Vaikean elämäntilanteet vaikutus parisuhteeseen ja miehen salamyhkäisyys
Täällä on ollut vuosien saatossa paljon ketjuja siitä, kuinka vaimo epäilee miehensä pettävän. Olen noita ketjuja lukenut ja miettinyt aina, että tunnen tuon oman mieheni niin hyvin, että kyllä minä tietäisin pettääkö hän vai ei. Nyt kuitenkin olen löytänyt itseni tästä ihan samasta tilanteesta, enkä ole enää mistään varma.
Sairastuin vuosi sitten vakavasti ja koko elämämme meni uusiksi sen myötä. Olen tällä hetkellä liikuntarajoitteinen ja liikun pääasiassa pyörätuolin avulla. Tätä ennen olimme akviitinen pariskunta, joka vietti kaiken ajan mökillä puuhastellen jne. Nyt oma elämäni on aika pientä ja sen myötä myös miehen elämä on kutistunut. Olemme pitäneet hyvää keskusteluyhteyttä koko sairastamisen ajan ja mies on ollut uskomaton tuki ja turva vaikeina hetkinä. Olen myös sanonut hänelle joka hetki, että jos hän ei jaksa enää, ymmärrän enemmän kuin hyvin. Ainoa pyyntöni on ollut, että on minulle rehellinen.
Nyt olen jo hieman paremmassa kunnossa, mutta miehessä on tapahtunut jokin muutos. Ensin hän alkoi viettämään pitkiä aikoja autotallissa ja nyt hän on lähes koko kesän mökkeillyt yksinään. Hänen tarinoissaan ei ole mitään ristiriitaa, mutta minulla on vahva tunne, että hän salailee jotain.
Onko teillä kokemusta vastaavasta tilanteesta? Voiko puoliso väsyä ja haluta jotain muuta, kun pahin vaihe on ohi? Vai voiko tämä olla jotain minun omaa henkistä kuormitusta jonka myötä kuvittelen asioita joita ei oikeasti ole olemassa?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites toi vanha kunnon miehelle jutteleminen asiasta?
Olen puhunut miehelle näistä tunteistani ja hän vakuuttaa, että kaikki on hyvin. Silti jokin on pielessä. Se voi olla suhteessamme, mies voi salata jotain tai sitten minun mieleni tekee tepposia. En vain ymmärrä miksi aina ennen kaikesta niin avoin mies on alkanut yhtäkkiä vaitonaiseksi ja vältteleväksi.
Ap
Kun mies menee puhumattomaksi ja etäiseksi, hän hautoo eroa. Luultavasti on mökkeillyt toisen naisen kanssa.
Usko vaistoihisi. Mieshän ei tule myöntämään kysyttäessä mitään. Esitä hölmöä ja sinisilmäistä, mutta samalla ole oman elämäsi Neiti Etsivä ja etsi pettämisestä todisteet. Vahva veikkaus sille, että miehellä on jo toinen. Sorry näin raaka mielipide, mutta olen nähnyt paljon ja itsekin joutunut petetyksi, useaankin kertaan. En luota enää kehenkään.
No mutta oletko ikinä sairastunut vakavasti, puolisosi hoitanut sinua ja toiminut vahvana tukena? Ap:n tilanne on sellainen ja kokemuksesta tiedän, että sillä toista hoitavalla ja tukipilarina toimivalla puolisolla voi myös olla erittäin rankkaa. Se että jos puoliso vielä siinä tilanteessa heittäytyy mustasukkaiseksi ja alkaa epäillä pettämisestä, saattaa katkaista kamelin selän.
Tämä juuri. Huomaa, että näistä täysin jengoilta lähteneistä kirjoituksista, ettei ihmisillä ole mitää käsitystä siitä miten paljon vakava sairastuminen vaikuttaa parisuhteeseen. Koko elämä menee täysin uusiksi. Se on sairastuneelle ja puolisolle erikseen sekä yhdessä rankkaa ja monia asioita täytyyy opetella uudestaan.
On totta, että usein mies jättää sairastuneen puolisonsa, mutta ei tätä vaihtoehtoa kannata nyt heti alkaa miettimään jos suhde on kuitenkin ollut hyvä ja nyt alkaa tilanne myös helpottamaan. Usein kun akuutti vaihe menee ohi, alkaa asioiden tunnekäsittely ja tässä vaiheessa myös terve puoliso antaa itsensä vihdoin uupua. Kun tilanne on päällä, toimitaan ja eletään sitä läpi, kun helpottaa, huomataan oma väsymys.
Tämä kuvaa ajatuksiani melko hyvin. Tämä on ollut meille molemmille rankkaa ja ymmärrän, että mies tarvitsee lepoa nyt kun tilanne on alkanut helpottamaan. Tarvitsin myös itse tilaa käsitellä asioita aivan keskenäni ja sen takia oli suorastaan helpotus, että mies alkoi taas mökkeilemään. Ennen sairastumista olen elänyt fyysisesti aktiivista elämää ja nyt se on muuttunut pysyvästi. Tämä kaikki on ollut minulle vaikeaa ja valehtelisin jos sanoisin, että olen jo tottunut tähän rajoitteiseen elämääni. Myös minä tarvitsin tilaa velloa omassa mielipahassani aivan omassa rauhassani.
Täytyy myöntää, että nämä kirjoitukset, missä niin monet olivat heti varmoja miehen pettävän, menivät ihoni alle. Valvoin yön ja kertasin mielessäni kaikkia kesän tapahtumia. Aloin löytämään pieniä yksittäisiä asioita, jotka saattaisivat kieliä pettämisestä. Nyt kun aamulla sain vihdoin nukuttua ja vähän kasattua mieltäni, löydän taas ihan järkeviä selityksiä asioille. Ehkä tämä tästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheeton epäily on tosi loukkaavaa. Itseäni ällötti, kun mies epäili minun pettäneen, koska olin vaihtanut lakanat hänen poissaollessaan. Kannattaa olla varovainen omien epäilyjen kanssa. Niillä voi rikkoa liiton, jos ei osaa toimia oikein omien tunteiden ja epävarmuuksien kanssa.
No tuo nyt on taas sarjassamme "mustasukkaisen kumppanin sairaimpia aivotuksia". Aloittaja ei vaikuta mustasukkaiselta ihmiseltä ja ketjun perusteella on todellakin varovainen omien epäílyjensä kanssa.
Ap:n tilanne on ertyinen. Myös se voi nostaa kaikenlaisia tunteita esille. Helposti alkaa miettiä asioita, joihin ei normaalisti olisi kiinnittänyt edes huomiota. Yksin miettiessä ajatukset alkavat kiertää kehää ja voi päätyä päätelmiin, jotka eivät aiemmin olisi tulleet edes .mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Luota vaistoosi. Kun kerran tunnet että jokin ei nyt ole ok niin se ei ole ok.
Lue tämä. Mieti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kannustan puhelimen tutkimiseen, vaikka koko ikäni oon tulisesti puolustanu kirjesalaisuutta jne. Näin se ikä ja kokemus muuttaa ihmistä... Puhelimen kautta paljastuu, kunhan et muuta mitään, etkä ilmeelläsikään näytä, että puhelin kiinnostaisi. Sitten kun tilanne on helppo, mies on unohtanut kännykkänsä pöydälle ja menee saunaan/ ulos ovesta, toimi nopeasti ja vaikka lukitse itsesi vessaan hetkeksi. Myöhemmin sitten laitat jonnekin
Tätä en tee. En ala epäluotettavaksi miestä kohtaan vain sen takia, että epäilen jotain joka saattaa olla ihan oman rasittuneen mieleni tuotosta.
Ap
Enemmän suojelet itseäsi. Siirrät ratkaisua. On helpompi olla tietämättä. Puhelimesta löytyy vastaus. Kaikki muut tiet - voit joutua hukkaan. Älä vaan tee sitä virhettä, että kysyt suoraan. Siinä tapahtuu psykologisesti sellainen ilmiö, että mies on vakuuttava, koska on pakko olla, ja onnistuu kieltämään pettämisen. Ja sinä, sinulla on tarve uskoa, että hän ei ole pettänyt, joten lopputuloksen tietää. Hän pettää ja sinä et tiedä.
Olen jo kysynyt suoraa ja mies vaikutti aidosti hölmistyneeltä, että edes mietin tuollaista. Ehkä vähän myös pahoitti mielensä.
Ap
Tottakai mies loukkaantuu siitä, että epäilet tuollaista. Hän on uhrautunut, laittanut oman elämänsä tauolle ja luopunut itselleen tärkeistä asioista tukeakseen sinua. Ja kiitokseksi epäilet häntä pettämisestä. Miten itse reagoisit, jos osat olisivat toisin päin?
