Toimiiko teillä taloyhtiön saunavuorot ilman ongelmia?
Täällä saa joka viikko jännittää, että jotain tapahtuu ja viime viikolla joku tunkeutui saunaan kesken mun vuoron. Ihan käsittämätön meininki.
Kommentit (161)
Saunan ovessa ei turvallisuussyistä saa olla lukkoa
8 minuuttia etuajassa ei ole paljon. Ehkä voisit itse häipyä alta pois sen verran ennen vuoron päättymistä. Siinähän ei ole mitään siirtymäaikaa niiden vuorojen välissä. Toisen vuoro alkaa klo 18 eli täsmälleen samaan aikaan, kun sinun vuorosi päättyy. Periaatteessa siis tarttisi täsmälleen klo 18 ovella kohdata, ettei vahingossakaan ole saunatiloissa toisen vuorolla. Joustoa siis.
Vierailija kirjoitti:
Laita penkki oven eteen. Tai kirjoita itse joku "sauna varattu"-lappu, jonka laitat oven ulkopuolelle saunavuorosi ajaksi niin, että oven takana kävijä varmasti sen lapun huomaa. Vaikka teipillä kiinni silmien korkeudelle.
En voi mennä toisen puolen pesutiloihin siirtelemään penkkejä ja liimailemaan lappuja. Aikuisen ihmisen luulisi ymmärtävän ilman mitään erillisiä ilmoituksia ja esteitä mitä tarkoittaa se, että edellisen saunojan vuoro päättyy klo 18.00 ja oma vuoro alkaa klo 18.00.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita penkki oven eteen. Tai kirjoita itse joku "sauna varattu"-lappu, jonka laitat oven ulkopuolelle saunavuorosi ajaksi niin, että oven takana kävijä varmasti sen lapun huomaa. Vaikka teipillä kiinni silmien korkeudelle.
Kai nyt aikuinen ihminen osaa kiivetä penkin yli
Penkki siten, ettei sitä ovea saa avattua. Ei se tietenkään sitten mitään estä, jos laittaa penkin eteen, mutta ovi aukeaakin toiseen suuntaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
8 minuuttia etuajassa ei ole paljon. Ehkä voisit itse häipyä alta pois sen verran ennen vuoron päättymistä. Siinähän ei ole mitään siirtymäaikaa niiden vuorojen välissä. Toisen vuoro alkaa klo 18 eli täsmälleen samaan aikaan, kun sinun vuorosi päättyy. Periaatteessa siis tarttisi täsmälleen klo 18 ovella kohdata, ettei vahingossakaan ole saunatiloissa toisen vuorolla. Joustoa siis.
Kivempi on päästä yllättämään toinen alastomana saunassa? 8 minuuttia puolen tunnin saunavuorosta on liikaa ja vuoro alkaa aikaisintaan sillä kellonlyömällä mikä on merkitty listaan. Itse poistun saunasta 17.58 enkä mene edes pesutiloihin minuuttiakaan ennen oman vuoroni alkamista.
Ap
Meillä on sellaiset lukkojärjestelmät saunoissa ettei ovi avaudu sillä aukaisuläpyskällä muulloin kuin omalla tilatulla vuorolla joka tallennettu järjestelmään. Vaihtakaa taloyhtiössnne lukitusjärjestelmät nykyaikaan niin tällaisiakaan ongelmia ei enää esiinny.
Itse olen aina häipynyt saunasta vähän ennen kuin se loppuu, koska siihen vuorojen väliin ei kerran ole mitään tyhjää aikaa jätetty. Moni haluaa aloittaa saunomisen tasan silloin, kun se oma vuoro alkaa, mutta usein lopetetaan jo hiukan ennen kuin sen oman vuoron viimeistä minuuttia viedään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että noudatat itse sovittuja aikoja?
Olen 100 % varma. Mun saunavuoro on merkitty listaan 17.30-18.00 (18.30 asti saan olla suihkutiloissa) ja seuraava saunoja paukkasi saunaan 17.52. Vuorot alkavat aina tasalta tai puolelta, mutta tuonne rampataan etuajassa ihan miten sattuu.
Ap
Oletko sinä niin vähäjärkinen, että et älyä laittaa pukkarin ovea lukkoon saunaan mennessäsi? Yleensä näissä on lukot ovien sisälläkin. Jos lukkoa tai salpaa tms ei ole, taloyhtiö on erittäin huonosti hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Saunan ovessa ei turvallisuussyistä saa olla lukkoa
Ei tasan pidä paikkaansa. Jos muuta väität, osannet laittaa myös linkin väitteellesi.
Vika on systeemissä, koska ei ole jätetty aikaa vuorojen väliin ja jos ei ole edes lukkoa ovessa, niin kyllähän tämmöisiä sitten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että noudatat itse sovittuja aikoja?
Olen 100 % varma. Mun saunavuoro on merkitty listaan 17.30-18.00 (18.30 asti saan olla suihkutiloissa) ja seuraava saunoja paukkasi saunaan 17.52. Vuorot alkavat aina tasalta tai puolelta, mutta tuonne rampataan etuajassa ihan miten sattuu.
Ap
Oletko sinä niin vähäjärkinen, että et älyä laittaa pukkarin ovea lukkoon saunaan mennessäsi? Yleensä näissä on lukot ovien sisälläkin. Jos lukkoa tai salpaa tms ei ole, taloyhtiö on erittäin huonosti hoidettu.
Pukuhuoneita ja pesutiloja on kaksi, niiden välissä on yhteinen sauna. Se, että pukuhuoneen ovi on lukossa, ei estä toista pukuhuoneen käyttäjää pääsemästä saunaan, saunan ovissa ei ole lukkoja.
Ap
On toiminut. Joskus on naapurn nainen tullut saunaan kun olin siellä. Ihmettelen eikö se nähnyt saunan pukuhuoneessa mun vaatteita ja silti tuli suihkuun alasti. Huusin kuka siel on niin se pelästy. Näin sen tissit kylläkin. Myöhemmin näin sen terassilla ja juteltiin monta tuntia. Se sanoi että ei ajatellut ollenkaan vaan tuli saunaan. Myöhemmin pantiin ja saunottiin yhdessä.
Mikset lukitse niitä molempia pukuhuoneen ovia saunomisen ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi mennä toisen puolen pesutiloihin siirtelemään penkkejä ja liimailemaan lappuja. Aikuisen ihmisen luulisi ymmärtävän ilman mitään erillisiä ilmoituksia ja esteitä mitä tarkoittaa se, että edellisen saunojan vuoro päättyy klo 18.00 ja oma vuoro alkaa klo 18.00.
Ap
Olisitko siis vielä klo 17:59 omalla vuorollasi siellä saunassa, vai miten sinä sitten toimisit "oikein", kun huomioidaan, että tasan klo 18 on molempien vuoroa...?
Vierailija kirjoitti:
Mikset lukitse niitä molempia pukuhuoneen ovia saunomisen ajaksi?
Koska en voi mennä toisen puolen pesu- ja pukutiloihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisitko siis vielä klo 17:59 omalla vuorollasi siellä saunassa, vai miten sinä sitten toimisit "oikein", kun huomioidaan, että tasan klo 18 on molempien vuoroa...?
Menen puku- ja pesutiloihinkin aikaisintaan klo 17.30, saunaan vasta sen jälkeen, kun olen vähän peseytynyt eli 17.35, poistun saunasta viimeistään klo 17.58.
Ap
Mun saunavuoro on merkitty listaan 17.30-18.00 (18.30 asti saan olla suihkutiloissa)
Miksi muka saat puoli tuntia yli saunavuorosi olla pukutiloissa?
Ei toimi vuorot ollenkaan, kun niitä ei ole edes tarpeeksi. Meillä on 120 huoneistoa taloyhtiössä ja saunaa lämmitetään vain tiistaisin ja torstaisin 16-21. Ainoastaan kymmenen perhettä (arvatkaa onko taloyhtiön hallituksen jäsenten perheet hyvin edustettuina) voi saunoa, kun taloyhtiö on päättänyt, ettei uusia vuoroja avata eikä myöskään mitään lenkkisaunoja perusteta. Jos joku saunavuoron saanut muuttaa pois, niin avautuu vuoro. Pisimmät vuoron haltijat ovat asuneet kymmeniä vuosia, joten vuoroja tulee harvoin saataville ja niissä on armottoman pitkä jono. Jos joku tietää, onko tämä tasaveroista, niin kertokoon. Ja mitä asialle voi tehdä vai voiko tehdä mitään? Isännöitsijä sanoo, että hallitus on näin päättänyt ja sillä sipuli. GRRRR.
Kai nyt aikuinen ihminen osaa kiivetä penkin yli