Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?

Vierailija
05.08.2026 |

Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!

Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...

Kommentit (884)

Vierailija
281/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "vasta" 45-v., mutten ymmärrä energiajuomien jatkuvaa juomista. Todella kalliita ja epäterveellisiä ainakin hampaille. 

Toisaalta, itse juon parempaa kahvia ihan surutta sen pari mukia päivässä, koska paljon halvempaa ja terveellisempää verrattuna työkavereihin, joilla on näitä parin euron tölkkejä joka päivä mukana.

Ja some.. öh tuota, älkää katsoko sisältöä, joka ei ole teille suunnattu...

Vierailija
282/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmista on tullut uskomattomia nynnyjä. Ei uskalleta enää mitään. Ei uskalleta enää edes perustaa perhettä, tehdä lapsia puhumattakaan, että lähdettäisiin reippaasti maailmalle hakemaan onnea ja mammonaa. Vänistään jotain ilmastoahdistusta ja haetaan ties millaisia diagnooseja sen sijaan, että heittäydyttäisiin ja kokeiltaisiin niitä omia siipiä. 

Nuorilla ei ole tulevaisuutta. Sun kaltaiset jäärät ovat tuhonneet sen. 

Varmaan syystä että kuolet pian itse etkä välitä mistään paskaakaan. 

Miten niin ei ole tulevaisuutta? Omakin tytär tulee olemaan hyvin koulutettu ja erittäin varakas nuori ihminen, jolla on kahden maan passit ja elämä edessä. Mistä teitä näköalattomia nynnyjä pukkaa? Sossutukiperheistä ilmiesesti, kun vanhemmista ei ole ollut mihinkään muuhun kuin lorttoilemaan. Kasvattakaa selkäranka ja ottakaa vastuu elämästänne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhe, jossa joka toinen sana tai virke on englanniksi. Ihan kamalaa kuultavaa. 

Vierailija
284/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku julkkis laittaa someen pitkän vuodatuksen siitä,miten oli kovissa kivuissa viety ambulanssilla sairaalaan. (tässä viikolla oli se suomiräpin kaveri) sitten ei kuitenkaan kerro,mikä oli diagnoosi.huoh.pitkä juttu päätyy iltapäivälehtiin.mitään järkeä.

mamma 50v.

Vierailija
285/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi ihmiset tulee, sitä vähemmän he näyttävät ymmärtävän tai hyväksyvän: muita ihmisiä, erilaisia ihmisiä, erilaisia elämäntapoja ja -valintoja, erilaisia uskomuksia, erilaisia maailmankatsomuksia, yleensäottaen mitään erilaista ja monessa tapauksessa mitään uutta. Pahimmat alkavat haikailemaan jopa 3000 eaa elämäntapaa.

Vierailija
286/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kielen rappeutumista. Ettei arvosteta suomenkieltä. Miksi ravintoloiden, kauppojen ym. ym. yritysten nimet ja palveluvalikot netissäkin alkaa järjestelmällisesti olla englanniksi. Finglish on hauskaa slangina, mutta mikäli normalisoituu palveluihin niin ainoastaan mautonta.

Vierailija
287/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi ihmiset tulee, sitä vähemmän he näyttävät ymmärtävän tai hyväksyvän: muita ihmisiä, erilaisia ihmisiä, erilaisia elämäntapoja ja -valintoja, erilaisia uskomuksia, erilaisia maailmankatsomuksia, yleensäottaen mitään erilaista ja monessa tapauksessa mitään uutta. Pahimmat alkavat haikailemaan jopa 3000 eaa elämäntapaa.

Erilaisuutta nähty paljon enemmän kuin monikaan nuori kaikkitietävä näsäviisas komentelija joilla on pahin hinku saada  tehtyä kaikki klooneikseen tai muuten.

Ei tälläistä käskyttävää röyhkeyttä ennen ole nähty.

Vierailija
288/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmista on tullut uskomattomia nynnyjä. Ei uskalleta enää mitään. Ei uskalleta enää edes perustaa perhettä, tehdä lapsia puhumattakaan, että lähdettäisiin reippaasti maailmalle hakemaan onnea ja mammonaa. Vänistään jotain ilmastoahdistusta ja haetaan ties millaisia diagnooseja sen sijaan, että heittäydyttäisiin ja kokeiltaisiin niitä omia siipiä. 

Miten niin ei ole tulevaisuutta? Omakin tytär tulee olemaan hyvin koulutettu ja erittäin varakas nuori ihminen, jolla on kahden maan passit ja elämä edessä. Mistä teitä näköalattomia nynnyjä pukkaa? Sossutukiperheistä ilmiesesti, kun vanhemmista ei ole ollut mihinkään muuhun kuin lorttoilemaan. Kasvattakaa selkäranka ja ottakaa vastuu elämästänne. 

Ikävää kommentointia. 

Kannattaa muistaa, että mikään ei ole varmaa kuin epävarma.

Vierailija
289/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että tuijotetaan puhelimen ruutua koko ajan ja someen jaetaan joka "irvistys" ruoka jne .  Sen sijaan ympärillä oleva todellinen kohtaaminen kasvoista kasvoihin ei tunnu kiinnostavan. Tai mikään muu tekeminen ku puhelimen räplääminen.

Sitä että valokuviin pitää laittaa huulet törölleen 😂

Joo, just toi, huulet törölleen. Tai sitten pitää näyttää kieltä. Karmean näköistä. 🙄

Vierailija
290/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Muiden loputon syyttely kaikesta ei vakuuta. Aivan sietämätön ihmistyyppi, aina ollut ja tulee aina olemaan.

Syyllistäjät ovat pahinta ihmismyrkkyä joita kartellaan ja inhotaan aivan syystä.

Vierailija
291/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessaäppi. Bussiäppi. K-Äppi. S- Äppi. Parkkiäppi. Tokmannin Äppi. Lidlin Äppi.

Äppi. Äppi. Äppi.....saatana että keittää.

😂 Tää vois olla mun kirjoittama viesti!

Vierailija
292/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa pitää olla joku appi tai ainakin joku kortti. Monet hyödyt jäävät käyttämättä koska en helkkari viiti kaikkien sovellusten kanssa. Tietysti oma vika.

Puolialastomuus. Koskee ainakin julkkisten juhlapukeutumista ja esim. monien esiintyjien (laulajien) lavapukeutumista. Mistä alkaen puolialastomuus on ollut "seksikästä" (jollaiseksi se nykyään määritellään)? Aiemmin seksikkyyttä oli enemmänkin vihjailevuus, ei suoranainen esittely. 

Melkein kaikesta pahastutaan ja loukkaannutaan kovasti. Tämä ei tietenkään koske rasismia tai mitään muutakaan vastaavaa vakavaa ilmiötä, mutta esim. se Suvivirsi-kohu oli, tai se taitaa vielä jatkuakin, sellainen, jota en ymmärrä. Tai se, että jollain perusjantterilla on rastat ja sitä sanotaan kulttuuriseksi omimiseksi ja ollaan niin pahastuneita. 

Mainittu tositv-ohjelmat. Aivan. Kännissä ja puolialasti pyöritään jossain talossa ja ollaan niin (taas tämä:) seksikästä ja haluttavaa. Kuka näitä oikeasti katsoo. 

Vierailija
293/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku laitattaa itselleen ison hehtaariperän. Nuoruudessani pieni kiinteä pylly oli haluttu. Nyt hengenkin uhalla halutaan valtavat hyllyvät pakarat. 

Vierailija
294/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että koko Eurooppa on täynnä muualta tulleita ihmisiä jotka elävät sosiaalitukien varassa.

Niinpä.  Olen 60+ ja jo nuoruudessani kerättiin rahaa biafran yms lasten nälänhätään. Edelleen siellä tehtaillaan lapsia liukuhihnalla, enemmän kuin pystytään itse elättämään ja ruokkimaan. Joku tolkku auttamiseenkin. Sen ymmärrän että jotain kaivoja pitää saada ja infraa rakentaa mutta tehkööt nyt herran tähden jotai itsekin. 

Vierailija
295/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua. Kaikki on mahdollista ja vaikka nyt lähtökohdat ja tulevaisuus näyttää tyttäresi kohdalla hyvältä et voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Kaikki kun ei ole meidän omissa käsissämme vaikka kuinka ennakoisimme ja suunnittelisimme.

Vierailija
296/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä hirveitä rakennekynsiä. Käsillä ei voi oikein tehdä mitään, pitää varoa, kun ylikasvaneet käyrät tekokynnet roikkuvat vielä kiinni omissa kynsissä. Ja mikä määrä likaa niiden alle kertynyt. Ei ihme, jos iho kärsii kun bakteereja siirtyy käsistä kasvoihin, puhumattakaan, jos pitkäkyntinen laittaa ruokaa.

Vierailija
297/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan elämä somekanavissa mutta ystäviin tai perheenjäseniin ei pidetä mitään yhteyttä, elleivät he ole noissa samoissa somekanavissa ja lue kuulumisia sieltä.

Pahoinpidellään suomen kieltä sellaisissakin yhteyksissä, joissa ei uskoisi, esim. valtakunnan medioissa on nykyään niin huonoa ilmaisua, että ihan hirvittää.

Pahoitetaan mieltä toisten puolesta ihan kohtuuttomasti, vaikka niille toisille koko asia olisi aivan evvk.

Yksi maailman parhaista koulujärjestelmistä vedetään vessasta alas kaiken maailman ideologioiden ja muka hyvien tarkoitusten takia. Ja samaa sivuten, monien lasten annetaan olla kuin siat pellossa, ilman mitään kasvatusta tai käytöstapojen edellyttämistä.

Vierailija
298/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että keski-ikäiset ihmiset lähtee mukaan nuorison ilmiöihin, ja meidän oma kulttuuri jää paitsioon. Ei pidetä kiinni omasta tyylistä vaan mennään mukaan teinien muotiin, kahlataan leveälahkeisissa housuissa puntit mudassa kun se on muotia, vaikka järki sanoo että kapeammat lahkeet olisi käytännöllisemmät. Kuunnellaan räppiå ja jotain portion boysia, nuorten räppi-idolit on vallanneet kaikki tapahtumat iskelmäfestejä myöten. Ei keski-ikäisille taida enää olla muuta kun tangomarkkinat jos sitäkään.

Ärsyttää se, että kun itse olin nuori niin vanhemmat päätti kaikesta ja maailma oli rakennettu aikuisille. Kaikki tehtiin aikuisten maun mukaan. Nyt kun olen aikuinen, nuoriso tuntuu päättävän kaikesta ja niiden mukaan mennään.

Vierailija
299/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman podcasteissa turhat julkkikset puhuvat seksielämästään kaiken!mitäköhän niiden lapset tykkää,kun kaverit lukevat näitä juttuja.

Vierailija
300/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä noita "somevaikuttajia" enkä käsitä miten joku firma kuvittelee lisäävänsä myyntiään noiden avulla.

Lisäävät hurjan paljon myyntiä noilla yhteistöillä ja markkinoinneilla. Todennäköisesti myös tavoittavat suuremman määrän ihmisiä edullisemmin. Tosi fiksua markkinointia. Perinteinen mainonta alkaa olla jo ihan hukkaan heitettyä rahaa. Ei niitä kukaan katso eikä lue.

Terv. Somevaikuttaja.... mut hei nyt mun täytyy nopeesti ottaa kuvia mun perseestä etten mä putoo pulkasta.