Mies on vähäpuheinen, koska hän yrittää prosessoida tilannetta. Hän kaipaa sitä, mitä joskus oli ja mikä ei tule takaisin. Samalla hän kaipaa omaa aikaa vastapainoksi uhrauksilleen. Mies ei puhu sinulle, koska ei halua loukata. Sinä olet hänelle taakka ja sairautesi rajoittaa myös hänen elämäänsä. Tämän sanominen ääneen loukkaisi ja mies tietää sen. Siksi hän ei puhu sinulle, vaan yrittää käsitellä asiaa itse.
Onko miehen puhelimen käyttö muuttunut huomattavasti sairautesi jälkeen? Ja tällä tarkoitan sitä, että ennen on jättänyt huoletta puhelimen sun näköisälle tai voinut ihan huoleti katsoa ruudustaan jotain, vaikka sinä näkisit ruudun. Hälytyskellot soisi ja lujaa siinä vaiheessa, jos tohon eristäytymiseen liittyisi vahvasti myös puhelimen näytön salailu ja sellainen jatkuvasti liimattuna puhelimeen tyylinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Välillä kun hänen puhelimansa soi, hän lähtee ulos tai autotalliin puhumaan, vaikka normaalisti on puhunut puhelunsa minun aikana silloin kun en ole ollut nukkumassa."
Hiivi seuraavan kerran salakuuntelemaan.
Oletko kysynyt aina, että kuka soitti?
Pyörätuolilla ei pahemmin hiiviskellä :D
En ole pahemmin kysynyt mieheltä kuka soitti, koska sellainen ei ole ollut koskaan meillä tapana. Sen muutaman kerran kun olen kysynyt, on sanonut että töistä soitettiin.
Ap
Töistä on voinut tulla uudet ohjeet siitä, että ulkopuolisten ei pidä olla kuulemassa työpuheluja. Sellainen käytäntö on ihan yleinen ja tavanomainen, mutta riippuu toki firmasta ja työtehtävistä.
Siitä varmaan voisi vaimolle kertoa?
Itse olen sellainen, että jos alkaisin epäillä miestä, kysyisin suoraan. Kysyisin mitä ne puhelut ovat, kysyisin mitä tekee mökillä. Haluaisin selityksiä. Pienenä katsoin kun isä puljasi äitiä, monesti itse näin ja sain kiinni vaikka mistä asioista. Oli tosi raskasta ja lopulta tuli riitaisa ero. Kertoisin suoraan että tällä kokemuksella minä pelkään nyt tällaista, voidaanko keskustella että mistä on kyse. Jos miehellä on puhtaat jauhot pussissa, miksi hän ei kertoisi sinulle syitä käytökseen, ja myös muuttaisi tekemisiään jos tietää että se sinua vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jo lähtökohtaisesti aika erikoista, että toisiaan rakastava pariskunta, joka on aiemmin mökkeillyt yhdessä ja viihtynyt toistensa seurassa, alkaa vaimon sairastamisen myötä viettää kesälomaa erikseen.
Jos tarina on tosi, miehen katoaminen saarimökille pitkiksi ajoiksi, samaan aikaan kun ap hengailee kotona pyörätuolin varassa yksin, on jo hemmetin itsekästä mieheltä. Itse vaikka vuokraisin esteettömän mökin molemmille siksi aikaa, että puolisoni olisi vähän paremmassa kunnossa, vähintäänkin keksisin jotain muuta kivaa, johon myös rajoittuneempi osapuoli voisi osallistua kevein mielin.Ei hän minnekään ole kadonnut, vaan aina kysynyt onko minulle ok, että hän lähtee taas sinne ja pärjäänkö varmasti. Hän ei ole omaishoitajani ja pärjään nykyään jo melko hyvin itse. Henkilökohtaista avustajaa en ole tarvinnut enää puoleen vuoteen.
Olemme toki tehneet asioita yhdessä tänäkin kesänä ja itse tosiaan kannustin miestä lähtemään mökkeilemään. Ottamaan vähän omaa aikaa ja lepoa tästä kaikesta. Tässä ei olisi muuten mitään ongelmaa, mutta tuo outo vaikeneminen siitä mitä on puuhaillut mökillä on vain outoa.
Ap
Onko teillä seksiä? Voi olla että mies juo, pelaa tai rnkkaa siellä mökillä, ja häpeää niin ettei tahdo kertoa. Luulet että on kalassa vaikka tuijottaa OnlyFansia?
Meillä on taas alkanut olemaan seksiä. Tietenkin olemme joutuneet opettelemaan paljon uutta näiden rajoitteittteni johdosta. Lisäksi tulee edelleen sellaisia jaksoja, jolloin en pysty mihinkään.
Miehen ei ole tarvinnut koskaan häpeillä omaa seksuaalisuuttaan ja kyllä ne vauhdikkaimmat päivät alkavat hänelläkin olemaan takanapäin. Viisikymppinen ukko ei jaksa enää samaa tahtia kuin mitä nuorempana.
No anteeksi mutta pakko tarttua tähän. "Viiskikymppinen ukko ei jaksa", ei se ikä nyt ainakaan automaattisesti sitä tee etteikö seksi onnistu. Oma mies on 52 ja todellakin jaksaa, nyt tosiaan taas samaa tahtia kuin mitä nuorena kun ei ole lapsia pyörimässä jaloissa enää.
Soittaako mies jos on mökillä. Tai vastaako jos sinä soitat. Soita vaikka videopuhelu, jos ei vastaa niin ehkä vähän epäilyttävää. Toki voi olla just silloin kalassa tms, mutta soittaa silloin kun mies on vaikka viestin just laittanut. Jos ihmettelee videopuhelua, niin sanot että kiva nähdä hänet ja myös mökki välillä. Kun et ole päässyt siellä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen puhunut miehelle näistä tunteistani ja hän vakuuttaa, että kaikki on hyvin. Silti jokin on pielessä. Se voi olla suhteessamme, mies voi salata jotain tai sitten minun mieleni tekee tepposia. En vain ymmärrä miksi aina ennen kaikesta niin avoin mies on alkanut yhtäkkiä vaitonaiseksi ja vältteleväksi.
Ap
Kun mies menee puhumattomaksi ja etäiseksi, hän hautoo eroa. Luultavasti on mökkeillyt toisen naisen kanssa.
Usko vaistoihisi. Mieshän ei tule myöntämään kysyttäessä mitään. Esitä hölmöä ja sinisilmäistä, mutta samalla ole oman elämäsi Neiti Etsivä ja etsi pettämisestä todisteet. Vahva veikkaus sille, että miehellä on jo toinen. Sorry näin raaka mielipide, mutta olen nähnyt paljon ja itsekin joutunut petetyksi, useaankin kertaan. En luota enää kehenkään.
No mutta oletko ikinä sairastunut vakavasti, puolisosi hoitanut sinua ja toiminut vahvana tukena? Ap:n tilanne on sellainen ja kokemuksesta tiedän, että sillä toista hoitavalla ja tukipilarina toimivalla puolisolla voi myös olla erittäin rankkaa. Se että jos puoliso vielä siinä tilanteessa heittäytyy mustasukkaiseksi ja alkaa epäillä pettämisestä, saattaa katkaista kamelin selän.
Tämä juuri. Huomaa, että näistä täysin jengoilta lähteneistä kirjoituksista, ettei ihmisillä ole mitää käsitystä siitä miten paljon vakava sairastuminen vaikuttaa parisuhteeseen. Koko elämä menee täysin uusiksi. Se on sairastuneelle ja puolisolle erikseen sekä yhdessä rankkaa ja monia asioita täytyyy opetella uudestaan.
On totta, että usein mies jättää sairastuneen puolisonsa, mutta ei tätä vaihtoehtoa kannata nyt heti alkaa miettimään jos suhde on kuitenkin ollut hyvä ja nyt alkaa tilanne myös helpottamaan. Usein kun akuutti vaihe menee ohi, alkaa asioiden tunnekäsittely ja tässä vaiheessa myös terve puoliso antaa itsensä vihdoin uupua. Kun tilanne on päällä, toimitaan ja eletään sitä läpi, kun helpottaa, huomataan oma väsymys.
Tämä kuvaa ajatuksiani melko hyvin. Tämä on ollut meille molemmille rankkaa ja ymmärrän, että mies tarvitsee lepoa nyt kun tilanne on alkanut helpottamaan. Tarvitsin myös itse tilaa käsitellä asioita aivan keskenäni ja sen takia oli suorastaan helpotus, että mies alkoi taas mökkeilemään. Ennen sairastumista olen elänyt fyysisesti aktiivista elämää ja nyt se on muuttunut pysyvästi. Tämä kaikki on ollut minulle vaikeaa ja valehtelisin jos sanoisin, että olen jo tottunut tähän rajoitteiseen elämääni. Myös minä tarvitsin tilaa velloa omassa mielipahassani aivan omassa rauhassani.
Täytyy myöntää, että nämä kirjoitukset, missä niin monet olivat heti varmoja miehen pettävän, menivät ihoni alle. Valvoin yön ja kertasin mielessäni kaikkia kesän tapahtumia. Aloin löytämään pieniä yksittäisiä asioita, jotka saattaisivat kieliä pettämisestä. Nyt kun aamulla sain vihdoin nukuttua ja vähän kasattua mieltäni, löydän taas ihan järkeviä selityksiä asioille. Ehkä tämä tästä.
Ap
Mitä nämä "yksittäiset asiat, jotka saattaisivat kieliä pettämisestä" ovat?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jo lähtökohtaisesti aika erikoista, että toisiaan rakastava pariskunta, joka on aiemmin mökkeillyt yhdessä ja viihtynyt toistensa seurassa, alkaa vaimon sairastamisen myötä viettää kesälomaa erikseen.
Jos tarina on tosi, miehen katoaminen saarimökille pitkiksi ajoiksi, samaan aikaan kun ap hengailee kotona pyörätuolin varassa yksin, on jo hemmetin itsekästä mieheltä. Itse vaikka vuokraisin esteettömän mökin molemmille siksi aikaa, että puolisoni olisi vähän paremmassa kunnossa, vähintäänkin keksisin jotain muuta kivaa, johon myös rajoittuneempi osapuoli voisi osallistua kevein mielin.
Mieshän ei mökkeillyt viime kesänä ollenkaan ja on kirjoituksesta päätellen vuoden päivät omistautunut puolisolleen ja luopunut itselleen tärkeistä asioista. Nyt kun puoliso sitten voi paremmin ja mies alkaa taas elää myös itselleen, syytetään pettäjäksi ja itsekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap kaveria, jolla on auto?
Menkää seuraavan kerran sinne yllättämään miehesi, kun hän mökkeilee "yksinään". Älä hiiskukaan tästä suunnitelmasta hänelle. Voin lyödä pääni pantiksi, että löydät hänet mökiltänne toisen naisen kanssa. Tule sitten raportoimaan, miten mökkireissu meni.
Mökkimme on saaressa, joten auto yksinään ei riitä vielä mihinkään. Muutenkin tuollainen piipahdus pyörätuolin kanssa vaati jo sellaista suunnitelmallisuutta, ettei olisi mitenkään uskottavaa, etten olisi ensisijaisesti pyytänyt miestä viemään minua mökille.
Ap
Sitten kytikselle sinne rannalle, mihin mies on jättänyt autonsa. Kytikselle silloin, kun on suurin piirtein oletettavaa, että tulee saaresta autolle.
Sinä aikana sinä tietenkin tongit auton läpikotaisin kakkosavaimilla.
Sitten katselette, kun mies saapuu veneellä rantaan salarakkaan kanssa.
Voi jessus näitä oman elämänsä Neiti Etsiviä.
Miksi aloittajan pitäisi tehdä itsestään täysi hullu vain sen takia, että on pieni mahdollisuus sille, että mies pettää? Muutenkin, nythän outoihin asioihin on tullut myös täysin järkevä selitys mikä ei liity mitenkään pettämiseen. Aloittaja myös kertoo toistuvasti, että kaikki voi olla myös hänen väsyneen mielensä tuotosta. Vaikea sairastuminen on aina myös henkisesti kuormittavaa ja ihan normaalia, että mieli voi tehdä tepposia.
Ihan oikeastikin on olemassa hyviä miehiä, jotka eivät petä. Ei aina tarvitse pakottaa sitä kaikista kyynisintä vaihtoehtoa.
Minä myös ihmettelen, että miten kukaan viitsisi käyttää aikaansa toisen kyttäämiseen ja nuuskimiseen.
Itseäni on petetty, mutta totesin, että kyseessä on epärehellinen nilkki. En ollenkaan usko, että kaikki ihmiset ovat sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehen puhelimen käyttö muuttunut huomattavasti sairautesi jälkeen? Ja tällä tarkoitan sitä, että ennen on jättänyt huoletta puhelimen sun näköisälle tai voinut ihan huoleti katsoa ruudustaan jotain, vaikka sinä näkisit ruudun. Hälytyskellot soisi ja lujaa siinä vaiheessa, jos tohon eristäytymiseen liittyisi vahvasti myös puhelimen näytön salailu ja sellainen jatkuvasti liimattuna puhelimeen tyylinen käytös.
Ei muuten kuin tuo, että menee puhumaan puheluita autotalliin. Ei silloin kun hänelle soittaa sukulainen tai kaveri, mutta muuten kyllä. On tosiaan kuitannut tämän työasioina.
Pari viikkoa sitten mies oli juuri tulossa suihkusta ja puhelin keittiössä kun joku soitti ja miehellä kesti kauan ennen kuin ehti vastaamaan. Olin keittiössä, missä miehen puhelinkin, joten ehdin kuulemaan kun hän vastasi puhelimeen ennen kuin ehti lähtemään ulos puhumaan. Linjan toisessa päässä oli selvästi nainen, mutta jotenkin se äänen sävy mikä naisella oli kieli enemmän jostain yrityspuhelusta kuin muunlaisesta tutusta. Toki yöllä kelasin tuota puhelua nyt uudestaan ja uudestaan, mutta nyt järki sanoo enemmän, että se oli vain työpuhelu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Soittaako mies jos on mökillä. Tai vastaako jos sinä soitat. Soita vaikka videopuhelu, jos ei vastaa niin ehkä vähän epäilyttävää. Toki voi olla just silloin kalassa tms, mutta soittaa silloin kun mies on vaikka viestin just laittanut. Jos ihmettelee videopuhelua, niin sanot että kiva nähdä hänet ja myös mökki välillä. Kun et ole päässyt siellä käymään.
Mies soittaa mökiltä ja on myös vastannut lähes aina kun olen soittanut ja jos ei ole vastannut niin sitten soittanut aina takaisin. Aika lyhyitä puhelut ovat olleet, mutta koska saarella ei sähköä, akkua on aina hyvä säästellä. En oikein tiedä mitä videopuhelu hyödyttäisi, koska jos miehellä siellä olisi toinen nainen, niin tuskin hän sitä kuvaan mukaan ottaisi. Itse vaan kääntäisin veistä haavassa katselemassa rakasta paikkaa, johon en nyt pääse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mitä nämä "yksittäiset asiat, jotka saattaisivat kieliä pettämisestä" ovat?
Pieniä outouksia, joista kasvoi yön pimeydessä isoja mörköjä. Nyt huomaankin niiden olleen luultavammin vain vaatemytty tuolilla, joka yöllä vain näytti pelottavalta. Kuten tuo edellisessä viestissäni mainitsema puhelu tai esim. se ettei mies tuo mökiltä pahemmin kalansaalista. Siis siihen nähde, että menee sinne kuitenkin kalastelemaan ja tuntee hyvin syöntiajat ja -paikat. Nyt vaan ei ole ollut sitten kalaonnea matkassa. Luultavammin mies on vain levännyt kalastelun sijasta.
Ap
Puhelimen käyttö on yksi liki aina asia mistä voi jotain päätellä, puhelminen salailu ja olo äänettömällä, väärin päin pöydällä, mustasukkainen varominen.
Palkkaa yksityisetsivä. Se ei ole niin iso maksu ja niitä käytetään kyllä paljastamaan puolison touhut. Hänhän voi katsoa meneekö saareen joku muukin miehesi lisäksi tai näkyykö saaressa toinen vene ja liikehdintää. Onko miehesi edes saaressa silloin kuin väittää.
Pääsisit helposti tietoon mitä on meneillä etkä tuhlaisi aikaa moiseen ketkuun. Älä paina päätäsi pensaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö plussa- tai s-ketjun sovelluksesta sähköisiä kuitteja, että mitä mies on ostanut mökkireissuille? Onko yhden ihmisen tarpeet? Vai onko ollut niin ovela, että on maksanutkin vinguttamatta pisteitä tai käyttänyt peräti käteistä...löydätkö kuitteja, taskuista, lompakosta, laukuista, autosta?
En ala penkomaan miehen taskuja saati muita yksityisiä paikkoja, mutta tuon sovelluksen voisin kyllä tarkistaa. Meillä on rinnakkaisplussakortit, joten enkö näe sovelluksesta myös hänen ostoksensa? Meillä on yhteinen kotitaloustili ja olen kyllä sen mökkireissujen yhteydessä tarkastanut. Summiltaan kovin vähäisiä ne ostokset kyllä olisivat kahden ihmisen ostoksiksi.
Ap
Ei ne varmaan sinne syömään menekään.
Salapoliisit ovat tottuneet noihin keikkoihin ja osaavat löytää äkkiä keinot, joilla löytää totuus jopa päivässä. Itse vsstaavassa tilanteessa tietäisin miten saada selville pettääkö kumppani sillä tiedän miesten metkut, mutta jos olisin sidottu kotiin käyttäisin salapoliisia sillä hän on erikoistunut noihin ja löytää nopeaan faktat
Vaikuttaa provolta koko aloitus. Mutta silti, miehet kyllästyy helposti vaimon sairasteluun ja etsii uuden. Yhteinen tulevaisuus uuden puolison kanssa näyttää houkuttelevammalta.
Tässä tarinassa miehellä on jo toinen. Vaimo ei halua sitä tietoa, siksi kyselee turhia ja selittelee asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap kaveria, jolla on auto?
Menkää seuraavan kerran sinne yllättämään miehesi, kun hän mökkeilee "yksinään". Älä hiiskukaan tästä suunnitelmasta hänelle. Voin lyödä pääni pantiksi, että löydät hänet mökiltänne toisen naisen kanssa. Tule sitten raportoimaan, miten mökkireissu meni.
Mökkimme on saaressa, joten auto yksinään ei riitä vielä mihinkään. Muutenkin tuollainen piipahdus pyörätuolin kanssa vaati jo sellaista suunnitelmallisuutta, ettei olisi mitenkään uskottavaa, etten olisi ensisijaisesti pyytänyt miestä viemään minua mökille.
Ap
Sitten kytikselle sinne rannalle, mihin mies on jättänyt autonsa. Kytikselle silloin, kun on suurin piirtein oletettavaa, että tulee saaresta autolle.
Sinä aikana sinä tietenkin tongit auton läpikotaisin kakkosavaimilla.
Sitten katselette, kun mies saapuu veneellä rantaan salarakkaan kanssa.
Voi jessus näitä oman elämänsä Neiti Etsiviä.
Miksi aloittajan pitäisi tehdä itsestään täysi hullu vain sen takia, että on pieni mahdollisuus sille, että mies pettää? Muutenkin, nythän outoihin asioihin on tullut myös täysin järkevä selitys mikä ei liity mitenkään pettämiseen. Aloittaja myös kertoo toistuvasti, että kaikki voi olla myös hänen väsyneen mielensä tuotosta. Vaikea sairastuminen on aina myös henkisesti kuormittavaa ja ihan normaalia, että mieli voi tehdä tepposia.
Ihan oikeastikin on olemassa hyviä miehiä, jotka eivät petä. Ei aina tarvitse pakottaa sitä kaikista kyynisintä vaihtoehtoa.
Minä myös ihmettelen, että miten kukaan viitsisi käyttää aikaansa toisen kyttäämiseen ja nuuskimiseen.
Itseäni on petetty, mutta totesin, että kyseessä on epärehellinen nilkki. En ollenkaan usko, että kaikki ihmiset ovat sellaisia.
Jep. Minua on myös petetty, mutta päätin ettei se nilkki pilaa minulta enempää ihmissuhteita. En jaksa uskoa, että tuollaisella kyttäilyllä ja ratsailulla saavuttaa yhtään mitään, korkeintaan tuhoaa hyvän ihmissuhteen, mikäli pettämistä ei olekaan taustalla. Lisäksi, ei toisen väärät teot oikeuta itse toimimaan väärin.
Kiitos paljon. Tämä on minulle ihan periaatteellinenkin kysymys.
Olen paljon käsitellyt sitä, että sairauteni saattaa lopulta päätyä parisuhteemme tuhoksi, mutta nyt täytyy alkaa käsittelemään myös tuota pettämisvaihtoehtoa. Taloudellisesti minulla ei ole ongelmia pärjätä ilman miestä ja vaikka arki varmasti hieman vaikeutuisi, pärjään kyllä nykyään jo hyvin. Minulla on myös mahdollisuus saada henkilökohtainen avustaja viikossa joiksikin tunneiksi. Kyllähän ero silti maailmani romahduttaisi täysin. Minulla on hyviä kavereita, mutta mies on paras ystäväni.
Ap