Mies ei tee kotitöitä
Olen tuskastunut asiasta, kyse on ihan aikuisesta miehestä. Hän pitää kotitöitä niin automaattisesti minun työnäni, että ehdotti voivansa helpottaa tiskitaakkaani alkamalla syödä kertakäyttöastioista! Hän ei ymmärrä, miksi vedin herneen nenään siitä, luulee olevansa siten huomaavainen. Hän ei siis kertakaikkiaan pysty hahmottamaan, että tiskaaminen voisi kuulua kotityönä myös hänelle itselleen. Ja ennen kuin joku tulee ehdottamaan keskustelua kotitöiden jaosta, niin tottakai olen monesti keskustellut, se ei ole auttanut. Olen yrittänyt sitäkin, että seinällä on kalenteri, johon tehdyt työt merkitään, siihen tuli vain minun merkintöjäni. Olemme kokeilleet kotityötehtävien jakoa, mutta mies ei tehnyt niitä hänen vastuulleen sovittuja töitä. Nyt tämä kertakäyttöastiaehdotus on kaiken huippu!
Kommentit (61)
Ja miksi peset miehen vaatteet ja teet miehelle ruokaa? Aikuinen mies hoitakoon itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi peset miehen vaatteet ja teet miehelle ruokaa? Aikuinen mies hoitakoon itse itsensä.
Olenkin alkanut vähentää sitä, esimerkiksi miehen astioiden tiskausta. Siihen se miehen ehdotus käyttää itse kertakäyttöastioita jatkossa liittyi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin alkanut vähentää sitä, esimerkiksi miehen astioiden tiskausta. Siihen se miehen ehdotus käyttää itse kertakäyttöastioita jatkossa liittyi.
Ap
Ja vedin pultit siitä, että toinen kehtaa pitää itsestäänselvyytenä sitä, että tiskaus kuuluu vain minulle. Ja että hän helpottaa taakkaani käyttämällä kertakäyttöastioita!
Ap
Ero tai ainakin erilliset asunnot. Ei ole muuta vaihtoehtoa.
Naiset mahdollistavat ihan itse tämän miesten loisimisen. Alkuun se tehdään ehkä rakkaudesta, mutta lopulta se alkaa hiertämään. Lopettakaa se passaaminen. Helpompi on miehen hahmottaa ongelman ydin, kun loppuu kotiruuan tuleminen nenän alle ja pyykkihuolto yms. Jos siis ei keskustelu auta.
Kysy mieheltä kumpi ostaa kaupasta ne kertakäyttöastiat, sinäkö, kumpi vie ne kertakäyttöstiat (sinun laittamasi?) ruoan jälkeen roskikseen, sinäkö, ja kumpi tyhjentää roskiksen, sinäkö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä samä. Akka ei tee mitään!
Mitä kotitöitä sinä sitten teet?
Tiskaaminen/tiskikoneen täyttö ja tyhjennys on vain yksi kotityö. Kai sinä hoidat teidän perheessä myös ruokakaupassa käymisen, ruoanlaiton, siivouksen, pyykinpesun ja lastenhoidon sekä maksat omasta palkastasi vuokran tai vastikkeen, vakuutukset, sähkölaskun, puhelinlaskut, bensan ja netin. Plus annat miehellesi pillua aina kun hän tarvitsee.
Sitten vielä kehtaat valittaa vauvapalstalla.
Oletko muuttanut tuollaisen kanssa yhteen? Etkö nähnyt miten toimii kun asui yksin
Tottakai olettaa ihan oikein ne kuuluvan sulle kun oot aina mukisematta tehnyt ne ja vielä muitakin palveluksia hänelle suonut. Ihan oma syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei riitä. Niin kauan kuin peset miehen vaatteet ja teet hänelle ruoan ja siivoat yhteisen kotinne, hänen ei tarvitse tehdä mitään. Olet mahdollistaja.
Eli en ylireagoinut mielestänne, kun suutuin siitä kertakäyttöastiaehdotuksesta? Tekin pidätte sitä törkeänä?
Ap
Palkatkoon jonkun tekemään osuutensa.
Miksi tekisikään, kun sinä teet ne kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Eli en ylireagoinut mielestänne, kun suutuin siitä kertakäyttöastiaehdotuksesta? Tekin pidätte sitä törkeänä?
Ap
Alireagoit. Muuttakaa eri osoitteisiin. Miksi mahdollistat? Luuletko ettet ansaitse kunnioittavaa kumppania? Yksinkin on parempi. On vaan yksi elämä, älä vietä sitä hoivaten vetelää kiittämätöntä otusta
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lue kommentit.
Voit vastavetona ehdottaa miehelle että hän siirtyy myös kertakäyttövaatteisiin ja kertakäyttölakanoihin, jotta sinun ei tarvitse enää pestä hänen kalsareitaan ja sukkiaan..
Meinasitko että asiaan on vaikutusta kun teet aloituksen vauva-palstalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lue kommentit.
Voit vastavetona ehdottaa miehelle että hän siirtyy myös kertakäyttövaatteisiin ja kertakäyttölakanoihin, jotta sinun ei tarvitse enää pestä hänen kalsareitaan ja sukkiaan..
Ja sitten vastavetona mies lopettaa sen ja tämän ja sitten nokitat sillä ettet anna pillua sille!!!
Eron paikkahan tuo on. Mitä miettimistä siinä muka on?