Minne on kadonnut helsingin vetovoima
Helsingin suosio on laskenut vuosi vuodelta, mikä "mättää" ? Tyhjää liiketilaa, tyhjiä asunyoja jne
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Sehän se on, kun nykyisissä kansainvaelluksissa yksi monista haitoista on se, että kaupunkien (ja jopa maiden) persoonallisuus katoaa geneerisyyteen.
Suurkaupungit alkavat olla jo sellaista ihansama -kamaa, kaikissa samat romanikerjäläiset, samat somalilauma notkumassa kulmilla, samat huumekauppiaat, samat kv -ketjuliikkeet, samat mukahampparit, mukakebabit, mukapizzat, samat taskuvarkaat, samat mt-ongelmaiset rääkymässä ja sylkemässä, samat teinilaumat valkkaamassa ja stalkaamassa seuraavaa uhria. Ah tuota rikkautta! Kaikkea on!
Ostoskeskushelvetit, lääkärikeskukset ja jättimarketit.
Hirveän tylsää kun kaikkialla on niin samannäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on muuttutunut labyrintiksi jossa kaikki ovat eksysissä ja etsivät ulospääsyä.
Minä olen paljasjalkainen helsinkiläinen kolmannessa polvessa enkä näin koe. Helsinki on hieno ja kaunis kaupunki. Olen kuullut miten lukemattomat turistit ovat hehkuttaneet Helsinkiä. Nyt vaan ihmisten ostovoima kuntoon ja rahaa kulttuurille niin hyvä tulee. Myös siivoukseen tulee satsata, kauniita istutuksia enemmän ja repsottavat paikat kuntoon niin vaikuttsisi viihtyvyyteen valtavasti eikä maksaisi paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tekivät kaupungistaan kaatopaikan.
Mistä vetoa, että näiden Helsinki-vihaa tihkuvien kommenttien kirjoittajat ei ole vuosikausiin/vuosikymmeniin käyneet Stadissa. 😄 Pysykääkin poissa. Muut, mukavat ihmiset: tervetuloa vierailemaan. Tämä ei ole kaatopaikka vaan upea kaupunki.
Punavihreät suojautuu taas kerran "lässynläävihan" taakse kun oikeasti tässä helsinkiläisetkin kritisoi sitä mihin suuntaan tää ideologiaansa ja valtaansa seonnut punaviherporukka minkäänlaista kritiikkiä kuuntelematta kaupunkia kehittää.
Olen asunut helsingissä yli 30 vuotta, ja loput parikymmentä vuotta espoossa ja vantaalla, joten tätä kaupunkia ja sen kehitystä on kyllä katseltu pitkään. Eipä espoon tai vantaankaan kehityssekoilulla vahvasti mene, mutta helsinki tempaisi tuossa rajun kaulan tuossa kisassa muutaman kymmen vuotta sitten punavihreiden otettua vallan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa kehä kolmesen sisällä on käytännössä yksityinen järvi vain eliitille käytännössä. Espoo on haluton kaavoittamaan rantoja julkisiksi väyliksi nisteille.
Espoossahan just on rantaraitti. Ei tuota Hkissä ole. Miljonäärit ei halua rantatonteilleen liikennettä.
Helsingin ainutlaatuinen piirre on 130 kilometriä pitkä julkinen rantareitti.
Itäinen rantareitti on osa Helsingin ainutlaatuista 130 kilometriä pitkää julkista rantareittiä. Tämä 23 kilometriä pitkä reitti tarjoaa mahdollisuuden tutustua itäisen Helsingin hienoihin uimarantoihin, kartanopuistoihin tai vaikka Korkeasaaren eläintarhaan. Itäisen rantareitin merelliset maisemat jaksavat ihastuttaa aina urbaanista Kalasatamasta Uutelan ulkoilualueelle saakka.
Seurasaarenselän rantareitti, 14,4 km
14,4 kilometriä pitkä kävely- ja pyöräilyreitti kulkee läpi neljän ihastuttavan saaren: Kuusisaaren, Lehtisaaren, Kaskisaaren sekä Lauttasaaren. Reitti yhdistyy Hietaniemessä ja Lapinlahdessa osaksi Kantakaupungin rantareittiä. Rantareitin varrella on mahdollisuus tutustua Helsingin nähtävyyksiin, kuten Sibelius-monumenttiin tai Seurasaaren ulkomuseoon ja ihailla samalla merellisiä maisemia.
Lauttasaaren rantareitti on keskeinen osa Helsingin ainutlaatuista rantareittien verkostoa. 10 kilometriä pitkä kävely- ja pyöräreitti kiertää koko Lauttasaaren kulkien läpi vaihtelevien viheralueiden ja merenrantojen. Reitin varrelta löytyy maisemien lisäksi perinteikkäitä kesämaja-alueita, historiallisia linnoitusalueita sekä hyviä uinti- ja kuntoilupaikkoja. Tauolle voi piipahtaa yhteen Lauttasaaren monista kahviloista ja ihailla maisemia Myllykallion lintutornilta.
Rantareittien opastus - Helsingin kaupunkitilaohje https://share.google/dbsAn29qfaM1UlEkb
Kuinkas monta rantakahvilaa tälle reitille mahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoa, että näiden Helsinki-vihaa tihkuvien kommenttien kirjoittajat ei ole vuosikausiin/vuosikymmeniin käyneet Stadissa. 😄 Pysykääkin poissa. Muut, mukavat ihmiset: tervetuloa vierailemaan. Tämä ei ole kaatopaikka vaan upea kaupunki.
Punavihreät suojautuu taas kerran "lässynläävihan" taakse kun oikeasti tässä helsinkiläisetkin kritisoi sitä mihin suuntaan tää ideologiaansa ja valtaansa seonnut punaviherporukka minkäänlaista kritiikkiä kuuntelematta kaupunkia kehittää.
Olen asunut helsingissä yli 30 vuotta, ja loput parikymmentä vuotta espoossa ja vantaalla, joten tätä kaupunkia ja sen kehitystä on kyllä katseltu pitkään. Eipä espoon tai vantaankaan kehityssekoilulla vahvasti mene, mutta helsinki tempaisi tuossa rajun kaulan tuossa kisassa muutaman kymmen vuotta sitten punavihreiden otettua vallan.
Kyllä muutos on ollut iso kolmessa vuosikymmenessä kohti ankeaa, tasapaksua, kolkkoa ja historiatonta höystettynä hirveällä infantiillilla viestintätyylillä missä nähtävästi provosointi on keskeinen keino (joko murjottavat tai teennäisen imelästi keikistelevät aktivistityttöset edustamassa kaikkia helsinkiläisiä tai ehkä jotain toimistotyttöjä päät yhdessä suunnittelemassa ihanaa vihreää utopiaansa).
Jos et samastu heidän virheettömiin visioihinsa olet outo tai jotenkin paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on muuttutunut labyrintiksi jossa kaikki ovat eksysissä ja etsivät ulospääsyä.
Minä olen paljasjalkainen helsinkiläinen kolmannessa polvessa enkä näin koe. Helsinki on hieno ja kaunis kaupunki. Olen kuullut miten lukemattomat turistit ovat hehkuttaneet Helsinkiä. Nyt vaan ihmisten ostovoima kuntoon ja rahaa kulttuurille niin hyvä tulee. Myös siivoukseen tulee satsata, kauniita istutuksia enemmän ja repsottavat paikat kuntoon niin vaikuttsisi viihtyvyyteen valtavasti eikä maksaisi paljoa.
Pikkukaupunkien keskustat pursuavat toinen toistaan koreampaa kukkaloistoa mutta jostain syystä pääkaupunkilaisille (Tampereesta ja Turusta ei havaintoa) tätä visuaalista iloa ei anneta. Mistä arvovalinnasta tuo kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Pahenee vielä jahka 15 minuutin kaupunkiunelma etenee täyteen vankilamaisuuteensa.
Asuinkelpoisten omakotitalojen hinnat karanneet käsistä.
Näitä Helsingin lyttäysketjuja tehtaillaan nykyisin paljon. Miksi? Olen asunnut täällä lähes koko ikäni, eikä muuttotarvetta ole. Viihdyn.
Vierailija kirjoitti:
Näitä Helsingin lyttäysketjuja tehtaillaan nykyisin paljon. Miksi? Olen asunnut täällä lähes koko ikäni, eikä muuttotarvetta ole. Viihdyn.
Seo se ku ei paremmasta tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä ymmärrä, että ihmiset haluavat asua 250.000€ maksavassa 24m2 miniyksiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä ymmärrä, että ihmiset haluavat asua 250.000€ maksavassa 24m2 miniyksiössä?
Tontitkin on nykyään max. 500 neliötä, mikäs siinä tuojotellessa naapurin ikkunasta sisään aamupalalla.
Työttöman maalaispersun helsinkiviha-aloitus jälleen.
Helsinki on ainoa osa Suomesta jossa vielä jotain kukoistusta näkee. Perskokkareiden käynnistämä lama on tappanut järjettömän määrän yrityksiä ja luonut vain työttömyyttä ja valtiontalouden vajetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos punavihreät voittavat vaaleissa, he ovat tietysti vallassa, ja niin helsinkiläiset tahtovat. Niin se demokratia menee. Oikeasti valta on tietysti gryndereillä, kapitalisteilla ja heidän eteensä töitä tekevällä Kokoomuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sammakko paistinpannussa-efekti.
Muutoksen huomaa vain kun sitä tarkastelee vähän kauempaa ja asioi Helsingissä säännöllisesti mutta riittävän harvoin.
Parhaat havainnot saa näiltä helsingissä wanhaan hywään aikaan asuneilta jotka vierailevat vanhassa kotikaupungissaan vuoden, parin tauon jälkeen.
Suosiohan on ennen näkemättömän suuri afrikkalaisten keskuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sammakko paistinpannussa-efekti.
Muutoksen huomaa vain kun sitä tarkastelee vähän kauempaa ja asioi Helsingissä säännöllisesti mutta riittävän harvoin.
Parhaat havainnot saa näiltä helsingissä wanhaan hywään aikaan asuneilta jotka vierailevat vanhassa kotikaupungissaan vuoden, parin tauon jälkeen.
Tämä ei tietenkään koske pelkästään Helsinkiä vaan missä tahansa Suomen kaupungissa pidempään asuneet raportoivat valitettavasti tukka pystyssä kehityksestä palattuaan vanhaan kotikaupunkiinsa sukuloimaan parin vuoden välein.
Valitettavasti sellaista kaupunkia ei taida Suomesta löytyä jossa ei oltaisi menty pulkkamäkeä vaikka nimellisesti väkiluku kasvaa ja kaupunki "kehittyy" (kumpikin aivan väärään suuntaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos punavihreät voittavat vaaleissa, he ovat tietysti vallassa, ja niin helsinkiläiset tahtovat. Niin se demokratia menee. Oikeasti valta on tietysti gryndereillä, kapitalisteilla ja heidän eteensä töitä tekevällä Kokoomuksella.
Ei tässä ollut kyse siitä kuka voittaa vaaleissa, vaan siitä mitä se voittanut porukka tekee seurauksista piittaamatta sillä vallallaan. Eikä valta ole millään mystisillä gryndereillä tai kokoomuksella vaan ihan suoraan punaviherpuolueilla joilla on reipas enemmistö valtuustossa ja tärkeimmät apulaispormestarin hommat. Helsingin (venäläinen) pormestari ei voi muuta kuin johtaa puhetta valtuustossa, mutta päätökset tekee ihan muu porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Stadiin on tullut jatkuvasti lisää kauppoja, ravintoloita jne.
Ja persujen suhteellinen määrä on luojan kiitos romahtanut yli 60%. Hyvä!
Ja olet saanut tilalle mustakaavut ja muut rikastajat. Onnea
Helsingin ainutlaatuinen piirre on 130 kilometriä pitkä julkinen rantareitti.
Itäinen rantareitti on osa Helsingin ainutlaatuista 130 kilometriä pitkää julkista rantareittiä. Tämä 23 kilometriä pitkä reitti tarjoaa mahdollisuuden tutustua itäisen Helsingin hienoihin uimarantoihin, kartanopuistoihin tai vaikka Korkeasaaren eläintarhaan. Itäisen rantareitin merelliset maisemat jaksavat ihastuttaa aina urbaanista Kalasatamasta Uutelan ulkoilualueelle saakka.
Seurasaarenselän rantareitti, 14,4 km
14,4 kilometriä pitkä kävely- ja pyöräilyreitti kulkee läpi neljän ihastuttavan saaren: Kuusisaaren, Lehtisaaren, Kaskisaaren sekä Lauttasaaren. Reitti yhdistyy Hietaniemessä ja Lapinlahdessa osaksi Kantakaupungin rantareittiä. Rantareitin varrella on mahdollisuus tutustua Helsingin nähtävyyksiin, kuten Sibelius-monumenttiin tai Seurasaaren ulkomuseoon ja ihailla samalla merellisiä maisemia.
Lauttasaaren rantareitti on keskeinen osa Helsingin ainutlaatuista rantareittien verkostoa. 10 kilometriä pitkä kävely- ja pyöräreitti kiertää koko Lauttasaaren kulkien läpi vaihtelevien viheralueiden ja merenrantojen. Reitin varrelta löytyy maisemien lisäksi perinteikkäitä kesämaja-alueita, historiallisia linnoitusalueita sekä hyviä uinti- ja kuntoilupaikkoja. Tauolle voi piipahtaa yhteen Lauttasaaren monista kahviloista ja ihailla maisemia Myllykallion lintutornilta.
Rantareittien opastus - Helsingin kaupunkitilaohje https://share.google/dbsAn29qfaM1UlEkb