Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyn leipäjonossa ja sain joululahjaksi 50 € lahjakortin ravintolaan. Mitä teen?

Vierailija
01.01.2023 |

Joudun käymään leipäjonossa, koska inflaatio ja auton hajoaminen on vienyt kaikki säästöni. Auto on (osa-aika)töiden takia pakollinen. Rahaa ei riitä juuri mihinkään ylimääräiseen, mitä nyt kerran kuussa olen käynyt uimahallissa jossa pääsen myös saunaan.

Sain jouluna 50 € lahjakortin ylempään keskiluokkaan kuuluvilta sukulaisiltani, jotka tietää rahallisesta ahdingostani. He tahtoivat että saisin välillä hemmotella itseäni syömällä kunnon ravintolassa. Teenkö väärin, jos käytän saamani lahjan kuten sen antajat toivoivat? Vai pitäisikö lahjakortti myydä, jotta olisin ns. kunnon köyhä joka ei koskaan tee mitään kallista samalla kun hakee hyväntekeväisyysruokaa?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa yliajattelu, niin elämä on helpompaa. Jos haluat mennä syömään, mene. Jos haluat myydä lahjakortin, myy.

Vierailija
2/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tekisit ihan niin kuin itse haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haet kyllä sääliä. Ei jatkoon.

Vierailija
4/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut.

Vierailija
5/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ilmaiseksi eteenpäin tietysti.

Vierailija
6/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä, vaikka saisit vaan puolet arvosta. Ei ravintolassa käynti ole hintansa arvoista

Vierailija
7/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 eurolla ei saa juuri mitään ravintolasta, tai riippuu mihin ravintolaan se lahjakortti on, kalliiseen vai edulliseen ravintolaan. Voiko rahalla tilata ruokaa noutopakettiin? Silloin voisi ostaa koko rahalla ruokaa ja syödä kotona ja kotona hanasta vettä kaveriksi, koska juomat yleensä ovat kalliimpia ravintoloissa kuin kaupassa.

Vierailija
8/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kammottavan huono lahja antaa köyhälle sellainen lahjakortti, jonka käyttämiseen joutuu käyttämään itse huomattavasti lisää rahaa. Täällä ei ainakaan viidellä kympillä kunnon ravintolassa syö edes yksi ihminen, pariskunnasta puhumattakaan. Satkun/naama maksaa menu juomineen, vähintään.

Vierailija
9/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kammottavan huono lahja antaa köyhälle sellainen lahjakortti, jonka käyttämiseen joutuu käyttämään itse huomattavasti lisää rahaa. Täällä ei ainakaan viidellä kympillä kunnon ravintolassa syö edes yksi ihminen, pariskunnasta puhumattakaan. Satkun/naama maksaa menu juomineen, vähintään.

Ei sitä aina ole pakko syödä pitkän kaavan mukaan. Minä käyn usein ravintolassa syömässä ihan vain pääruoan ja max. jälkiruoan ja juomana vesi. Siihen 50 euroa riittää kyllä ihan hyvin.

Vierailija
10/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin ravintolaan se on? Tuolla hinnalla saa jo melko hyvän buffetin tai brussin tms. ja/tai ei tarvitse itse paljon päälle laittaa.

Vierailija
11/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 eurolla ei saa juuri mitään ravintolasta, tai riippuu mihin ravintolaan se lahjakortti on, kalliiseen vai edulliseen ravintolaan. Voiko rahalla tilata ruokaa noutopakettiin? Silloin voisi ostaa koko rahalla ruokaa ja syödä kotona ja kotona hanasta vettä kaveriksi, koska juomat yleensä ovat kalliimpia ravintoloissa kuin kaupassa.

Komppaan tätä. Noutoruokaa ja omat juomat.

Paljon riippuu siitä minne ravintolaan lahjakortti, tai siis minkä hintaiseen ravintolaan.

Ja onko sulla lapsia, jotka eivät ole koskaan kokeneet ravintolassa syömistä, vois olla kerran elämässä kokemus jälkikasvulle.

Vierailija
12/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ymmärtänyt mistä köyhän roolissa Suomessa on kyse! Köyhän pitää tarpeettomasti kärsiä, jotta kukaan parempiosainen ei varmasti pääse sanomaan, että köyhä nauttii nyt ansiottomista eduista, mitä ravintolaillallinen ehdottomasti edustaa. ;) Ihan tosissaan ap, mene nauttimaan lahjakortistasi, turha tehdä elämästään vaikeampaa kuin sen on pakko olla. 

Vierailija
13/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Haraldiin myytiin 50 euron lahjakortteja ennen joulua 35 eurolla. Siellä ainakin saa todellakin mahansa täyteen viidelläkympillä. Saa vaikka alku-, pää- ja jälkiruuan.

Vierailija
14/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä aina ole pakko syödä pitkän kaavan mukaan. Minä käyn usein ravintolassa syömässä ihan vain pääruoan ja max. jälkiruoan ja juomana vesi. Siihen 50 euroa riittää kyllä ihan hyvin.

Aika harvassa ravintolassa enää edes saa pelkää pääruokaa ja jos saa niin se on joku kaksi hernettä kahvikupin pohjalla ja päällekaadettu lusikallinen kastiketta.

Vierailija
15/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa ravintolassa enää edes saa pelkää pääruokaa ja jos saa niin se on joku kaksi hernettä kahvikupin pohjalla ja päällekaadettu lusikallinen kastiketta.

Älä nyt viitsi, melkein missä tahansa ravintossa saa ellei nyt puhuta näistä ihan hienoimmista, missä pelkkä pääruoka on tuollainen pikku nokare.

Vierailija
16/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin kyllä itse kortin. Jos ko. ravintolassa on tarjolla arkilounas, niin 50 eurolla käyt siellä syömässä useammankin kerran, jos et halua kerralla käyttää.

Vierailija
17/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt rikas...haistata pitkätpaskat kaikille köyhille.

-sääli on sairautta-

Vierailija
18/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat käydä joka päivä leipäjonossa.

Vierailija
19/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin menet syömään sinne ravintolaan.

Vierailija
20/49 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ravintolaan menoa sinun kannattaa varmistaa, saako sillä ollenkaan alkoholia vai ainoastaan ruokaa?