Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua teititeltiin tänään terveydenhuollossa. Oon 30v.

Vierailija
05.08.2026 |

Ei tunnu kivalta:/

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin juntteja että pahastuvat kohteliasuuksista. Surullista. 

Vierailija
42/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta rouvittelu on tuntunut aina vttuilulta ja tuntuu edelleen. Olen 60 parin vuoden päästä.

Ja olet neiti?

Minulla on nimi. En näe mitään tilannetta jossa rouvittelu tai neitittely sopisi vuoteen 2026 jkr.

Kun kaupassa sinulta jää ostos kassalle, niin miten sen kassan olisi tarkoitus huudella perääsi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisiä on tapana teititellä.

Ai missä?
Ei edes Niinistöä tarvinnut teititellä a-studiossa, saati tavallista pulliaista.

Se olikin paha etikettivithe omasta mielestäni ja varmaan monen muun. Sauli Niinistöä saa varmasti sinutella monissa tilanteissa mutta kun häntä haastatellaan televisioon niin hän on siellä edustamassa instituutiota eli Suomen presidenttiä ja olisi hyvä jos edes jotain kunnioitusta osoitettaisiin tälaista kohtaan 

Vierailija
44/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄRREGUUD!

Vierailija
45/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai missä?
Ei edes Niinistöä tarvinnut teititellä a-studiossa, saati tavallista pulliaista.

Se olikin paha etikettivithe omasta mielestäni ja varmaan monen muun. Sauli Niinistöä saa varmasti sinutella monissa tilanteissa mutta kun häntä haastatellaan televisioon niin hän on siellä edustamassa instituutiota eli Suomen presidenttiä ja olisi hyvä jos edes jotain kunnioitusta osoitettaisiin tälaista kohtaan 

No sehän vasta virhe oliskin ollut, jos sinunkauppojennjälkeen teititeltäis.

Vierailija
46/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai missä?

Olis kyllä pitänyt. Harvinaisen nenäkästä tuollaiselta pikkulikalta vaikka miten olisi luvan kysynyt. Niinistö on niiiin eri levelillä johonkin haastattelijaan verrattuna.

Vierailija
47/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta rouvittelu on tuntunut aina vttuilulta ja tuntuu edelleen. Olen 60 parin vuoden päästä.

Ja olet neiti?

Minulla on nimi. En näe mitään tilannetta jossa rouvittelu tai neitittely sopisi vuoteen 2026 jkr.

Kun kaupassa sinulta jää ostos kassalle, niin miten sen kassan olisi tarkoitus huudella perääsi? 

Hei sinä lehmä siellä, Tenat jäi!

Vierailija
48/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla Kouvola-tukka? Se vanhentaa ainakin 20 vuotta.

Vierailija
49/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitittely on ok jos se tehdään oikein, eikä vedetä monikosta sinutteluun ja takaisin.

Oikeasti? Menet lääkäriin ja tuo on sinulle ongelma?

Jos minua kohdellaan ystävällisesti ja asiantuntevasti missä tahansa asiakaspalvelussa, niin en todellakaan hillitä tuollaisesta.

Todella turhamaista ja pikkusueluista.

Rauhoittukaa, ei kukaan ole hillittänyt.  

Hauska kommentti kirjoitusvirheestäni. :D

Vierailija
50/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai missä?

Olis kyllä pitänyt. Harvinaisen nenäkästä tuollaiselta pikkulikalta vaikka miten olisi luvan kysynyt. Niinistö on niiiin eri levelillä johonkin haastattelijaan verrattuna.

Ei ollut. Ainoastaan tapakulttuuria tietämättömät moukat loukkaantuivat tuosta.

Kaikki muut tietävät, että tuollaiset, kuten muutkin asiat, sovitaan ennen haastattelua.

Vierailija
51/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua rouviteltiin yks päivä.."Rouva voi mennä ensin" . Tuli vanha olo.

Oon 40

No mutta ethän sinä nuorikaan ole.

Vierailija
52/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua rouviteltiin yks päivä.."Rouva voi mennä ensin" . Tuli vanha olo.

Oon 40

No vanhahan sinä oot. Kohta eläkeläinen.

