50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (1448)
Vierailija kirjoitti:
Tatuointeja ihan jokaisella- ennen niitä oli vain linnakundeilla, muslimeita- ennen heitä ei näkynyt, energiajuomia, sitä että vaivalla toimimaan saatu hyvinvointiyhteiskunta- Suomi ajetaan nyt järjestelmällisesti alas.
Unohdit merimiehet.
Tatuointeja. Ei vaan ymmärrä, miksi ihminen haluaa sotkea itsensä.
Miten niin monella voi olla mielenterveysongelma, en ymmärrä. Samat ihmiset valittavat unettomuutta, adhd:ta ja yleistä levottomuutta (vaikkei mitään jaksakaan tehdä), silti koko ajan juodaan energiajuomaa eli sotkevat vireystilansa ihan täysin, samalla rikkovat hampaansa. Veikkaan, että nykyiset 50-60-vuotiaat saavat ihan itse hoitaa itsenäs hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen media, itsensä kuvaaminen ja julkisen profiiliin brändääminen ja itsensä kaupallistaminen - pääosin Usalaissa alustoissa, jotka käytännössä vakoilevat käyttäjiään, ja hyödyntävät infon kaupallisesti ja antavat tarvittaessa valtiotason toimijoille.
Tämä!
Ja joka toinen ylimeikattu nainen on "influensseri", joka pitäisi tunnistaa kun avaavat parisuhteensa ja seksielämänsä iltasanomissa. Lisäksi ihmettelen, etteivät ihmiset pysty nauttimaan peruskonsertissa ilman, että kaikilla on kännykät ilmassa ja koko konsertti pitää taltioida sen sijaan, että nauttisi siitä hetkestä. Ärsyttää seistä keikalla kun sadat kännykät kuvaa ilmassa eikä nää kunnolla lavalle.
Avautuminen, puhelimessa julkisella paikalla soitetaan lääkärille ja kysytään niin, että kaikki varmasti kuulee, että oliko siinä luomessa mitään.
"Miten niin monella voi olla mielenterveysongelma, en ymmärrä. Samat ihmiset valittavat unettomuutta, adhd:ta ja yleistä levottomuutta (vaikkei mitään jaksakaan tehdä), silti koko ajan juodaan energiajuomaa eli sotkevat vireystilansa ihan täysin, samalla rikkovat hampaansa. Veikkaan, että nykyiset 50-60-vuotiaat saavat ihan itse hoitaa itsenäs hautaan asti. "
Näistä 30-40 v. ei ole kenenkään hoitajiksi. He eivät jaksa edes omia lapsiaan hoitaa. Eivätkä itseään. Rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noita "somevaikuttajia" enkä käsitä miten joku firma kuvittelee lisäävänsä myyntiään noiden avulla.
Lisäävät hurjan paljon myyntiä noilla yhteistöillä ja markkinoinneilla. Todennäköisesti myös tavoittavat suuremman määrän ihmisiä edullisemmin. Tosi fiksua markkinointia. Perinteinen mainonta alkaa olla jo ihan hukkaan heitettyä rahaa. Ei niitä kukaan katso eikä lue.
No en kyllä lue näitäkään. Joku "turha julkkis" mainostaa jotakin tuotetta rahasta. Miksi ihmeessä luottaisin niihin kehuihin. Siitä maksettuja rahoja en todellakaan ymmärrä, mutta niinhän se on että kaikesta hömpästä maksetaan suuria summia vaikka rahat olisivat kuinka tiukalla.
Vierailija kirjoitti:
Keikoilla kuvaaminen. Ja muissakin tapahtumissa, esim. ilotulitukset.
Elämys menee ohi, kun keskittyy siihen kännykän kanssa heilumiseen ja se myös häiritsee takana olevia. Ja mitä näillä heiluvilla videoilla on tarkoitus tehdä? Katsooko joku kotona puhelimesta jotain uusi vuosi -23 ilotulitusta?
Ylipäätään se että kännykällä roikutaan koko ajan niin että lapsetkaan eivät opi puhumaan kun varsinkin äiti seuraa sieltä kaikkea hömpää valhetta ja vielä ahdistuu niistä feikatuista kuvista kun itsellä ei ole samanlaista. No ei ole niillä muillakaan, paitsi niissä kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Sotketaan englannin kielisiä sanoja väliin kun puhutaan kuitenkin suomea.
Jees, jees, jees🙉🙉
Some. Pakottava tarve saada todistaja kaikelle tekemiselle ja olemiselle - muutoin ei ole olemassa. Käytännössä narsistisuuden huippu, järkyttävää riippuvuutta, jossa jokin sisäinen aukko vaatii heijasteen joka touhuun. Ja etenkin tämän touhun normalisointi.
Vierailija kirjoitti:
Tinderiä. Ihmisten välinen kemia on vain kasvotusten.
Tinder on sama kuin ennen haettiin partneria kirjeenvaihtopalstan kautta eli luusereiden hommaa.
Only fans. Kiva nimi maailman vanhimmalle ammatille.
Joo. Pitää sitä puutteessa olla, että maksaa jollekin muovilla pumpatulle susannalle siitä että se esittelee rivosti niitä muoviosaan somessa.
Vierailija kirjoitti:
Mainostetaan omaa perhettä somessa. Ylistetään omaa miestä ja lahjakkaita lapsia. Joka lomareissusta selostus someen miten upeaa oli.
Ihme touhua.
Ja sitten armoton itku kun jotkut arvostelee ja kommentoi jotain negatiivista. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että jo alakouluikäiset lapset käyttävät sellaisia ihonhoitotuotteita ja -rutiineita, jotka eivät ole tarkoitettu lapsen iholle. Pitäisi riittää tuon ikäiselle kasvojen pesu ja kosteutus ja jos jo meikkaa (kuten 5-6-luokkalaiset ovat tehneet maailman sivu), niin meikkien puhdistaminen.
Oppikoululaiset eivät meikanneet. Lukiossakin vain todella harva ja hillitysti.
Eli ei ole tapahtunut maailman sivu.
Kun kouluun alkoi tulla yläkouluikäisiä peruskoululaisia systeemien muututtua, ne halusivat erottua ja protestoida ja meikkaaivat todella voimakkaasti.
Kyllä mun aikaan ainakin lukiossa meikkasi about kaikki, ja keskikoulussakin useimmat. (Oon vm 1964, pk-seudun laitamilta).
No minä olen vm. 1947 ja silloin joutui aamupesulle oppikoulussa ainakin jos oli näkyvästi meikattu edes yläluokilla. Pitkiä housujakaan ei käytetty kuin urheilupäivänä, saati farkkuja joita käyttivät vain "semmoiset". Joten on ollut näitä muutoksia, eikä kaikki ollenkaan hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaäppi. Bussiäppi. K-Äppi. S- Äppi. Parkkiäppi. Tokmannin Äppi. Lidlin Äppi.
Äppi. Äppi. Äppi.....saatana että keittää.
Olet asian ytimessä ! Pelkkä kaupan oma etukortti saisi riittää edut saadakseen, kun sitä kassalla näyttää. Äpit voisi poistaa käytöstä. Osaan niitä älypuhelimalla käyttää, mutta tympii.
Sitäpaitsi minkään puhelimen muistitila ei riitä kaikkien mahdollisten sovellusten asennukseen, varsinkaan nyt kun muistipiirivalmistajat ovat hylänneet kuluttajalaitemarkkinat ja keskittyvät datakeskusten muistien valmistukseen!
Yleensä naisilla oman perseen kuvien postaaminen someen, tilanteesta riippumatta. esim. Asunnon vuokrailmoituksissa (kun haluavat vuokrata), ei ihan sovi aiheeseen, itse en ainakaan tuollaiselle vuokraisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noita "somevaikuttajia" enkä käsitä miten joku firma kuvittelee lisäävänsä myyntiään noiden avulla.
Lisäävät hurjan paljon myyntiä noilla yhteistöillä ja markkinoinneilla. Todennäköisesti myös tavoittavat suuremman määrän ihmisiä edullisemmin. Tosi fiksua markkinointia. Perinteinen mainonta alkaa olla jo ihan hukkaan heitettyä rahaa. Ei niitä kukaan katso eikä lue.
En ymmärrä miksi joku tuijottelee jonkun ns.influensserin tai muun tyhjäpään julkituloja. Mitä heillä on sanottavaa, käytän aina tätä wc-paperia tai tänään sovitin tätä mekkoa eikö olekin makee. Jep pärjään ilmankin näitä tietoja.
No esimerkiksi konkreettisesti esittelee miten joku laite toimii tai vinkkaa käyttökohteen. Todella hyödyllistä tietoa monille ihmisille. Riippuu tietysti siitä mitä pysähtyy katsomaan. Minä en mitään nättejä mekkoja jää koskaan katsomaan enkä osta. Mutta moni käytännönasia pysäyttää, esimerkiksi jokin pesuainemainos.
Itse olen " kiinnostunut" 🤔 sellaisesta tiedottamisesta, joka sisältää pitkän artikkelin miten olen aina syönyt tomaattini väärin. Ja muita vastaavia todella hyödyllistä, arkipäivää helpottavia tietoiskuja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ehkä enemmän kyse alasta kuin iästä, mutta en ymmärrä miksi tekoäly on "pakko" hyväksyä kaikille elämän alueille, kuten monet nuoret (tosin kyllä myös monet ikäiseni) teknologia-alalla olevat hokevat. Että se on jo tullut ja sitä ei voi pysäyttää. Itse epäilen, että tekoälyhype on pitkälti kupla.
Kyllähän sen jo kokemuksesta tietää että jos jotakin "uutuutta" tällä tavalla pakotetaan ideologisesti jokapaikkaan tunkemalla, että ei muka ole vaihtoehtoja, sen elinikä on hyvin lyhyt. Nyt jo puhutaan tekoälykuplan puhkeamisesta pikapuoliin, kuten it-kupla joskus vuoden 2000 tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naisilla oman perseen kuvien postaaminen someen, tilanteesta riippumatta. esim. Asunnon vuokrailmoituksissa (kun haluavat vuokrata), ei ihan sovi aiheeseen, itse en ainakaan tuollaiselle vuokraisi mitään.
Nuorten naisten elämä on mennyt päin persettä, häh hähhä hä xD
Ennen ei oppimattomat i d l ootit päässet levittämään öyhötystään julisesti