Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikean elämäntilanteet vaikutus parisuhteeseen ja miehen salamyhkäisyys

Vierailija
04.08.2026 |

Täällä on ollut vuosien saatossa paljon ketjuja siitä, kuinka vaimo epäilee miehensä pettävän. Olen noita ketjuja lukenut ja miettinyt aina, että tunnen tuon oman mieheni niin hyvin, että kyllä minä tietäisin pettääkö hän vai ei. Nyt kuitenkin olen löytänyt itseni tästä ihan samasta tilanteesta, enkä ole enää mistään varma.

Sairastuin vuosi sitten vakavasti ja koko elämämme meni uusiksi sen myötä. Olen tällä hetkellä liikuntarajoitteinen ja liikun pääasiassa pyörätuolin avulla. Tätä ennen olimme akviitinen pariskunta, joka vietti kaiken ajan mökillä puuhastellen jne. Nyt oma elämäni on aika pientä ja sen myötä myös miehen elämä on kutistunut. Olemme pitäneet hyvää keskusteluyhteyttä koko sairastamisen ajan ja mies on ollut uskomaton tuki ja turva vaikeina hetkinä. Olen myös sanonut hänelle joka hetki, että jos hän ei jaksa enää, ymmärrän enemmän kuin hyvin. Ainoa pyyntöni on ollut, että on minulle rehellinen.

Nyt olen jo hieman paremmassa kunnossa, mutta miehessä on tapahtunut jokin muutos. Ensin hän alkoi viettämään pitkiä aikoja autotallissa ja nyt hän on lähes koko kesän mökkeillyt yksinään. Hänen tarinoissaan ei ole mitään ristiriitaa, mutta minulla on vahva tunne, että hän salailee jotain.

Onko teillä kokemusta vastaavasta tilanteesta? Voiko puoliso väsyä ja haluta jotain muuta, kun pahin vaihe on ohi? Vai voiko tämä olla jotain minun omaa henkistä kuormitusta jonka myötä kuvittelen asioita joita ei oikeasti ole olemassa?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö plussa- tai s-ketjun sovelluksesta sähköisiä kuitteja, että mitä mies on ostanut mökkireissuille? Onko yhden ihmisen tarpeet? Vai onko ollut niin ovela, että on maksanutkin vinguttamatta pisteitä tai käyttänyt peräti käteistä...löydätkö kuitteja, taskuista, lompakosta, laukuista, autosta?

Vierailija
22/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jotain konkreettisia epäilyttäviä asioita niin pohtisin enemmän asiaa, mutta jos ei niin sitten kuittaisin sillä, että mies tarvitsee omaa aikaa ja vastaavasti omat ajatukset ovat vähän liian laukalla.

Höpö höpö. Mieshän pettää aivan selkeästi. On mökillä jatkuvasti yksinään, ei kerro mitä siellä puuhastelee ja kaiken lisäksi on etäinen eikä puhu. Tämähän on ihan oppikirjaesimerkki miehestä, jolla on toinen nainen. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kannustan puhelimen tutkimiseen, vaikka koko ikäni oon tulisesti puolustanu kirjesalaisuutta jne. Näin se ikä ja kokemus muuttaa ihmistä... Puhelimen kautta paljastuu, kunhan et muuta mitään, etkä ilmeelläsikään näytä, että puhelin kiinnostaisi. Sitten kun tilanne on helppo, mies on unohtanut kännykkänsä pöydälle ja menee saunaan/ ulos ovesta, toimi nopeasti ja vaikka lukitse itsesi vessaan hetkeksi. Myöhemmin sitten laitat jonnekin 

Tätä en tee. En ala epäluotettavaksi miestä kohtaan vain sen takia, että epäilen jotain joka saattaa olla ihan oman rasittuneen mieleni tuotosta.

Ap

Vierailija
24/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välillä kun hänen puhelimansa soi, hän lähtee ulos tai autotalliin puhumaan, vaikka normaalisti on puhunut puhelunsa minun aikana silloin kun en ole ollut nukkumassa."

Hiivi seuraavan kerran salakuuntelemaan.

Oletko kysynyt aina, että kuka soitti?

Vierailija
25/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kannustan puhelimen tutkimiseen, vaikka koko ikäni oon tulisesti puolustanu kirjesalaisuutta jne. Näin se ikä ja kokemus muuttaa ihmistä... Puhelimen kautta paljastuu, kunhan et muuta mitään, etkä ilmeelläsikään näytä, että puhelin kiinnostaisi. Sitten kun tilanne on helppo, mies on unohtanut kännykkänsä pöydälle ja menee saunaan/ ulos ovesta, toimi nopeasti ja vaikka lukitse itsesi vessaan hetkeksi. Myöhemmin sitten laitat jonnekin 

Tätä en tee. En ala epäluotettavaksi miestä kohtaan vain sen takia, että epäilen jotain joka saattaa olla ihan oman rasittuneen mieleni tuotosta.

Ap

Enemmän suojelet itseäsi. Siirrät ratkaisua. On helpompi olla tietämättä. Puhelimesta löytyy vastaus. Kaikki muut tiet - voit joutua hukkaan. Älä vaan tee sitä virhettä, että kysyt suoraan. Siinä tapahtuu psykologisesti sellainen ilmiö, että mies on vakuuttava, koska on pakko olla, ja onnistuu kieltämään pettämisen. Ja sinä, sinulla on tarve uskoa, että hän ei ole pettänyt, joten lopputuloksen tietää. Hän pettää ja sinä et tiedä.

Vierailija
26/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai pää pensaaseen vain? Miehelläsi on mitä luultavimmin toinen nainen.

Vierailija
27/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ap kaveria, jolla on auto?

Menkää seuraavan kerran sinne yllättämään miehesi, kun hän mökkeilee "yksinään". Älä hiiskukaan tästä suunnitelmasta hänelle. Voin lyödä pääni pantiksi, että löydät hänet mökiltänne toisen naisen kanssa. Tule sitten raportoimaan, miten mökkireissu meni.

Mökkimme on saaressa, joten auto yksinään ei riitä vielä mihinkään. Muutenkin tuollainen piipahdus pyörätuolin kanssa vaati jo sellaista suunnitelmallisuutta, ettei olisi mitenkään uskottavaa, etten olisi ensisijaisesti pyytänyt miestä viemään minua mökille.

Ap

Vierailija
28/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jotain konkreettisia epäilyttäviä asioita niin pohtisin enemmän asiaa, mutta jos ei niin sitten kuittaisin sillä, että mies tarvitsee omaa aikaa ja vastaavasti omat ajatukset ovat vähän liian laukalla.

Joitain pieniä yksittäisiä asioita on ollut. Välillä kun hänen puhelimansa soi, hän lähtee ulos tai autotalliin puhumaan, vaikka normaalisti on puhunut puhelunsa minun aikana silloin kun en ole ollut nukkumassa. Toki tuokin saattaa olla jäänne siitä kun olin huonossa kunnossa ja hän puhui puheluita toisessa tilassa, jotta saan paremmin levättyä. Mieheni kuuluu niihin ihmisiin, jotka huutopuhuvat puhelimeen.

Toinen epäilyttävä asia on ollut myös se, että mies ei oikein kerro mitä on mökillä tehnyt. Mökki on ollut aina meidän yhteinen juttumme ja on ollut rankkaa, kun en ole päässyt sinne. Viime kesänä mies ei halunnut mökkeillä, koska tunsi olonsa siellä yksinäiseksi ja surulliseksi ilman minua. Nyt hän on siellä yhtenään, mutta ei kerro mitä siellä puuhailee. Voi toki tehdä tämän ihan vain hienotunteisuudestaan minua kohtaan, koska tietää minun surevan sitä, etten pääse sinne puuhastelemaan hänen kanssaan.

Kaikelle siis löytyy myös ihan looginen selitys, joka ei liity mitenkään pettämiseen tai muuhunkaan salailuun.

Ap

Kun isäni petti äitiäni oli tuo muualle puhelimeen puhumaan meno ihan selvä merkki. 

Vierailija
29/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enemmän suojelet itseäsi. Siirrät ratkaisua. On helpompi olla tietämättä. Puhelimesta löytyy vastaus. Kaikki muut tiet - voit joutua hukkaan. Älä vaan tee sitä virhettä, että kysyt suoraan. Siinä tapahtuu psykologisesti sellainen ilmiö, että mies on vakuuttava, koska on pakko olla, ja onnistuu kieltämään pettämisen. Ja sinä, sinulla on tarve uskoa, että hän ei ole pettänyt, joten lopputuloksen tietää. Hän pettää ja sinä et tiedä.

Suoraan kysymisessä on myös se riski, että mies tajuaa olla varuillaan ja peittää jälkensä tehokkaammin. Ja salaa selän takana kuitenkin syventää suhdettaan toiseen naiseen. Sitten kun se suhde on varmalla pohjalla, voi jättää sinut ihan vain ilmoitusluonteisesti. Näin minulle kävi.

Vierailija
30/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain pieniä yksittäisiä asioita on ollut. Välillä kun hänen puhelimansa soi, hän lähtee ulos tai autotalliin puhumaan, vaikka normaalisti on puhunut puhelunsa minun aikana silloin kun en ole ollut nukkumassa. Toki tuokin saattaa olla jäänne siitä kun olin huonossa kunnossa ja hän puhui puheluita toisessa tilassa, jotta saan paremmin levättyä. Mieheni kuuluu niihin ihmisiin, jotka huutopuhuvat puhelimeen.

Toinen epäilyttävä asia on ollut myös se, että mies ei oikein kerro mitä on mökillä tehnyt. Mökki on ollut aina meidän yhteinen juttumme ja on ollut rankkaa, kun en ole päässyt sinne. Viime kesänä mies ei halunnut mökkeillä, koska tunsi olonsa siellä yksinäiseksi ja surulliseksi ilman minua. Nyt hän on siellä yhtenään, mutta ei kerro mitä siellä puuhailee. Voi toki tehdä tämän ihan vain hienotunteisuudestaan minua kohtaan, koska tietää minun surevan sitä, etten pääse sinne puuhastelemaan hänen kanssaan.

Kaikelle siis löytyy myös ihan looginen selitys, joka ei liity mitenkään pettämiseen tai muuhunkaan salailuun.

Ap

Kun isäni petti äitiäni oli tuo muualle puhelimeen puhumaan meno ihan selvä merkki. 

Minun isäni myös lirkutteli toisille naisille puhelimessa salaa makkarissa, kun äitini oli työmatkoilla.

Ei tajunnut, että me lapset salakuunneltiin korvat kiinni ovessa.

Vierailija
31/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näetkö plussa- tai s-ketjun sovelluksesta sähköisiä kuitteja, että mitä mies on ostanut mökkireissuille? Onko yhden ihmisen tarpeet? Vai onko ollut niin ovela, että on maksanutkin vinguttamatta pisteitä tai käyttänyt peräti käteistä...löydätkö kuitteja, taskuista, lompakosta, laukuista, autosta?

En ala penkomaan miehen taskuja saati muita yksityisiä paikkoja, mutta tuon sovelluksen voisin kyllä tarkistaa. Meillä on rinnakkaisplussakortit, joten enkö näe sovelluksesta myös hänen ostoksensa? Meillä on yhteinen kotitaloustili ja olen kyllä sen mökkireissujen yhteydessä tarkastanut. Summiltaan kovin vähäisiä ne ostokset kyllä olisivat kahden ihmisen ostoksiksi.

Ap

Vierailija
32/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ap kaveria, jolla on auto?

Menkää seuraavan kerran sinne yllättämään miehesi, kun hän mökkeilee "yksinään". Älä hiiskukaan tästä suunnitelmasta hänelle. Voin lyödä pääni pantiksi, että löydät hänet mökiltänne toisen naisen kanssa. Tule sitten raportoimaan, miten mökkireissu meni.

Mökkimme on saaressa, joten auto yksinään ei riitä vielä mihinkään. Muutenkin tuollainen piipahdus pyörätuolin kanssa vaati jo sellaista suunnitelmallisuutta, ettei olisi mitenkään uskottavaa, etten olisi ensisijaisesti pyytänyt miestä viemään minua mökille.

Ap

Sitten kytikselle sinne rannalle, mihin mies on jättänyt autonsa. Kytikselle silloin, kun on suurin piirtein oletettavaa, että tulee saaresta autolle.

Sinä aikana sinä tietenkin tongit auton läpikotaisin kakkosavaimilla.

Sitten katselette, kun mies saapuu veneellä rantaan salarakkaan kanssa.

Vierailija
33/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mieshän pettää aivan selkeästi. On mökillä jatkuvasti yksinään, ei kerro mitä siellä puuhastelee ja kaiken lisäksi on etäinen eikä puhu. Tämähän on ihan oppikirjaesimerkki miehestä, jolla on toinen nainen. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.

Mies puhuu kyllä muuten aivan normaalisti, mutta mökkireissuista vaikenee ja kotona tosiaan koko kevään vietti autotallissa aikaa paljon, eikä pahemmin puhunut mitä siellä puuhasteli. 

Ap

Vierailija
34/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette, ja onko teillä lapsia ?

Vierailija
35/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Välillä kun hänen puhelimansa soi, hän lähtee ulos tai autotalliin puhumaan, vaikka normaalisti on puhunut puhelunsa minun aikana silloin kun en ole ollut nukkumassa."

Pyörätuolilla ei pahemmin hiiviskellä :D

En ole pahemmin kysynyt mieheltä kuka soitti, koska sellainen ei ole ollut koskaan meillä tapana. Sen muutaman kerran kun olen kysynyt, on sanonut että töistä soitettiin.

Ap

Vierailija
36/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala penkomaan miehen taskuja saati muita yksityisiä paikkoja, mutta tuon sovelluksen voisin kyllä tarkistaa. Meillä on rinnakkaisplussakortit, joten enkö näe sovelluksesta myös hänen ostoksensa? Meillä on yhteinen kotitaloustili ja olen kyllä sen mökkireissujen yhteydessä tarkastanut. Summiltaan kovin vähäisiä ne ostokset kyllä olisivat kahden ihmisen ostoksiksi.

Ap

Ehkä nainen ostaa omat eväänsä omilla rahoillaan ja korteillaan.

Mies ehkä ovelasti osaa olla vinguttamatta salarakkaan ostoksia teidän pisteillenne.

Totta ihmeessä tongit kaiken mahdollisen. Taskut, kalenterit, laukut, laatikot, takkien taskut, housujen taskut. Auto. Tutki some kunnolla, jos on somessa. Puhelimesta kyllä löytyis heti totuus. 

Onko muita pettämisen merkkejä?

Vierailija
37/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei halua tietää. Hän tahtoo kieltää todellisuuden. Ja silti täällä kyselee meiltä. Näitä ihmisiä tunnen ystävistänikin; aina kerta toisensa jälkeen hakataan päätä samana puuhun, ystävät yrittävät pelastaa, ja väsyvät. 

Turha ketju.

Vierailija
38/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pahemmin kysynyt mieheltä kuka soitti, koska sellainen ei ole ollut koskaan meillä tapana. Sen muutaman kerran kun olen kysynyt, on sanonut että töistä soitettiin.

Ap

Etkö kirjoittanut alkuun, että pääasiassa kuljet pyörätuolilla, eli pystyt kulkemaan ilmankin vähäsen?

Vierailija
39/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok. Eli olet sellainen hyväuskoinen ja sinisilmäinen vaimo, jota voi pettää mennen tullen, etkä tajua mitään. Etkä edes halua tajuta mitään ja ummistat vain silmäsi.

Vierailija
40/71 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen jo kysynyt suoraa ja mies vaikutti aidosti hölmistyneeltä, että edes mietin tuollaista. Ehkä vähän myös pahoitti mielensä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan