalassa tämä ystäväni on kuin duracellpupu, joka säntäilee ympäriinsä melkein hysteerisenä. Olimme viime kuussa yhden päivän festareilla, eikä siitä oikein meinannut taas tulla mitään. Meillä molemmilla oli yksi yhteinen keikka joka piti ehdottomasti nähdä, muilla ei niin väliä. Ehdimme paikalle ennen keikan alkua, ja koko sen ajan tämä kaverini soitteli hädissään porukan muille ihmisille että missä olette, missä olette, tulen siihen, missä olette. Pyöri siinä hädissään ympäriinsä etsimässä loppuporukkaa, jotka olivat jossain vessassa tai syömässä tms. Keikka kesti ehkä puoli tuntia, eikä ystäväni kuullut varmaan yhtään biisiä alusta loppuun.

Baarissa käy usein niin, että mennään johonkin hänen valitsemaansa paikkaan, tilataan juomat, istutaan alas ja otetaan pari hörppyä, sitten pitäisi lo lähteä seuraavaan paikkaan ja jättää juomat kesken siihen pöytään. Jos tilaan kympillä bissen niin haluaisin kyllä juoda sen loppuun. :D

Vierailija
48/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vaikka baarin tai festarien ohjelmatarjonta etukäteen onko siellä mitään kiinnostavaa vai ei?

Argh, miten tämän tämän nyt vääntäisin rautalangasta. Sanotaan nyt näin että menen vaikka lempiartistini keikalle, mutta sinä päivänä ei vaan sitä fiilistä synny. 

Nauti kurja kun kerran olet maksanutkin. 
Ja nauti nyt koko rahan edestä vaikka ne kaverin ja omat lapset kiukuttelee ettei ne jaksa ja repii toisiaan tukasta. 

Kun mun tekisi mieli haudata se koko ajan riitelevä kaveriparistunta yhtä syvälle kuin sen viimekesäisen ruumiin Kruunuvuoren Metsälampeen, mun pitäisi jäädä ”nauttimaan” keikasta ettei kenellekään muulle vaan tule pahamieli? Omilla rahoillani minä sen takapuoleni pyyhin. 

Vierailija
49/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri lähdin kalliilta keikalta ennen loppua pois koska se alkoi 45 min myöhässä ja venyi siten myös loppupäästä. Kun viimeinen kulkuneuvo kotipaikkakunnalle lähtee niin eipä auta kuin mennä sillä. 

Toki. Mutta tuo keikka alkoi ja loppui minuutilleen ajallaan, liikennelaitos oli lisännyt vuoroja ja ne menivät pitkin yötä (totta kai jatkoyhteydet on asia erikseen), ja muutenkin kaikki oli mahdollista järjestää etukäteen. Silti tuhannet ihmiset lähtivät kesken keikan pois. Tietenkin niin saa tehdä, en vain itse ymmärrä koska sen verran kallis tuo oli omassa kukkarossa. Ehkä muille se oli pikkuraha.

Vierailija
50/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähtenyt kahdesti kesken pois väliajalla, kerran opiskelijaproduktiona tehdystä oopperasta, joka olikin "hassunhauska" versio tunnetusta teoksesta, täynnä alapään juttuja ja paneskelupelleilyä, ja toisen kerran konsertista, jossa istumapaikat olivat niin surkeat, että takana istujan kengänkärjet olivat omassa niskassa ja omille polville oli niin vähän tilaa, että piti istua vinottain (enkä todellakaan ole mikään kaksimetrinen).

Lisäksi olen pari kertaa jättänyt lähtemättä johonkin jo varattuun ja maksettuun näytökseen, kun olen ollut liian väsynyt tai on tullut jotakin muuta, mutta taloudellisesta tappiosta ei voi puhua, kun liput on hankittu työnantajan tarjoamalla kulttuuriedulla. Ap:n Särkänniemeen ei ehkä päde, mutta senkin puolesta muuten monien on helppo lähteä kesken pois, kun kulttuuriedulla tulee välillä hankittua sellaistakin, mikä ei niin kauhean syvällisesti kiinnosta ja "turha" käynti ei ole omasta kukkarosta pois. Tosin itse en jaksaisi kökkiä oikeasti huonossa tilaisuudessa edes siinä tapauksessa, että olisin siitä rahaakin maksanut.

Vierailija
51/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa on oventaustat täynnä 15 min enen kun ollaan asemalla ja ruotsin / tallinnan laivoilla hirveä tungos ovella jo tuntia ennen satamaa.

Vierailija
52/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä myöskään tuota ja olen aina ihmetellyt, että pitävätkö nämä ihmiset oikeasti edes siitä musiikista jota ovat tulleet kuuntelemaan, kun eivät jaksa kuunnella koko keikkaa loppuun saakka, varsinkin kun viimeisenä tulee aina ne kaikkein parhaat kappaleet. Monesti keikka ollut loppuunmyyty ja moni sellainen joka oikeasti bändistä tykkää jää ilman lippua 

Miltä tuntuu artistista, kun sakki ryntää pois konsertista kesken kaiken?

Jep. Tuolla keikalla vieläpä oli ilotulitusta sun muuta siinä lopussa, ja juurikin ne kaksi parasta ja suosituinta biisiä. No, kukin toki tyylillään. 

Vierailija
53/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et tiedä etukäteen tykkäätkö jostain bändistä? Vasta konsertissa huomaat tykkäätkö? Eikö tuo ole tyhmyyttä?

Konsertissa voi olla rakastaman huippubändi, mutta niin kusipäinen yleisö, surkeat järjestelyt ja olematon äänentoisto, että jääminen olisi kärsimystä.

Vierailija
54/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin videon kun viikko sitten Tiktok joku muija valitti kun menivät Särkänniemeen heti klo 12 ja lähtivät klo 20 eikä siltikään ehtineet kaikkeen mihin olisivat halunneet kun jonot oli niin pitkät ja tuntui että meni rahat hukkaan. Aivan älytöntä olisi maksaa 50e muutamasta tunnista kun täydelläkään aukioloajalla ei ehdi kaikkeen mitä haluaa.

Vierailija
55/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä rahaa ajattele jos ei vaan viihdy. Tuollainen koko rahan edestä-ajattelu on itselleni vierasta. Jos en viihdy, en viihdy, ihan sama olenko maksanut vai en . ELi pitäisi kestää huonokin keikka tai huono teatteriesitys hampaat irvessä vain koska on maksanut.

Tosi useimmieten katson keikat ja näytökset loppuun, mutta on käynyt niinkin että esitys on ollut niin huono että on häivytty ensimmäisellä väliajalla, onneksi kumppanini on samanmielinen, ja yhdessä on tehty päätös, että nyt lähdetään.

Vierailija
56/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt vaikea keksiä syitä, jos vähän koettaa asettua erilaisten ihmisten asemaan? Siellä kotona voi olla vaikka lapsenvahti, joka pystyy olemaan vain tiettyyn aikaan asti tai veloittaa yötunneista ekstraa. Voi olla tarve päästä keikkapaikan vessaan ennen pitempää kotimatkaa ja kohta sinne olisi jäätävä jono. 

Vierailija
57/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin videon kun viikko sitten Tiktok joku muija valitti kun menivät Särkänniemeen heti klo 12 ja lähtivät klo 20 eikä siltikään ehtineet kaikkeen mihin olisivat halunneet kun jonot oli niin pitkät ja tuntui että meni rahat hukkaan. Aivan älytöntä olisi maksaa 50e muutamasta tunnista kun täydelläkään aukioloajalla ei ehdi kaikkeen mitä haluaa.

Särkänniemi on sellainen paikka joka maksaa niin paljon, että siellä ollaan heti porttien avautumisesta sulkemisaikaan asti jos sinne mennään, yleensä kannattaa valita toukokuu tai elokuu. Sillä 50e rannekkeella täytyy oikeasti mennä niihin laitteisiin eikä vaan ihmetellä että hohhoijjaa tai tuhlata päivää heinäkuun ruuhkassa odottamiseen tunti per laite. Ei kävis mielessäkään mennä vasta joskus iltapäivällä, käydä pari laitetta ja lähteä kotiin.

Vierailija
58/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus menee ravintolaan eikä jaksakaan syödä kaikkea, sama juttu

Olen havainnut useiden tuttujen kohdalla tämän. Pizzeriassa syödään 1/4 ja sitten "emmää jaksa enempää". Tai Hesessä näykitään vähän ranskalaisia ja nieleskellään kaksi pientä palaa hampurilaisesta väkisin ja sitten sanotaan että emmää jaksa kaikkea. Miksi pitää mennä jos tämä toistuu joka ikinen kerta?

Vierailija
59/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim joidenkin ihmiset kuulo ei ole parasta mahdollista, siksi tilaisuuksista lähdetään heti pois, kun mahdollista. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät kehtaa tarkistuttaa kuullaan ja tarvittaessa kuulokojeet käyttöön. Kävin katsomassa jonkun näytelmän äitini kanssa, ja ekalla tauolla piti jo lähteä. Moni muukin lähti just kuulonsa takia. Mulla on kuulokojeet, kuulin joka ainoan sanan. Niitä ei ole häpeä käyttää !!!! 

Vierailija
60/60 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat kertakäyttöihmisille tyypillisiä piirteitä. Heille keikka ja siellä kuultava musiikki (tai joku muu tapahtuma) eivät ole tärkeitä. Tärkeää on se, että he näyttäytyvät siellä.

En itse ollut paikalla, koska en ole kiinnostunut artistin musiikista, mutta kuulin juttuja, että kun Bruce Springsteen oli keikalla Tampereella, monet olivat siellä vain siksi, että heidän mielestään siellä kuului olla, siis heidän asemassaan olevien ihmisten oli oltava siellä. Luultavasti moni heistä (en siis tiedä, miten oikeasti on) kävi vain pistäytymässä, jotta monet näkivät heidät ja jotta he voivat sanoa olleensa paikalla, kun Pomo oli Tampereella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän