Toimiiko teillä taloyhtiön saunavuorot ilman ongelmia?
Täällä saa joka viikko jännittää, että jotain tapahtuu ja viime viikolla joku tunkeutui saunaan kesken mun vuoron. Ihan käsittämätön meininki.
Kommentit (161)
Meillä on myös puolen tunnin saunavuoro ja osa naapureista saattaa tulla suihkun puolelle jo varttia ennen oman saunan alkua. Ja toisaalta taas joku saattaa olla sen vartin tai 30 min suihkussa oman vuoron jälkeen. Tosi ärsyttävää. Sääntöjä aikataulun suhteen ei luo missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että noudatat itse sovittuja aikoja?
Olen 100 % varma. Mun saunavuoro on merkitty listaan 17.30-18.00 (18.30 asti saan olla suihkutiloissa) ja seuraava saunoja paukkasi saunaan 17.52. Vuorot alkavat aina tasalta tai puolelta, mutta tuonne rampataan etuajassa ihan miten sattuu.
Ap
Oletko sinä niin vähäjärkinen, että et älyä laittaa pukkarin ovea lukkoon saunaan mennessäsi? Yleensä näissä on lukot ovien sisälläkin. Jos lukkoa tai salpaa tms ei ole, taloyhtiö on erittäin huonosti hoidettu.
Pukuhuoneita ja pesutiloja on kaksi, niiden välissä on yhteinen sauna. Se, että pukuhuoneen ovi on lukossa, ei estä toista pukuhuoneen käyttäjää pääsemästä saunaan, saunan ovissa ei ole lukkoja.
Ap
Sinä juuri äsken väitit, että seuraava saunoja tuli samalle tasalta alkavalle vuorolle, eli siis juuri samaan puluhuoneeseen, mitä itse käytät. Pitäisikö miettiä paremmin, mitä kirjoittelee trolleihinsa ja provoihinsa?
Kesäisin kyllä, muuten on harvinaista, että itse pääsen omalla ajallani sinne. On typerää mennä sinne omalla vuorollaan vasta n. 15-20 minsaa ennen oman vuoron loppua. Sinne pitää mennä tasan silloin, kun on oma aika alkanut. Mulla on ollut se ongelma monta vuotta, ku yks hävytön pjaskiainen on siellä aina yli oman aikansa, ja sitte se kehtaa valittaa, et muut on siellä kanssa yli oman aikansa. Miksi pitää kostaa seuraavalle ? Ja on noloa käyttää likaista kylmää vettä. Iho ei puhdistus kylmällä vedellä ! Pitää käyttää kuumaa tai lämmintä vettä. Aina. Vain kuuma vesi puhdistaa ihon kunnolla. Ja suihku kuuluu laittaa sinne ylös, sitä ei saa itse pitää, kun on siellä. Siinä sitä aikaa kuluukin. Mulla ei mene puoltakaan tuntia saunomiseen ja suihkuun. Ei siellä saa turhaan lorvia !
Toimii. Sähköinen varausjärjestelmä, omistustalo.
Puoli tuntia saunassa ja puoli tuntia pesuhuoneessa.
😱 No ei rodellakaan saunavuoro tarkoita vain sen saunan käyttöaikaa. Ei ainakaan missään, missä minä olen saunonut. Saunavuoro tarkoittaa koko saunatilan eli saunan, suihkutilan ja pukuhuoneen käyttöaikaa. Kaikista niistä on poistuttava, kun oma saunavuoroaika päättyy.
Taloyhtiön saunavuoroon sisältyy oikeus käyttää taloyhtiön sauna- ja pukuhuonetiloja, kiukaan lämmitys sekä suihkujen käyttö varattuna aikana. Oma aika: Oikeus käyttää löyly-, suihku- ja pukeutumistiloja vain omalle perheelle tai seurueelle ilmoitettuna kellonaikana.
Jos siis oma saunavuoro on esimerkiksi 17-17:30, se tarkoittaa, että siinä puolessa tunnissa on riisuttava pukkarissa, saunottava ja peseydyttävä ja pukeuduttava ja poistuttava jokaisesta näistä tilasta klo 17:30 mennessä.
AI-yhteenveto:
Taloyhtiön pukuhuoneesta ja saunatiloista on oltava kokonaan pois oman saunavuoron päättymisaikaan mennessä. Vuoro loppuu tasan sillä kellonlyömällä, joka on sovittu, joten myös pukeutumisen ja tavaroiden pakkaamisen pitää olla valmiina silloin.
Saunavuoron säännöt
Aikaraja: Koko saunaosasto, mukaan lukien pukuhuone ja pesuhuone, on tyhjennettävä vuoron päättyessä.
Ap on itse ollut liian kauan siellä saunatiloissa. 😂
Ja vielä alapeukutatkin, vaikka itse olet ollut ylimääräistä. Kahden saunavuoron verran. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että noudatat itse sovittuja aikoja?
Olen 100 % varma. Mun saunavuoro on merkitty listaan 17.30-18.00 (18.30 asti saan olla suihkutiloissa) ja seuraava saunoja paukkasi saunaan 17.52. Vuorot alkavat aina tasalta tai puolelta, mutta tuonne rampataan etuajassa ihan miten sattuu.
Ap
Oletko sinä niin vähäjärkinen, että et älyä laittaa pukkarin ovea lukkoon saunaan mennessäsi? Yleensä näissä on lukot ovien sisälläkin. Jos lukkoa tai salpaa tms ei ole, taloyhtiö on erittäin huonosti hoidettu.
Pukuhuoneita ja pesutiloja on kaksi, niiden välissä on yhteinen sauna. Se, että pukuhuoneen ovi on lukossa, ei estä toista pukuhuoneen käyttäjää pääsemästä saunaan, saunan ovissa ei ole lukkoja.
Ap
Sinä juuri äsken väitit, että seuraava saunoja tuli samalle tasalta alkavalle vuorolle, eli siis juuri samaan puluhuoneeseen, mitä itse käytät. Pitäisikö miettiä paremmin, mitä kirjoittelee trolleihinsa ja provoihinsa?
Luepa uudelleen. Hän tuli saunaan ennen aikojaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön saunavuoroon sisältyy oikeus käyttää taloyhtiön sauna- ja pukuhuonetiloja, kiukaan lämmitys sekä suihkujen käyttö varattuna aikana. Oma aika: Oikeus käyttää löyly-, suihku- ja pukeutumistiloja vain omalle perheelle tai seurueelle ilmoitettuna kellonaikana.
Jos siis oma saunavuoro on esimerkiksi 17-17:30, se tarkoittaa, että siinä puolessa tunnissa on riisuttava pukkarissa, saunottava ja peseydyttävä ja pukeuduttava ja poistuttava jokaisesta näistä tilasta klo 17:30 mennessä.
Meillä on kaksi pesutilaa pukuhuoneineen ja yksi sauna.
- Ensimmäinen saunoja menee klo 17.00 pukuhuoneeseen nro 1 ja hänen käytössään on pesutilojen lisäksi myös sauna klo 17.30 saakka.
- 17.30 toinen saunoja aloittaa vuoronsa ja menee pukuhuoneen nro 2 kautta ja hänen saunavuoronsa on 17.30-18.00
- 18.00 mennessä ensimmäinen saunoja poistuu pukuhuoneesta 1 ja seuraava tulee tilalle jne
- 18.30 toinen saunoja poistuu pukuhuoneesta 2 ja seuraava tulee tilalle jne.
Listaan on merkitty vain se aika milloin sauna on käytössä eli ensimmäisen saunojan kohdalle 17-17.30 ja toisen puolituntisen hän viettää pesutiloissa ja pukuhuoneessa
Vierailija kirjoitti:
AI-yhteenveto:
Taloyhtiön pukuhuoneesta ja saunatiloista on oltava kokonaan pois oman saunavuoron päättymisaikaan mennessä. Vuoro loppuu tasan sillä kellonlyömällä, joka on sovittu, joten myös pukeutumisen ja tavaroiden pakkaamisen pitää olla valmiina silloin.
Saunavuoron säännöt
Aikaraja: Koko saunaosasto, mukaan lukien pukuhuone ja pesuhuone, on tyhjennettävä vuoron päättyessä.
Ap on itse ollut liian kauan siellä saunatiloissa. 😂
Mun saunankäyttövuoro on 17.30-18.00. Millä logiikalla seuraavan pitäisi päästä sinne jo 17.52?
Ap
Toimii meidän taloyhtiössa (2 kerrostaloa) koska kaikki kantiksia !
Muutin uutena asukkaana ja varasin saunavuoron, joku yritti sinne hyökätä muutaman kerran ilmaislöylyihin mutta ovessa on lukko.
Ei kai siitä haittaa jos hyödyntää vapaavuoroja, hukkaanhan ne löylyt menisi.. kunhan ymmärtää että ne voi menettää jos joku alkaa maksavaksi asiakkaaksi. Jos haluaa pitää kiinni suosikkivuorosta niin kiltisti varaa kuten me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Muutin uutena asukkaana ja varasin saunavuoron, joku yritti sinne hyökätä muutaman kerran ilmaislöylyihin mutta ovessa on lukko.
Ei kai siitä haittaa jos hyödyntää vapaavuoroja, hukkaanhan ne löylyt menisi.. kunhan ymmärtää että ne voi menettää jos joku alkaa maksavaksi asiakkaaksi. Jos haluaa pitää kiinni suosikkivuorosta niin kiltisti varaa kuten me muutkin.
On siitä se haitta, että muut maksavat omista vuoroistaan.
Antakaa hanakammin palautetta ja pyytäkää isonnöitsijältä selkeästi mitä toivotte!
Soittakaa itse ja ehdottakaa, älkää napisko.
Meillä on iso talonyhtiö, tunnin vuorot peräjälkeen lähes kaikkina päivinä.
En ole havainnut minkäänlaisia onhelmia.
Eli kyllä voi toimia.
Mutta kulttuurierot koskien ajan tarkkuutta vaikuttaa. Esim torikauppa klo 14.00, ei toteudu klo .00 jos toisen aikamaailma on hyvin erin tyyppinen.
Hyviin tapoihin kuuluu olla hyvissä ajoin paikalla ja myös poistua hyvissä ajoin. Ap:n oma vika, kun istuu viime minuutille saakka saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän saunavuorot toimivat kun eivät nuo huippuosaajat niitä käytä.
Pesutuvat eivät toimi, jos taloyhtiössä on edes muutamia huippuosaajia, kaikki on heti päin hemmettiä.
Voi jeesus näitä "upeita ja nasevia" sanoja: Huippuosaaja.... hahhaaaahhhaaa. Kait käytät tuota termia ihan joka paikassa.
Kaikilla oma sauna. Saa saunoa koska haluaa ja rauhassa.
Meillä kukaan ei edes sauno. Joutuu varmaan kohta purkamaan lauteet, kun ne kai menee pilalle siitä että ei saunota koskaan. 95% suomalaisia asukkeja, mutta ei vaan kukaan käy.
Koska täällä on kaksi puku- ja pesuhuonetta. Puoli tuntia saunassa ja puoli tuntia pesuhuoneessa.
Ap