Mies ei tee kotitöitä
Olen tuskastunut asiasta, kyse on ihan aikuisesta miehestä. Hän pitää kotitöitä niin automaattisesti minun työnäni, että ehdotti voivansa helpottaa tiskitaakkaani alkamalla syödä kertakäyttöastioista! Hän ei ymmärrä, miksi vedin herneen nenään siitä, luulee olevansa siten huomaavainen. Hän ei siis kertakaikkiaan pysty hahmottamaan, että tiskaaminen voisi kuulua kotityönä myös hänelle itselleen. Ja ennen kuin joku tulee ehdottamaan keskustelua kotitöiden jaosta, niin tottakai olen monesti keskustellut, se ei ole auttanut. Olen yrittänyt sitäkin, että seinällä on kalenteri, johon tehdyt työt merkitään, siihen tuli vain minun merkintöjäni. Olemme kokeilleet kotityötehtävien jakoa, mutta mies ei tehnyt niitä hänen vastuulleen sovittuja töitä. Nyt tämä kertakäyttöastiaehdotus on kaiken huippu!
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
"No sillähän sitä kauppaa yleensä käydään, jos ei kotityöt maistu ei tule pillua. Ei ole mikään uus juttu. "
Se että sinun parisuhteissasi noin tapahtuu ei ole sama asia kuin että se se olisi jotenkin sääntö eikä poikkeus.
Kyllä se on enempi sääntö. Eihän se nyt kiinnosta eikä jaksa kun mies ei ole taaskaan tehnyt mitään. Itse joutuu lämmittämään makaroonilaatikon mikrossa ja sitten on illalla pää kipeä.
Vierailija kirjoitti:
"Minkä minä sille voin jos sulla ei ole työkaluja? Ihmiset ne silti huoltaa, ei ne työkalut itsestään mitään tee."
En ole niin väittänytkään. Mutta en välitä satsata siihen että minulla olisi kaikki tarvittava sopivista huoltotiloista lähtien kun voin rahalla ostaa sen palvelun ja keskittyä siihen mitä osaan paremmin.
No silti ne voi huoltaa itse. Ei ollutkaan alunperin kyse siitä voitko sinä huoltaa autosi itse, vaan joku kyseli onko mulla 1900 luvun auto. Ja sitten kun jatkat vänkäämistä niin paina tuota lainaa laatikkoa niin et tarvi copy pasteilla
Kertoo teidän palstamammojen tasosta millaisia miehiä saatte. Käytännössä seurustelusuhteeseen suomalaisen naisen kanssa alentuu ne miehet, jotka kaipaa jotain äidinkorviketta.
Mies käy töissä ja maksaa kaikki meidän menot, mutta siltiki minusta ois sopivaa jos tekis edes vähän kotihommia joskus. Minulla monesti huonot yöunet ja joudun lepäilemään pitkin päivää sohvalla.
.ap
Vierailija kirjoitti:
"Kai sinä hoidat teidän perheessä myös ruokakaupassa käymisen, ruoanlaiton, siivouksen, pyykinpesun ja lastenhoidon sekä maksat omasta palkastasi vuokran tai vastikkeen, vakuutukset, sähkölaskun, puhelinlaskut, bensan ja netin. Plus annat miehellesi pillua aina kun hän tarvitsee."
En tiennytkään pillun antamisen olevan kotityö.
Naisen alistamista ja halventamista maksimaalisella tasolla. Ja yleensä nämä alatasoiset puhuvatkin aina "antamisesta", ihan kuin naisella ei olisi mitään tuntoa alapäässään, vaan täysin tunnoton reikä.
Vierailija kirjoitti:
Mies käy töissä ja maksaa kaikki meidän menot, mutta siltiki minusta ois sopivaa jos tekis edes vähän kotihommia joskus. Minulla monesti huonot yöunet ja joudun lepäilemään pitkin päivää sohvalla.
.ap
Eli sinä makaat päivät sohvalla, mies käy töissä ja sinä valitat kun se ei tiskaa.
Vierailija kirjoitti:
.ap
Tuo ei ole oikea ap.
Me käymme kumpikin töissä, minä ansaitsen pari sataa enemmän kuin mies, mutta verotus tasaa tulot aika tehokkaasti.
Muutenkin väsynyttä yrittää väittää miesten elättävän naisia, kun Suomessa naisten työllisyysastekin on parempi kuin miesten.
Ap
Sitä saa mitä tilaa. Mies on tilannut itselleen täysihoidon. Saavutetuista eduista ei helposti enää luovu. Lakkaa olemasta palvelija ja kotiorja. Kyllä se herää todellisuuteen kun ei ole puhtaita vaatteita, jääkaappi on tyhjä ja kämppä on kuin kaatopaikka. Toki siitä sitten ukko alkaa vittuilemaan ja riitelemään. Mutta pidä puolesi, pysy rauhallisena ja sanot vaan että nyt on miehen vuoro tehdä kotityöt vuosia x.
Ketjussa miehet/mies yrittää harhauttaa keskustelunaihetta ihan muuhun aloittamastani aiheesta. Mielikuvitusväitteisiin siitä, että mies muka elättäisi minua ja tuohon väittelyyn auton korjaamisen tekniikasta. Katso orava!
Ap
Mitä aiot ap tehdä asialle? Menetkö tiskaamaan ja imuroimaan?
Vierailija kirjoitti:
Kahden vaiheilla. Joko saa syödä omat itse hankkimat ruokansa ostamiltaan kertakäyttöastioilta tai jatkan keskustelua. Minuä häiritsee kertakäyttöastiavaihtoehdossa, että se on kuin jatkuva italialainen lakko, joka joka päivä hieroo naamaani miehen asennetta, että tiskaus ei kuulu hänelle vaan minulle. Uskon että se periaate, jonka koen halveksiväksi ja painostavaksi, ärsyttäisi pitkän päälle liikaa, että voisin katsella kertakäyttöastioita. Niin mitä muuta voi tehdä kuin jatkaa aiheesta puhumista, kunnes mies lopulta toivottavasti ymmärtää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kertoo teidän palstamammojen tasosta millaisia miehiä saatte. Käytännössä seurustelusuhteeseen suomalaisen naisen kanssa alentuu ne miehet, jotka kaipaa jotain äidinkorviketta.
Sinä siis olet parisuhteessa joko oman kätesi tai toisen suomalaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinua ei ole saanut kukaan?
Kuinka kauan aiot puhua aiheesta otuksen kanssa? Teetkö muitakin kotitöitä hänen puolestaan? Onko teillä lapsia tai yhteistä lainaa? Kummatkin tiedätte hänen olevan tökerö tahallaan, ei hän halua sinulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vaiheilla. Joko saa syödä omat itse hankkimat ruokansa ostamiltaan kertakäyttöastioilta tai jatkan keskustelua. Minuä häiritsee kertakäyttöastiavaihtoehdossa, että se on kuin jatkuva italialainen lakko, joka joka päivä hieroo naamaani miehen asennetta, että tiskaus ei kuulu hänelle vaan minulle. Uskon että se periaate, jonka koen halveksiväksi ja painostavaksi, ärsyttäisi pitkän päälle liikaa, että voisin katsella kertakäyttöastioita. Niin mitä muuta voi tehdä kuin jatkaa aiheesta puhumista, kunnes mies lopulta toivottavasti ymmärtää?
Ap
Jatka toki keskustelua. Siihen tuhlaatkin seuraavat 30 vuotta tästä ainutkertaisesta elämästäsi. Onnea matkaan.
Anna miehen hukkua paskaan. Hoida omat astiat, pyykit, sun muut. Entäs jos sä joskus joudut vuodepotilaaksi esim. leikkauksen jälkeen, hukutte paskaan molemmat. Itse laittaisin ukon vaihtoon.
Kotityöt ovat naisväen töitä. Mitä vaikeaa siinä on ymmärtää? Naiset tekevät kotityöt, eivät miehet niitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan saatanan löperöä. Suosittelen sinua lukemaan aloituksesi uudestaan.
Täyspäinen ihminen tajuaisi että jos puhe ei auta, on ryhdyttävä sanoista tekoihin. Tai sitten vain jatkat kärvistelyäsi, uhriudut lisää ja purat turhautumistasi tänne anonyymille keskustelupalstalle. Toivottavasti teillä on lapsia.
PS. Raikas tuulahdus 1960-luvun lapsuudestani: isäni oli sitä mieltä että kotityöt kuuluivat vain vaimolle, ja hän tuli keittiöön ainoastaan syömään. Miesten töitä olivat kuljetus- ja kunnostushommat. Niitähän riittikin joka päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt ovat naisväen töitä. Mitä vaikeaa siinä on ymmärtää? Naiset tekevät kotityöt, eivät miehet niitä tee.
Kotityöt kuuluvat kaikille jotka kodissa asuvat.
"Minkä minä sille voin jos sulla ei ole työkaluja? Ihmiset ne silti huoltaa, ei ne työkalut itsestään mitään tee."
En ole niin väittänytkään. Mutta en välitä satsata siihen että minulla olisi kaikki tarvittava sopivista huoltotiloista lähtien kun voin rahalla ostaa sen palvelun ja keskittyä siihen mitä osaan paremmin.