Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituiset omakanta-merkinnät ketju!

Vierailija
13.05.2024 |

Ap aloittaa:

"Ei katso silmiin,mumisee" kun menin migreenissä oksennusvati kainalossa pyytämään parempaa lääkettä. Juu luulltavasti mumisin,hyvä kun tiesin oman nimeni!

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälyilevä katse kun etsin seinäkelloa huoneesta, katsoakseni, paljonko kello on.

Vierailija
2/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä harvoin on minkäänlaista tilannetajua tai kykyä asettua toisen asemaan. Käytännön järki uupuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen huvittaa se että potilas ei suostu puhumaan puoliso tulkkaa :D kun miulta ei vaan ääntä irronnut. 

Vierailija
4/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen huvittaa se että potilas ei suostu puhumaan puoliso tulkkaa :D kun miulta ei vaan ääntä irronnut. 

Ihan vajaa lääkäri. 

Vierailija
5/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli nämä. "Vaikuttaa ikäistään nuoremmalta." Pitäisikö nuorena vaikuttaa sitten vanhalta muumiolta? "Puhe syrjähtelee." Lekuri kysyi itse kummallisesti kysymykset, ei tarkentanut ja tilanne oli asiakkaalle pelottava. Yritti saada aikaan jotain todistusta että tyyppi on sairas ja hullu, ilmeisesti kun ihmisten pitää hakea tukia ja todistuksia. Yksi sanoi ilkeästi että "olet ihan pihalla" ja oli itse todella pihalla puheidensa perusteella. Käytti valtaansa väärin, kuten monet muutkin. 

Vierailija
6/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä harvoin on minkäänlaista tilannetajua tai kykyä asettua toisen asemaan. Käytännön järki uupuu. 

Totta. Mutta nämä tavat toimia on ihan saneltu myös lääkäreille ja muille, eivät kyseenalaista sitä. Ja jos asiakas sanoo vähänkään väärin vaikka yrittää olla vain kohtelias, ilmeisesti heidän pitää räyskiä ja korjata asia. Joka sanaan tartutaan kuin terrieri, myös terkkarit. Ehkä yksityisellä vähemmän, jos itse maksaa.

Vierailija
7/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo "ei katso silmiin, mumisee" ole ihan hyvä kuvaus oireiden vakavuudesta ja potilaan tilasta?

Vierailija
8/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-on vakuuttunut että sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Todellisuudessa minä en uskonut että olisi sitä. Vaan lääkäri itse!!! Tämä jaksaa mua ihmetyttää vuosienkin jälkeen koska oli niin absurdi,

Vierailija
9/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee vaivan laatu määräaikainen, on siis lonkkien nivelrikko. No ens kerralla kysyn lääkäriltä että milloin tämä menee ohi kun määräaikainen.

Vierailija
10/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli nämä. "Vaikuttaa ikäistään nuoremmalta." Pitäisikö nuorena vaikuttaa sitten vanhalta muumiolta? "Puhe syrjähtelee." Lekuri kysyi itse kummallisesti kysymykset, ei tarkentanut ja tilanne oli asiakkaalle pelottava. Yritti saada aikaan jotain todistusta että tyyppi on sairas ja hullu, ilmeisesti kun ihmisten pitää hakea tukia ja todistuksia. Yksi sanoi ilkeästi että "olet ihan pihalla" ja oli itse todella pihalla puheidensa perusteella. Käytti valtaansa väärin, kuten monet muutkin. 

Tuota puhe syrjähtelee kirjataan usein silloinkin, kun ihminen esimerkiksi on ujo ja puhuu hiljaa tms. Pahimmillaan kirjataan skitsofrenia epäily, vaikka on kyseessä vain ujo ihminen, jolla on vaikeuksia kommunikoinnissa. 

Vierailija
11/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo "ei katso silmiin, mumisee" ole ihan hyvä kuvaus oireiden vakavuudesta ja potilaan tilasta?

Onko esim. ujous sairaus? 

Vierailija
12/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenki olisit voinut puhua, et vaan halunnu!

Vierailija
13/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas pyörtyi odotushuoneeseen, kun kuuli nimensä.

Olin odottanut kuusi tuntia käsi murtuneena ja kun nousin seisomaan lääkärin huutaessa nimeni, sattui käteen jo niin paljon, että kivusta pyörryin.

Vierailija
14/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertojan itsensä mukaan kuvattu käyttäytyminen johtui migreenistä. Ja joka tapauksessa kyseessä oli lääkärin suora havainto, jolla potentiaalisesti on vaikutusta sairauden ja siihen toimivan hoidon arviointiin. Mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt kirjata?

Vierailija
15/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkäri kysyi lääkkeistäni, mainitsin mm. estrogeenin. Lääkäri merkkasi OmaKantaan e-pillerit!! N62

Vierailija
16/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää laittaa terveyskeskuksen/sairaalan palautelaatikkoon samanlaista tekstiä. "Lääkäri kysyy kysymyksiä oudosti. Vaikea saada selkoa. Homssuinen. Kommentointi epäasiallista."

Vierailija
17/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertojan itsensä mukaan kuvattu käyttäytyminen johtui migreenistä. Ja joka tapauksessa kyseessä oli lääkärin suora havainto, jolla potentiaalisesti on vaikutusta sairauden ja siihen toimivan hoidon arviointiin. Mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt kirjata?

No vaikka että potilas niin huonovointinen, ettei jaksa/pysty katsomaan silmiin. Migreeni vaikeuttanut puheentuotantoa. 

Vierailija
18/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka että potilas niin huonovointinen, ettei jaksa/pysty katsomaan silmiin. Migreeni vaikeuttanut puheentuotantoa. 

Tuossa kirjauksessa olisi sitten jo paljon enemmän päättelyä ja vähemmän suorien havaintojen ja oireiden kuvausta. Sille on ihan syynsä, miksi kirjataan se, mitä todella havaitaan, että sitä mitä arvellaan havaintojen selitykseksi.

Vierailija
19/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^eikä sitä, mitä...

Vierailija
20/185 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukastuin jäisellä kadulla ja loukkasin käteni - obeesi nainen kävelee itse vastaanotolle. Liukastuin jään, en läskin takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän