50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan muuttajien hyysäystä, eivät ole hädänalaisia, lomailevat kotimaissaan meidän kustannuksilla, eivätkä halua integroitua Suomeen. Tulevat kalliiksi ja heikentävät turvallisuuttamme.
Halpatyövoiman roudausta vaikka suomalaisia on työttömänä.
Veroeurojen tuhlausta jonninjoutaviin hankkeisiin, järjestöihin ja tutkimuksiin. Tärkeät ovat niitä, joita ilman emme voi elää ja kehittyä, jonnin joutavat ovat jonnin joutavia.
Huumemyönteisyyttä.
En vaan ymmärrä, kun rahat ovat tiukassa. Osaako joku selittää?
Kaikkeen liittyy raha, kovat arvot. Maahanmuuttajilla tehdään rahaa. Moni tuppukylä saa pitää koulunsa, kun haalitaan opiskelijoita muualta. Halpatyövoima taas tuottaa voittoa yrittäjien taskuun. Toisaalta tämä joukko tulee kalliiksi sosiaalietuuksien ym. lieveilmiöiden kautta. En ymmärrä, miten heillä on samat oikeudet etuuksiin heti kun rajan ylittävät? Sama juttu tyhjänpäiväisillä hankkeilla, digivöyhötyksellä jne. Rahat valuu Hyvä veli verkoston -kautta parempien taskuun.
Todella lyhytnäköistä ja ala-arvoista tavallisen suomalaisen polkemista. Rahat riittäisi, jos ne jaettaisiin suomalaisten hyväksi ja elintärkeiden palveluiden kattamiseksi.
Jos tähän liittyy raha, miksi SDP, Vihreät ja Vasemmisto ovat avosylin ottamassa vastaan näitä ja laittamassa runsaskätisesti veroeuroja kotoutukseen? Eikö heidän pitäisi pitää suomalaisen duunarin ja syrjäytyneen puolta?
Kokoomuksen myötämielisyyden maahan muuttajiin ymmärrän, juuri tässä bisnes mielessä.
Tämä selittää kyllä sen, miksi verot ennen riittivät hyvin suomalaisten terveydenhoitoon yms. julkisiin menoihin, mutta ei riitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ravintolaan tai kahvilaan mennessä pitää puhua englantia ihan koto Suomessa.
Esim. hotellivarausta tehdessäni olen sitkeästi puhunut suomea. On siihen luuriin lopulta saatu kieltä taitava. Kahviloissa sama: Suomessa puhun suomea. Jos vaadimme suomenkielistä palvelua, niin silloin todennäköisemmin sitä täällä saammekin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän ne on nämä klassiset:
Nuoret naiset tunkee kaikki housut persvakoon; alushousut, treenihousut, shortsit, bikinit, kaikki persvaossa. Mahtaa tuntua hirveeltä.
Ihonmyötäisissä treeni- /jumppavaatteissa kulkeminen ihan missä vaan, osa yrittää tulla jopa töihinkin legginsseissä ja kireässä treenipuserossa.
Huulitäytteet jotka saa näyttämään naaman ihan typerältä, siihen vielä mustat pullasutityyppiset tekoripset. Ihan hirvee näky.
Niin miehet kuin naisetkin päästä varpaisiin tatuoituna. Ja monilla vielä hyvin sotkuisen näköisiä töhryjä. Järkkyä.
Tunkisikin vain nuoret naiset kaiken peppuvakoon, mutta kun tämä muoti on jopa vanhoilla ämmillå. Anteeksi ilmaisu, olen maalta lähtöisin, jossa kaikkia yli 50-vuotiaita kutsuttiin vanhoiksi ämmiksi. Kun menen kodin lähellä olevalle kuntosalille tai kauppaan, ei sitä kertaa, etteikö siellä ole näitä ryppylegginsejä. Ihan hirveen näköistä, jos pakarat ei ole timmissä kunnossa.
Tatuoinneista sama havainto, että töhryistä. Monesti nuorilla ihan siistejä ja vähän, mutta esimerkiksi 30-40 v. aivan joka kohtaan tungettu, eikä ole kauniita. Tuossa päivänä eräänä juttelin yhden naapurustossa asuvan (noin 50-55 v.) henkilön kanssa. Hänellä paljon tatuointeja, eri värisiä. Hän jotenkin hauskasti totesi, että olinhan må nuorempana vähän sellainen ujo mörkö, ja näytti tatuointinsa. Jos ihan rehellinen olen, niin minusta se oli epämääräinen möykky. Kotona vasta tajusin, mikä sen oli tarkoitus olla: Muumilaaksosta se Mörkö. Se on kauhea näköistä, kun ne vuosikymmenten kuluessa leviää, ja etenkin jos on paljon väriä. Kyllä minullakin on rakkaustatuointi, otettu v. 2000, mutta se on pieni ja sellaisessa paikassa, että ei siihen ihmiset kiinnitä huomiota. Muistaakseni otettiin silloin kun mentiin mieheni kanssa kihloihin, tai vähän sen jälkeen. Sormuksia meillä ei ole ollut koskaan. Nyt kun jälkikäteen ajattelee, niin olisi suututtanut, jos heti olisi tullut ero. Ollaan siis naimisissa edelleen.
Kaksi asiaa....
1. Miehet kävelevät julkisilla paikoilla liian lyhyissä housuissa. Naurattaa joka kerta.
Jäänyt lapsuuden rippipuku liian lyhyeksi:)
2. Itsekeskeisyys. Otetaan itsestä kuvia, koko ajan tuijotetaan omaa naamaa... surullista.
Että vaikka haluaisit keskustella raparperikiisselistä tai saunan lämmittämisestä, niin paikalle ryntää joukko setämiehiä, jotka kääntävät keskustelun maahanmuuttoon ja aloittavat jankkauksen siitä.
Niin hel-ve-tin raskasta sakkia.
Näin on käynyt tässäkin keskustelussa.
Tämä on asia, jolle Vauva.fi ylläpidon pitäisi oikeasti tehdä jotakin. Me ns. normaalit ihmiset emme jaksa lukea tällaista fakkiutunutta aiheen vierestä jankkaamista. Oma palstailunikin on vähentynyt selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Maahan muuttajien hyysäystä, eivät ole hädänalaisia, lomailevat kotimaissaan meidän kustannuksilla, eivätkä halua integroitua Suomeen. Tulevat kalliiksi ja heikentävät turvallisuuttamme.
Halpatyövoiman roudausta vaikka suomalaisia on työttömänä.
Veroeurojen tuhlausta jonninjoutaviin hankkeisiin, järjestöihin ja tutkimuksiin. Tärkeät ovat niitä, joita ilman emme voi elää ja kehittyä, jonnin joutavat ovat jonnin joutavia.
Huumemyönteisyyttä.
En vaan ymmärrä, kun rahat ovat tiukassa. Osaako joku selittää?
Totta. Syyriassa on sota loppunut. Miksi heitä on vielä täällä? Lentokoneen matkan kustantaminen olisi varmaan halvempaa kun vuosikausien elinkustannusten.
Koventuneet asenteet. Koukussa minun aikaan vielä opetettiin, että sivistyksen mittari on se, kuinka huolehditaan yhteiskunnan huonompiosaisista. Toista ihmistä piti kunnioittaa, antaa ihmisarvo. Ei ole ihme, että voidaan huonosti, kun kaikkia halveksutaan, ja hyvinkin erilaisista syistä. V*tun köyhä, mene töihin tai yleisesti erilaiset ihmiset, vammaiset, vanhukset, eläkeläiset, toisesta maasta muuttaneet. Kaikki halveksunta ja suvaitsemattomuus on lisääntynyt.
Tuota ei pääse karkuun edes ulkomailla. Matkustan paljon, koska olen nuoruudesta lähtien ollut sellaisesta kiinnostunut. Nytkin kun kävin lomailemassa Espanjassa, jo lentomatkalla nousu niin käytä otsaan. Nuoret siinä takana ja sivulla hokivat, että v*ttu ja v*tun köyhä ja yhtä en viitsi edes mainita, kun muuten kommentti poistuu. Sitten kun ajattelin, että pääsee kuulemasta noita höpötyksiä, niin eikös sattunut käymään heti ensimmäisessä hotellissa, jossa oltiin eka viikko, että suomalaiset oli sekä naapurihuoneessa että aamupalalla yhtä aikaa. Yhtenä aamuna (ja anteeksi vain jos joku tunnistaa itsensä) oltiin 4 hengen pöydässä, minä ja mieheni ja suomalaispariskunta. Kuuntelin puoli tuntia muualta Suomeen muuttaneiden mollausta, kun ei ne töitä vaan rötöksiä ja täyttää kuulemma meidän kaikki koulut ja tekee liikaa lapsia ja saa kotiapua ilmaiseksi ja tulkkikin maksetaan heille. Ärsyttävää kuunnella tuollaista roskaa jopa ulkomaan matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Että vaikka haluaisit keskustella raparperikiisselistä tai saunan lämmittämisestä, niin paikalle ryntää joukko setämiehiä, jotka kääntävät keskustelun maahanmuuttoon ja aloittavat jankkauksen siitä.
Niin hel-ve-tin raskasta sakkia.Näin on käynyt tässäkin keskustelussa.
Tämä on asia, jolle Vauva.fi ylläpidon pitäisi oikeasti tehdä jotakin. Me ns. normaalit ihmiset emme jaksa lukea tällaista fakkiutunutta aiheen vierestä jankkaamista. Oma palstailunikin on vähentynyt selvästi.
Olet niin oikeassa. Kannatan, että nämä jankkaajat perustavat oman sivustonsa ja poistuvat takavasemmalle.
Yt. nainen, joka juuri kertoi kokenuksesta ulkomaan lomalta
Näitä nykyajan digi digi vyöryä. Että kaikki pitää olla dikiä ja kukaan ei juttele kelleen enää kasvokkain, eikä minnekkään tarvi mennä kun kaikki hoidetaan puhelimella.
Itselläni ei ole älypuhelinta on näppäin känny jossa ei ole nettiä, en käytä dikipalveluita, virastoihin (mitä on jälellä) kaikkiin soitan ja menen käymään. Mulla on läppäri ja näppäin känny, siihen se jää, en ole hurahtanut tähän toimintaa ollenkaan. Laskut tulee paperisina ja elän sitä entistä parempaa aikaa, nyt kaikki on kaoottista ja varallista, ja sitä vaan jatketaan. Loistavasti pärjää ilman dikidikidikiä... ihminen pitää kohdata, eikä istua sohvalla ja maksaa laskuja ja hoitaa ystävyyssuhteet. En tule koskaan olemaan dikityyppi.
Sitä että tyhmyys on uusi normi, ja sillä jopa ylpeillään. Kaikenmaailman nikosaaristet ja susannapenttilät ja muut realitypellet, käytöstapojen puute ja loputon itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Näitä nykyajan digi digi vyöryä. Että kaikki pitää olla dikiä ja kukaan ei juttele kelleen enää kasvokkain, eikä minnekkään tarvi mennä kun kaikki hoidetaan puhelimella.
Itselläni ei ole älypuhelinta on näppäin känny jossa ei ole nettiä, en käytä dikipalveluita, virastoihin (mitä on jälellä) kaikkiin soitan ja menen käymään. Mulla on läppäri ja näppäin känny, siihen se jää, en ole hurahtanut tähän toimintaa ollenkaan. Laskut tulee paperisina ja elän sitä entistä parempaa aikaa, nyt kaikki on kaoottista ja varallista, ja sitä vaan jatketaan. Loistavasti pärjää ilman dikidikidikiä... ihminen pitää kohdata, eikä istua sohvalla ja maksaa laskuja ja hoitaa ystävyyssuhteet. En tule koskaan olemaan dikityyppi.
Kummallista että ihmisiä solvataan siitä ettei käytä dikilaitteita. Tänääkin oli lehdessä että osa ihmisitä ei osaa käyttää dikilaitteita tai heillä ei ole niitä!!!
Kyllä ne osaavat käyttää tietokoneita, mutta he eivät halua asioida niillä!!! He eivät luota niiden toimintaa, kuten olemme saaneet nähdä, rahat katovat tililtä, vieraille ihmisille menee jonkun tietoja, ja joka ikinen päivä luetaan lehdestä että taas on huijareita liikkeillä, varoituksia ja varoituksia.
Miksi pitää vaarantaa oma elämä jatkuvaan pelkoon ja epävarmuuteen? En minä ainakaan halua elää pelossa.
Kyllä me osaamme käyttää useaakin dikilaitetta aivan varmasti, mutta emme halua että elämämme on dikielämää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että tyhmyys on uusi normi, ja sillä jopa ylpeillään. Kaikenmaailman nikosaaristet ja susannapenttilät ja muut realitypellet, käytöstapojen puute ja loputon itsekkyys.
Mikäs uusi ilmiö tämä muka on? Matti Nykänen ja hänen kaikki vaimonsa ovat hyvin näyttäneet tietä. Elämä on laiffii. Riitta Väisänen. Selänteet kun avaavat suunsa, myötähäpeä on päällimmäinen tunne.
Kaikki pitää lokeroida, pitää kuulua johonkin lokeroon esim. sukupuolisesti, sosiaalisesti, kotityöllisesti tms. Mielestäni tuollaista tarkkaa kategorisointia en ole aikaisemmin huomannut. Tai sitten se on vain tehty näkyvästi nyt internet-aikana. Ja sitten tietysti eletään pitkälti siinä omassa kuplassa ja luokitellaan muita, jotka eivät ole samassa kuplassa.
Itsensä tyrkyttämistä somessa. Perseen muokkausta isoksi.
Elintason nousua ilman, että on varaa.
Mun kummityttö on elänyt yh äidin kanssa. Yhteistyöllä hommattiin mm vanhojenpäivään kaikki. Mä menin ravintolaan maksamaan lounasseteleillä ruuan etukäteen, puku saatiin ilmaiseksi jne. Kun tajuttiin budjetti on tämä, yhteistyöllä laitettiin kaikki kuntoon.
Asui vielä pari ekaa vuotta äidin kanssa yliopistossa opiskellessa, sitten sai sellaisen asunnon, minkä halusi ja muutti pois, äidin poikaystävä muutti tilalle.
On käynyt koko ajan töissä ja ei ole pitänyt kesälomaa, kun ei ole ollut varaa. Hänen opiskelukaverit osti huonekalut uutena jollain ikea luotolla, korko yli 10, nostettiin lainaa, reissattiin maailmalla jne .
Kummityttö oli myös vaihdossa, eli on kyllä matkustanut.
Sen lisäksi, että ikätovereiden raha-asiat ovat huonosti, töitä ei haeta mikä tahansa kelpaa, vaan työharjoittelusta halutaan liksa, on ok woltata vaikka ei ole rahaa siiheb, naristaan, kun tuet eivät riitä jne.
Eniten ihmettelen somea.
Ollaan instassa, tehdään itsestä julkaisuja päivittäin, halutaan näkyvyyttä, mutta siinäpä se. Ei mitään hyötyä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että ihmisiä solvataan siitä ettei käytä dikilaitteita. Tänääkin oli lehdessä että osa ihmisitä ei osaa käyttää dikilaitteita tai heillä ei ole niitä!!!
Kyllä ne osaavat käyttää tietokoneita, mutta he eivät halua asioida niillä!!! He eivät luota niiden toimintaa, kuten olemme saaneet nähdä, rahat katovat tililtä, vieraille ihmisille menee jonkun tietoja, ja joka ikinen päivä luetaan lehdestä että taas on huijareita liikkeillä, varoituksia ja varoituksia.
Miksi pitää vaarantaa oma elämä jatkuvaan pelkoon ja epävarmuuteen? En minä ainakaan halua elää pelossa.
Kyllä me osaamme käyttää useaakin dikilaitetta aivan varmasti, mutta emme halua että elämämme on dikielämää.
Koska se on totta, että osa ihmisistä ei osaa käyttää digi-laitteita tai sovelluksia. Meillä on Suomessa paljon vanhuksia. Kun itse olin vanhustyössä vielä ennen korona-aikaa, monella asiakkaalla ei ollut älypuhelinta, tablettia tai tietokonetta, eikö varaa tai halua hankkiakaan. Mistä he olisivat osaamisen hankkineet? Sinä sanot, että sinä kyllä osaat, ja sitten yleistät, että ihmiset osaavat. Kun asiaa on tutkittu, hämmästyttävän moni vastaa, että ei osaa.
Se v#tun käyttäminen joka välissä,tytöillä/naisillakin. Pitäin varmaan tehdä niin kuin ystävättäreni aikoinaan kun oli sitä hokemista bussissa aikansa kuunnellut: kysyi tytöiltä että olettekste niin puutteessa että pitää mainoskampanjaa linja-autossa pitää.
Olen tasan 50-vuotias. En ymmärrä sitä, miten meidän sukupolvemme vanhemmat eivät näe oman käytöksensä haasteita. Oli se sota ja sen jälkeen traumatisoitiin, sen tajuan. Mikä tekee tuosta ikäluokasta niin kovapäisen kaikelle psyykkiselle kasvulle ja kehitykselle? En tunne yhtään oman ikäluokkani edustajaa, jolla olisi psyykkisesti terveet tuonikäiset vanhemmat ja nyt en puhu seniiliydestä vaan koko elämän jatkuneesta käytöksestä. Yhden tunnen ehkä, mutta en tunnekaan hyvin. Otantani on keskiluokasta ja ylemmästä keskiluokasta, jotka ovat tegneet työuran ja ollet aivan perustyyppejä. Tiedä sitten, mitä meno on duunariluokassa. Alkoholi kostuttaneet tasaisesti kaikki nämä yhteiskuntaluokat. Jos vanhempia on elossa, meidän ikäpolvi käy sellaista kamppailua itsensä kanssa, että ei haluaisi myrkyttää viimeisiä elinvuosia, mutta aivan kaikkea ei voi ottaa vastaan sanomatta ihan topakasti takaisin. Ja kun mikään ei muutu vuosien saatossa, on otettava sellainen suhtautumistapa, että tuo ei ole aivan terve ja sille pitää puhua, no, suhtautuen.
Nyt tiedän, että joku älähtää sitä, että eivät kaikki ole tätä samaa sakkia. Tiedän sen aivan hyvin ja olen siitä hyvin onnellinen, että jossain on paremmin. Tämä ei kuitenkaan voi olla ainoastaan minun kokemus, sillä tämä on todellakin kaiken läpäisevä minulla ja monilla tutuillani. Tieteellinen tutkimus asiasta, että onko tosiaan koko ikäpolvella persoonallisuushäiriö. Jää vain karuakin karumpi mutu-tuntuma.
Ylitsevuotava tyhmyys ja moraalittomuus ja se, että se hyväksytään julkisesti, niin kuin se olisi jotenkin positiivista tai normaalia.
Meno on välillä sen näköistä, että siinä ei edes manaaja pystyisi auttamaan.
Kaikkeen liittyy raha, kovat arvot. Maahanmuuttajilla tehdään rahaa. Moni tuppukylä saa pitää koulunsa, kun haalitaan opiskelijoita muualta. Halpatyövoima taas tuottaa voittoa yrittäjien taskuun. Toisaalta tämä joukko tulee kalliiksi sosiaalietuuksien ym. lieveilmiöiden kautta. En ymmärrä, miten heillä on samat oikeudet etuuksiin heti kun rajan ylittävät? Sama juttu tyhjänpäiväisillä hankkeilla, digivöyhötyksellä jne. Rahat valuu Hyvä veli verkoston -kautta parempien taskuun.
Todella lyhytnäköistä ja ala-arvoista tavallisen suomalaisen polkemista. Rahat riittäisi, jos ne jaettaisiin suomalaisten hyväksi ja elintärkeiden palveluiden kattamiseksi.