Vierailija
53/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1990-luvun lopulla, kun opiskelin th-alalla, oli ohje, että kaikkia asiakkaita, kyllä silloin puhuttiin jo asiakkaista, ei potilaista, avoterveydenhuollossa, teititellään. 

No ei kyllä meitä moiseen kehoitettu.

En vieläkään teitittele yhtään ketään, koen että olen tasa-arvoinen potilaiden kanssa, eikä mikään uppstairs-downstairs palvelija.

En teitittele edes satavuotiaita, mutten kyllä sinuttelekaan, kyllä sen voi kiertää. 

Juuri näin passivissa, joka on itse asiassa aika yleistä hoitoalalla.

Mitenkä sä voit tänään vrt Miten täällä jaksellaan.

Kyllä minä puhuttelen aina nimellä potilasta. Outoa, että sekin teille vanhemmille hoitajille on vaikeaa.

Kuten myös kirjaus.

Vierailija
54/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen aina kaikenikäisiä naisia asiakaspalvekutilanteissa yms. Joskus jotkut närkästyvät, harvemmat kilahtavatkin. Silloin puolustaudun sanomalla että kyllä te näytätte minua vanhemmalta. 

M45

Vierailija
55/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alettiin teititellä 2kymppisenä :D näytän sen verran arvokkaalta ja osa varmaan kuvitteli että olen naimisissa ja lapsia :D

Vierailija
56/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ranskassa teitittely ei edes ole iästä kiinni, vieraita aikuisia ihmisiä teitiellään automaattisesti kunnes sinunkaupat tehdään (jos tehdään). Muu on moukkamaista.

Vierailija
57/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1990-luvun lopulla, kun opiskelin th-alalla, oli ohje, että kaikkia asiakkaita, kyllä silloin puhuttiin jo asiakkaista, ei potilaista, avoterveydenhuollossa, teititellään. 

En vieläkään teitittele yhtään ketään, koen että olen tasa-arvoinen potilaiden kanssa, eikä mikään uppstairs-downstairs palvelija.

En teitittele edes satavuotiaita, mutten kyllä sinuttelekaan, kyllä sen voi kiertää. 

Juu. Se vanhus varmasti tykkää viettää viimeiset vuotensa kuunnellen passiivia.

Toivottavasti noin törkeä puhetapa ei ole yleistä.

Tein vanhustyötä sekä Suomessa että ulkomailla.

Aina kohtasin jokaisen asiakkaan nimellä. Ihan alkeellisia taito hoitotyössä.

Jos ei tiedä, niin kysytään.

Sairaalassa työskennessänikään ei olisi tullut mieleenkään heittää ylimalkaista, "miten täällä voidaan" kommenttia.

Vierailija
58/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyötä tehdessäni saatoin epähuomiossa tehdä tuon, mutta tarkoitus ei ollut loukata, enkä missään vaiheessa edes arvioinut ikääsi.

Kun tapaa päivänaikana lukuisia ihmisiä, saattaa joskus puhutella "väärin".

En ole hoitotyössä, mutta asiakaspalevlutyössä. Väsyneenä saatan puhua välillä englantia uudelle asiakkaalle, koska se on jäänyt edellisestä keskustelusta "päälle". Tuosta jotkut tietysti harmistuvat, kun kokvat, että ulkonäkönsä on syy siihen, miksi en puhu heille suomea.

Vierailija
59/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Se vanhus varmasti tykkää viettää viimeiset vuotensa kuunnellen passiivia.

Toivottavasti noin törkeä puhetapa ei ole yleistä.

Tein vanhustyötä sekä Suomessa että ulkomailla.

Aina kohtasin jokaisen asiakkaan nimellä. Ihan alkeellisia taito hoitotyössä.

Jos ei tiedä, niin kysytään.

Sairaalassa työskennessänikään ei olisi tullut mieleenkään heittää ylimalkaista, "miten täällä voidaan" kommenttia.

Sairaalan osastolla puhuin aina ystävällisesti ja henkilökohtaisesti jokaiselle potilaalle.

Miten muuten saisimme äärimmäisen tärkeää tietoa potilaan voinnista, mitkä välittää lääkärille.

Vierailija
60/63 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on pilkku poikineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi