Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikean elämäntilanteet vaikutus parisuhteeseen ja miehen salamyhkäisyys

Vierailija
04.08.2026 |

Täällä on ollut vuosien saatossa paljon ketjuja siitä, kuinka vaimo epäilee miehensä pettävän. Olen noita ketjuja lukenut ja miettinyt aina, että tunnen tuon oman mieheni niin hyvin, että kyllä minä tietäisin pettääkö hän vai ei. Nyt kuitenkin olen löytänyt itseni tästä ihan samasta tilanteesta, enkä ole enää mistään varma.

Sairastuin vuosi sitten vakavasti ja koko elämämme meni uusiksi sen myötä. Olen tällä hetkellä liikuntarajoitteinen ja liikun pääasiassa pyörätuolin avulla. Tätä ennen olimme akviitinen pariskunta, joka vietti kaiken ajan mökillä puuhastellen jne. Nyt oma elämäni on aika pientä ja sen myötä myös miehen elämä on kutistunut. Olemme pitäneet hyvää keskusteluyhteyttä koko sairastamisen ajan ja mies on ollut uskomaton tuki ja turva vaikeina hetkinä. Olen myös sanonut hänelle joka hetki, että jos hän ei jaksa enää, ymmärrän enemmän kuin hyvin. Ainoa pyyntöni on ollut, että on minulle rehellinen.

Nyt olen jo hieman paremmassa kunnossa, mutta miehessä on tapahtunut jokin muutos. Ensin hän alkoi viettämään pitkiä aikoja autotallissa ja nyt hän on lähes koko kesän mökkeillyt yksinään. Hänen tarinoissaan ei ole mitään ristiriitaa, mutta minulla on vahva tunne, että hän salailee jotain.

Onko teillä kokemusta vastaavasta tilanteesta? Voiko puoliso väsyä ja haluta jotain muuta, kun pahin vaihe on ohi? Vai voiko tämä olla jotain minun omaa henkistä kuormitusta jonka myötä kuvittelen asioita joita ei oikeasti ole olemassa?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita joku luotettava henkilö utsimaan miehen perään mökille pimeellä mitä mies siellä puuhaa. 

Joku voi ihan hyvin mennä sinne päiväsaikaan käymään. Kyllä silloinkin huomaa asioita.

Vierailija
62/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti voi olla myös niin, että nyt kun teillä tilanne on ilmeisesti mennyt parempaan suuntaan, miehen väsymys tulee vasta kunnolla esiin. Hän saattaa tarvita paljon omaa aikaa, mutta ei halua hehkuttaa mökkeilyä sinulle, kun tietää sinun myös haluavan sinne.

Mielestäni on ihan hyvä, että suhtaudut huolesta huolimatta asiaan maltillisesti, etkä ala suorittamaan mitään ylilyöntejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jo lähtökohtaisesti aika erikoista, että toisiaan rakastava pariskunta, joka on aiemmin mökkeillyt yhdessä ja viihtynyt toistensa seurassa, alkaa vaimon sairastamisen myötä viettää kesälomaa erikseen. 

Jos tarina on tosi, miehen katoaminen saarimökille pitkiksi ajoiksi, samaan aikaan kun ap hengailee kotona pyörätuolin varassa yksin, on jo hemmetin itsekästä mieheltä. Itse  vaikka vuokraisin esteettömän mökin molemmille siksi aikaa, että puolisoni olisi vähän paremmassa kunnossa, vähintäänkin keksisin jotain muuta kivaa, johon myös rajoittuneempi osapuoli voisi osallistua kevein mielin.

Vierailija
64/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mahdollisena ap, että sairastumisesi on laukaissut miehessäsi kriisin, ja hän pohtii nyt, onko hänestä sinun omaishoitajaksesi jos terveydentilasi ei parane, vaan pahenee

Vierailija
65/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistelee sulle ylläriä? Oletko käynyt siellä mökillä koko kesänä? On rempannut mökkiä esteettömäksi, että sulla liikuntarajoitteisena on siellä helpompi olla?

Huh, meni oikein kylmät väreet kun ajattelin tätä mahdollisuutta. Tämä olisi kyllä ihana yllätys ja jotain sellaista mitä voisin kuvitella miehen tekevän, mutta tuossa olisi ihan älyttömän iso homma. Saari on melko luonnontilassa ja sellaisena olemme sen halunneet pitää. Lisäksi siellä ei ole sähköä, joten urakkakin olisi kyllä ihan valtava.

Ap

Vierailija
66/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisit paljastaa aina jotain. Jos teitä yhdisti mökkeily, ja sairastumisesi sinetöi esim. ettei lapsia tosiaan tule ikinä, on mies ehkä sen äärellä että mikäs teitä oikeastaan pitää yhdessä?

Vierailija
67/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kannustan puhelimen tutkimiseen, vaikka koko ikäni oon tulisesti puolustanu kirjesalaisuutta jne. Näin se ikä ja kokemus muuttaa ihmistä... Puhelimen kautta paljastuu, kunhan et muuta mitään, etkä ilmeelläsikään näytä, että puhelin kiinnostaisi. Sitten kun tilanne on helppo, mies on unohtanut kännykkänsä pöydälle ja menee saunaan/ ulos ovesta, toimi nopeasti ja vaikka lukitse itsesi vessaan hetkeksi. Myöhemmin sitten laitat jonnekin 

Joo, pyörätuolissa olevahan toimii tunnetusti nopeasti. Muutenkin tosi ala-arvoista alkaa tonkimaan toisen puhelinta. Vaikka mies pettäisi, oman itsekunnioituksen voi kyllä siitä huolimatta säilyttää.

Näin minäkin ajattelen. Jos mies pettää minua, en ala olemaan kuitenkaan uskoton itselleni. Tuollainen toiminta ei ole koskaan kuulunut tapoihini, eikä tule kuulumaan. Meillä on ollut luottamukseen ja vapaaseen tahtoon perustuva suhde tähän asti ja jos mies on päättänyt toimia toisin, minä en tee niin.

Ap

Vierailija
68/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mitään varmaa näyttöä ei ole, kannattaa ap n olla hienotunteinen. Jokaisella on oikeus viettää aikaa myös itsekseen vaikka puoliso olisikin sairas ja huomion tarpeessa. Mies käy kuitenkin töissä niin tarvitsee kesäloman hänkin.

Vierailija
69/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeillyt koko kesän. Onko tämä uusi asia vai teittekö näin ennen sairastumistasi? Jos voit nyt paremmin, voi olla että mies katsoo ettet enää tarvitse häntä niin paljon ja hän voi jälleen alkaa elää myös itselleen ja tehdä asioita, joita teki ennen sairastumistasi. 

Olemme mökkeilleet sairastumistani ennen kaikki kesät yhdessä. Kyseessä on miehen sukumökki, jonka lunasti 10 vuotta sitten kokonaan itselleen. Viime kesä oli tosiaan poikkeus, koska silloin sairauteni oli vielä pahassa vaiheessa ja mies tosiaan halunnut yksin mökkeillä, koska koki tulevansa siellä vain surulliseksi ilman minua. Lisäksi silloin vielä tarvitsin todella paljon apua ja senkin takia mies halusi pysyä kotona. Nyt pärjään jo hyvin itsekseni ja ihan itse kannustin miestä lähtemään keväällä mökille, kun tiedän kuinka tärkeä paikka se on hänelle ja kuinka pääsee siellä kalastelemaan jne.

Ap

Vierailija
70/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti voi olla myös niin, että nyt kun teillä tilanne on ilmeisesti mennyt parempaan suuntaan, miehen väsymys tulee vasta kunnolla esiin. Hän saattaa tarvita paljon omaa aikaa, mutta ei halua hehkuttaa mökkeilyä sinulle, kun tietää sinun myös haluavan sinne.

Mielestäni on ihan hyvä, että suhtaudut huolesta huolimatta asiaan maltillisesti, etkä ala suorittamaan mitään ylilyöntejä.

No just tämä. Aloittajan ei kannata todellakaan ruveta virittelemään sellaisia pöpisiirtoja mitä tässäkin ketjussa on ehdoteltu.

Vierailija
71/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo, miehet eivät halua naisia kavereiksi. Naisia siedetään seksioption vuoksi.

Vierailija
72/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jo lähtökohtaisesti aika erikoista, että toisiaan rakastava pariskunta, joka on aiemmin mökkeillyt yhdessä ja viihtynyt toistensa seurassa, alkaa vaimon sairastamisen myötä viettää kesälomaa erikseen. 

Jos tarina on tosi, miehen katoaminen saarimökille pitkiksi ajoiksi, samaan aikaan kun ap hengailee kotona pyörätuolin varassa yksin, on jo hemmetin itsekästä mieheltä. Itse  vaikka vuokraisin esteettömän mökin molemmille siksi aikaa, että puolisoni olisi vähän paremmassa kunnossa, vähintäänkin keksisin jotain muuta kivaa, johon myös rajoittuneempi osapuoli voisi osallistua kevein mielin.

Ei hän minnekään ole kadonnut, vaan aina kysynyt onko minulle ok, että hän lähtee taas sinne ja pärjäänkö varmasti. Hän ei ole omaishoitajani ja pärjään nykyään jo melko hyvin itse. Henkilökohtaista avustajaa en ole tarvinnut enää puoleen vuoteen.

Olemme toki tehneet asioita yhdessä tänäkin kesänä ja itse tosiaan kannustin miestä lähtemään mökkeilemään. Ottamaan vähän omaa aikaa ja lepoa tästä kaikesta. Tässä ei olisi muuten mitään ongelmaa, mutta tuo outo vaikeneminen siitä mitä on puuhaillut mökillä on vain outoa.

Ap

Vierailija
73/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriisit paljastaa aina jotain. Jos teitä yhdisti mökkeily, ja sairastumisesi sinetöi esim. ettei lapsia tosiaan tule ikinä, on mies ehkä sen äärellä että mikäs teitä oikeastaan pitää yhdessä?

Tietenkin meitä on yhdistänyt myös monet muut asiat kuin mökkeily. Lapsettomuus taas ei liity mitenkään sairastumiseeni, eikä se ole sinetöinyt yhtään mitään. Hämmentävä ajatus, että olisimme olleet 15 vuotta yhdessä vain mökin ja lapsiajatuksen takia.

Ap

Vierailija
74/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä edelleen puolustelee miestään ja samalla ukko höylää nuorta lihaa mökillä. Olette te akat säälittävää.

Vierailija
75/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotallissa viestittelee ja soittelee salarakkaalle tai vähintään tindernaisille. Mökillä ehkä samaa, hyvin mahdollisesti enemmänkin. Treffisovelluksissa on paljon vastaavia miehiä haku päällä.

Vierailija
76/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin meitä on yhdistänyt myös monet muut asiat kuin mökkeily. Lapsettomuus taas ei liity mitenkään sairastumiseeni, eikä se ole sinetöinyt yhtään mitään. Hämmentävä ajatus, että olisimme olleet 15 vuotta yhdessä vain mökin ja lapsiajatuksen takia.

Ap

Monet muutkin nelikymppiset pariskunnat eroaa, vaikka aiemmin yhdistäviä asioita olisi ollut paljon. Se on ikävaihe, jolloin ehtii vielä tehdä valintoja loppuelämän kannalta. Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen mies, joka viittäkymppiä lähestyessään säpsähtäisi siihen, että tahtookin lapsia. Ei sillä väliä, mitä aiemmin on sovittu ja haluttu.

Vierailija
77/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän minnekään ole kadonnut, vaan aina kysynyt onko minulle ok, että hän lähtee taas sinne ja pärjäänkö varmasti. Hän ei ole omaishoitajani ja pärjään nykyään jo melko hyvin itse. Henkilökohtaista avustajaa en ole tarvinnut enää puoleen vuoteen.

Olemme toki tehneet asioita yhdessä tänäkin kesänä ja itse tosiaan kannustin miestä lähtemään mökkeilemään. Ottamaan vähän omaa aikaa ja lepoa tästä kaikesta. Tässä ei olisi muuten mitään ongelmaa, mutta tuo outo vaikeneminen siitä mitä on puuhaillut mökillä on vain outoa.

Ap

Onko teillä seksiä? Voi olla että mies juo, pelaa tai rnkkaa siellä mökillä, ja häpeää niin ettei tahdo kertoa. Luulet että on kalassa vaikka tuijottaa OnlyFansia?

Vierailija
78/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mies kerro juur mittään kun on ollut mökillä. Mutta ei kerro myöskään jos on ollut lasten kanssa viikonlopun. Jotkut ei vaan jaksa tai osaa selittää jälkikäteen, jos ei ole mitään erityistä kerrottavaa

Vierailija
79/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sulla ap on hyvä asenne. Jos miehesi tosiaan salailee jotain, niin minä ainakin arvostan sitä, että sinä et alennu yhtä lailla epäluotettavaksi tonkimalla puhelinta ym. Ja kun tosiaan on täysin mahdollista, että mies tarvitsee vain omaa aikaa itsekseen.

Minä kuitenkin lisäisin sen verran realismia, että hyväksyisin sen mahdollisuuden, että miehesi pettää, eikä ole kertomassa asiasta sinulle, ainakaan toistaiseksi. Eli en alkaisi myöskään sinisilmäiseksi. Sinuna yrittäisin jollain tavalla varautua itsekseni siihen mahdollisuuteen, että jossain vaiheessa mies lyö totuuden ilmoille ja haluaa lähteä heti. Henkisesti, taloudellisesti, vanhoja ystävyyssuhteita uudelleen lämmittelemällä. Ei siitä haittaakaan olisi.

Vierailija
80/83 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomattomia kirjoituksia tässä ketjussa. Onko täällä oikeasti niin hulluja ihmisiä, että ratsaavat oman kumppanin puhelimet, taskut, lompakot, autot ja mitä vielä?