50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (857)
Wolttaamista, itse olen aina jaksanut lähteä kauppaan ostamaan ruokani.
Videoiden suosiota. Miten ihmisillä on aikaa katsoa joka asia videolta?
Pahinta on töissä pomot, jotka tekevät ohjeita pelkästään videomuodossa. Uskon että se on pelkkää laiskuutta. Katsojan on pakko kirjoittaa ohjeet ylös, jotta löytää pääkohdat myös seuraavalla kerralla ilman että tarvitsee kelata videota edes takaisin oikean kohdan löytääkseen. Videon tekijä siis siirtää oman kirjoitustyönsä muille.
Sama koskee mediaa. Minua ärsyttää esimerkiksi lehtijutut jotka sisältävätkin videon. Kirjoitetusta tekstistä näen heti yhdellä silmäyksellä onko juttu kiinnostava. Videota on pakko katsoa ainakin jonkin aikaa ennen kuin saa kiinni mistä siinä on kyse.
Samaan syssyyn voikin todeta etten ymmärrä myöskään nykyajan mediaa. En tiedä onko Suomessa enää yhtään vakavasti otettavaa uutistaloa. Esimerkiksi Hesari on jo ajat sitten siirtänyt painopistettään iltapäivälehtien suuntaan. Meikkiohjeita, seksiaiheita, varsinkin maksullisen seksin promoamista, juoruja. Ei näissä sinänsä ole vikaa, mutta niitä tarjoavia lehtiä on jo enemmän kuin tarpeeksi. Itse luen uutiset nykyään ulkomaisista lehdistä.
Nettipelaamista.
Viimeinen peli jota jaksoin pelata oli flipperi baarissa ja sen jälkeen en ole pelannut mitään.
Normaalin seksin halveksuminen. Eli siis seksi johon ei liity väkivaltaa, haukkumasanojen käyttöä, nöyryytystä, toisen hengen vaarantamista (tiesittekö että toista ei voi kuristaa 100% turvallisesti vaan aina on vaara että tulee aivovamma tai henki lähtee) ja outoja fetissejä. On tylsä ja nolo vanilja jos tykkää vaan normaalista, romanttisesta seksistä. Vaikka se olisi intohimoista.
Ei kaikkien tarvitse vetää toista turpaan tai laittaa jalkaansa karhunrautaan nauttiakseen seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on töissä pomot, jotka tekevät ohjeita pelkästään videomuodossa. Uskon että se on pelkkää laiskuutta. Katsojan on pakko kirjoittaa ohjeet ylös, jotta löytää pääkohdat myös seuraavalla kerralla ilman että tarvitsee kelata videota edes takaisin oikean kohdan löytääkseen. Videon tekijä siis siirtää oman kirjoitustyönsä muille.
Sama koskee mediaa. Minua ärsyttää esimerkiksi lehtijutut jotka sisältävätkin videon. Kirjoitetusta tekstistä näen heti yhdellä silmäyksellä onko juttu kiinnostava. Videota on pakko katsoa ainakin jonkin aikaa ennen kuin saa kiinni mistä siinä on kyse.
Samaan syssyyn voikin todeta etten ymmärrä myöskään nykyajan mediaa. En tiedä onko Suomessa enää yhtään vakavasti otettavaa uutistaloa. Esimerkiksi Hesari on jo ajat sitten siirtänyt painopistettään iltapäivälehtien suuntaan. Meikkiohjeita, seksiaiheita, varsinkin maksullisen seksin promoamista, juoruja. Ei näissä sinänsä ole vikaa, mutta niitä tarjoavia lehtiä on jo enemmän kuin tarpeeksi. Itse luen uutiset nykyään ulkomaisista lehdistä.
Sama juttu. Käytän hakukonetta lähes yksinomaan tiedonhakuun ja kun jotain tietoa haen, tarvitse sieltä lähinnä aika spesifejä yksityiskohtia.
EVVK katsoa jonkun itseään esille tuova ja samalla jotakin mainostavan jaaritteluita, kun itse asian ytimen voi esittää muutamalla ranskalaisella viivalla.
Kissavideoita, "influenssereita" sun muuta p * s kaa en katso ollenkaan.
Tän hetken "hajuvesien" järkyttävä haju! Muuttunut koko parfyymi & cologne maailma aivan totaalisesti gourmandeiksi ja se yleishaju on niin kuvottava että ei pysty ymmärtämään miten juuri siitä tuli niin valtava trendi.
Onhan se hauska kun tällainen 55v. tykkää kaikista muista kategorioista -ja niitä on paljon- mutta inhoaa tuota yhtä eli gourmandeja ja juuri se on nykyajan isoin hajuvesi-ilmiö jota ei ymmärrä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston äänestämistä.
Kerropa, mitä on vihervasemmisto ja mitä asioita nämä ajavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan syssyyn voikin todeta etten ymmärrä myöskään nykyajan mediaa. En tiedä onko Suomessa enää yhtään vakavasti otettavaa uutistaloa. Esimerkiksi Hesari on jo ajat sitten siirtänyt painopistettään iltapäivälehtien suuntaan. Meikkiohjeita, seksiaiheita, varsinkin maksullisen seksin promoamista, juoruja. Ei näissä sinänsä ole vikaa, mutta niitä tarjoavia lehtiä on jo enemmän kuin tarpeeksi. Itse luen uutiset nykyään ulkomaisista lehdistä.Sama juttu. Käytän hakukonetta lähes yksinomaan tiedonhakuun ja kun jotain tietoa haen, tarvitse sieltä lähinnä aika spesifejä yksityiskohtia.
EVVK katsoa jonkun itseään esille tuova ja samalla jotakin mainostavan jaaritteluita, kun itse asian ytimen voi esittää muutamalla ranskalaisella viivalla.
Kissavideoita, "influenssereita" sun muuta p * s kaa en katso ollenkaan.
Siis niin paljon juuri tuo, että kun ne haetut asiat voisi esittää muutamalla ranskalaisella viivalla! Videoiden kanssa tuhraantuu ihan älyttömästi aikaa täysin turhaan.
- yksi videoitten vihaaja lisää
Dickpics. Tosin olisi niitä varmaan ollut meidänkin nuoruudessa jos olisi ollut kanavat siihen.
Parikymmentä vuotta sitten,jos joku henkilö puhui itsekseen kadulla/kaupassa,niin se oli hullu.nyt ihan päivittäin hätkähtää,että kenelle tuo ihminen puhuu esim. kaupassa,kun yksikseen työntää ostoskärryä!sitten tajuan hlön puhuvan puhelimessa handsfreellä.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa teineistä ei tunnu harrastavan varsinaisesti mitään urheilulajia, vaan käyvät salilla. Omassa nuoruudessani sali- tai punttitreeniä tehtiin, jos ja kun sillä pyrittiin parantamaan suoritusta omassa lajissa. Ei juuri kenenkään pääliikuntamuoto ollut "salilla käyminen".
Hyvä toki, että liikkuvat. Omasta näkökulmasta kuulostaa vain todella tylsältä tehdä salitreeniä, jos sitä tehdään vain itsensä vuoksi.
Minulle kaikki liikuntamuodot ovat tylsiä.... olen 34 v. Kävisin ehkä salilla mutta en tykkää kun siellä on muita ihmisiä. Mutta muut liikuntamuodot eivät ole yhtään sen mielekkäämpiä itselle. Yritän sitten lähinnä kävellä ja välillä tehdä kotona jotain lihastreenejä.
Vierailija kirjoitti:
Koko tätä kännykkä/tietokone/internet/some maailmaa ja villitystä. Kaikki tungetaan sinne - jopa viranomaispalvelut, välittämättä siitä osaako kaikki niitä käyttää ja mikä on tietoturvan taso. Oikeaa kasvotusten-asiakaspalvelua on nykyään vaikea saada. Välinpitämättömyys ja huonot tavat lisääntyy.
Parempaa palveluahan nykyään saa kun itse tekee viranomaisten ja muidenkin työt. Niin alhaalla on nykyään kaikkien työmoraali.
Loukkaantumista ja sen pelkoa. Tämä on vähän monipiippuinen juttu - mielestäni on totta kai hyvä että yritetään ottaa muut huomioon. Mutta pönttöjä on aina, ja jos joku on sinulle pönttö niin eikö ole parempi että tiedät sen, kuin että hän esittäisi jotain muuta? Ja vaikka loukkaantuminen on epämiellyttävä tunne, se on kuitenkin vain tunne. Ei se tapa vaan menee kyllä ohi, sitä ei tarvitse pelätä. Et voi kontrolloida muiden mielipiteitä eikä tarvitse, sehän on vain hyvä asia että ihmiset näyttävät oikean karvansa eikä joudu arvailemaan millaisia he ovat. Lisäksi, ei se ole välttämättä niin iso juttu jos joku on jostain eri mieltä kanssasi. Itse olen tähän ikään mennessä ollut vaikka mitä mieltä mistäkin. Mielipiteet muuttuvat eikä niiden tarvitse määrittää ihmistä. Ne ehkä kertovat vain hänen senhetkisestä elämäntilanteestaan ja kokemuksistaan. Ihmisessä voi silti olla paljon hyvää, eikä keskustelua tarvitse pelätä vaikka eri mieltä oltaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston äänestämistä.
Kerropa, mitä on vihervasemmisto ja mitä asioita nämä ajavat?
Vihervasemmisto = SDP-Vihreät-Vasemmisto.
Vähemmistöjen, syrjäytyneiden, huu memyönteisten, maahan muuttajien, ilmastoaktivistien ja sukupuoleltaan poikkeavien puolue.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi ihmiset tulee, sitä vähemmän he näyttävät ymmärtävän tai hyväksyvän: muita ihmisiä, erilaisia ihmisiä, erilaisia elämäntapoja ja -valintoja, erilaisia uskomuksia, erilaisia maailmankatsomuksia, yleensäottaen mitään erilaista ja monessa tapauksessa mitään uutta. Pahimmat alkavat haikailemaan jopa 3000 eaa elämäntapaa.
Minä ymmärrän homouden hyväksymisen, metoon (naisten ahdistelu ja lääppiminen väärin), sen että joku ei halua hankkia lapsia, sen että nainen haluaa hankkia lapsen ilman miestä jne.
En ymmärrä perseen esittelyä, huulitäytteitä, hämähäkkitekoripsiä, sitä että keksitään jatkuvasti uusia sukupuolia ja loukkaannutaan jos joku olettaa että olet sitä sukupuolta miltä näytät, energiajuomia, sen jauhamista että valkoiset ovat jotenkin erityisen pahoja kun ei muitakaan rotuja syyllistetä siitä mitä ovat tehneet (arabeilla esim. laaja orjakauppa pitkään (valkoisia naisiakin otettiin seksiorjiksi ja miehet kastroitiin), ihmisuhraamiset ja muu raakuus Etelä-Amerikassa, monien ei-valkoisten rotujen ihan tämänpäiväinen rasismi mitä tahansa muita rotuja kohtaan jne.) enkä myöskään jaksa kun joka asiaan pitää olla ÄPPI.
Ei kaikesta tarvitse pitää vaan siksi että on uusia asia tai koska on tietyn ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että koko Eurooppa on täynnä muualta tulleita ihmisiä jotka elävät sosiaalitukien varassa.
Niinpä. Olen 60+ ja jo nuoruudessani kerättiin rahaa biafran yms lasten nälänhätään. Edelleen siellä tehtaillaan lapsia liukuhihnalla, enemmän kuin pystytään itse elättämään ja ruokkimaan. Joku tolkku auttamiseenkin. Sen ymmärrän että jotain kaivoja pitää saada ja infraa rakentaa mutta tehkööt nyt herran tähden jotai itsekin.
Sedälläni (60 v.) on afrikkalainen tuttava (unohdin mikä maa) joka on yksi niistä ihmisistä jotka oikeasti yrittää tehdä jotain kehitystä siellä. Hänellä on oma yritys myös. Sanoi sedälleni että turhauttavaa kun monet ukot siinä maassa heti kun saavat palkan niin menevät baariin tuhlaamaan kaiken. Että hyvä yrittää kehittää parin muun tyypin kanssa kun monilla asenne on tuo.
Huulien täyttäminen nuorilla ihmisillä. Koronan jälkeen kun menin ekaa kertaa ihmisten ilmoille johonkin isompaan tapahtumaan, yllätyin kun huomasin että täytehuulia on TODELLA monella.
Ihmettelen miksi. Ei täytetyt huulet näytä samalta kuin luontaisesti täyteläiset huulet. Ne näyttävät täytetyiltä huulilta.
Jotenkin vielä ymmärrän 50+ naisten täytteet, kun yritetään silottaa ihoa ja näyttää nuoremmilta, vaikka en itselle laittaisi. Nuorten en.
Vierailija kirjoitti:
Wolttaamista, itse olen aina jaksanut lähteä kauppaan ostamaan ruokani.
Woltin kautta tilaajat haluavat kasvattaa kehitysmaalaisten määrää suomessa. Erittäin vastenmielistä ja epäisänmaallista.
En ymmärrä että potkupallon potkija tai mustan kumilätkän perässä luistelija tienaa enemmän kuin päivystävä neurokirurgi.
Enkä ymmärrä turhia julkkiksia.
Enkä sitä että nuoret lukevat uutiset tiktokista... joo, näitä on paljon.
Suomessa kaupallisten kanavien uutis- ja ajankohtaisohjelmien tarjonta on kyllä hyvin vähäistä verrattuna siihen mitä YLE tekee. Harvaa kaupallista kanavaa kiinnostaa myöskään kotimaisen suomalaisten kulttuurin edistäminen kuten esimerkiksi YLE:n idea uusia 100 kotimaista elokuvaa eri vuosikymmeniltä. Lisäksi YLE:n radio-ohjelmissa on asiantuntevia toimittajia eikä vain musiikin välissä vitsailevia tiskijukkia.