Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahallien saunapäätös sai aikaan raivon – ”Eipä tarvi enää käydä”

Vierailija
03.08.2026 |

en mäkään enää käy!

Kommentit (266)

Vierailija
41/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vihdoinkin. Teinistä saakka olen inhonnut mummojen tyranniaa uimahalleissa. Kyttäävät häveliäiden nuorten tyttöjen peseytymistä ja pakottavat alastomaksi edessään. Silkkaa vallankäyttöä. Lisäksi todella moni äiti raahaa ison poikansa tyttöjen puolelle välittämättä ollenkaan tyttöjen oikeudesta yksityisyyteen. Tämä uudistus auttaa edes vähän, peseytyminen toki on edelleen erittäin tärkeää.

Vierailija
42/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt uimahallien saunoissa, kun niissä on pitänyt olla alasti. Se on mielestäni käsittämätöntä. Jos joku itse haluaa olla alasti, niin ihan vapaasti, mutta se että vaatii muitakin olemaan alasti, on ihan häiriintynyttä. Minä en halua olla nakuna julkisessa tilassa, pidän sitä outona.

Hygieniani on tasan takuulla korkeammalla tasolla kuin noilla alasti saunojilla, mikään hygieniakysymys se ei siis ole. Pääasiallisesti näköjään joku periaatteellinen "suomalainen saunakulttuuri", johon liittyy pakkoalastomuus.

N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että saunassa ollaan ilman vaatteita ja arvomerkkejä, taso-arvoisina. Maassa maan tavalla tai maasta pois.

Vierailija
44/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käynyt uimahallien saunoissa, kun niissä on pitänyt olla alasti. Se on mielestäni käsittämätöntä. Jos joku itse haluaa olla alasti, niin ihan vapaasti, mutta se että vaatii muitakin olemaan alasti, on ihan häiriintynyttä. Minä en halua olla nakuna julkisessa tilassa, pidän sitä outona.

Hygieniani on tasan takuulla korkeammalla tasolla kuin noilla alasti saunojilla, mikään hygieniakysymys se ei siis ole. Pääasiallisesti näköjään joku periaatteellinen "suomalainen saunakulttuuri", johon liittyy pakkoalastomuus.

N

Kyllä se kuulu menee niin, että ne jotka ovat vaatteet päällä saunassa, eivät niitä riisu suihkussakaan.

Vierailija
45/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun googlettaa kuvia suomalaisesta saunasta niin niissä saunotaan aina uimapuku päällä. 

Vierailija
46/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei ole kieltänyt ennenkään menemästä pyyhkeessä saunaan. Minkä helv. takia siellä pitää olla nimenomaan uimapuvussa !?!?!?

Vierailija
47/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollakaan ole ainuttakaan normaalijärjellä varustettua ihmistä kuka uskaltaisi päättää toisin?

Vierailija
48/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että saunassa ollaan ilman vaatteita ja arvomerkkejä, taso-arvoisina. Maassa maan tavalla tai maasta pois.

Niinkö?

Vierailija
49/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä uimahallissa poistettiin saippua. Nyt altaassa on kerrottu olevan saastaista.

Ennen jokainen toi omat saippuansa. Ei halleissa ollut yhteisiä.

Ei niin ollutkaan mutta kun ovat saaneet ne ilmaiseksi jonkun aikaan niin ollaan viemässä tuhkatkin pesästä.  Itse uimahallin vakkari käyttäjänä kuntoutusjakson aikana.näin niin monen  vetävän omaan pesuainepulloon talon suihkusaippuaa. Niin ja rosvot olivat jo iäkkäämmän puolisia muoreja. Juuri ne samat joilla oli tapana altaassa ohjeistaa ja ojentaa kanssa uimareita vaikka meillä oli omat yksityiset  harjoitusohjeet.

Vierailija
50/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vi...... suunnattomasti että vähemmistö rupeaa määräilemään miten suomessa toimitaan.

Kuvitteletko sinä lahopää, että syntyperäiset suomalaiset haluavat kaikki olla alasti julkisissa tiloissa????

Vierailija
51/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu uimahalliin muutenkaan menee. Kusista vettä ja päivettyneitä ahdistelijoita täynnä. Joku uimapuku saunassa on pientä verrattuna oikeisiin ongelmiin.

Vierailija
52/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vi...... suunnattomasti että vähemmistö rupeaa määräilemään miten suomessa toimitaan.

Kuvitteletko sinä lahopää, että syntyperäiset suomalaiset haluavat kaikki olla alasti julkisissa tiloissa????

Kyllä haluavat. Se on perinne, eikä siihen liity mitään pervoilua.

Vierailija
53/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N

kiitos että pysyt poissa.

Vierailija
54/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N

Saanen epäillä. Käytkö kotonakin uimapuku päällä suihkussa ja saunassa?

Vierailija
55/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee esim. nuorille ihan hyvää nähdä aitoja alastomia ihmisvartaloita, niin ei tarvitse verrata itseään pelkästään instabeibejen täydellisiin AI-vartaloihin.

Vierailija
56/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti klo.6 aamulla pystyy enää käymään uimahallissa. Silloin ei ole kuin kantiksia jotka suostuvat noudattamaan vanhoja sääntöjä eli peseydytään ja saunotaan ilman uimapukuja.

Tämä kantis ei suostu olemaan alasti julkisissa tiloissa. Sinä toki voit toteuttaa sellaista fetissiä vapaasti, olen suvaitsevainen.

Vierailija
57/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti klo.6 aamulla pystyy enää käymään uimahallissa. Silloin ei ole kuin kantiksia jotka suostuvat noudattamaan vanhoja sääntöjä eli peseydytään ja saunotaan ilman uimapukuja.

Tämä kantis ei suostu olemaan alasti julkisissa tiloissa. Sinä toki voit toteuttaa sellaista fetissiä vapaasti, olen suvaitsevainen.

Heh. Kun ollaan alasti, silloin nimenomaan ei ole mitään fetissiä...

Vierailija
58/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

Ääliö, ei näitä haluta alastomina kuvata mediaan. Oletko nainen vai vasuri?

Vierailija
59/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä uimahallissa poistettiin saippua. Nyt altaassa on kerrottu olevan saastaista.

Ennen jokainen toi omat saippuansa. Ei halleissa ollut yhteisiä.

Ei niin, mutta vuosikaudet oli annostelijat talon puolesta.

Juuri näin puhuu ja vaatii kelanelätti. Olisko kumminkin niin, että jokainen tuo omat pesuaineet tai ei tule ollenkaan uimahalliin.

Vierailija
60/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Kyllä se kuulu menee niin, että ne jotka ovat vaatteet päällä saunassa, eivät niitä riisu suihkussakaan.

Niin en riisukaan tietenkään, kun en halua olla nakuna siellä. Hyvkn onnistun silti peseytymään. Aivan satavarmasti olen puhtaampi kuin 99,9999% vastaankävelevää suomalaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi