50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (884)
En tykkää, että koko elämä pyörii äppien ympärillä. En ymmärrä miksi suomi on pilattu ke hitysmaalaisilla ja erityisesti muzzzlimeilla....miksi, miksi tämä kansallisvaltion hidas itsetuho sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Jaetaan elämä somekanavissa mutta ystäviin tai perheenjäseniin ei pidetä mitään yhteyttä, elleivät he ole noissa samoissa somekanavissa ja lue kuulumisia sieltä.
Pahoinpidellään suomen kieltä sellaisissakin yhteyksissä, joissa ei uskoisi, esim. valtakunnan medioissa on nykyään niin huonoa ilmaisua, että ihan hirvittää.
Pahoitetaan mieltä toisten puolesta ihan kohtuuttomasti, vaikka niille toisille koko asia olisi aivan evvk.
Yksi maailman parhaista koulujärjestelmistä vedetään vessasta alas kaiken maailman ideologioiden ja muka hyvien tarkoitusten takia. Ja samaa sivuten, monien lasten annetaan olla kuin siat pellossa, ilman mitään kasvatusta tai käytöstapojen edellyttämistä.
TÄMÄ!
Kuminpolttoa mopoilla, moottoripyörillä ja autoilla. Esim. Ikean parkkipaikalla Tamperella asfaltin pinta on mennyt jo rikki. Pääovien edessä iso kuoppa asfaltissa ja kumiroiskeita siellä täällä pitkin seiniä.
Vierailija kirjoitti:
Maapallon eri osien erikoinen siirtyminen. En käsitä miten se toimii. Onko se joku ihme teleportaali, vai mistä siinä on kysymys. Miten yhtäkkiä joku paikka on vaan jossain muualla.
Tämä tulee aina mieleen kun käyn itäkeskuksessa. Mikähän siinäkin on, että se on aina tuossa samassa paikassa se tunne.
Kyllä minä ymmärrän ihan helposti sen, että jos ihmisten liikkuminen helpottuu, ihmiset liikkuvat. Jos kaikilla olisi vain polkupyörä ja omat jalat, niin pysyttäisiin omassa kylässä, niin 50-luvulla. Ja ymmärrän sen, että jos kaikkialla toitotetaan että olet oman onnesi seppä, teet jotain oman onnesi eteen. On pakko tehdä.
Sitä en ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset käyttävät tämän palstan perusteella puolet päivästään miettien muitten ihmisten ihonväriä ja tapoja. Ketä voi kiinnostaa tällainen?
Vierailija kirjoitti:
Se että keski-ikäiset ihmiset lähtee mukaan nuorison ilmiöihin, ja meidän oma kulttuuri jää paitsioon. Ei pidetä kiinni omasta tyylistä vaan mennään mukaan teinien muotiin, kahlataan leveälahkeisissa housuissa puntit mudassa kun se on muotia, vaikka järki sanoo että kapeammat lahkeet olisi käytännöllisemmät. Kuunnellaan räppiå ja jotain portion boysia, nuorten räppi-idolit on vallanneet kaikki tapahtumat iskelmäfestejä myöten. Ei keski-ikäisille taida enää olla muuta kun tangomarkkinat jos sitäkään.
Ärsyttää se, että kun itse olin nuori niin vanhemmat päätti kaikesta ja maailma oli rakennettu aikuisille. Kaikki tehtiin aikuisten maun mukaan. Nyt kun olen aikuinen, nuoriso tuntuu päättävän kaikesta ja niiden mukaan mennään.
Sen verran pakko sanoa, että näin vanhempana tykkään kun housuissa on taas leveät lahkeet. Pillifarkut oli inhottavat pukea ja riisua. Enkä tykännyt siitä kun kenkä ja jalka näytti niin isolle kun ei ollut yhtään lahjetta nilkassa loiventamassa näkyä. Nyt leveiden lahkeiden ja housujen makuun päästyäni en usko enää luopuvani niistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken maailman podcasteissa turhat julkkikset puhuvat seksielämästään kaiken!mitäköhän niiden lapset tykkää,kun kaverit lukevat näitä juttuja.
Podcastit. Vihaan niitä ja niiden seuraajat ovat kyllä aivokapasiteetiltaan rajoittuneita. Asiapodit erikseen, eli sellaiset, joissa jonkun alan koulutuksen ja meriittejä omaava puhuu asia-alueestaan. Mutta kuka kuuntelee tusina"julkkisten" lätinöitä. Mitä annettavaa joillain siepeillä, martinoilla, vapuilla, akeilla ja valavuorilla on? Ei yhtään mitään, jos omassa päässä ratas raksuttaa edes keskitahtia.
Vierailija kirjoitti:
Puhe, jossa joka toinen sana tai virke on englanniksi. Ihan kamalaa kuultavaa.
Pitäähän se nyt korostetusti tuoda esiin että omaa kielitaitoa. Miksi eräs tuttuni joka hallitsee neljää kieltä, ei koskaan puheissaan niitä esille tuo eikä mainosta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kielen rappeutumista. Ettei arvosteta suomenkieltä. Miksi ravintoloiden, kauppojen ym. ym. yritysten nimet ja palveluvalikot netissäkin alkaa järjestelmällisesti olla englanniksi. Finglish on hauskaa slangina, mutta mikäli normalisoituu palveluihin niin ainoastaan mautonta.
Ei näin pieni kieli pysy hengissä. Suomen kieli on jo täysin muuttunut ihan muutamassa kymmenessä vuodessa, mikä on silmänräpäys. Sadan vuoden päästä ei ole mitään suomen kieltä, tai se on nykyaikaan verrattuna täysin tunnistamatonta. Näin on aina ollut ja vauhti kiihtyy kun ihmiset liikkuvat ja isommat kielet jyräävät pienemmät. Tuhannet kielet ovat hävinneet. Kieli on vain väline sille, että ihmiset voivat keskustella keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että koko Eurooppa on täynnä muualta tulleita ihmisiä jotka elävät sosiaalitukien varassa.
Niinpä. Olen 60+ ja jo nuoruudessani kerättiin rahaa biafran yms lasten nälänhätään. Edelleen siellä tehtaillaan lapsia liukuhihnalla, enemmän kuin pystytään itse elättämään ja ruokkimaan. Joku tolkku auttamiseenkin. Sen ymmärrän että jotain kaivoja pitää saada ja infraa rakentaa mutta tehkööt nyt herran tähden jotai itsekin.
kehitysapu olisi pitänyt lopettaa jo aikoja sitten. Ainut apuhan siitä oli väestöräjähdys. Lisäksi mihinpä sitä senkään vuoksi tarvitaan, kun ovat jo tulleet eurooppaan
En millään ymmärrä, että otetaan itsestä jatkuvasti naamakuvia someen. Niinku miks? Minä tässä, kattokaa! Onko ihmisten itsetunto nykyään niin heikko ja toisten varassa, että odotetaan jatkuvasti kehuja toisilta?
Avara kaula-aukko, rinnat (silareilla tai ilman), heruttavasti esillä, huulet tötteröllä ja kuva itsestä niinkuin olis Playboyn kannessa. Ööö, miks? Ootko tarjoomassa ittees vai mitä?
Ihan vähiten ymmärrän, että kuvataan omaa pyllyä ja esitellään sitä somessa/julkisuudessa. Miksi ihmeessä?! Mitä sillä haetaan?
Eikö se oo vähän erikoista, että esittelee itteensä ja elämä koko ajan kaikille? Elääkö ihmiset muita varten? Eikö voi vain nauttia hetkestä ilman, että jakaa sen kaikille? Eikö nykyihminen pysty nauttimaan omasta itsestään ja olemisestaan ilman, että se pitää jakaa kaikelle maailmalle?
Olen kuullut jostain jonkun psykiatrin/psykologin kommentin, että aiemmin tällainen ihminen olisi luokiteltu narsistiksi mutta nykyään se on normalisoitu, joten se on ”normaalia”. Minulle tämä näyttäytyy narsismina ja/tai heikkona itsetuntona, muiden hyväksynnän hakemisena ja pelkona.
Joo, annan kaikkien elää niinkuin elää. Ihan sama mulle, ihmettelen vaan. Peace.
Ei, en ole somessa ja olen alle 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maapallon eri osien erikoinen siirtyminen. En käsitä miten se toimii. Onko se joku ihme teleportaali, vai mistä siinä on kysymys. Miten yhtäkkiä joku paikka on vaan jossain muualla.
Tämä tulee aina mieleen kun käyn itäkeskuksessa. Mikähän siinäkin on, että se on aina tuossa samassa paikassa se tunne.
Kyllä minä ymmärrän ihan helposti sen, että jos ihmisten liikkuminen helpottuu, ihmiset liikkuvat. Jos kaikilla olisi vain polkupyörä ja omat jalat, niin pysyttäisiin omassa kylässä, niin 50-luvulla. Ja ymmärrän sen, että jos kaikkialla toitotetaan että olet oman onnesi seppä, teet jotain oman onnesi eteen. On pakko tehdä.
Sitä en ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset käyttävät tämän palstan perusteella puolet päivästään miettien muitten ihmisten ihonväriä ja tapoja. Ketä voi kiinnostaa tällainen?
Huono puolustuspuhe euroopan historian tuhoisimmalle tapahtumasarjalle, joka on seurausta idioottimaisesta joukkopsykoosista, jonka ohjailemaa maahanmuuttopolitiikkaa on toteutettu jo vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kielen rappeutumista. Ettei arvosteta suomenkieltä. Miksi ravintoloiden, kauppojen ym. ym. yritysten nimet ja palveluvalikot netissäkin alkaa järjestelmällisesti olla englanniksi. Finglish on hauskaa slangina, mutta mikäli normalisoituu palveluihin niin ainoastaan mautonta.
Ei näin pieni kieli pysy hengissä. Suomen kieli on jo täysin muuttunut ihan muutamassa kymmenessä vuodessa, mikä on silmänräpäys. Sadan vuoden päästä ei ole mitään suomen kieltä, tai se on nykyaikaan verrattuna täysin tunnistamatonta. Näin on aina ollut ja vauhti kiihtyy kun ihmiset liikkuvat ja isommat kielet jyräävät pienemmät. Tuhannet kielet ovat hävinneet. Kieli on vain väline sille, että ihmiset voivat keskustella keskenään.
Ei tuo ole mikään luonnonlaki. Suomalaiset itse pystyvät/pystyisivät vaikuttamaan siihen säilyykö kieli vai ei. Mutta jos ei ole halua eikä oman kielen arvostusta niin pieni vähemmistö kansasta ei sille mitään voi. Nyt tuntuu olevan vallalla moninainen suomalaisuuden vihaaminen ja sen tuhoaminen, ihan sisältä käsin.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, että koko elämä pyörii äppien ympärillä. En ymmärrä miksi suomi on pilattu ke hitysmaalaisilla ja erityisesti muzzzlimeilla....miksi, miksi tämä kansallisvaltion hidas itsetuho sallittu.
Mitä, yritätkö nyt syyllistää jotakin tahoa 😁
Että some on joku tietolähde. Kuunnellaan jotain tubettaja (jotka on kyllä todella vajavaisella tieto tasolla äänessä.).
Vierailija kirjoitti:
Olen " odottanut" koska terveyskeskus esim. muuttaa kylttinsä englanniksi. Aivan jo muunkielisten vuoksi. Se jos mikä olisi sitä " taas-arvoa. Koska itse joudun lääkärin vastaanotolla kuulemaan ja ymmärtämään hoono soomea ja hoitajilta sairaalassa.
En ymmärrä sitä, että nuorilla he itse ovat olemassa puhelintaan varten. Kyllä toi mun kapula on olemassa mua varten ja on päällä, äänettömällä tai kiinni ihan niinkuin minä haluan.
M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikella tehdyllä on seurauksia joita on pahansuovasti estetty (kantaväestöä) näkemästä.
Että se siitä r-sanasta kun kyse on omasta kansallisesta eloonjäämisestämme joka ei saisi olla hyttysenpaskankaan arvoista.
Muoti sinänsä on oma ilmiönsä, jota seurataan sokeasti ajattelematta sen todellisia tarkoitusperiä.
Saati kun muotia on todella järjettömätkin asiat, esimerkkeinä nakuvaatteet (myös lapsilla liian paljastavat vaatteet) sekä kangastennarit ilman sukkia jopa talviaikaan Suomen olosuhteissa :O Mitä järkeä kiusta omaa kehoaan sen sijaan että pitäisi siitä huolta?!
Toinen tämä iltapäivälehtien uutisointi. Kaikki on järisyttävää, ilmiömäistä, mullistavaa tai vähintään uskomatonta - ja taustalla joku suht mitätön arkipäiväinen asia. Tai jonkun julkkiksen intiimi pajastus, no luomi pakarassa perhana.
Kolmantena vielä tää, että pyörä keksitään aina uudestaan: 25-v Jessica teki mullistavan keksinnön kun kapustat laittaa laatikkoon järjestyksessä, niin säästää tilaa. Tämän kyllä opetti isomummoni minulle jo 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmista on tullut uskomattomia nynnyjä. Ei uskalleta enää mitään. Ei uskalleta enää edes perustaa perhettä, tehdä lapsia puhumattakaan, että lähdettäisiin reippaasti maailmalle hakemaan onnea ja mammonaa. Vänistään jotain ilmastoahdistusta ja haetaan ties millaisia diagnooseja sen sijaan, että heittäydyttäisiin ja kokeiltaisiin niitä omia siipiä.
Nuorilla ei ole tulevaisuutta. Sun kaltaiset jäärät ovat tuhonneet sen.
Varmaan syystä että kuolet pian itse etkä välitä mistään paskaakaan.
Miten niin ei ole tulevaisuutta? Omakin tytär tulee olemaan hyvin koulutettu ja erittäin varakas nuori ihminen, jolla on kahden maan passit ja elämä edessä. Mistä teitä näköalattomia nynnyjä pukkaa? Sossutukiperheistä ilmiesesti, kun vanhemmista ei ole ollut mihinkään muuhun kuin lorttoilemaan. Kasvattakaa selkäranka ja ottakaa vastuu elämästänne.
Voi sinua. Kaikki on mahdollista ja vaikka nyt lähtökohdat ja tulevaisuus näyttää tyttäresi kohdalla hyvältä et voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Kaikki kun ei ole meidän omissa käsissämme vaikka kuinka ennakoisimme ja suunnittelisimme.
Se on sitä riskinottokykyä, joka nykynuoremmilta ilmeisesti puuttuu kokonaan. Tästäkin maasta lähdettiin jo 1800 -luvulla Amerikkaa myöten paremman elämän toivossa. Mitä luulet millaiset riskit oli siinä, mutta useimmilla varmasti meni paremmin kuin kotiin jäädessä olisi käynyt. Nytkin tänne tulee ties mistä nigeriasta tyyppejä valtavilla riskeillä tekemään töitä ja hakemaan parempaa elämää, mutta suomalainen ei pääse lähimpään kaupunkiin edes opiskellakseen, työllistyäkseen, perheellistyäkseen. Sosiaalidemokratia vissiin kasvattanut selkärangattomia nynnyjä maan täyteen.
Vain Suomessa isompi lapsi pitää eristää kotiin vauvan ja väsyneen äidin kanssa. Muualla jatkaa omassa ryhmässä osa-aikaisena.
Tätä en muuten nykyään ymmärrä, että ollasn menty ääripäästä toiseen. Ennen ei lapsia varsinaisesti hoidettu tai päiväkodissa oloa paheksuttu, lapset olivat pakollinen paha. Oli tärkeää, että naiset eivät jää tossun alle. Nykyään pitäisi olla kotona kouluikään asti ja lasten luullaan menevän rikki, jos niitä ei paapota joka asiassa. Samalla naisten on vaikea työllistyä ja tienata hyvin. Tosin älypuhelimet lykätään jo kuusivuotiaalle käteen.