Uimahallien saunapäätös sai aikaan raivon – ”Eipä tarvi enää käydä”
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä alapää pestään uimahousuissa/puvussa?
No siten, että altaaseen tulee mukavan merellinen kalanhaju.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei erityisesti kiinnosta, mitä ihmisillä on päällä. Eniten tässä vit*ttaa se, että tämä muutos tehdään muslimien nöyristelemiseksi.
Kyllä tulijoiden pitäisi sopeutua suomalaisiin tapoihin eikä päinvastoin.
Olen samaa mieltä maassa maan tavalla-osasta.
Tämä uimahallien alastomuuspakko on kuitenkin peruja jostain muusta kuin suomalaisuudesta. Eivät monet suomalaiset ole koskaan halunneet olla seurassa julkisesti nakuina
Ilmeisesti se on miehillä helpompaa kuin naisilla, joille on iskostettu paljon ulkonäköpaineita ja -häpeää kulttuurissa. Mielenkiintoista, että aiemmin päätöksentekokin tapahtui kuulemma äijien saunailloissa, joissa sopimukset lyötiin lukkoon ja naiset jäivät niistä tilaisuuksista ulkopuolisiksi.
Koko tässä saunakeskustelussa on minusta kyse sellaisesta, perinteinen miesten linnake, sauna, johon tullaan alastomina veljeyden nimissä, alkaa hävitä muun sovinistisen kulttuurin myötä.
Oleellinen osa suomalaista kulttuuria on nimenomaan luonteva suhtautuminen alastomuuteen. Siis se, että alastomuus ei automaattisesti tarkoita pervoilua ja seksiä, vaan on ihan luonnollista, että ollaan alasti esim. siellä saunassa.
Miksi tämä pitää vaihtaa kulttuuriin, jossa naiset säkitetään ja paljaan pinnan näkeminen oikeuttaa raiskaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänkään ei tietenkään ketkään vieraskieliset ole vaikuttaneet. Ei yhtään.
Väestönvaihto. Joskus 50 vuoden päästä kukaan ei kekkuloi alasti uimahallin saunassa.
Kuka ne tulevaisuuden uimahallit kustantaa?!
Varmaan nämä avaruusinsinöörit. Suomi on 50 vuoden päästä kehitysmaa. Onneksi olen silloin jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kun pukuhuoneessa sallitaan puhelimen eli kameran käyttö, niin niin kauan minä pukeudun heti vessassa uimapukuun halliin mennessä.
Kamera?? Hehe sehän on ilmoitus asia jos matti onkin mielestään maija.
Miten kommenttisi liittyy mitenkään edelliseen? Luuletko ettei cis-naisilla ole kameroita?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä alapää pestään uimahousuissa/puvussa?
Niinkun, hierotko sinä alapääsi sisäpuolelta puhtaaksi suihkussa uimahallissa??? Jos ei vesi ulkopuolelta riitä tarpeeksi huuhtelemaan, oikein pitää hinkata sieltä. Uteliaisuudesta, teetkö niin ennen vai jälkeen saunan?
Vierailija kirjoitti:
Oleellinen osa suomalaista kulttuuria on nimenomaan luonteva suhtautuminen alastomuuteen. Siis se, että alastomuus ei automaattisesti tarkoita pervoilua ja seksiä, vaan on ihan luonnollista, että ollaan alasti esim. siellä saunassa.
Miksi tämä pitää vaihtaa kulttuuriin, jossa naiset säkitetään ja paljaan pinnan näkeminen oikeuttaa raiskaamaan?
Olet pakostakin mies, jos kuvittelet suomalaisten olleen vapaita ulkonäköpaineista ainakaan 50 vuoteen, ehkä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä uimahallissa poistettiin saippua. Nyt altaassa on kerrottu olevan saastaista.
Jos sinulla on varaa maksaa uimahallimaksu niin kai sinulla on varaa myös omiin pesuaineisiin. Et kai ole niin kelan elätti, että pesuaineetkin pitäisi saada meidän maksettavaksi.
Osittain naulan kantaan , kelan elätti, tosin suomen taidot nolla, on vaatinut tämän. Miksi kukaan suomalainen haluasi hygieniasta tinkiä uimahalleissa? Vuosikymmeniä kyetty saunomaan ilman uimapukuja.
Et sitten ole seurannut keskustelua asiasta, edes tällä palstalla. Monet suomalaiset nuoret ovat nykyään häveliäämpiä eivätkä halua saunoa nakuina. EIkä halua kaikki suomalaiset aikuisetkaan ja ovat tämän takia vältelleet yleisiä saunoja ja suihkutiloja.
Kuinkahan moni tähänkin ketjuun valittajista on esim. viimeisen vuoden aikana käynyt uimahallissa?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että saunassa ollaan ilman vaatteita ja arvomerkkejä, taso-arvoisina. Maassa maan tavalla tai maasta pois.
No ei kuulu. Yhteissaunoissa on perinteisesti käyneet vain köyhempi väki, rikkaammilla oli varaa peseytyä itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole käynyt uimahallien saunoissa, kun niissä on pitänyt olla alasti. Se on mielestäni käsittämätöntä. Jos joku itse haluaa olla alasti, niin ihan vapaasti, mutta se että vaatii muitakin olemaan alasti, on ihan häiriintynyttä. Minä en halua olla nakuna julkisessa tilassa, pidän sitä outona.
Hygieniani on tasan takuulla korkeammalla tasolla kuin noilla alasti saunojilla, mikään hygieniakysymys se ei siis ole. Pääasiallisesti näköjään joku periaatteellinen "suomalainen saunakulttuuri", johon liittyy pakkoalastomuus.
N
Kyllä se kuulu menee niin, että ne jotka ovat vaatteet päällä saunassa, eivät niitä riisu suihkussakaan.
Oletpa sinä aikamoinen kyylä, jos olet tarkkaillut jokaisen peseytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa miten ihmiset istuu saunassa, uimapuvulla tai ilman, just get over it
sperma, kusi, uloste, räkä, sylki, veri, jalkasieni puhdistamattoman kehon kuona. Nauti uimisesta uimahalleissa ja saunomisesta 😆
Kohta naiset saunovat kotoisasti burkhassa jotta Hassan omassa saunassaan ei koe syntisiä lihallisia himoja. Viralta tollasten päätöksien tekijät! Kumarretaan maahsntunkeutujia ja myydään pala palalta suomalainen kulttuuri suvaitsevaisuuden varjolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei erityisesti kiinnosta, mitä ihmisillä on päällä. Eniten tässä vit*ttaa se, että tämä muutos tehdään muslimien nöyristelemiseksi.
Kyllä tulijoiden pitäisi sopeutua suomalaisiin tapoihin eikä päinvastoin.
Olen samaa mieltä maassa maan tavalla-osasta.
Tämä uimahallien alastomuuspakko on kuitenkin peruja jostain muusta kuin suomalaisuudesta. Eivät monet suomalaiset ole koskaan halunneet olla seurassa julkisesti nakuina
Ilmeisesti se on miehillä helpompaa kuin naisilla, joille on iskostettu paljon ulkonäköpaineita ja -häpeää kulttuurissa. Mielenkiintoista, että aiemmin päätöksentekokin tapahtui kuulemma äijien saunailloissa, joissa sopimukset lyötiin lukkoon ja naiset jäivät niistä tilaisuuksista ulkopuolisiksi.
Koko tässä saunakeskustelussa on minusta kyse sellaisesta, perinteinen miesten linnake, sauna, johon tullaan alastomina veljeyden nimissä, alkaa hävitä muun sovinistisen kulttuurin myötä.
Eli se on sovinismia, että miehet ovat veljiä, vaikka naiset eivät ongelmiensa vuoksi pysty yhtä reiluun tasa-arvoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä uimahallissa poistettiin saippua. Nyt altaassa on kerrottu olevan saastaista.
Jos sinulla on varaa maksaa uimahallimaksu niin kai sinulla on varaa myös omiin pesuaineisiin. Et kai ole niin kelan elätti, että pesuaineetkin pitäisi saada meidän maksettavaksi.
Osittain naulan kantaan , kelan elätti, tosin suomen taidot nolla, on vaatinut tämän. Miksi kukaan suomalainen haluasi hygieniasta tinkiä uimahalleissa? Vuosikymmeniä kyetty saunomaan ilman uimapukuja.
Et sitten ole seurannut keskustelua asiasta, edes tällä palstalla. Monet suomalaiset nuoret ovat nykyään häveliäämpiä eivätkä halua saunoa nakuina. EIkä halua kaikki suomalaiset aikuisetkaan ja ovat tämän takia vältelleet yleisiä saunoja ja suihkutiloja.
Voivat vältellä loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaanhan ei ole kieltänyt ennenkään menemästä pyyhkeessä saunaan. Minkä helv. takia siellä pitää olla nimenomaan uimapuvussa !?!?!?
Koska se puku peseytyy kuitenkin suihkussa.
Jos on pyyhe päällä saunassa, tarvii kaksi pyyhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vi...... suunnattomasti että vähemmistö rupeaa määräilemään miten suomessa toimitaan.
Kuvitteletko sinä lahopää, että syntyperäiset suomalaiset haluavat kaikki olla alasti julkisissa tiloissa????
Kyllä haluavat. Se on perinne, eikä siihen liity mitään pervoilua.
No ei halua. Sä voit puhua vain omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole käynyt uimahallien saunoissa, kun niissä on pitänyt olla alasti. Se on mielestäni käsittämätöntä. Jos joku itse haluaa olla alasti, niin ihan vapaasti, mutta se että vaatii muitakin olemaan alasti, on ihan häiriintynyttä. Minä en halua olla nakuna julkisessa tilassa, pidän sitä outona.
Hygieniani on tasan takuulla korkeammalla tasolla kuin noilla alasti saunojilla, mikään hygieniakysymys se ei siis ole. Pääasiallisesti näköjään joku periaatteellinen "suomalainen saunakulttuuri", johon liittyy pakkoalastomuus.
N
Saanen epäillä. Käytkö kotonakin uimapuku päällä suihkussa ja saunassa?
Lukutaitosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristus mistå ihmiset jaksaa kitistä. Tajuaako nuo, että moni kusee sinne altaaseen. Jollain uimapuvun hiellä ei ole veden laatuun mitään vaikutusta. Ei kannata niellä sitä vettä.
Ei tässä ole kyse peseytymisestä, hygieniasta, saunomisesta tai uimapuvuista. Tässä on kyse eräiden Vähemmistöjen hyy sää misestä.
Ei ne edes käy uimassa. Pystyttekö puhumaan mistään asiasta, ilman että vedätte rasistiset jutut kehiin? Yhtään mistään?
Ei ei käy uimassa? Ja mitkä rasistiset? Tämähän on tosiasia. Ei siellä kukaan muu ole vaatinut uimahaalaria saunaan kuin itämaiden vieraskieliset miehet.
Ja tiedättekö miksi juuri he vaativat. Koska heillä se on niin pieni , että se kuulema häviää karvojen sekaan ja pussit niin suuret että jäävät lauteiden rakoon. Vain siksi he vaativat.
Olisko kumminkin parempi pukea se uimapuku päälle jo kotoa lähtiessä.