Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?

Vierailija
05.08.2026 |

Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!

Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...

Kommentit (884)

Vierailija
321/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että some on joku tietolähde. Kuunnellaan jotain tubettaja (jotka on kyllä todella vajavaisella tieto tasolla äänessä.).

Siellähän on vaikka mitä loistavia asiantuntijakanavia esim pysyvästi laihduttavasta ruokavaliosta. Siis tohtoreita tyyliin Sven Ekberg. 

Vierailija
322/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmista on tullut uskomattomia nynnyjä. Ei uskalleta enää mitään. Ei uskalleta enää edes perustaa perhettä, tehdä lapsia puhumattakaan, että lähdettäisiin reippaasti maailmalle hakemaan onnea ja mammonaa. Vänistään jotain ilmastoahdistusta ja haetaan ties millaisia diagnooseja sen sijaan, että heittäydyttäisiin ja kokeiltaisiin niitä omia siipiä. 

Nuorilla ei ole tulevaisuutta. Sun kaltaiset jäärät ovat tuhonneet sen. 

Varmaan syystä että kuolet pian itse etkä välitä mistään paskaakaan. 

Miten niin ei ole tulevaisuutta? Omakin tytär tulee olemaan hyvin koulutettu ja erittäin varakas nuori ihminen, jolla on kahden maan passit ja elämä edessä. Mistä teitä näköalattomia nynnyjä pukkaa? Sossutukiperheistä ilmiesesti, kun vanhemmista ei ole ollut mihinkään muuhun kuin lorttoilemaan. Kasvattakaa selkäranka ja ottakaa vastuu elämästänne. 

Voi sinua. Kaikki on mahdollista ja vaikka nyt lähtökohdat ja tulevaisuus näyttää tyttäresi kohdalla hyvältä et voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Kaikki kun ei ole meidän omissa käsissämme vaikka kuinka ennakoisimme ja suunnittelisimme.

Se on sitä riskinottokykyä, joka nykynuoremmilta ilmeisesti puuttuu kokonaan. Tästäkin maasta lähdettiin jo 1800 -luvulla Amerikkaa myöten paremman elämän toivossa. Mitä luulet millaiset riskit oli siinä, mutta useimmilla varmasti meni paremmin kuin kotiin jäädessä olisi käynyt. Nytkin tänne tulee ties mistä nigeriasta tyyppejä valtavilla riskeillä tekemään töitä ja hakemaan parempaa elämää, mutta suomalainen ei pääse lähimpään kaupunkiin edes opiskellakseen, työllistyäkseen, perheellistyäkseen. Sosiaalidemokratia vissiin kasvattanut selkärangattomia nynnyjä maan täyteen. 

Vätyksiä jotka elävät valehtelusta. Tai tämä on vallitseva ihmistyyppi siellä missä rahan rohmuaminen (ylevien asioiden toitottamisella) on ainoa elämänarvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millään ymmärrä, että otetaan itsestä jatkuvasti naamakuvia someen. Niinku miks? Minä tässä, kattokaa! Onko ihmisten itsetunto nykyään niin heikko ja toisten varassa, että odotetaan jatkuvasti kehuja toisilta? 

Avara kaula-aukko, rinnat (silareilla tai ilman), heruttavasti esillä, huulet tötteröllä ja kuva itsestä niinkuin olis Playboyn kannessa. Ööö, miks? Ootko tarjoomassa ittees vai mitä?
Ihan vähiten ymmärrän, että kuvataan omaa pyllyä ja esitellään sitä somessa/julkisuudessa. Miksi ihmeessä?! Mitä sillä haetaan?  

Eikö se oo vähän erikoista, että esittelee itteensä ja elämä koko ajan kaikille? Elääkö ihmiset muita varten? Eikö voi vain nauttia hetkestä ilman, että jakaa sen kaikille? Eikö nykyihminen pysty nauttimaan omasta itsestään ja olemisestaan ilman, että se pitää jakaa kaikelle maailmalle?

Olen kuullut jostain jonkun psykiatrin/psykologin kommentin, että aiemmin tällainen ihminen olisi luokiteltu narsistiksi mutta nykyään se on normalisoitu, joten se on ”normaalia”. Minulle tämä näyttäytyy narsismina ja/tai heikkona itsetuntona, muiden hyväksynnän hakemisena ja pelkona. 

Joo, annan kaikkien elää niinkuin elää. Ihan sama mulle, ihmettelen vaan. Peace. 

Ei, en ole somessa ja olen alle 50v. 

Tämä. Näiden julkkisten ja tavistenkin elämä on niin tapahtumaköyhää ja pään sisälläkin tyhjää, kun somen sisältö on pekkiä selfieitä. Miten aikuinen ihminen esittelee pärstäänsä joka päivä? Mitään kiinnostavaa ei ole esitellä. 

Ei mua häiritse, jos jolkain on satunnaisia naamakuvia, jos sisältö muuten on monipuolista. 

Vierailija
324/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä meikkaamisen määrää.  Nuoret on kauniita luonnollisina, mutta johonkin kulttiin ne on seonneet kun meikkaavat puolitoistatuntia ennen kuin voi lähteä ulos. Ja sitten kuljetaan naama niin vakavana ja tärkeänä pitkin katuja kauhea rooli päällä. 
Toinen mitä en tajua on töykeä asiakaspalvelu.  Siitäon kirjoitettu lehdissäkin. Naama on nyreenä koko asiakaspalvelun ajan ja puhutaan ihan minimi eikö olla oikeastaan edes huomaavinaan.
Kolmas mitä en ymmärrä on JESS sanan hokeminen asiakaspalvelussa, jos siis sattuu semmoinen kommunikoiva tapaus. Voi sanoa, kiitos, ole hyvä, selvä, tehdään niin, eikä jess jess jess jess jess. 
Jess. 

Minua ärsyttää myös tilanteet joissa joku hokee tätä JESS, JESS! - sanaa. Mielestäni jo yrityksien ja viimekädessä esihenkilöiden

pitäisi puuttua tähän JESS - sanan käyttöön ja kieltää se asiakaspalvelussa - vapaa-aikanaan puhukoon miten sitten haluaa...!! 

Vierailija
325/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some- ja kännykkäriippuvuudet, energiajuomien litkiminen, tatuoinnit.

Vierailija
326/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmista on tullut uskomattomia nynnyjä. Ei uskalleta enää mitään. Ei uskalleta enää edes perustaa perhettä, tehdä lapsia puhumattakaan, että lähdettäisiin reippaasti maailmalle hakemaan onnea ja mammonaa. Vänistään jotain ilmastoahdistusta ja haetaan ties millaisia diagnooseja sen sijaan, että heittäydyttäisiin ja kokeiltaisiin niitä omia siipiä. 

Miten niin ei ole tulevaisuutta? Omakin tytär tulee olemaan hyvin koulutettu ja erittäin varakas nuori ihminen, jolla on kahden maan passit ja elämä edessä. Mistä teitä näköalattomia nynnyjä pukkaa? Sossutukiperheistä ilmiesesti, kun vanhemmista ei ole ollut mihinkään muuhun kuin lorttoilemaan. Kasvattakaa selkäranka ja ottakaa vastuu elämästänne. 

Voi sinua. Kaikki on mahdollista ja vaikka nyt lähtökohdat ja tulevaisuus näyttää tyttäresi kohdalla hyvältä et voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Kaikki kun ei ole meidän omissa käsissämme vaikka kuinka ennakoisimme ja suunnittelisimme.

Se on sitä riskinottokykyä, joka nykynuoremmilta ilmeisesti puuttuu kokonaan. Tästäkin maasta lähdettiin jo 1800 -luvulla Amerikkaa myöten paremman elämän toivossa. Mitä luulet millaiset riskit oli siinä, mutta useimmilla varmasti meni paremmin kuin kotiin jäädessä olisi käynyt. Nytkin tänne tulee ties mistä nigeriasta tyyppejä valtavilla riskeillä tekemään töitä ja hakemaan parempaa elämää, mutta suomalainen ei pääse lähimpään kaupunkiin edes opiskellakseen, työllistyäkseen, perheellistyäkseen. Sosiaalidemokratia vissiin kasvattanut selkärangattomia nynnyjä maan täyteen. 

Niin. Eli ei tule mieleen että tytär voi (tätä en tietenkään toivo mutta ikinä ei tiedä mitä tapahtuu) sairastua niin ettei kykene työelämään, masentua ja muuttua toimintakyvyttömäksi, ajautua vääränlaiseen seuraan jne jne. Tai ovet eivät aukenekaan vaikka teoriassa kaikki palikat ovat kohdallaan. 

Vierailija
327/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki kirjat viskotan paperinkeräykseen, sääli. Kuulokkeet jo muutenkin nuorisolla korvissaan ja äänikirjoja tungetaan markkinoille. 

Harmittaa minulla on paljon hyvää kirjallisuutta kirjahyllyssä, tykkään lukea. Olen aikuisille lapsilleni ojentanut muutaman kirjan ja eikös vaan tuovat kirjan nätisti takaisin kirjahyllyyni. Jakaisin mielellään kaikki jo vähän pois. 

Vierailija
328/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva takaliston kuvaaminen

Ketään ei enää kiinnosta.

Jokeri naamat naisilla

Vierailija
329/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eli ei tule mieleen että tytär voi (tätä en tietenkään toivo mutta ikinä ei tiedä mitä tapahtuu) sairastua niin ettei kykene työelämään, masentua ja muuttua toimintakyvyttömäksi, ajautua vääränlaiseen seuraan jne jne. Tai ovet eivät aukenekaan vaikka teoriassa kaikki palikat ovat kohdallaan. 

Niin, että siltä pohjalta jätetään sitten elämä elämättä, koska voi olla, että sairastuu? Ymmärrätkö sinä itse kirjottamaasi miten nynnyä tuo on? Varmaan äänestät vasemmistoa ja elät meidän yli viiskymppisten maksamilla veroilla. 

Vierailija
330/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kielen rappeutumista. Ettei arvosteta suomenkieltä. Miksi ravintoloiden, kauppojen ym. ym. yritysten nimet ja palveluvalikot netissäkin alkaa järjestelmällisesti olla englanniksi. Finglish on hauskaa slangina, mutta mikäli normalisoituu palveluihin niin ainoastaan mautonta.

Ei näin pieni kieli pysy hengissä. Suomen kieli on jo täysin muuttunut ihan muutamassa kymmenessä vuodessa, mikä on silmänräpäys. Sadan vuoden päästä ei ole mitään suomen kieltä, tai se on nykyaikaan verrattuna täysin tunnistamatonta. Näin on aina ollut ja vauhti kiihtyy kun ihmiset liikkuvat ja isommat kielet jyräävät pienemmät. Tuhannet kielet ovat hävinneet. Kieli on vain väline sille, että ihmiset voivat keskustella keskenään.

Jumalan kiitos, että ei tarvitse nähdä sitä aikaa 🙏🙏🙏!! 

65 v. mies 

Vierailija
331/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin enimmäkseen hyväksymisestä kiinni, ei ymmärryksestä. 

Vierailija
332/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä noita "somevaikuttajia" enkä käsitä miten joku firma kuvittelee lisäävänsä myyntiään noiden avulla.

Eniten ihmettelen seuraajia. Mitä kukaan saa irti jonkun Sara Parikan tms. julkaisuista? Nehän on käytännössä pelkkiä mainoksia. 

Vierailija
333/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että some on joku tietolähde. Kuunnellaan jotain tubettaja (jotka on kyllä todella vajavaisella tieto tasolla äänessä.).

Siellähän on vaikka mitä loistavia asiantuntijakanavia esim pysyvästi laihduttavasta ruokavaliosta. Siis tohtoreita tyyliin Sven Ekberg. 

Enempi kumminkin täyttä huuhaata. Itseäni ällistyttävät ja vähän vihastuttavat kaikki nämä "Free energy device" rakentelut, joissa tehdään monesti ihan hienon näköisiäkin vehkeitä, jotka kuitenkin ovat periaatteeltaan ikiliikkujia, eli mahdottomuuksia, eli huuhaata.

Eipä siinä muuten mitään, mutta kun ne ilmeisesti tienaavat noilla!

Vierailija
334/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäisyyden, valheellisuuden ja keinotekoisuuden ihailu. On varmaan ollut tätä ennenkin mutta olisiko näin kaupallistetusti sittenkään, kuin mahdollisimman muokattu ja keinotekoinen olisi ihan must jos haluat tulla nähdyksi. Nyt valtavirtaa on teennäisen tyrkky friikkeily ja kaikki naturelli sportti tavisfreesiys ilman jotain rääkymistä seksuaalisesta ahdistelusta ja tuijottelusta on jossain ihan nurkassa. Siis tervepäinen normaali vaatimattomuus pyyhitään ainakin pk-seudulla marginaaliin. 

Vierailija
335/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka kulkee kuulokkeet korvilla.kadut ylitetään edes katsomatta,tuleeko autoa.siis pikkupaikkakunnalla,missä ei liikennevaloja.eli ei tiedosteta ympäröivää liikennettä.tänä tuntuu olevan normi.

Vierailija
336/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kielen rappeutumista. Ettei arvosteta suomenkieltä. Miksi ravintoloiden, kauppojen ym. ym. yritysten nimet ja palveluvalikot netissäkin alkaa järjestelmällisesti olla englanniksi. Finglish on hauskaa slangina, mutta mikäli normalisoituu palveluihin niin ainoastaan mautonta.

Ei näin pieni kieli pysy hengissä. Suomen kieli on jo täysin muuttunut ihan muutamassa kymmenessä vuodessa, mikä on silmänräpäys. Sadan vuoden päästä ei ole mitään suomen kieltä, tai se on nykyaikaan verrattuna täysin tunnistamatonta. Näin on aina ollut ja vauhti kiihtyy kun ihmiset liikkuvat ja isommat kielet jyräävät pienemmät. Tuhannet kielet ovat hävinneet. Kieli on vain väline sille, että ihmiset voivat keskustella keskenään.

Ei tuo ole mikään luonnonlaki. Suomalaiset itse pystyvät/pystyisivät vaikuttamaan siihen säilyykö kieli vai ei. Mutta jos ei ole halua eikä oman kielen arvostusta niin pieni vähemmistö kansasta ei sille mitään voi. Nyt tuntuu olevan vallalla moninainen suomalaisuuden vihaaminen ja sen tuhoaminen, ihan sisältä käsin.

Voisi ottaa oppia vaikka euskarasta, outo kieli joka ei ole millekään muulle kielelle sukua ja sinnittelee edelleen vahvasti.

Vierailija
337/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin monella voi olla mielenterveysongelma, en ymmärrä. Samat ihmiset valittavat unettomuutta, adhd:ta ja yleistä levottomuutta (vaikkei mitään jaksakaan tehdä), silti koko ajan juodaan energiajuomaa eli sotkevat vireystilansa ihan täysin, samalla rikkovat hampaansa. Veikkaan, että nykyiset 50-60-vuotiaat saavat ihan itse hoitaa itsenäs hautaan asti. 

Tuo on harhaa, sillä nyt mielenterveyspotilaat ja mielisairaat ovat keskuudessamme ja elävät suht normaalia elämämää omassa kodissaan, avohoidossa,  moni käy töissä ja elää normaali arkea, toisin kuin ennen 2000-lukua jolloin heidät suljettiin mielisairaaloihin.  Ja niistä puhutaan yhtä vapaasti kuin verenpainetaudista. Ilmapiiri vapautui 90-luvulla ja oli ok. puhua. 

Suomessa on ollut valtavat määrät mielisairaaloita, jokaisessa kaupungissa jopa useampi, jopa tuhansia  ja kynnys oli alhainen, koska lääkitystä ja terapiaa ei ollut. Myös vaihdevosista kärsivä nainen saatettiin passittaa mielisairaalaa, oireiden vuoksi. 

Nykyään  suurin osa mielisairaaloista on lakkautettu. 

Vierailija
338/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kurkkua myöden täynnä koko tätä nykyistä maailman menoa. Kaikkia äppejä, somea, palvele itse itseäsi, ihmisten itsekkyys vain MINÄ MINÄ MINÄ...!! 

Puhelimella ei enää pysty hoitamaan asioita niin kuin ennen kun oli yrityksillä, virastoilla omat puhelunvälittäjät, nyt on usein vain robottikeskukset, "paina 1, paina 2...." Ja odotat jopa tunninkin (esim. Kela, Vero, Finnair, Posti tässä vain muutamia) 

Onneksi olen jo 65 vuotta, toivottavasti ei tarvitse enää kauaa katsoa tätä maailman menoa. Ja vielä nuo poliitikot - kieroja kuin korkkiruuvit... 😈😈😈!! 

Vierailija
339/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin jotain Henna Karinainen, Roni Back tai Nata Salmela tyyppejä. Vielä paljon turhempia hölöttäjiäkin. Nämä on täysin pelleosastoo. Jotkut vaan ottaa oikeasti tosissaan sitten ihan asialllisiakin, vaikka Sijoitus kästi ja Ivan Puopolon haastattelu pätkät yms. On muuten puopolollakin eri näkemys täällä kuin TVssä......

Vierailija
340/884 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trans-ideologiaa ja ilmastonmuutos-ideologiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi