Raivostutko, jos rapun vieressä on muuttoauto?
Tutkin tuossa pk-seudun muuttofirmoja tarjouspyyntöä varten, ja huomasin että yksi henkilö oli laittanut useille firmoille yhden tähden arvioita siksi, että muuttoauto oli pysäköity rapun oven viereen "vain omaa työtä helpottaakseen". Kuvista ei käynyt ilmi, mikä siinä tämän henkilön mielestä oli väärin.
Itse muuttofirman asiakkaana, kyllä haluan sen auton oven viereen koska muuttajilla on tuntiveloitus. Kuvien perusteella ambulanssi olisi mahtunut rapun oven toiselle puolelle myös. Mikä siis mahtaa olla väärin siinä, että muuttoauto pysäköidään muuton ajaksi (1-2 tuntia) oven viereen?
Kommentit (23)
En todellakaan. Ei se auto siinä kovin kauaa ole ja kyllä sitä pystyy tarvittaessa siirtämään, jos tarvitaan ambulanssia, palokuntaa tai poliisia paikalle.
Jos kohde on joko Helsingin kantakaupungissa tai uudessa autovihamielisesti suunnitellussa esikaupungissa, muuttokuorman on pakko pysäköidä jalkakäytävälle. Pari kilometriä on aika pitkä matka kantaa asiakkaan flyygeliä sateessa.
Ystäväni on remonttiraisa, ja hän on kertonut, että kun kantakaupungissa kuvataan ihan jatkuvasti firman autoja, jotka on pysäköity ihan oikeista syistä lähelle ovea. Huoltoajo on sallittu, ilmeisesti ihmiset eivät tätä ymmärrä.
Ai saakeli meidän yhtiössä on juurikin noita valittajamummoja, jotka kälkyttää milloin mistäkin. Voikohan sitten taloyhtiölle lähettää muuttofirman laskun, jos autoa ei saa lastata pihalla? Keskelle autotietäkö se pitäisi sitten näiden mielestä jättää?
Jotenkin näissä jatkuvissa valituksissa aina ontuu se logiikka, mikä on muka sitten se oikea tapa jos kyseinen tapa on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on remonttiraisa, ja hän on kertonut, että kun kantakaupungissa kuvataan ihan jatkuvasti firman autoja, jotka on pysäköity ihan oikeista syistä lähelle ovea. Huoltoajo on sallittu, ilmeisesti ihmiset eivät tätä ymmärrä.
Edellyttää toki että huoltoajolupa on oikeasti kunnossa ja asianmukainen lätkä auton ikkunalla.
Raivostun mikäli autosta roudataan sisään mannetavaroita tai rukousmattoja yms. Bongorumpukin epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Raivostun mikäli autosta roudataan sisään mannetavaroita tai rukousmattoja yms. Bongorumpukin epäilyttää.
Bongorumpu on tarpeellinen yhteydenpitoväline, sillä voi soittaa kotiin.
Ravostuttaa, koska olen jo monta vuotta halunnut itse muuttaa, mutta en ole voinut, ja ketuttaa nähdä muiden muuttavan. Muuten ei raivostuta. Olen suorastaan muuttofanaatikko. Muttaisin varmaan usein, jos ei olisi mitään pidäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ai saakeli meidän yhtiössä on juurikin noita valittajamummoja, jotka kälkyttää milloin mistäkin. Voikohan sitten taloyhtiölle lähettää muuttofirman laskun, jos autoa ei saa lastata pihalla? Keskelle autotietäkö se pitäisi sitten näiden mielestä jättää?
Jotenkin näissä jatkuvissa valituksissa aina ontuu se logiikka, mikä on muka sitten se oikea tapa jos kyseinen tapa on väärin.
Voikohan sitten taloyhtiölle lähettää muuttofirman laskun, jos autoa ei saa lastata pihalla?
Tuskin voi, koska sellaista piha-aluetta, johon ei saa luvatta pysäköidä, valvoo pysäköinninvalvojat. Ja heille kuuluu ilmoittaa, jos esim. muuton takia tarvii pysäköidä. Silloin he pyytävät muuttoauton rekisterinumeron tai kaikkien muutossa käytettävien autojen rekisterinumerot, ettei sakoteta. Esimerkiksi omassa taloyhtiössä on käytäntö juuri tämä.
Eikös se mene niin, että auton saa pysäköidä lastauksen ja lastin purkamisen ajaksi oven eteen. Koskee ammattikuskeja ja taviksia ihan samalla tavalla. Muistaakseni se meni niin, että kuorma on kokonaisuudessaan purettava ja tämän jälkeen auto siirrettävä pois. Sitten vasta kannettava kamat sisälle. Ei sitä tietenkään kukaan noudata. Sitäpaitsi se auto on helponpi siirtää kun tavara vuori siitä oven edestä pois.
Hulluja on joka lähtöön. Ei minua haittaa vaikka on välillä muutto auto tuossa oven vieressä. Tuokin kitisijä menee itse kantamaan niitä muuttokuormia sitten kauemmas
Yleensä tyhjennän yhden renkaan tällaisista. En raivona vaan kylmän rauhallisesti. Opetusmielessä.
sellaista piha-aluetta, johon ei saa luvatta pysäköidä, valvoo pysäköinninvalvojat. Ja heille kuuluu ilmoittaa, jos esim. muuton takia tarvii pysäköidä. Silloin he pyytävät muuttoauton rekisterinumeron
Kun muutin nykyiseen asuntooni, niin minulle sanottiin, että muista ilmoittaa etukäteen pysäköinninvalvontaan se muuttoauton rekisterinumero ja pvm, ettei tule sakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tyhjennän yhden renkaan tällaisista. En raivona vaan kylmän rauhallisesti. Opetusmielessä.
Eli haluat sen auton seisovan siinä vielä pidempään, ei se renkaan vaihto hetkessä suju?
Vierailija kirjoitti:
No se on sentään ymmärrettävää
Vierailija kirjoitti:
t. passiivisaggressiivinen suomalainen, joka ei kuitenkaan uskalla puhua suoraan.
Muutto maksaa myös käytetyn ajan mukaan, eikä muuttoauto voi olla silmien ulottumattomissa avoin sillä pitkäkyntisiäkin on.
Vierailija kirjoitti:
sellaista piha-aluetta, johon ei saa luvatta pysäköidä, valvoo pysäköinninvalvojat. Ja heille kuuluu ilmoittaa, jos esim. muuton takia tarvii pysäköidä. Silloin he pyytävät muuttoauton rekisterinumeron
Kun muutin nykyiseen asuntooni, niin minulle sanottiin, että muista ilmoittaa etukäteen pysäköinninvalvontaan se muuttoauton rekisterinumero ja pvm, ettei tule sakkoja.
Selvitä siinä sitten mikä yhtiö suorittaa pysäköinninvalvonnan! SääntöSuomea parhaimmillaan. Entäs ne vaihtomattoautot, kaupan tilaukset jne jne.
Hyvä kysymys. Isäni teki aikoinaan firaapelina paljon muuttohommia. Hänen mukaansa joka ikisessä taloyhtiössä on vähintään se yksi mt-potilas, jonka elämäntehtävänä on syöksyä paikalle muuttopakun tai -kuormurin nähdessään vinkumaan että PIHALLE EI SAA PARKKEERATA EDES VÄLIAIKAISESTI SÖSSÖNSÖSSÖN.