Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vääristelee tapahtumia ja puheita koko ajan. Miksi?

Vierailija
04.08.2026 |

Olen ehkä parin vuoden aikana huomannut, että miehellä on tapana vääristellä sanomisia ja tapahtumia, mun kohdalla huomasin sen silloin ja on lisääntynyt ajan mittaan. Tää on mielestäni uusi juttu, ollaan oltu pitkään yhdessä eikä ole ollut samanlaista aina. Minulla on ollut muutaman vuoden ajan tosi paljon stressiä töiden ja muun elämäntilanteen vuoksi ja aloin jotenkin vaan epäillä, että olen itse ymmärtänyt jotain väärin tai sitten muistanut jotain väärin, kun näitä tilanteita alkoi tulla. Arkisimmillaan ne on sitä, että hän väittää, että en ole esimerkiksi vaikka pyytänyt tuomaan jotain tai että hän on kertonut  menemisistään, mutta minä en vaan muista. Nyt olen viimeisen ehkä vuoden tai puolen vuoden aikana huomannut tosi monta tilannetta, jossa mies kirkkain silmin väittää jollekin ihmiselle, että vaikka eilen käydyt keskustelun sisältö on A, vaikka sekä se toinen ihminen että paikalla ollut minä ollaan molemmat sitä mieltä, että keskustelun sisältö on B. Saattaa maanantaina sanoa yhtä, ja kun sitten seuraavana päivänä on puhe samasta asiasta, kirkkain silmin väittää päinvastaista, eikä suostu perääntymään ollenkaan. Viime viikolla esimerkiksi sadatteli työntekijänsä toimia, kun soitti tälle ja väitti, että edellisenä päivänä on sovittu että sillä on työvuoro. Minä olin paikalla kun puhuivat asiasta edellisenä päivänä, eikä ollut mitään puhetta siitä, että työntekijällä olisi työvuoro. Miehen mielestä oli käyty läpi, että koska tulee töihin ja mitä kaikkea pitää tehdä. Olin koko ajan paikalla, kun tämän työntekijän kanssa juteltiin, eikä mies todellakaan puhunut sanallakaan mistään seuraavan päivän tunneista tai tehtävistä. Tekee samaa myös lapsille, eli väittää että ovat sanoneet tai luvanneet jotain, vaikka eivät olekaan. Vierailulla ollut kuopus sanoi esimerkiksi ihan selvästi, että lähtee omaan kotiinsa tiettynä päivänä. Mies alkaa sinä päivänä inttää, että on kyllä puhunut seuraavasta viikosta. 

On vielä alle 50, en usko että liittyy muistihäiriöön tai mihinkään.  Osittain tuntuu siltä, että siitä on tulossa samanlainen kuin isästään, täysin joustamaton ja ehdoton ja kaikki pitää mennä oman pään mukaan, ja vaikka sitten kirkkain silmin valehdellen. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi