Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua teititeltiin tänään terveydenhuollossa. Oon 30v.

Vierailija
05.08.2026 |

Ei tunnu kivalta:/

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä esim terveydenhoito näkee sieltä koneeltaan, milloin ihminen on syntynyt.   

Kyllähän niiden pitäisi älytä muuttaa puhuttelu juuri tietyn ikäiseltä teitittelyksi.

Ihan selvähän se on, että  lapsia sinutellaan, mutta aikuisia teititellään. Ei siihen mitään kummallista puoliväliä tarvitse rakentaa.

Kiva, että sinä puhuttelet aina oikein kiireellisessä ja äärimmäisen vastuullisessa työssäsi.

Vierailija
62/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1990-luvun lopulla, kun opiskelin th-alalla, oli ohje, että kaikkia asiakkaita, kyllä silloin puhuttiin jo asiakkaista, ei potilaista, avoterveydenhuollossa, teititellään. 

No ei kyllä meitä moiseen kehoitettu.

En vieläkään teitittele yhtään ketään, koen että olen tasa-arvoinen potilaiden kanssa, eikä mikään uppstairs-downstairs palvelija.

En teitittele edes satavuotiaita, mutten kyllä sinuttelekaan, kyllä sen voi kiertää. 

Sä niinku fundeerasit, ett te ootte frendei. Samal levelil juu nou.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta rouvittelu on tuntunut aina vttuilulta ja tuntuu edelleen. Olen 60 parin vuoden päästä.

Ja olet neiti?

Minulla on nimi. En näe mitään tilannetta jossa rouvittelu tai neitittely sopisi vuoteen 2026 jkr.

On vain? Muille sinä olet vain ylimielinen vanha harppu, jonka kulissit alkaa kaatua.

Vierailija
64/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta rouvittelu on tuntunut aina vttuilulta ja tuntuu edelleen. Olen 60 parin vuoden päästä.

Ja olet neiti?

Minulla on nimi. En näe mitään tilannetta jossa rouvittelu tai neitittely sopisi vuoteen 2026 jkr.

On vain? Muille sinä olet vain ylimielinen vanha harppu, jonka kulissit alkaa kaatua.

Eikä lapsetkaan pidä yhteyttä.

Vierailija
65/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet neiti?

Ja tälläset tyypit täällä vaahtoaa, kuinka kaikkia yli 15-v pitää kohteliaasti teititellä😂

Vierailija
66/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi parempi? Homepillu? Kurppa?

Neitinä sinua puhuteltiin jos muinaisuudessa.

Vierailija
67/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha kurppa olet jo, ja se ei siitä muutu vaikka kuinka mielesi pahoittaisit.

Vierailija
68/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet neiti?

Ja tälläset tyypit täällä vaahtoaa, kuinka kaikkia yli 15-v pitää kohteliaasti teititellä😂

Lopetin työn vanhustenhoidossa suurten ikäluokkien myötä.

Niin itsekästä, ilkeää, vaativaa, vähättelevää ja valittavaa käytöstä en ole kohdannut missään.

Heitä aiempi sukupolvi oli viisas, seesteinen ja hyväntahtoinen. Heitä oli ilo hoitaa.

Vierailija
69/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut yritettiin ohjata nuorisopalveluihin (alle 30-vuotiaiden asiakkaiden palvelut) kun menin 42-vuotiaana pyytämään apua aikuissosiaalityöstä. 🤣

Kyllä nauratti makeasti jälkeenpäin. En edes ollut meikannut, kammannut hiuksia tai pessyt hampaita kun menin puolikuolleena (paha burnout) sosiaalityöntekijän puheille. Siis tapaaminen kasvokkain ilman ajanvarausta. 

Vierailija
70/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut yritettiin ohjata nuorisopalveluihin (alle 30-vuotiaiden asiakkaiden palvelut) kun menin 42-vuotiaana pyytämään apua aikuissosiaalityöstä. 🤣

Kyllä nauratti makeasti jälkeenpäin. En edes ollut meikannut, kammannut hiuksia tai pessyt hampaita kun menin puolikuolleena (paha burnout) sosiaalityöntekijän puheille. Siis tapaaminen kasvokkain ilman ajanvarausta. 

Kyllä minäkin tuon kuvauksen perusteella luokittelisin sinut alle kolmekymppisiin.

Nelikymppisen kuitenkin monet ajattelevat osaavan pukeutua ja ottaneen vastuun elämästään.

Vierailija
71/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet neiti?

Niin itsekästä, ilkeää, vaativaa, vähättelevää ja valittavaa käytöstä en ole kohdannut missään.

Heitä aiempi sukupolvi oli viisas, seesteinen ja hyväntahtoinen. Heitä oli ilo hoitaa.

Et ole ainoa. :)

Vierailija
72/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet neiti?

Totta. Täysin sietämätöntä porukkaa. Vaihdoin kirurgiselle.

Vierailija
73/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa teitittely on hyvinkin asiallista. Siellä tiedetään sinusta ns. intiimejä asioita. On hyvä ja kohteliasta pitää etäisyyttä teitittelemällä.

Vierailija
74/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikossa teititteleminen se vasta hassua on, kun puhuu yhdelle. 

Edes ylilihavaa ei kuulu teititellä monikossa.

Vierailija
75/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, niin ne käytöstavat muuttuu ja unohtuu. Nuorena likkana olin yhdessä valtion virastossa asiakaspalvelussa. Ohje oli, että kaikkia aikuisia teititellään.

30 vuotias on jo niin vanha, että nykynormeinkin pitäisi häntä teititellä jos on asiakas.

Vierailija
76/76 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet neiti?

Et ole ainoa. :)

Minäkin lopetin. Vaihdoin alaa. Kaikkea ei pidä sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan