Minua teititeltiin tänään terveydenhuollossa. Oon 30v.
Kommentit (63)
Minä ottaisin tuon kohteliaisuutena. Minua on teititelty ensimmäisen kerran kun olin 15. Hieman hämmästytti, mutta ei suinkaan hävettänyt.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä...
Ap on sellainen joka ei ole ikinä oppinut mitään käytöstapoja. Siis kyvytön pärjäämään sosiaalisissa verkostoissa.
Minusta rouvittelu on tuntunut aina vttuilulta ja tuntuu edelleen. Olen 60 parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä...
Ap on sellainen joka ei ole ikinä oppinut mitään käytöstapoja. Siis kyvytön pärjäämään sosiaalisissa verkostoissa.
Olet hassu kiusaaja. Sivusta
Monikossa teititteleminen se vasta hassua on, kun puhuu yhdelle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta rouvittelu on tuntunut aina vttuilulta ja tuntuu edelleen. Olen 60 parin vuoden päästä.
Ja olet neiti?
Mua rouviteltiin yks päivä.."Rouva voi mennä ensin" . Tuli vanha olo.
Oon 40
Minua työvoematoemistossa. Jottae aena höpötti ja sitte sano jotta työ. En sen tarkemmi kuunnellunna ku oppinna jotta sinutellaa.
Vierailija kirjoitti:
Osaamattomuutta, ei yhtään hassua.
1990-luvun lopulla, kun opiskelin th-alalla, oli ohje, että kaikkia asiakkaita, kyllä silloin puhuttiin jo asiakkaista, ei potilaista, avoterveydenhuollossa, teititellään.
Hoitotyötä tehdessäni saatoin epähuomiossa tehdä tuon, mutta tarkoitus ei ollut loukata, enkä missään vaiheessa edes arvioinut ikääsi.
Kun tapaa päivänaikana lukuisia ihmisiä, saattaa joskus puhutella "väärin".
Vierailija kirjoitti:
1990-luvun lopulla, kun opiskelin th-alalla, oli ohje, että kaikkia asiakkaita, kyllä silloin puhuttiin jo asiakkaista, ei potilaista, avoterveydenhuollossa, teititellään.
Tuo on jätetty pois. Nyt painotetaan muutenkin ihmis-ja yksilökeskeistä lähestymistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Kun soittaa lääkäriaikaa, siellä on vastaaja joka sanoo: Olette soittaneet peräkylän terveyskeskukseen? Mistä se tietää, onko siellä koko perhe luurin toisessa päässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olet neiti?
Minulla on nimi. En näe mitään tilannetta jossa rouvittelu tai neitittely sopisi vuoteen 2026 jkr.
Teitittely on ok jos se tehdään oikein, eikä vedetä monikosta sinutteluun ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Kun soittaa lääkäriaikaa, siellä on vastaaja joka sanoo: Olette soittaneet peräkylän terveyskeskukseen? Mistä se tietää, onko siellä koko perhe luurin toisessa päässä?
Joo. Pitäisi olla olette soittanut. Mutta eipä teitittelyä missään edes enää sen kummemmin opeteta.
Toki jos kotona on hyvä tapakasvatus, niin lapsi sen oppii.
En kyllä ymmärrä...